Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #79335424

    törölt tag

    Kétlem, hogy akik ezt a dícséretet írták, akár egyszer is megpróbálták a gyakorlatban használni a rendszert. A Német TollCollect -nél elmebetegebb rendszert nehéz lehetett összehozni, de sikerült. Még az is képes a kályhától kiindulni. Ezzel szemben a mienknek külön meg kell adni, hogy hol vagyok. Ki tudja egy autópálya benzinkút címét? A rutinos kúttulajok egy papírcetlire ráírva, felragasztják az automatára a címet. Apropó, automata. A németeknél egységes. Mindenütt ugyanaz a gép. Nálunk én már használtam asztali gépet, laptotpot (persze külön nyomtatóval, ami vagy működött, vagy nem), de a legszebb az volt, amikor egy Androidos Tabletet nyomtak a kezembe, hogy azon próbálkozzak. Mondanom sem kell, hogy a menük fele meg sem jelent azon a felbontáson. Katasztrófa.
    A német is kilátástalan a célcímeknél. A határoknál pl. nem a közismert nevek és nem is a minden térképen szereplő lehajtó száma van a gépben, hanem a nevük. Tudta vki, hogy amit mindenki a Passau -i határként ismer, az a gép szerint Suben? Vagy a Hollandiába vezető aacheni határ a gép szerint Vetschau? Hát én sem tudtam eleinte. De ilyenkor a Német automata legalább képes pontot értelmezni, térképre bökve. Na, ez nálunk nem megy. Ha nem tetszik az, amit ad (többnyire teljesen más, mint amit az ember szeretne), akkor jöhet a visszalépkedés, és vmi köztes település kútfőből kitalálása. Még Magyarként sem egyszerű. Őszintén sajnálom a külföldi kollégákat, akiknek a térképre bökés helyett, a manuális bevitelnél még a számukra teljesen ismeretlen karakterekkel is meg kell küzdeniük. Persze akik a címet nyomtatták nekik, azoknak sem voltak ilyen karaktereik, tehát már a segítségük is hibás. Azt se gondoljuk, hogy nem érkezik büntetés, ha egy baleset miatt leterelnek a pályáról és a másik úton épp ott a mérőautó. Persze, ki lehet mászni a 160 ropis bünti alól, csak tortúra. Ja, és ilyenkor van ám egy illeték is, amit be kell pengetni a reklamáció mellé. Gondolom, sejthető, hogy ez az illeték mindenképpen bukó. Szóval, dióhéjban ez a Magyar valóság. De hogyan is néz ez ki körülöttünk? Néhány példa. Ausztriában egy kis kütyü van (GoBox), tépőzáras matricával a szélvédőre nyomva. Kútra beviszem, leolvassák, töltök rá lóvét és megyek. Kapuknál csippan. Ha kettőt csippan, akkor fogytán a kredit. Ha négyet, akkor elfogyott. De még ekkor is van öt órám, hogy feltöltsem. Ugyanez a rendszer a Cseheknél. A Szlovákoknál 50Euró kaukcióért adnak egy hasonló kütyüt. Azt is fel kell tölteni, de nincsenek kapuk, hanem a kütyüben van GPS és az alapján vonja a díjat. A Benelux államokban 8Eur/nap. Minden kúton van egy stóc cetli. Letépek egyet, kitöltöm a rendszámot, nemzetiséget, kezdő és végdátumot. Kutas kezébe nyomom és ennyi. Na, akkor melyik rendszernél jobb a mienk?

    [ Szerkesztve ]

  • #79335424

    törölt tag

    válasz MorcosKutya #24 üzenetére

    Az sem fenékig tejfel. Oda kell figyelni, nehogy kicsússzon a kütyü csatlakozója a szivargyujtóból. Van egy toldóm, amit két oldalt, egy-egy papírfecnivel szoktam beszorítani az aljzatba. A másik végén levő aljzat mélyebb, az bombabiztosan tart. De ez elhanyagolható kellemetlenség a mienkhez képest.
    Egyszer a főnök ellinkeskedte a GoBoxot. Éjszaka elfogyott és nem volt nálam lé. 6kapun mentem át így, ő meg nem töltött rá öt órán belül. Legközelebb kiszedett az ellenörzőautó. Megvágtak 250 Euróra. Teljesen normálisak voltak, lerendeztük ott, helyben, fizethettem volna kártyával is és nem volt tíz perc az egész. Számoljunk csak! Ez kb. 80 ropi. Itthon ugyanez 160. Látszik, hogy mennyivel jobban élünk, mint az osztrákok! Egy hazai vállalkozás sokkal könnyebben fizet ki egy-egy ilyen büntit, mint szegények, odaát.

    [ Szerkesztve ]

  • #79335424

    törölt tag

    válasz yerico #28 üzenetére

    Na, a hibákat még nem is említettem. Ha az M3 elején, a Shellen azt ütöm be, hogy Szentmihályi út, akkor nem számol díjat. Már ráírták az automatára, hogy mit kell beütni helyette.

    Volt 5 köröm Temesvárra. 7,5 tonnával át lehet menni Kiszombornál. Erre 5x160 ezer bünti jött ki a főnöknek, mert nem azon az úton mentem, amire a jegyem szólt. 1db út van, azon kívül legfeljebb a kukoricásban mehettem volna.

    Balaton Sound -ra vittem naponta árut. Zamárdi, Ponty utca. Semmilyen tiltás nincs, de képtelen voltam megadni a gépnek, hogy a Zamárdi lehajtóra adja az útvonalat. Ehelyett elvitt a völgyhídig, onnan pedig hátulról, a szántódi rév felől akart bevinni. A Zamárdi lehajtó után van egy 700m -es!!! fizetős szakasz a vasúti átjáróig. Tehát:
    1. küzdök tovább a géppel, miközben már rég úton kéne legyek.
    2. fizetem a 160 büntit, ha azon a 700m -en kifogok egy ellenörző kocsit
    3. Balaton körüli sétaautózást tartok egy megrakott kamionnal és fizetem a költségeit, mert a főnök nem érti, hogy mitől lett napi 40km -nyi túlfogyasztásom.

    Csepelről indultam M7 -re. Utolsó (ÖMV) kút a nulláson, automata üzemen kívül. És most???
    Ezek mind szoftveres hibák. Kis hozzáértéssel símán lehetett volna egy sokkal felhasználóbarátabb szoftverkörnyezetet is kialakítani. Komolyan mondom, rengetegszer fordult meg a fejemben, hogy miért nem áll most mellettem az az idióta szakbarbár, aki ezt így találta ki. Aztán rájöttem, hogy rosszabb lenne, ha ott lenne, mert a súlyos testi sértést drágán mérik.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák