Új hozzászólás Aktív témák

  • Dany007

    veterán

    válasz hoffman_ #114 üzenetére

    Már nem nagyon akarok bekapcsolódni, de a Forma-1 már régóta vissza van fogva. Rengeteg szabály van ami miatt nem mennek jobb köridőt. Ha jóltudom a motorteljesítményt is visszafogták valamikor az elmúlt 5-10 évben. Ahogy írták abs meg hasonlók sincsenek benne... Szóval nem a technika hibája...
    Pár éve asszem volt olyan lehetőség, hogy kívülről, a boxból menet közben belenyúlhattak az autóba, állíthattak az elektronikán meg hasonlók. A részleteket nemtudom. A lényeg, ami emlékezetes maradt számomra, amikor egyik versenyző autója menet közben már csúnya füstöt eregetett, le is lassúlt... beszólt a rádión, hogy gond van, visszaszóltak neki hogy dolgoznak az ügyön, és kb 5 perc múlva "újraéledt" az autó, nemhogy nem füstölt el, de a sebességét is visszanyerte. Mindezt úgy, hogy meg se állt :) Egy deka szerelő nem ért hozzá. Minden a boxból csináltak... Szóval technika van, csak sajnos az F1 eléggé le van korlátozva.
    És nem csak a motor + elektronika, az aerodinamika is, a súly is. Megvan szabva ott is minden mm pontosan. Szóval ennyire kötötten nem könnyű mégtöbbet kihozni a kocsiból.

    Ettől függetlenül én sem vagyok nagyon oda ezért az elszámítógépesedésért... De csak azért, mert elromolhat :) És ha az ember hozzá van már szokva egy kis sz.gépes rásegítéshez, majd ez egyik pillanatról a másikra megszűnik, akkor azért lenne ott pislogás rendesen...
    Szintén ettől függetlenül egy repülőgép például nagyonis rá van utalva a műszerek sz.gépek tökéletes működésére. Mégis, alig vannak balesetek. Ami van, ott is az esetek 90%-ban emberi hiba okozta a balesetet! És nem feltétlen pilótahibára gondolok. Sok olyan baleset is volt, ahol egyszerűen a karbantartók hanyagsága vagy úgy ahogy van a hiány okozta a balesetet nem közvetlen a pilóta.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák