Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Breeze #26 üzenetére

    Ki az az "alonsoka"? Itt már tovább sem olvassa az ember, de aki meg mégis, az a hasát foghatja a röhögéstől a sok hülyeség láttán. Szerintem nézz még meg pár futamot, olvass szakértőket, és akkor talán kicsit jobban beleláthatsz a dolgokba. Másrészt a te logikád szerint akkor Ricciardo a mezőny istencsászárkirálya, mert "szétgyalulta" Vettelt idén nagyon sokszor. Csak hát ez nem ilyen egyszerű azért.

    #5: Ja, szétverte. :D Ez is pont akkora hülyeség mint a kollégáé és a haterek kedvenc mantrája. Azt én is aláírom, hogy nem Alonso a legkedveltebb ember a boxban, de azért ez sem ilyen egyszerű. Én is pipa lennék, ha 4 évnyi küszködés és ígérgetés után is csak visszafelé lépkedne a csapat. Mellesleg ha nem volt rossz autó a Ferrari, akkor hol volt Massa és Raikkönen? Vagy ők is szarok? Webber pedig sokkal közelebb volt Vettelhez, mint a két fenti úriember Alonsóhoz? Akkor most Webber is egy óriási sztár? Ez sem ilyen egyszerű, de nekem mindennél többet mond a pilóták és csapatfőnökök értékelése.

    Ja még a cikkhez. Rengeteg a hater, de azért a sorrend így is kialakult. Én is valami hasonlót állítottam fel magamban. Hamilton és Alonso egy szint, Ricciardo és Vettel kicsit alattuk, Raikkönen, Rosberg és Button megint kicsit hátrébb. A többiekről vagy nincs még elég infó, vagy sehol sincsenek hozzájuk képest.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz umenhoffer92 #34 üzenetére

    Kérdezd a csapatvezetőket vagy pilótákat, biztos nekik sincsenek észérveik, csak fanok. ;)

    ui.: Nem csak a műszaki hibákon múlt tavaly, Vettel sem fogta csak erre. Egyszerűen mindenki azt várta, hogy feltörli majd a padlót Ricciardóval, aztán nagyon nem ez történt. Azért ez tényleg nagyon sokat ártott a renoméjának, mert ugye előtte sokan azt hitték, hogy mindenkinél magasan jobb a jelenlegi mezőnyből a 4 vb-címe miatt. Na ez dőlt meg tavaly. Ezzel nem azt mondom, hogy érdemtelen volt az összes címe, de tény, hogy a legjobb autóban ült 4 évig, ami nem adatik meg mindenkinek, valamint a csapattársa sem volt épp a topon (kivéve 2010-ben).

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz umenhoffer92 #37 üzenetére

    Ugyan én neki szurkolok, de megmondom miért tartom az egyik legjobbnak. Azért, mert bár időmérőn nem túl jó legtöbbször, de talán ő a legjobb vasárnapi pilóta (ezt szintén nem én találtam ki). Mit is takar ez? Nézd meg a rajtjait meg az első körét-köreit. Szinte soha nem esik vissza és a hideg gumikon hihetetlenül agresszív, de fölösleges kockázatvállalás nélkül. Ez lehet nem hangzik soknak, de pont ekkor lehet a legtöbbet nyerni. Ott van Vettel, amikor pole-ból indult, szinte kivétel nélkül nagy előnyt hozott össze már az első kör végére, az is kulcsfontosságú. A másik pedig az előzési képessége. Szerintem ekkora hatékonysággal nagyon kevesen előznek (itt nyilván nem arra gondolok, amikor pl. tavaly egy Mercedesszel előzött Mondjuk Rosberg egy Saubert), főleg hasonló képességű autóknál. Hamilton is ragyogóan előz, de talán még egyelőre kisebb hatékonysággal, és ez még változhat is. Vettelnél meg egyszerűen eddig számszerűleg kevés előzés volt (nem, a 2013-as abu-dhabi futamot légyszi ne vegyük ide, ahol sokan estek ki előle és főleg lassabb autókon jutott át, azért is lett 3.), és pl. tavaly sem győzött meg, de ez is változhat még. Idén jó eséllyel a 3-4. legjobb autóban fog ülni, amivel bőven hozhat vissza a tavaly megkopott renoméjából.

    #36: Az Alonsokáig olvastam. Ne haragudj, de aki képtelen gúnyolódás nélkül leírni a pilóták nevét, azt nem tudom komolyan venni.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #44 üzenetére

    Egy kerdes: 2006-ban a magyar focivalogatott volt a legjobb a vilagon, csak mert megverte a friss vilagbajnok olaszokat? Ugye hogy nem. Ezert rossz csak a futamok es vb-k eredmenyet szarazon teljesitmenynek ertekelni. Vagy akkor 97-ben Villeneuve jobb lett volna mint Schumi? Dehogy volt jobb, joval erosebb autoban ult, az is csoda volt, hogy az utolso futamig nyilt volt a dolog. Pedig en Villeneuve drukker voltam mindig is. Ne vakitson el az utalat.

    #41: Ha te is vegignezted a futamot, akkor csak annyit mondok: vegsebesseg. Eselye sem volt Alonsonak DRS es KERS nelkul. Amikor megprobalta, akkor is nagyon rovidet kellett fekeznie es tul is csuszott. Biztos benne volt o is valamennyire, de egy futam dontene ezt el? Hany elozest hozzak fel a ferraris idejebol elcsapatok pilotaival szemben?

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Csapoati #46 üzenetére

    Meg valami: en utaltam Schumit, de szerintem o es Senna a legnagyobbak. Nem szegyen, ha a kedvencunknel van jobb. Ja de gondolom Vettel mar Sennanal is jobb, hisz neki 4, raadasul zsinorban szerzett cime van...

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Breeze #50 üzenetére

    Ééééés elő is jött Abu-Dhabi. Akkor ne feledkezzünk meg arról sem, hogy bután kétszer is ütközött és kétszer is a safety car mentette meg a lemaradástól. Aztán ezen kívül rengetegen estek ki előle, pl. a Webber-féle 3-as ütközés. Szóval így tessék kontextusba helyezni azt a 3. helyet. Nem lesz ettől gyengébb pilóta, de azért nem váltotta meg a világot Abu-Dhabiban 2012-ben (főleg a messze legjobb Red Bullal - igen, év végére már nem volt ellenfele a vasnak).

    syler123: Látod, nyilván a 2. számú pilótának szánt Ricciardóra tervezték a Red Bullt, nem az ott lévő 4x-es világbajnokra. :) Ja meg a műszaki hibák (hozzáteszem, Ricciardo két futam után 0 ponttal állt a csapat hülyesége és egy műszaki hiba miatt). Ó és igen, direkt rosszabb taktikát is kapott!

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Elemental #52 üzenetére

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Breeze #54 üzenetére

    Nem a barátom és ezt sem olvastam tovább az "alonsoka" résznél. Ha én le tudom írni Vettel nevét, akkor neked ez miért okoz gondot? Elfogult fanboyokkal, akik ráadásul csak fekete-fehéret látnak, nem foglalkozom.

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #69 üzenetére

    Sőt, Bianchi még hátrébb, tehát ő mennyivel bénább lehet már... Aki csak a pontokat és futam,győzelmeket nézi, az egész egyszerűen nem ért a Forma-1-hez.
    Az autófejlesztéshez: amit írtál, az a 80-as évek elejéig votl igaz. Amikor Lauda is lement a zserelőihez és közösen kitaláltak valamit. Na most azóta kb 5x annyi ember (specialista!) dolgozik egy csapatnál, akinek az a dolga, hogy fejlesszen. A mai pilóták meg nem autószerelők, hanem 100%-ig autóversenyzőnek vannak nevelve. Gondolj csak Verstappenre! Mit érthet ő az autók mechanikájához azon kívül, hogy visszajelzéseket ad? Azt meg nagyjából mindenki tud, és innentől kezdve a csapat dolga, hogy a versenyző kívánságainak megfelelő autót hozzanak össze.
    Az meg, hogy Alonso szétverte a Ferrarit, akkor blődli, hogy nem is érdemes foglalkozni vele. Vagy akkor Vettel is szétverte a Red Bullt? Vagy akkor ilyen alapon ő is elmenekült az első kevésbé jó éve után? Ugye, hogy nem.

    71: Lehet rossz éve, pl. 2007-ben vagy 2009-ben biztos nem Alonso végzett volna az élen. Nyilván sokakat, sőt talán mindenkit befolyásol az utolsó év egy pilóta összteljesítményének megítélésekor. Nem is tudom ki mondta már, hogy a Forma-1-ben mindig a következő futamig tart a renoméd.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #75 üzenetére

    Ja értem, tehát az nem lehet, hogy Alonso szeretett volna valamit és nem sikerült megvalósítani. Nincs több kérdésem, bíró úr. Mellesleg 2009-ben nagyjából sehol sem volt a Ferrari, ehhez képest azért Alonso csak kihozott 11 győzelmet belőle. és kétszer hajszálon múlt csak a vb-cím. Akkor ezt gondolom Massának köszönhető, igaz?
    "a mclarenhez is azokat az embereket próbálta betolni, akikben bízott" - Akkor Schumi is szétverte a Benettont, Vettel a Red Bullt, stb stb. :(
    Beszélgetni, informálódni =/= fejleszteni.

    Hagyjuk inkább, én hajlandó vagyok elismerni a kedvencem hibáit (rossz időmérős sebesség, nem a legjobb személyiség, néha túl ideges a pályán is), és ugyanígy az ellenfél erősségeit is (Vettel a legjobb időmérős pilóta, ritkán hibázik, főleg ha az élen megy, nagyon konzisztens). Kár, hogy az itteni vitapartnereimről ez közel sem mondható el. :(

    #74: Én Bianchira 8-ast nyomta, ha jól emlékszem, és ehhez semmi köze a balesetének, amúgy is már előtte kb. a top 5-6-ba tettem.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #78 üzenetére

    En azert orulok annak, hogy ez a sportag meg mindig kepes nagy indulatokat es szenvedelyt kivaltani, raadasul a fiatalabbakbol is (83-as vagyok). :)

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz sh4d0w #83 üzenetére

    Azért a választás legtöbbször azt jelenti, hogy hova fér be. Alonso is szerintem inkább ment volna a Mercedeshez, de nem volt rá lehetősége. Középcsapatoknál már nehezebb a dolog, mert ott évről-évre óriási fejlődések meg visszaesések vannak (Williams és Lotus tavaly), ezeket azért nem könnyű megjósolni látatlanban.
    Az meg, hogy ki mennyire "fejleszt" (nevezzük tényleg inkább úgy, hogy célzott visszajelzéseket ad), szerintem rejtve marad előttünk, a verseny- és csapatmérnökök tudhatják csak igazán.
    De érdekes Massa egyik nyilatkozata is, aki már távozott a Ferraritól (tehát nem kötötte semmi), amikor ezt mondta: „Fernando” – mondta határozottan Massa arra a kérdésre, hogy ki volt a legerősebb csapattársa pályafutása során. „Schumacher gyors volt, de intelligencia szempontjából Alonso jobb, mert egyszerűen tökéletesen össze tudja rakni a dolgokat.” Én nem gondolnám ugyan, hogy jobb lenne Schumachernél, de mindenesetre érdekes, hogy Massa így látja (Domenicali Schumit tartotta jobbnak). Az is sokat mond, hogy amikor nem jöttek az eredmények, senki sem hibáztatta a pilótákat, hanem sorra hullottak a technikai emberek és vezetők fejei. Pedig legtöbbször csak pilótaváltással szoktak élni a csapatok. De bonyolult ez, na, én nem merem rámondani senkire se, hogy ő a legjobb "autófejlesztő", mert kívülállóként nehéz megítélni.

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Graphics #85 üzenetére

    Hogy mi?

    Nálam ez van: 9. Nico Hülkenberg (6,47 pont, a leggyakoribb osztályzat: 7)

    Vagy nem érzem az iróniát? :D

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    Legyunk objektivak. Alonso szerezte a legtobb pontot az F1-ben, tehat o a legjobb. Viszlat! ;]

    #117: Lol, Vergne es Ricciardo, a ket Red Bull novendek.

    #115: Te mirol beszelsz amikor lehulyezel masokat? Az alonsokazas erosen 80 alatti IQ-ra vall. Amiket irsz, az meg olyan hajmeresztoek, hogy meg szegeny Gyulam is hulyere rohogne magat rajtad.

    #113: Mark, don't challenge Seb for 2nd place! (Nem szo szerint, de ez volt 2011-ben Silverstone-ban, tiltottak a tamadast, pedig gyorsabb volt).

    Amugy a kedvencem, hogy Alonso bomlasztotta a csapatot. Ki is volt az, aki telibe leszarta 2013-ban Malajziaban az egyertelmu utasitast, amit Horner kiadott? De ettol Vettel lett a tokos, bevallalos pilota. Alonsot szetszedte volna mindenki.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #109 üzenetére

    Akkor hasonlitsd ossze Ricciardo es Raikkonen eredmenyet. Tuti ugyanolyan eros es jo autoval mentek. ;) Amugy akkor tavaly Rosberg jobb volt Hamiltonon kivul mindenkinel a nyilvanvalo hibai ellenere is, mert mindenki masnal tobb pontot szerzett? Igencsak hajmereszto lenne egy ilyen kijelentes, szerintem a paddockban is megmosolyognak paran. A Forma-1 technikai sport, nem olyan, mint a sikfutas. Ugyanis ott kb semmi nem mulik a futocipon, mig az F1-ben kb 25% a pilota teljesitmenye a pontszamabol.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Dudi08 #124 üzenetére

    Nem tudom, nekem ha mond valamit a fonok, akitol irgalmatlan sok penzt kapok, nem fogom kirohogni es homlokegyenest az ellenkezojet csinalni akkor sem, ha nem tetszik. Meg mielott jonne a szokasos, barmelyik pilotanal szova tennem ezt. Hiaba sajnaltam Barrichellot 2002-ben Ausztriaban, o is hulyen csinalta, hogy direkt latvanyosan csak az utolso kanyarban engedte el Schumit. Jo, tudom, serti az egojukat a csapatutasitas, de gondolom ok se orulnenek, ha alajuk tenne valaki csapaton belul. Szigoruan maganvelemeny es nem szeretem a csapatutasitasokat.
    Amugy miert gondolom, hogy Alonsorol leszedtek volna itt a keresztvizet egy ilyennel? Azert, mert igy is az van, hogy szart a csapatra, bomlasztotta, szetverte, visszafogta stb.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Yayoh #135 üzenetére

    Alonso minden teszt és nagydíj után azonnal elhúzott haza, ez tök egyértelmű, nem? Vettel pedig hálózsákban a garázsban is alszik. ;]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Yayoh #135 üzenetére

    Egy ilyet találtam amúgy.

    kukinyo: Igen, Alonso sajnos nem mérnök, autószerelő és matematikus-atomfizikus egyben, mint Vettel, aki a túlórái alatt összerakta a Ferrarit, mert a szerelőknek és a mérnököknek fogalmuk sincs, hogy mit kezdjenek az autóval. :D
    Amúgy az idei év jó mérce lesz kettejük szempontjából, mert nem változtak sokat a szabályok és ott van Raikkönen támpontnak. Ha neki is jobban megy, mint tavaly, akkor le lehet vonni a tanulságot, hogy maga a kocsi is fejlődött. Ha az lesz, mint tavaly, hogy Vettel mondjuk 3x annyi pontot szerez, mint a finn, akkor mondhatjuk, hogy ő is olyan dominánsan verte, mint Alonso. De fordítsuk amúgy meg. Ugye ti azt mondjátok, hogy az autó jó volt eddig is, csak Alonso volt szar (a csapattársaira nincs is jelző akkor). Tehát ha Vettel rossz idényt fut, akkor is jó volt az autó, csak ő volt szar. ;] Ha pedig Alonsonak nem megy majd a McLarennel, akkor azt is ő cseszte el.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz kukinyo #140 üzenetére

    Eléggé hozzá nem értést tükröző (azt nem tudom, hogy a személyiségnek mi köze a tudáshoz? Schumi is suttyó volt sokszor, meg direkt ütközött), de ahogy érzed. Én Vettelt pl sokkal többre tartom, mint te Alonsót, raádásul pont idén még változhat is a megítélése. Sajnálom, hogy az utálat teljesen elhomályosítja sokatoknál az objektivitást. Egyébként meg Ricciardo a legjobb pilóta, mert verte a 4x-est. ;] Tudom, rá épített autó (LOL), meg pechsorozat (ami az ausztrálnál is volt)! Na mindegy, hagylak is titeket, értelmesen, észérvekkel sajnos nem lehet itt eszmecserét folytatni, csak pár emberrel.

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Feherfy #151 üzenetére

    De hat tobb pontot szerzett Vettel, mint Alonso, tehat o a legjobb es a pilotak/csapatfonokok se ertenek hozza meg irigyek, hat nem erted? :D Raadasul a Ferrari meg jobb is volt, mint a Red Bull, csak Alonso huzta le. :D Oriasi!
    bambano: Alonso joval tobb pontot szerzett az F1-ben, mint Vettel, tehat akkor o a jobb, nem? A szamok nem hazudnak. :D
    Ha meg a koltsegvetes dontene, akkor tavaly is 4 csapat ment volna a VB-cimert, szoval ez is netto hulyeseg.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #156 üzenetére

    Játsszunk el a gondolattal, hogy 2012-ben Interlagosban úgy száll bele Senna vettelbe, hogy széttörik a hátsó szárnya (amúgy semmi baja nem lett, pedig elég erősnek tűnt a csatt). Ez esetben Alonso és Vettel is 3x-os világbajnok. Sőt, ha idevesszük azt is, hogy 2010-ben Abu Dhabiban a Ferrari normális taktikát választ Alonsónak és begurul kényelmes negyediknek, akkor máris 4-2 lenne az állás neki. Ez esetben máris más lenne a sorrended gondolom. Pedig ezekről a dolgokról nem a pilóták tehettek, tehát látszólag semmi nem változna, csak a szám a nevük mellett. Ez a baj ezzel a szemlélettel, hogy a vb-cím egyáltalán nem mindig az adott évben legjobb pilóta birtokába kerül. Pl. ha Hamiltonnak lett volna hibás a kocsija a tavalyi idényzárón és Rosberg nyer és világbajnok, akkor ő jobb lett volna az egész tavalyi évet tekintve? Ugye, hogy nem.

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #160 üzenetére

    Porzos = tobb 5. helye volt? :D De teny, engem is meglepett Hamilton.
    Egyebkent tavaly mintha valami hasonlo tortent volna a Voros Bikanal (jo, Ricciardo csak Webber-potlek masodpilotanak lett hozva, nem volt teljesen ujonc). A pontkulonbsegre itt mar inkabb illik a porzos jelzo. Valamint a feltevesemre sem valaszoltal sajnos. Tehat a fenti, pilotatol fuggetlen esemenyek megtortenesekor Alonsonal allna a 4>2, tehat messze jobb pilota dolog?

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz GIJoe #165 üzenetére

    Alonso autója is lerohadt 2006-ban Monzában, csak ezt azóta is mindenki leszarja. Ha kiszámolod, ez a kiesés és Schumi Suzukában történt kiesése nem változtat semmit a bajnokság végeredményén. A kilökésnél nem nagyon értem miről van szó, ha 2005-re gondolsz. Mert akkor annyiról volt szó, hogy a messze leggyorsabb McLaren sűrűn lerohadt Kimi alatt, és Alonso meg szinte mindig pont mögötte volt, hogy ő profitáljon belőle a legtöbbet (sokszor Montoyát is megelőzve a másik McLarenben). De látjátok, ez a legjobb. Én elismerem a többiek tudását is, pedig pl Schumit ki nem állhattam soha (már a Benettonban sem), ti meg nullázzátok meg nagyképű senkizitek Alonsót. Elég primitív megnyilvánulás ez, illetve arra utal, hogy az illető csukott szemmel nézi a sportágat, vagy szimplán nem érti, hogy mi miért történik. :(

    Shizuoka: Nekem a WEC unalmas. :( Túl hosszúak a versenyek, kevés a test-test elleni csata.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #175 üzenetére

    Leginkább az a baj, hogy nem a kérdésre válaszoltál, tehát két, picit más (és hangsúlyozom, nem tőlük függő) körülmény hatására teljesen más megítélés alá esne a két pilóta a szemedben?
    Meg milyen élről vezette Alonso a Ferrarit a középmezőnybe? 2009-ben a fasorban se volt a Ferrari (kaptak egy ajándék győzelmet Spában), 2010-ben meg 2012-ben pedig a spanyol (hangsúlyozom, csak ő, a csapattársa a 6-7. helyekért küzdött, sokszor sikertelenül) az utolsó futamig életben tartotta az esélyt a vb-címre a Red Bullal szemben, ahol Webber is szállította a győzelmeket és dobogós helyezéseket.

    kukinyo: Hányszor mondjam, hogy elismerem a tudását, csak abban nem értünk egyet, hogy ő lenne a legjobb? Hogy hol jegyzik az eredményeit? A pontokat összeadva simán 2. Vettel mögött a 4 év alatt, általában a 2-3. legjobb autóval. Ha ez szar, akkor nem tudom mi a jó? Vagy a paddockban mindenki hülye, mert őt tartják a legjobbnak? Hát kicsodák ezek a senkik kukinyóhoz képest? De tőled is megkérdem amúgy, amit bambano-től is: Játsszunk el a gondolattal, hogy 2012-ben Interlagosban úgy száll bele Senna vettelbe, hogy széttörik a hátsó szárnya (amúgy semmi baja nem lett, pedig elég erősnek tűnt a csatt). Ez esetben Alonso és Vettel is 3x-os világbajnok. Sőt, ha idevesszük azt is, hogy 2010-ben Abu Dhabiban a Ferrari normális taktikát választ Alonsónak és begurul kényelmes negyediknek, akkor máris 4-2 lenne az állás neki. Ez esetben máris más lenne a sorrended gondolom.
    Igaz ez?

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #184 üzenetére

    És abban a két évben, amikor Alonso megkapta azt a nagy ruhát, akkor miért nem bírta megverni Vettelt? hogy csak Alonso is jó autóval tud győzni? Kobayashi, Petrov, Bruno Senna miért nem tudta megverni? Lehet azért, mert ők is szarabb autóban ültek? Szerintem a csapattárs teljesítménye elég jó indikáció egy csapat erejének meghatározására. Barrichello folyton 2. volt Schumi mögött a domináns ferraris években, előtte meg utána sehol sem volt, Button is alázta a Hondánál. Talán azért, mert ennyire jó volt az a Ferrari, nem? Webber 2010-ben az utolsó futamig Vettel előtt volt. Ha nem szúrják el neki is a taktikáját, akkor úgy vonult volna be a történelembe, hogy az első red bullos világbajnok. Na most ha ő is kihozott ennyit a kocsiból, akkor az azért nem lehetett rossz szerintem. Már az is csoda volt, hogy az utolsó futamon dőlt el a dolog, ehhez műszaki hibák is kellettek a Red Bulltól. Massa eközben az 5-6-7. helyeken furikázott. Aztán nézzük 2011-et. Ez volt szerintem Vettel legjobb éve, vita sem férhet ahhoz, hogy abban az évben ő volt a legjobb. 2012. A nyári szünet után nem volt ellenfele a Red Bullnak, Webbernek viszont nagy pechje volt az utolsó futamokon, de amikor nem, akkor ő is 2-3. volt. Ehhez képest Alonso egy látványosan gyengébb Ferrarival (aki ezt nem látja be, az tényleg szembemegy a paddock véleményével is, máshogy inkább nem is minősíteném), és némi szerencsével is valahogy majdnem megnyerte a vb-t. 2013-ban megint nem nagyon volt apelláta a Red Bullal és Vettellel szemben, ez az év szinte tökéletes volt számára. Webber is rengetegszer állt a dobogón, Alonso mégis megelőzte valahogy összetettben. Számomra ez 4 vb-cím ide vagy oda, nem tűnik annyira dominánsnak, mint ahogy a 4-es alapján gondolnánk. Vettel a legjobb autóban (mind a 4 évben simán hozták a konstruktőrit, többnyire hatalmas különbséggel, tehát nem csak Vettelen múlt) behúzta őket, egy pillanatig sem vitatom, hogy kiváló pilóta. Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy nagyon ritkán adatik meg valakinek, hogy 4 év alatt végig a legjobb autóban üljön és a csapattársa is olyan szinten állon, hogy egy idény alatt nem veszélyes rá, csak néhány versenyen. Vettel jobb, mint Webber, ez nem is kérdés, tehát a legnagyobb lépés a vb-címekhez az ő legyőzése volt. Csak azért nem tartom még Senna vagy Prost szintjén, mert egyrészt a csapattársa nem valamelyik csúcspilóta volt, másrészt a toro rossós monzai győzelmén kívül (ami brilliáns volt) még nem nagyon szűrhettük le, hogy mit tud más csapatnál. Alonso 1 pont híján vb-címig jutott a McLarennel (ha niem történik meg a Hungaroringen, ami...), illetve 3 és 4 pont híján kétszer is alig maradt le a bajnokságról a Ferrarinál. Ezért is lesz vízválasztó az idei év, főleg hogy mire megy Vettel Raikkönennel szemben.

    Tavaly egyébként miért nem tudta megverni Vettel Hamiltont? Lehet, hogy rosszabb autóban ült? Vagy a te logikád alapján akkor Hamilton és Rosberg akkorát javult, hogy porba alázták a németet mindenki mással együtt? Ez hogy működik, egy téli napon felkelnek és gyorsulnak 2 másodpercet?

    Minden hivatalos statisztika szerint Vettel jobb, mint Alonso. Nem, Alonso sokkal több pontot szerzett, mint Vettel az F1-es pályafutása alatt. Ugye az nem számít, hogy hány verseny alatt, mert az sem számít, hogy ki milyen autóban ül. ;]

    az egyik tábor azt állítja, hogy 2+2=6. a másik erre szól, hogy 2+2 az csak négy. az egyik tábor több emberből áll, nagyobb a hangjuk, így képesek elnyomni azokat, akik szerint csak 4. hosszú vita után sem közelednek az álláspontok, végül a 4 pártiak megunják és hagyják a pokolba az egészet (lásd: nem írtam már az f1 topicba pár hete). a 6 pártiak elvárják, hogy a 4 pártiak adják fel az álláspontjukat és közelítsenek a 6 pártiak álláspontjához. A 4 pártiak pedig tudják, hogy az igazság az 4, nem 6, így próbálják meggyőzni a másik pártot, hogy nincs igazuk, de sikertelenül. ha a 4 pártiak engednek, akkor a szakmaiságon csorba esik.

    Ez továbbra sem alkalmazható a Forma-1-re, mert nem azonos autókkal és személyzettel versenyeznek. Tehát a Forma-1-ben 2x2= néha 5 vagy 6, a te hasonlatoddal élve. Villeneuve nyert világbajnoki címet (szintén a legjobb autóban), de pl. az apja nem. Mégis nagyjából minden szakértő az apját tartotta sokkal nagyobb tehetségnek.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz bambano #186 üzenetére

    Sajnálom, de ki kell jelentenem: te nem érted ezt a sportágat. Nincs ezzel semmi gond, azzal viszont van, hogy olyan kijelentésekkel állsz elő, hogy aki a legtöbb pontot szerezte az idényben, az a legjobb pilóta abban az évben. Nem, csak a trófeát adják neki. Lehet, hogy ez vonul be a történelemkönyvekbe (meg azért sokszor nyer az adott évben legjobb, ezt pl nem is vitatom Vetteltől 2011-ben vagy 2013-ban), de a paddockban gyakorlatilag körberöhögnének, ha ezt így előadnád. Nem, nem azért, mert Vettelt tartod a jelenlegi mezőny legjobbjának, az oka miatt. Csak nem utálja mindenki a németet a paddockban vagy irigy rá...

    kukinyo: Schumit miért dicsőítették a legunalmasabb Ferrari-dominancia alatt az ellenfelei is? Egyébként milyen hangnemről beszélsz, amikor te dobálod Alonsóval szemben a nagyképű senki jelzőt? Amúgy igen, a te véleményed sokkal kevesebbet ér nekem, mint a Forma-1 bennfenteseinek álláspontja.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Csapoati #189 üzenetére

    Bocsánat, ha erősen fogalmaztam az elején, de nem a véleményed miatt jelentettem ki, hanem amiatt, mert mindent a nyers számokra alapozol. Ajánlott olvasmány a témában: Stirling Moss (0 vb-cím, mégis a legjobbak közé sorolják).

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz kukinyo #193 üzenetére

    Kérlek linkeld be, hogy mivel minősítettelek az imént. Sok sikert!

    #192: Az irónia nem segít az alapvető problémán. A számok akkor lesznek mérvadóak, ha ugyanazzal megy mindenki. Kb. mint a GP2-ben, bár a csapatok személyzete között is van azért különbség. Ez a hozzáállás mondjuk az atlétikában tökéletes, de ez egy technikai sport.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz sh4d0w #197 üzenetére

    Na várj. Én magamat nem érzem kompetensnek ahhoz , hogy szimplán kijelentsem, hogy ki a jobb. Az nyilvánvaló, hogy mindenki a kedvencét tartja a legjobbnak. De ettől még ezt nem merném sehol sem leírni, ezért inkább adok a szakértők és bennfentesek véleményére. Márpedig náluk ilyen vagy olyan okból Alonso az első. Elfogadnám azt is, ha Vettelt mondták volna, ahogy Schumit is elfogadtam. Nekem csak az a bajom, hogy itt a Vettel-fanok részéről annyi az indok, hogy 4 éven keresztül ő volt a világbajnok, tehát ő a legjobb. Azt senki nem veszi számításba, hogy a legjobb autóban ült 4 évig. Hamilton (és Alonso) renoméja is akkor emelkedett, amikor gyengébb autókba ült és azokkal is villantott valamit. Vettelnél ez az idő most jött el (bár ha azt vesszük, már tavaly is ez volt, és a csapattársa 3 győzelmet szerzett úgy, hogy Vettel is a pályán volt, hiba nélkül), ezért is várnék a "végleges" értékeléssel. Alonsónak is volt egy "gyengébb" éve, a 2007-es, ezt is el kell ismerni.

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz Yayoh #200 üzenetére

    Leírtam, hogy az brilliáns volt. Hamilton pedig 2009-ben szenvedett eléggé, volt, hogy pontszerzésre sem volt esélye, de aztán valahogy csak behúzott 2 futamgyőzelmet (a 3.-at meg műszaki hiba vette el Abu Dhabiban), miközben Kovalainen a 7-8. helyekért küzdött.

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz kukinyo #204 üzenetére

    Megkérdezhetem, hogy miért nyomták volna Ricciardót 4 Vettel vb-cím után? Ugye ezt te sem gondolod komolyan? Akit előtte 4 éven keresztül nyomtak, sokszor látványosan is Webberrel szemben (2010 Törökország a baleset után, 2010 Silverstone első szárny téma, 2013 Malajzia, amikor nem követte a csapat utasítását, stb.), azt egyszercsak elkezdik elgáncsolni egy új pilótával szemben? Megpróbáltak két taktikát és nyilván az elöl haladó kapta azt, amit kevésbé kockázatosnak gondoltak. Az meg gondolom meg sem fordult a fejetekben, hogy Vettel azért állt ki többször, mert egyszerűen gyorsabban koptatta a gumikat.
    Tehát ha Alonso kikap a rosszabb kocsival, az tudás, ha Vettel kikap azonos kocsival, az pech/kitolás/bolygóegyüttállás.

    Ricciardo helyezése is csak a Vettel gyűlölőknek (többnyire Alonso fanok) köszönhető.Kimondottan örültek Ricciardo győzelmeinek és ezáltal túlértékelték őt.

    Részemről Ricciardo tavaly a 2. legjobb volt (igen, Alonso előtt és Hamilton után). A második felét pedig honnan veszed a mondandódnak? Te hányast adtál Alonsónak?

    #205: Szerintem megérdemelte Button a vb-címét, mert Barrichellót simán verte amikor jó kocsijuk volt, amikor meg visszaestek, ő akkor is hozott azért egy állandó szintet, a hullámzó brazillal ellentétben. Ja és a McLarennél gyakorlatilag pariban volt Hamiltonnal az időmérős gyengesége ellenére is, ez hatalmas szó!

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz kukinyo #209 üzenetére

    Kivéve, hogy Alonsót szimplán egy nagyképű senkinek nevezted. Milyen hangnemet vársz ezután a szurkolóitól? Tőlem mégsem olyat kaptál, mint ami járna. De tudtam, hogy ez lesz, ha Vettel kikap valakitől, akkor a másikra fejlesztették a kocsit, direkt kitoltak vele (4 vb-cím után ennek mi értelme lenne, mikor neki köszönhet kb mindent a csapat), stb. Na mindegy, részemről ennyi, továbbra is inkább a mértékadó szakemberek véleményére adok, nem olyanokra, akik zsigerből utálnak más pilótákat (mert tudják belül, hogy azért mégis jó?), és lesenkizik.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

  • Csapoati

    nagyúr

    válasz kukinyo #211 üzenetére

    Attól, hogy kimondod, még továbbra is csak téged minősít, ha az egyik élpilótát lesenkized.
    Ráadásul te kezdted a senkizéssel, én ezt minősítettem. Vagy az most menő, ha a paddock véleményével szembemegyünk (mert ugye ők nem a szemük és fülük alapján döntenek, egy egészen picit közelebbről)? Mert akkor szerintem Rosberg volt a jobb mercis tavaly! ;]Az a baj, hogy a te szádból semmi nem hiteles, amiben szerepel Alonso neve, mert zsigerből utálod. Itt különbözünk a leginkább, meg abban, hogy az alapvető tisztelet sincs meg részedről a másik kedvence iránt, utálat ide vagy oda.

    Na, a 10 pontot akkor viszont nem értem? Mert ha utálod mint ember, az hogy jön a teljesítményhez? Mert ezek szerint azt mégis csak elismered.

    Qorthral: Szerintem a Kimi drukkerek közül sokan szurkolnak inkább Vettelnek, mint Alonsónak, ez is okozhatta a fentieket.

    [ Szerkesztve ]

    tehát a két csoportból a lassabbik legjobb idővel rendelkezőben lévők közül az ötödik legjobb időt futó indul majd a poleból.

Új hozzászólás Aktív témák