- Google Chrome
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- DIGI kábel TV
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Synology NAS
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Mesterséges intelligencia topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
pengwin
addikt
válasz adrian360 #13 üzenetére
Talán mert a taxis egy univerzális, a nyugati világban mindenhol elterjedt faj (no offence).
Ne csináljunk már úgy, mintha feddhetetlen jómunkásemberek lennének, akik a piaci szabályok szabad érvényesülése révén a lehető legjobb, legolcsóbb szolgáltatást nyújtják! Egy hatóságilag szabályozott és védett oligarchikus rendszer nem a hatékonyság csúcsa, hogy finoman fogalmazzon az ember fia.Az egy dolog, hogy az Uber sok új problémát felvet, de ezeket inkább megoldani kéne ahelyett, hogy betiltják a problémák okát (vagyis nem hagynak új piaci szereplőket kibontakozni, mert az még a végén árversenyhez vezetne... világos, ezt az utasok érdekében kell tenni).
Üdv, pengwin
-
-
E770
senior tag
válasz adrian360 #43 üzenetére
akkor eddig miért nem csinálták meg a nyilvános személyes értékelési rendszert?
szerintem most teljesen kiszámíthatatlan milyen sárga taxit kapsz és akár mi is történik, mások nem fogják megtudni, neked milyen élmény volt az a konkrét sofőr
másrészt itt látszik meg, milyen baromságok vannak az előírásokban, s a valóságon nem segít semmilyen előírás, azaz az utasok véleménye mellett eltörpül minden szvsz
-
pengwin
addikt
válasz adrian360 #43 üzenetére
És erre az engedélyekkel kapcsolatos problémára nyilván az ellehetetlenítés a megoldás. Hogy a jelenlegi, visszásságok nélkül, jól, szimpatikusan működő becsületes taxis-rendszer zavartalanul működhessen tovább...
Véletlenül sem kéne elgondolkozni azon, hogy a rendszert kicsit javítani, 21. századibbá kéne tenni.Már ott sántít az egész, hogy piaci szabályok szerint működő, zömében tisztességes kisvállalkozásokhoz hasonlítod a taxizást.Üdv, pengwin
-
E770
senior tag
válasz adrian360 #46 üzenetére
el tudsz képzelni más okot, hogy felülvizsgálják az új, de az utasoknak többnyire hátrányos jelenlegi szabályokat Uber és társai nélkül, akik a szabályok határait feszegetik?
a technológia itt is remélem nekünk, utasoknak fog segíteni, mert semmi másban nem reménykedhetünk szvsz
-
dabadab
titán
válasz adrian360 #58 üzenetére
Nem számla-, hanem nyugtaadási kötelezettség van, de az is csak Mo-n, az meg simán lehet, hogy az Ubernek nincs magyar cége, hanem egyetlen céggel intézi az egész EU-t.
(#59) Stauffenberg: "Véletlenül nem azért van annyi hiéna a taxisok között, mert hol az állam, hol pedig a saját cégük húzza le őket annyira, hogy csalásra kényszerüljenek?"
Szerintem azért van, mert lehet. Ha az egész ország legfrekventáltabb három pontján nem képesek a felügyeleti szervek kockázat/haszon-arányt abba az irányba dönteni, hogy ne érje meg hiénázni, akkor ott vagy nagymértékű inkompetenciáról vagy hasonló mértékű korrupcióról van szó.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
taip
senior tag
válasz adrian360 #64 üzenetére
Ha megnézed az uber.com-on a felhasználási feltételeket, abban kihangsúlyozzák, hogy ők nem végeznek fuvarozási tevékenységet, hanem csak összehozzák az utast a fuvarozóval.
Igenám, de ha ha a fuvarozást ténylegesen végző sofőrnek az utas nem fizet, nyugtát sem kap tőle. Szerintem akkor az köteles nyugtát kiállítani (és utána adózni), aki a pénzt kapja. És legalább utólag küldeni nyugtát az utasnak (hiszen a regisztrációból adódóan ismeri az adatait.)
Kérdés, hogy ez a valóságban hogy van, főleg ha a cégnek nincs is ilyenre engedélye.Magyarul -val, -vel és NEM -al, -el. Legyünk már ennyire igényesek az anyanyelvünkhöz... (Például: 1-gyel, 2-vel, 3-mal, %-kal, stb.)
-
taip
senior tag
válasz adrian360 #72 üzenetére
A kérdés inkább az, hogy kapsz-e bárkitől is nyugtát.
Mint egy webáruházban, ahol a szolgáltatást egy eladótól kapod, de a webáruház üzemeltetője vonja le a számládról a pénzt automatikusan, majd továbbítja egy részét az eladónak. Hogy ekkor te az eladótól vagy az üzemeltetőtől kapsz számlát, az nem tudom, hogy mindegy-e, csak kapjál.Jelen esetben egymásra mutogatás van és nyugtát ne akarj, számlát meg főleg ne. De cáfoljon meg valaki, ha van bizonyítéka az ellenkezőjére.
És szerintem sem igazán telekocsi, de ezt már írtam.Magyarul -val, -vel és NEM -al, -el. Legyünk már ennyire igényesek az anyanyelvünkhöz... (Például: 1-gyel, 2-vel, 3-mal, %-kal, stb.)
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Mini-ITX
- Intel Dual Core 2000 felhasználók barátságos offolós topikja
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Építő/felújító topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Autós topik
- További aktív témák...
- Lenovo ThinkPad Workstation Dock 40A5
- Dell Latitude 7390,13.3",FHD ,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10
- Új Gamer PC i5 10400F/RX 6600 XT 8gb (RTX 3060-nt veri)/500SSD NV2 M2/2x8Gb 3200Mhz DDR4/600W
- Xiaomi Redmi Note 11 64GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- XTRFY M8 WIRELESS Egér Garancia: 2026.02.08
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen