Keresés

Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Az mennyire jó "bejáratás", ha kibontom, módszeresen letakarom az elejét egy réteg alufóliával (mert az legalább olyan jól engedi át a hőt, mint amennyire elállja a fény útját...), és ott hagyom állni úgy durván egy hétre valami burn-in videót loop-olva lejátszani :))

    Ehhez mi lenne ideális? Egy folyamatosan emelkedő 8-bites szürke gradiens (256 képkocka, vagy esetleg oda-vissza 512...?), vagy elég a fekete-fehér folyamatos váltogatása?
    És azért előtte kalibráljam be nagyjából, hogy már úgy járódjon be, vagy legjobb ha gyári beállításokkal fut addig? (Aztán a legelső kalibrálás után még sűrűbben lövöm újra, ha eleinte többet "mozog"...)

    Erről jut eszembe, mennyire stabilak a színek plazmákon? (Hőmérséklet változás és/vagy öregedés hatására mennyit mászik el IPS LCD-khez képest?)

    PC monitornak gondoltam beállítani egyet, így elméletben igen nagy lenne a beégés veszélye, ezért gondoltam, hogy akkor tényleg alaposan be kéne előtte járatni...

    És ezt már kérdeztem egy másik topicban is, de itt talán könnyeben kapok választ:

    - A Panasonic TX-P42G20 panelje vajon natív 8 bites, vagy a sötétszürkéket csak dithereli? És ha ditherel, akkor ez mennyire látványos mondjuk a TN-es LCD-k dithereléséhez képest?

    - És tulajdonképp hány bites akkor ennek az elektronikája, mert azt szűrtem le, hogy 8, még is van, ahol említik a DeepColor támogatást, ami elvileg 12-bitet követelne (de még barátok közt is legalább 10-et ... /color...).
    Bár ez konkrétan nem szerepel a panasonic oldalán, így lehet elírás/megtévesztés a hirdetésekben, de a panasonic oldalán amúgy sem találtam túl sok értelmes adatot.
    Vagy annyival oldották meg a "fogad legalább 12 bitet" követelményt, hogy rögtön a HDMI decoder chip lekerekíti 8 bitre mielőtt az elektroni hozzányúl? :DDD

    - Itt ez a rengeteg szám, mint pl. a 100, sőt 600Hz. De végeredményben képes ez ténylegesen beállni 24 egész számú többszörösére, és mindenféle idióta interpolálgatás nélkül egyenletesen elosztva (n:n, nem 2:3 és hasonlók) kipakolni az 1080p24-et?
    >>> Ez lenne talán a leg hathatósabb érv, amiért lecserélném a fixen 60Hz-el H-IPS monitort, szóval ha ez is csak félmegoldásokkal operál, akkor inkább maradok a 2:3-as FRC-nél és nem nyűglődök TV-kkel (interpoláltatni is tudnék software-esen is, talán jobban is mint ez a TV, csak szerintem ocsmány dolog).

    És ha már... mi ez, hogy mikor ki van kapcsolva az interpolálás, akkor "csak" 820p a "motion resolution"? Először hallom ezt a kifejezést, és most nincs kedvem utánajárni, így megmondaná valaki, hogy ez most jó vagy rossz...? Vagy pl. mennyi lehet ez az érték egy 60Hz-es 6ms LCD monitoron? Kb. mitől függ ez? :U

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #29192 üzenetére

    Elvileg PC VGA-ból is ki lehet juttatni 10 bitet.
    DisplayPort kábelen Qudro és FirePro kártyákból OpenGL-el tuti, mert már teszteltem itthon a monitorommal és PhotoShop CS5-el 10 bites gradiens tesztképen.
    De jelenleg egyedül az MPC-HC-s Custom Preset EVR tudja, és az is bugzik újabb verziókban, csak olyan régebbiben megy*, amiben még CMS nincs, és nekem ez a kettő együtt kéne. (*Elvileg, mert az OSD visszajelzi, de mivel ez így amúgy sem életképes megoldás számomra, így nem vizsgáltam sokáig, de nehéz is lenne pl. kimérni, mert a egy spektrométer adataiból származtatott érték a ditherelt kép precizitását is ugyan úgy magasabb effektív precizitással fogja jellemezni, ahogy a szem is ezt érzékeli, mert ez a ditherelés lényege...)
    De a nem túl távoli jövőben szerintem PC VGA-ból is ki lehet majd juttatni a filmek képkockáit 10 bit/color RGB-ben (ha fogadja az eszköz). Pl. ha madshi beépíti a támogatást a madVR-be (ami összességében a mostani ditherelt 8 bittel is jobb, mint a natív, dithereletlen 10-bit - hacsak nem vagy erősen képzaj érzékeny, és a kijelző tényleg 10bites, nem belső ditherelést használ, ami azért nagyon ritka).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #29210 üzenetére

    Verzióról verzióra változik, hogy működik-e. Amiről én tudok, az a Rev 1824. Ezzel a verzióval végig A2R10G10B10 surface, backbuffer és display kéne hogy legyen az OSD-dben (nekem össze is jött, csak CMS nélkül nem sokat ér, és amúgy is okádék az EVR a madVR-hez képest), miután engedélyezed a 10-bit módot, és AMD VGA-kon csak 10.5-től öregebb, vagy 10.12-től frisebb driverekkel működik (Geforce-oknál elvileg nincs ilyen gond, de ne legyen ős régi).
    És (amúgy is!) ki kell kapcsolni mindenféle anyaszomorító kép"javító" eljárást a CCC-ben (dinamic contrast, noise reduction, stb)!

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #29209 üzenetére

    MPC mellé használj madVR.t!
    Százszor jobb, mint az EVR! Ez végig 96+ bit/pixel-el számol, 16-bites buffert használ, és a végén ditherel 8 bitre (de be van ígérve a 10-bit is), illetve kiváló a V-sync (főleg D3D Fullscreen módban), ahogy a chroma upsample, és minden más is a lehető legjobb minőségű. Ez agyonver minden asztali lejátszót.
    Sőt, támogat 3DLUT-ot, amivel kiválóan lehet korrigálni a színeket (szaturációt, gammát, fehéregyensúlyt..., szóval mindent), 16 bites precizitással (ditherelés révén).
    Ha hozzászoksz, nem akarod többé az EVR képét látni, inkább újranézni a látványos filmeket Blu-Ray-ről!

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #29209 üzenetére

    nem igazán oldható meg vele kompromisszummentesen a folyamatos, kadenciahelyes lejátszás sem

    Mint mondtam, madVR, vagy esetleg hazsználj friss MPC-HC-t, és nyomkodd rá, hogy "accurate V-sync", illetve "alternate V-sync" és "Disable Desktop Composition", és próbáld ki a "D3D FullScreen" módot (ebben a sorrendben, míg jó nem lesz).
    És ne az autochange-t használd, hanem már az MPC-HC indítása előtt állítsd be VGA driverből az 1080p24 módot!

    Nemrég találtam ezt: :W
    Panasonic G20/25: "essentially unwatchable" in the 48HZ mode

    Ezek szerint csak a V szériák elektronikája képes 96Hz-en járatni a panelt, ami állítólag már jó (szemben a G szériák 48Hz-ével). De ezek után én valahogy már nem bízok abban sem, hogy egy V10-el (V20-ra nekem végképp nem futná, V10 akadhat használt...) tényleg működne-e. Illetve a V10 még a Kuro akvizíció előtti termék, így nem tudom kielégítené-e az egyéb elvárásaimat: foszfor "utánhúzás", és hasonlók tekintetében, amik állítólag javultak a G13-as NeoPDP-vel. És persze a feketéje is messze jobb, mint egy LCD-é, de ha már ennyi hátulütője is van egy plazmának, akkor valami már legalább "pörköljön oda" benne, amiért megéri, és a V10 kontrasztja még nem hanyatt vágós (papíron, mert nem néztem még meg őket élőben). És mintha a THX profilra is panaszkodtak volna, hogy a 10-eseknél még szar, márpedig játékokhoz kéne (filmeket tudok software-esen korrigálni, játékokat nem).

    Ahogy jobban megnéztem, elvileg 12.5-bites :)) a G/V10/20: 6144 szürke árnyalatot ígér, ami úgy jön ki, hogy a 12 bitet még 1.5-el szorozzuk ; ez így bizonyosan valamiféle "effektív" érték, ami ditherelésről árulkodik.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #29223 üzenetére

    Tippek:

    Mivel csak 32-bites madVR verzió van, így csak 32-bites MPC-t használhatsz (64-es windows-on is fut a 32-es MPC, de 64-ehez nincs madVR...).

    Csak natív YV12-t fogad a dekódertől, semmi mást, így pl. a DXVA dekóder is kilőve (az mindig NV12-es).
    Ha az MPC dekóderét akarod használni, akkor tiltsd le a DXVA-sakat, és hagyd meg az ffmpeg-eseket (bár ez elvileg nem okozhatna gondot, magától átdobná).
    Ha külső kodeket használsz, akkor győződj meg arról, hogy engedélyezve van a YV12 pixel format az output-nak. Ha nincs ilyen (DXVA dekóderek), akkor tegyél fel egy FFDShow-ot.
    Ha nagyon kell a GPU gyorsítás, akkor használj Arcsoft dekódert (tudom, "ne viccelj", de ha kell, akkor segítek benne), az nem csak DXVA-s, hanem CUDA/StreamSDK-s is (elvileg), és úgy kijuthat a YV12.

    Ha valami régi XP-d van, akkor legyen fent SP3, és mindenféle windowson a lgújabb DirectX frissítést (microsoft.com).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DVlad #29258 üzenetére

    Szerk: Alább kaptál választ, így ezt töröltem.
    Itteni arcok közül próbálgatta már valaki a G20-at 48Hz-en? Tényleg durván vibrál?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Hopsz, azt hiszem félig-meddig téves információt linkelgettem be ide a Panasonic G20-asokról, mert jobban utánanézve kiderült, hogy az Európai verzió nem 48, hanem 96Hz-en játsza le az 1080p24 tartalmakat, mint a V20-ak régiótól függetlenül.
    Bocs, ha netán megrendítettem egy tulajt, vagy elbizonytalanítottam egy vásárlót. :DD
    Így akkor lehet hogy én is levadászok magamnak egyet. :C
    (Vagy legalább is először megvizslatok valahol egyet előben.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Nem nagyon vagyok jártas a TV-kben, így kérdezném:
    - Mennyire normális dolog az, hogy nem találok se a hardverapro-n, de még a vaterán vagy hasonlón se használt Panasonic TX-P42G20E-t? (Ne is nagyon számítsak rá? Azt hittem a 3D és 2011-es modellek érkezésével sokan dobják majd ki jó áron...)
    - Úgy látom agresszíven kifuttatják a készleteket, így olcsóbb már nem igen lesz újonnan ez a modell, sőt, ha sokáig húzom, talán a mostani ~210k-s áron sem tudok már majd hozzájutni.

    Mivel a 3D nem izgat (főleg így, hogy a 2011-es modelleken sincs se DisplayPort, se Dual-Link DVI csati, így PC-ről nem lehet rájuk kiküldeni 1920x1080@120Hz-et, hogy legalább PC játékokkal élvezzem a szemcsis mókát...), az árak (és a 2D színhűség) már inkább, így gondolom nekem nem érdemes megvárni a 2011-es modelleket.

    Nem vagyok zero-black hívő, már a ~900:1 IPS kontraszttal is meg vagyok úgy-ahogy (ha cserébe legalább jók a színek...), a c-VPA-k kontrasztjánál pedig nem is nagyon kívánnék többet (csak azoknak az után-húzása az elfogadhatatlan számomra, és még a színek sem az igaziak ; főleg hogy azok a panelek ditherelnek is, ami viszont szétzuhan az elkenődő mozgás közben...*), így a fekete szint időnkénti emelkedését túlélném, de az azért érdekelne hogy a 2011-es modelleken javult-e a 2D színhűség.

    * Ezzel mondjuk nem tudom mennyire állnak hadilábon a plazmák, mert ott is keményen megy a ditherelés (igaz 12+ bites magaslatokba, nem ahhoz, hogy legalább a 8-bit meglegyen...)

    ________________________________________

    Ismét venném a bátorságot felajánlani, hogy Budapesten belül ellátogatok egy TX-P42G20E tulajhoz, aki PC-ről (is) hajtja a TV-jét, és megnézem mit tudok belőle kihozni egy spektrophotométerrel. (A te fizetséged az lenne, hogy ingyen megtarthatod a kalibrált beállításokat, ha tetszik. Az enyém pedig az, hogy tesztelhetem élőben megfelelő körülmények közt és ideig, ami egy bolti bemutatódarabnál igen necces lenne...) -> Privizz rám, ha érdekel

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #34460 üzenetére

    Ha már EIZO...
    Végignézted már az EIZO Monitor Test-et a plazmádon? (Különös tekintettel a 256 lépcsős gradiensekre -abból is főként a szürkére- és az utánhúzás tesztre -ami itt effektíve foszfor lag teszt-)
    Én ez után azt mondtam, hogy inkább az épp csak tűrhető ~850:1 kontrasztot és 6ms IPS-t kérem a zajjal össztákolt ~7 bit, és tesztben erősen feltűnő forszforlag helyett. (Tudom hogy ilyen CRT-n is létezik, és ócska öreg irodai monitoron is láttam már igen durvát, de amit én használtam régen PC-vel, azon sohasem tűnt fel...)

    A mély fekete nem minden, de nem tudom hogy gondolják magukat ennyire keménynek a gyártók, hogy 6000+ vagy még több szürkeárnyalatot behazudnak (a deepcolor támogatással karöltve), mikor valójában még a 8 bit sem megy nekik.

    De még a ~7-bit is csak olyan béna és zavaró képzaj mellett, hogy rossz nézni.

    Na meg úgy néz ki a Panasonic-nak is leszáradna valamilye, ha a [nem is tudom mennyi, de min 12 (ha már deepcolor)]-bites elektronika a valós idejű feldolgozás helyett meg lenne támogatva egy LUT-al is, hogy ne hullámozzonak annyira a gradiensek, hogy az R=20 lehet világosabb, mint az R=25

    ------------------------

    2010-es Samsungokon (ahol papíron mé több a szürkeárnyalat és a bitmélység) nézett már valaki gradienseket? (Esetleg 2011-es panasonic-on?)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz madgie #34480 üzenetére

    Én messzebbről is látom. Tesztábrákról ordít (legfőképp egy sötét homogén képen), de ha direkt a képminőségre figyelsz, akkor hagyományos filmek alatt is kapásból látszik a zaj. (Persze elhiszem, hogy ha belemerülsz a filmbe, akkor megfeledkezel róla, de attól még ott van, és valós szituációkban is előjöhetnek olyan jelenetek egy-egy filmekben, ahol kiszúrja a szemed, és feltűnik akkor is, ha nem keresed.)

    De nekem ezzel inkább az a bajom, hogy a ditherelést is lehet okosan csinálni, de itt pont azt látom, hogy kifejezetten el van nagyolva. (Nem erőltették meg magukat, hogy valami olyan eljárás használjanak, ami az ember számára nehezen észrevehető zajmintázatokkal dolgozik, csak "brute-force" villódzás tenyérnyi méretű foltokkal "azt örüljjéé csak a feketédnek, ne a gradienseket nézd, az csak a gyíkoknak való (neked meg az ormótlan zaj, khmmm)."...)

    (#34464) fokukac
    Nem, ezért nem veszek plazmát, amíg nem lesz annyi saját árnyalata az RGB csatornáknak és/vagy olyan minőségű a ditherelés, hogy tényleg ki tud adni 256 szürkeárnyalatot (a csillió-billiónyival szemben, ami a mostaniak adatlapján szerepel) észrevehető Luminance és Huey fluktuációk nélkül, és tényleg csak minimális (csak homogén és sötét tesztképen észrevehető, de onnan sem siralmasan ordibáló, filmek alatt pedig gyakorlatilag észrevehetetlen) ditherelési zajjal.
    -> Ez utóbbihoz minimum 64 saját árnyalat kéne a panelnek, és a minőségi dithereléssel emulálható extra precizitást inkább csak a gamma és white balance korrekciókra kéne költeni. (LCD-knél legalább is is ez így nagyon jól működik, még a 6-bites IPS-ek is szép 256 lépcsős gradienseket adnak A-FRC-vel, ami alig látszik, és attól van még hova tovább a dithereléssel, ha tényleg deep color-t akarnak, de fizikailag nem tudnak többet kihozni a NeoPDP-ből).

    (#34485) Johnny Cage
    Szerintem nem a legjobb ötlet, hacsak nincs valami profi fényképező géped.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz madgie #34488 üzenetére

    Kinek mi jön be, de tény, hogy:
    - A mostani plazmák (legalább is a Panasonic-ok, amiket eddig láttam) nem tudnak megjeleníteni 8 bit/color-t (és ez a forrásanyagok: DVD/BD) többségének színmélysége (és akkor még nem is volt szó köztes korrekciókról, mint a kalibrálás, ami extra precizitást igényelne), tehát nehéz rá azt mondani, hogy ne lenne valódi probléma. (Főleg annak fényében, hogy a marketinganyag ~6500 szürke árnyalatot ígér...)
    - A ditherelés szabad szemmel és normál használati körülmények (kényelmes távolság és valódi filmek képanyagai) közt is észrevehető zajmintázattal dolgozik. (A mai számítási kapacitások mellett szerintem ez inkább hanyagság, mint optimalizálás, ami szintén nem bocsánatos bűn.)

    A kontraszt az odabasz az LCD-knek (bár a c-PVA azért nem sírva kullog el mögötte, hiába hulladék az is), a válaszidő-vs-foszforlag már egyéni mérlegelés tárgya, a forrásanyagok színárnyalatainak reprodukálásában viszont egy olcsóbb féle e-IPS is agynveri a G20-as Panasonic plazmákat (és azokon legalább nem zavaró a ditherelési zaj).
    És akkor még ott az IR és burn-in-para, a floatin-black és rising-black nyavaják...

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szp1 #34492 üzenetére

    Ditherelés, Gradiensek (pl.: Arri 8 Bit Grey Gradient), banding and dithering (pl.: [link])
    És ezek csak úgy a legelső google találatok...

    (#34491) és félig (#34492)
    Nem, majd akkor térjünk erre vissza, ha lesz olyan plazma, ami eleget tud tenni a televíziós (és/vagy akár PC-s) "szabványoknak". :DDD
    (Csak az velük a "mák", hogy az ITU csak javaslatokat ad, nem szó szerinti szabványokat, de még a javaslatok sem fednek le minden fontos kérdést.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szp1 #34496 üzenetére

    De, értettem én. Megmondtad, hogy nem a bitek számának vagy a zaj statisztikai eloszlásának a függvénye, hogy mennyire élvezed az esti meccset a haverokkal pizza és sör mellett, vagy épp a legújabb vámpírrománcot a barátnőddel fetrengve a kanapén.
    Csak az a baj, hogy épp ezért tud működni a dolog, hogy egy gyártó 2011-ben olyan TV-t ad el, ami 30 éves szabványoknak sem tesz eleget.
    És tudod, hogy attól még neked sem lesz rosszabb, ha esetleg eltűnnének azok a hibák, amik téged nem, de másokat (még ha keveseket is, de) zavarnak. Ezért nem szeretem, mikor valaki megaszondja, hogy "nekem így is jó, legyen már jó neked is". Aztán jövőre már 555555555599 "önálló" szürke árnyalattal fogják hirdetni a következő modellt, ami még mindig nem tud 256-ot a 20. századi minőségű dithereléssel se. De a parasztvakító feature-ök persze csak gyarapodnak és gyarapodnak, mert az vonza a vásárlót (ahelyett, hogy normális dolgokkal foglalkoznának, mert azt pityu úgy sem veszi észre...), na meg persze papíron hízik még pár nullát a "nem valós, de natívnak írom, és kuss" kontraszt is, ami legfeljebb még jobban "lebeg" mad.

    Nem mondom, hogy sima "TV nézésre" (valóvilág..hmmm...) nem tökéletes, vagy átlagos BD-hez nem elég, de egy színhelyes korrekt HDTV-től azért messze állt mindkét G20 amit láttam.
    És mint mondtam, csak az zavar ebben igazán, hogy ha lenne rá igény, akkor a mai technológiákkal gazdaságosan is meg lehetne valósítani. (Már ha erre lenne igény, nem a parasztbaszó extra feature-ökre, amiket jó érzésű ember első nap letilt, majd messziről elkerül, de a kirakatban jószi rácsorgatja a nyálát...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szp1 #34501 üzenetére

    Bocs, próbáltam elég általánosított esetet írni, nem hittem hogy magadra veszed. Nem úgy céloztam.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #34507 üzenetére

    Én sok mindenre érzékeny vagyok.

    Az "observer metamerism" hatásból adódó métékű eltéréshez még én is játszva "adaptálódok", ha csak egy kijelzőt használok egyszerre (az azóta is széles körben használt 1931-es [dátum!] CIE szabvány már nem az igazi a wide gamut kijelzők színterében ütyködve, így ha XYZ_1931 koordináták alapján lövöd be a fehéregyensúlyt egy WCG kijelzőn [és mi mással lőnéd be, ha a szabványok erre épülnek...], és egy sRGB gamutos kijelzőn, akkor egymás mellé téve a kettőt látható, hogy totál más az eredmény :DDD), de ettől markánsabb eltérést már a fehéregyensúlyban sem szeretek tapasztalni. (Hiába, hogy az ICC szerint vígan lehet adaptálódni szinte bármihez D50 és D75 közt, ami azért elég tág...)

    Amire nagyon érzékeny vagyok, az viszont épp a shadow detail. Ha egységesen fekete az alsó néhány árnyalat (elég ha csak R=G=B = 0...4 közt egyformán fekete minden) egy kijelzőn, azon már a jóisten sem segít ki semmiféle forrásanyag választással, mert ez
    - Régi tekercsekről digitalizált és alacsony bitrátájú SD tartalmakon felerősíti a szenzorzajt és a tömörítési hibákat. -> Az összemosott fekete blokkok tartománya felett még mindig van zaj és blokkosodás, ami egy hirtelen nagy ugrás a feketéhez képest, és így láthatóan szemcsésedik, mint a csillagos ég. -> Erre talán a Battlestar Galactica a legjobb példa. Egy bluck-crush-al küzdő kalibrálatlan PVA-n idegesítően zajosak a sötét jelenetek, míg egy profin belőtt IPS-en simán jó, csak olyan szokásos "mozis film grain".
    - HD filmeknél, főleg az új digitálisan rögzített, vagy erősen CGI-os jeleneteknél pedig "tenyérnyi fekete tócsákat" és némi zajt hoz maga után a dolog. -> Erre pedig a Resident Evil 4 filmet tudom ajánlani. Néhol gyönyörűen finom és zajmentes fekete-sötétszürke átmenetek vannak benne, amikből idióta fekete pacák lesznek olcsóbb és kalibrálatlan PVA-kon, kalibrált IPS-en viszont gyönyörű.

    És a zajt is csak egy bizonyos szintig tolerálom, ezért nem vagyok kibékülve a mostani plazmák ditherelésének minőségével. (Ami inkább software, mint hardware kérdés. Bár persze "szarból várat" nehéz, de én inkább azt látom hogy a közepesből esett nehezükre jót csinálni...)

    És nyilván az IPS sem tökéletes, nem véletlenül kacsintgattam a plazmák felé az utóbbi időben. Csak leírtam, hogy én mit szűrtem le a közelmúlti nézelődés során. (És ez nem túl rózsás.)

    De lehet, hogy meg kéne néznem egy 2011-es Samsung-ot is, hátha ők jobban eleresztették a fantáziájukat ditherelés ügyben a papíron sokkal jobb elektronikán ülve, illetve nagyjából utolérték panelben a panasonic-ot).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #34550 üzenetére

    Csak a Samsungoknál erősen borzongok így látatlanban a "Mega Dynamic Contrast" vagy épp "Wide Color Enhancer" feaute-ök hallatán. (Tipikusan "hogy rontsuk el úgy tényleg izmosan, ami eleve nem tökéletes, de lehetne jó is".

    Ja, meg nem nagyon csinálnak FullHD felbontású panelt 50" alatt. (Nekem pedig minél kisebb lenne ideális, és az 50" már árban sem nyerő, főleg hogy azért fizetnék hogy feleslegesen nagy legyen... szóval ez ki is esett) :U

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz HUTCHDB #34552 üzenetére

    a "Wide Color Enhancer" -t pedig nem is találom a prospektuson (leíráson) kívül sehol.

    Ez a baj, hogy akkor maga a foszfor a wide gamut, és az az
    en(c)han(t)(?ce)ment (:DDD), hogy nincs semmi 3D korrekció, hogy mégis Rec709 gamutot lássunk legalább a megfelelő beállításokkal. (Hanem jönnek a túszaturáltság miatt vörös bőrszínek, és neonzöld növények, mint ha pl. egy Godfellas is egy rossz Avatar utánzat lenne :P)

    Vagy van a Samsungnál is olyan, mint a Panasonic-nál a THX mód, ami korrigálja a 3D színteret?

    Hogy fest rajta egy 256 lépcsős szürke gradiens?

    Vagy mennyire feltűnő a ditherzaj?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz HUTCHDB #34555 üzenetére

    Hé, a Fifth Element tök jó film volt. Megnéztem már 2x BD-ről is (régen meg HBO-n párszor még gyerekként). :P :DD

    Úgy nézem némely (nyilván inkább újabb és drágább) Sasungokon is van 3D CMS, és lehet állítani az RGB színek szaturáltságát. Pl ezt nézegetem most: PS50B650, bár ennek már elég borsos az ára. (Jó lehetne belőle egy 42"-os ~220k-ért...)

    Na, de akkor nagyjából hogy fest egy 256 lépcsős szürke gradiens nálad? Saccra meg van legalább 200 árnyalat? (És mennyire szúr szemet a zaj homogén képeken?)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz krx21 #34557 üzenetére

    Fogalmam sincs. Én alapvetően egy 24"-os PC monitort akarok lecserélni TV-re, úgy hogy most ismerkedem csak behatóbban a HDTV-kkel.
    Elsőre rányomultam erre a "Panát mindenkinek" hullámra, de most a papíron olvasottakból úgy tűnik, hogy a Samsung plazmák mindenben jobbak (ha nem is ár/érték-re, de legalább is színhelyességre), csak a feketéjük kevésbé sötét (de egy LCD-t tuti legyúr ebben, tehát szerintem meg ez a trollkodás, ha valaki csak a 0% feketefényerejéből mondja meg hogy milyen jó egy Kuro, az összes többi 17 millió szín meg lehet olyan amilyen; és persze aztán félrevezeti a többit, hogy miért jobb a Pana mint a Samu - kicsit mélyebb a fekete, hahhh...). De ezt csak úgy mondom, hogy még nem néztem meg egy ilyen Samsungot se előben, szóval csak javaslom, hogy talán nézz meg egy 2010/11-es Samsung plazmát, hogy neked tetszik-e.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #34572 üzenetére

    Nem haragszom, örülök ha kijavítasz.
    1-2 hsz-el lentebb írtam, hogy új vagyok plazma ügyben. Az AVForum-os tesztből azt szűrtem le, hogy a Samsung jobban állnak a színárnyalatok terén.
    De hát ez a baj az efféle review-ok olvasgatásával. Mindkettőnél írt valaki valamit, hogy "szép, jó, kiváló", de a kettőt nem igazán lehet belőle összevetni, csak tippre.
    (Illetve nekik vannak műszeres méréseik is, igaz csak egy maréknyi, ami önmagában még nem mondja el hogy mi lesz a többi 17 milló színnnel..., de a marketinganyag szerint papíron jobb hardware dolgozik a panel mögött -több bittel számol-, ezért elhittem)

    Mondjuk azért lehet, hogy megnézek majd magamnak egy Samsungot, mielőtt "feladom". (Mondjuk netán majd egy 2011-es modellt...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #34586 üzenetére

    Na, majd szóljon valaki, ha látott már élőben (netán hazavitt) egy ilyet: PN51D550 (mondjuk nem annyira a méret a lényeg, hanem a széria...)
    (Ebben a modellben van most minden reményem plazmákat illetően. :)))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #34589 üzenetére

    HTPC-killer

    Tényleg ne vedd trollkodásnak, de szerintem nincs az az asztali lejátszó emberi áron és hagyományos kereskedelmi forgaloban, ami képminőségben (nem funkciókbna és hasonlókban) lehagyná, vagy akár megközelítené a madVR-t.
    Ez float32 pontossággal dolgozik (DX11-es VGA-kon float64-el), és meg is tud izzasztani rendesen egy olcsóbb GPU-t (8600GT-n pl. épp elmegy alapfunkciókkal, "fapados/hagyományos" resizer algoritmusokkal, de azokból is lehet válogatni felfelé), szóval nincs az a médialejátszóba való kis proci, ami erre játszva képes lenne. (CPU-val nem is lehetne ilyet valós idően, és szerintem még a profi asztali lejátszók célprocesszorai is megragadnak max 16-bit integernél, ami mondjuk gyakorlatilag bőven elég is, nem ezt akarom kihozni a dologból...)

    Azt elhiszem, hogy a plazmádon nem látod a különbséget (:DDD).... na jó ;]... 100-ból 99 ember nem látná még studió monitoron sem..., de hogy nem veri le semmi féle popcorn a madVR-el támogatott HTPC-t az hótszentség. (Max tök egyformák, de nem jobb -> vagy valami mesterséges trükközés van a háttérben és "Józsibácsit elvakítsa" eset áll fenn...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz janos666 #34586 üzenetére

    De egyébként több helyen hasonlót olvasok: [link]
    [...]With both HD sources and standard definition content the
    Panasonic VT25 [...] Processing testing and content revealed motion artifacts and background noise as well as some flicker.
    The Samsung PN50C8000 [...] Images are presented in a clean and clear manner devoid of artifacts [...]

    És olyat is olvasni, hogy a Samsung most nagyobbat lépett magához képest a 2011-es modellekkel, úgyhogy bizakodó vagyok a D550-el kapcsolatban.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #34596 üzenetére

    Nem, amit most írtam, az kivételesen egy bizonyított tény. :DDD
    (És láttam már pár asztali lejátszót.)
    De azzal kezdtem a hsz-t, hogy csak a képminőség részen akadtam ki, a kényelmet és funkcionalitást (részben) aláírom...
    És madgie leírt valamit, amit hozzá sem tettem: madVR-el használhatsz 3DLUT-ot is, amivel elméletben (csak a 3DLUT-ot generáló software szab határt) tökéletesen rendbe lehet tenni az összes színt a megjelenítődön (már azon belül, amit nem vág le a hardware akárhogy zöldíted...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz krx21 #34687 üzenetére

    Szerintem 140 fölé nem érdemes menni, azt is csak világos szobába. Sötétbe elég az a 90 is. (Többtől nem fogsz több részletet kivenni a képről, csak jobban fárasztja a szemed.)

    Ha van valami, amibe én nem akarok belekötni a G20-on a szokásos felvetések közül, az az hogy nem tudja kiégetni a retinádat akkor sem, ha elég magasra tekered a fényerőt és kontrasztot. Bőven jó az a fényerő, amit jól beállítva produkál. (Hacsak nem süt rá közvetlenül a nap, de gondolom nem ez a terv, hogy még függöny se lesz.)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szp1 #34656 üzenetére

    Az új IPS-eknek is elég jó már a válaszidejük, de a 400Hz inkább arra vonatkozhat, hogy ki-be kapcsolgatják a háttérvilágítást a panel mögött, hogy rövidebb ideig lásd ugan azt a képkockát.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz szp1 #34712 üzenetére

    Szigorúan véve a TN-éből sem jön ki, mert a TN féle névleges 2ms már overdrive-al értendő g2g, de az overdrive gyakorlatilag csak a szürkéből szürkébe váltást gyorsítja ilyen mértékben, a feketéből fehérbe váltást nem vagy legalább is kevésbé hatékonyan.
    Na persze ez nem zavar senkit olyankor sem, mikor a halál másnapos c-PVA panel cammog mondjuk 78Hz-en. Nincs frameskip, minden képkocka ott van a csóvában, csak sohasem éri el a célértéket (ha pl. 0% fekete háttéren mozog egy 100% fehér négyzet, akkor sohasem éri el a 100% fehér fényerőt, mert hamarabb kezd visszaváltani feketébe, mint hogy beérkezne fehérbe - az angol zsargonban ez a "partial swith", meg esik ez más, 60Hz-es, ovedrive nélküli [nem c-] xVA-kon is, főleg a feketék környzetében).

    OFF-OFF: Hiányzik egy i betű az aláírásodból. :)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #35032 üzenetére

    Van esetleg valami különbség az elektronikájukban is (G20<->VT20 vagy GT30<->VT30)? És persze nem a nyilvánvaló extra szolgáltatásokra, hanem pl. a színszámításra és ditherelési eljárásra gondolok (amiket nem említenek a sajtóanyagok). Lehet hogy egy VT20-on szebbek a gradiensek, mint egy G20-on (vagy akár GT20-on)?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz baliska #35047 üzenetére

    Jobban kedvelem a TBBT és Lexx féle humort, de ezen is jókat röhögtem. Kösz. :C

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz SweetWally #35221 üzenetére

    A TV-nek nem lesz semmi baja, ha nem kapcsolod ki, míg ki-be dugdosod a koax-ot. Egy USB-s tárolóeszközzel viszont lehetnek problémáid, ha csak úgy ki-be rángatod miközben épp írna rá valamit az OS.

    Egy egyszerű elosztó nem lenne elég? (Amit még kapcsolgatni sem kell?) Vagy fedik egymást a frekvenciák?

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz fajkis #35259 üzenetére

    A plazma kevesebb fényt bocsájt ki fekete képpel, de aránylag sokkal több fényt tükröz vissza (úgy nagy általánosságban, mert függ a típusonként eltérő felületi bevonatoktól), valamint alacsonyabb a fehér fényere (megint csak adott típustól és beállításoktól is függ, de általában...), ezért látod kontrasztosabbnak az LCD-t világos helységben.

    "Abban a környezetben sokkal élénkebbnek, szebbnek láttam a képét, pedig ugye elvileg a plazma jobb! Ezt alátámasztja az is, hogy külföldi tesztoldalakon közzétett kontraszt, és black level értékek sokkal jobbak a G30 plazmánál."

    Ez meg így együtt olvasva hülyeség. Fontos a kontrasztarány, de ez önmagában még messze nem minden. Az LCD-n valószínűleg több árnyalatot is láthattál, kevesebb zajjal. És ha Standard módban volt a plazma, nem THX profilban, akkor lehet, hogy a LED-es LCD színei is sokkal természetesebbek voltak. (A G20 legalább is kissé túlszaturált normál módban, THX-ben ok ; a White LED pedig nem épp a tág spektrumáról híres...)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GeneraL_XTX #35338 üzenetére

    Nekem hasznos volt, fel is tettem nekik egy kérdést.

    Lehet hogy igaz lesz, hogy nem is maguk a pana plazmák olyan bénák, mint amennyire nekem tűntek. Vagyis azok, csak nem úgy, ahogy én hittem, mert talán csak annyi a gond, hogy limited-range RGB-be konvertálják a full-range RGB-t, és ettől lesz olyat hátborzongató a szürke gradiens tesztábra, mikor PC-ről kiküldve nézem. (Ez is épp elég nagy probléma, mert minden VGA full-range RGB-vel működik, de még mindig jobb, ha maga a VGA konvertálja vissza mielőtt kiküldi, mint ha a TV érti félre, vagy kezd el "mókolni" vele... ; Illetve a remény megmarad, mert ez inkább software-es gond, mint hardware-es, és ha firmware update-el már nem is, de idővel javulhat a dolog az újabb modelleken...) Azt hiszem adnom kell még egy esélyt a plazma TV-knek a G30 személyében, mielőtt végleg lemondok róluk. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz madgie #35340 üzenetére

    Hmm. Ez így nagyon furcsa.
    Ha a Popcorn jól működik, akkor 0-255-re állítva el kéne végeznie a [16;235]->[0;255] konverziót, vagyis eleve full range RGB-t kéne kiküldenie (ahol a 0 már az eredeti 16-os 0% feketét jelenti).
    A TV-nek pedig ilyen beállítások mellett le kéne vágnia mindent 16 alatt, és 235 felett, hogy a 16 input eredményezzen 0% outputot, a 235 pedig 100% outputot. Így tehát össze kéne hogy olvadjon nálad az alsó 16 és felső 10 árnyalat.

    Szerintem a Popcorn nem csinál expanziót, csak full range-nek címkézi a jelet (egyszerű szorzás, viszont ditherelés nélkül látványos kerekítési hibákat okoz ha 8-bit limitedből 8-bit full-t csinálsz, a ditherelés pedig már viszonylag komolyabb és számításigényesebb dolog...). Így 0-255 értékek mennek ki, ahol 16-235 közt vannak az információk, és ezért kell ennek megfelelően beállítanod a TV-det.

    Ebben csak az a baki, hogy ilyen "jelcímkézés" nem igazán létezik a gyakorlatban. Szóval a TV-nek mindig azt kéne feltételeznie, hogy olyan a jel, mint amit te beállítasz neki.
    Persze ilyenkor jön a válasz, hogy a programozók előre gondolkodtak eggyel, és megfordították az OSD-s menü jelöléseit a funkciójukhoz képest (így ha [16;235]-öt mondasz neki, akkor feltételezi, hogy azért állítod át a standard [0;255]-ről, mert valami baki van a túloldalon, és neki kell konvertálnia...

    Egyébként hol van ez az opció? Nem rémlik hasonló, mikor a G20-ak menüjében turkálgattam.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #35365 üzenetére

    Nem zajosabb és úgy általában pontatlanabb a Prof1/2 mód (főleg az egyéni beállításokkal), mint a THX? (Most ettől a konkrét hibától eltekintve.)

    Na de tényleg: Te néztél már rajta gradiens tesztábrákat? (És tapasztaltál olyat, hogy messze nincs meg az összes színárnyalat [~200], és a maradék [~120?] is "fluktuál" egy kicsit a feketéhez közel [nem monoton nő a fényerő, hanem néha sötétebb, aztán ugrik egyet...]?)
    [Vagy csak úgy hasra/érzésre tologatod a csúszkákat?]
    -> Valami ilyesmikre gondolok, mint itt pl. az "Arri 8 Bit Grey Gradient", vagy nem csak Gray, hanem Red, Green, Blue...

    Piszkál még kicsit a gondolat, hogy vajon csak a PC inputtal (már HDMI-n keresztül, nem a D-sub-ra gondolok) vannak-e gondjai (ilyen full range <-> limited range, vagy hasonló...?)

    Itt vannak ilyenek videó formátumban is (Gray ramp small, vagy hasonló valamelyik [additional?] almappában...).

    -> Csak azt ne mondd, hogy "Nem, de nem is érdekel", mert akkor tényleg nem is olvasok többé Ph-t. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #35376 üzenetére

    Két (eltérő méretű, "élesben bejáratott") G20-ast néztem meg két embernél (ismét köszönöm a lehetőséget mindkettőtöknek :R), különböző VGA-kkal (egy HD5-ös Radeonról HDMI-n, és egy viszonylag régi Intel Integrated Graphics cuccon DVI->HDMI kábellel), és mindkettőn ugyan azt tapasztaltam.

    És nem csak én akartam azt látni, a 42"-os tulaja is egyetértett velem hogy ránézésre több szürke-árnyalatot mutat meg ugyan abból a gradiens tesztképből (használtam PNG képet és .mp4 videót is) az olcsó TN paneles LCD is, mint a G20. Ugyan így a finoman hullámzó fehéregyensúly a hiányos RGB-csatornánkénti árnyalatok miatt... Továbbá ő is látni vélte, hogy a homogén sötét tesztképek hajmeresztően zajosak...

    De ez most akár így van, akár nem, feltéve ha mégis így van, akkor sem ebben a gondolatmenetben akarom azt kitárgyalni, hogy ez a gyakorlati életben számít-e bármit, vagy sem. (Egyelőre elég lenne a "mit, hogyan és miért?", mint hogy mi lesz a hosszútávú nagy átlagú eredmény...)

    Azért feszegetem ezt, mert nekem is nehezemre esett elhinni (főleg elsőre), hogy csak ennyit tudnának a G20-ak, amit nekem mutatnak arra, ahogy én kérdezem őket.
    Szóval tényleg érdekelne, hogy ez vajon valami PC Full Range RGB inkompatibilitási nyavalya-e. (Az simán produkálhat ilyet, ha oda-vissza "nyújtogatja" full és limited range közt, vagy ne adj' Isten RGB->YCC->RGB-t játszik közben... Abból rögtön lesz banding, és ami megmarad, az sem kerek szám már, úgyhogy kell az izom-dithering...)

    Na persze mindezek felett nekem PC-re lenne kötve, és nem csak filmezni, hanem játszani (vagy akár bármi mást) is akarok rajta, szóval valahol mégis érvágás, ha képtelenek normálisan együttműködni a PC-s VGA-kkal...
    (Bár ez olyan, amin szerintem akár még egy firmware frissítés is segíthet [netán csak meg kéne találni valami opciót a menüben...] ; na nem mintha ilyen idealista lennék, hogy felhívom a Panasonic ügyfélszolgálatot és egy hét múlva töltődik lefelé a fix, de mégis más, ha csak nekem használhatatlan software-esen, mint ha tényleg béna a hardware...)

    Az LG-ről csak rosszat hallani, a Samsung pedig nem játszik, mert nincs Full-HD plazmájuk a D szériában 51" alatt, ami nekem abszolút értelemben is túl nagy, de így már végképp nem akarom kifizetni a felárat a méretre, hogy nekem az csak negatívum, szóval ez kiesik a képből, csak a 42G30 játszik. (Azt mondják sokat javult az ANSI kontraszt, így nincs már "floating black" se, na meg finomabb lesz a "black riseing" jelenség is. Előbbi engem szerintem zavarna néha a G20-on, utóbbit majdnem lesz@rnám, amíg az ugrás után is látványosan jobb a kontraszt, mint LCD-n...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz GeneraL_XTX #35393 üzenetére

    A néhány rövid filmjelenet alatt, amit berakosgattunk, nem (ami nem is csoda, mert a 24fps-el pergő filmeknél még a brutálisan lassú c-PVA is csak néha produkál zavaró utánhúzást, elvégre elég 1/24 secen belül átváltania, és akkor csak egy kis blurr van, ami eleve van a film képkockáin is, nem fél-kép rajzolgatás és csóvázás) de az EIZO monitor testnél (mikor a fehér téglalapok mozognak fentről lefelé a fekete háttéren), ott azért szép színes (a fehérből feketén visszamarva olyan sárgás-vöröses) foltot hagytak maguk után a mozgó téglalapok. (Ez elsőre akár kicsit durvábbnak is tűnhet, mint egy újabb féle IPS utánhúzása, de ehhez ugye gyors mozgás kellett maximális kontrasztban, ami filmeknél és játékoknál sem sűrű. ; Bár IPS-nél meg ott az enyhe over-shot is, ami itt nincs...)

    (A 2011-es modelleknél elvileg már a 2D-s verziók panelében is egységesen az új, 3D-re tuningolt foszfor van, ami gyorsabban alszik ki.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz PonPon #35406 üzenetére

    Igen. Nézd meg pl. a "Pillars of the Earth" Blu-Ray kiadását PC-n hardware deinterlace-el. Gyakorlatilag artifact-free 60fps lesz belőle, ami 60Hz-es kijelzőn már elég folyamatos. (Ez is interpolálás, csak azért működik jobban, mert eleve 60Hz az interlace field rate-je, valamint elég jó deinterlace-t tolnak az ATI/nv VGA-k, mert van hozzá nyers számítási kapacitásuk parlagon.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz salapp #35410 üzenetére

    Nem is annyira a relatív páratartalom, hanem a földfelszínhez közeli egyenlőtlen hőeloszlás (és az ennek következtében felszálló meleg levegő, mely az eltérő sűrűségével légrétegek közti refrakciót okoz) szokott igen csúnya dolgokat művelni.
    Nem véletlenül kelnek hajnalban a geodéták se, így én az artifact-free kilátóhoz is inkább egy hajnali időpontot javasolnék. (Szintén nyáron, mikor már elég világos van, de még nem érzed a bőrödön, hogy már melegít a nap.)

    Amúgy jó poén volt. :)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Johnny Cage #35416 üzenetére

    Majd átolvasgatom, amiket linkeltél. Elsőre csak annyi tippem van, hogy a sub-field-drive-hoz is lehet köze, mert 60Hz-nél 10 subfield van, míg 50Hz-nél talán kevesebb (ott elvileg előbb feldupláz 100Hz-re, és akkor talán csak 6 subfield jut rá). És gondolom kevesebb subfield kevesebb árnyalatot jelent (már ami úgy a dithereléssel együtt vizuálisan adódik ; halmozva ezt azzal, hogy maga a ditherelési algoritmus a 60Hz módra lett optimalizálva...?).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #09634560 #35425 üzenetére

    Sötétben ~2.4 az ideális. (A 2.2 csak az encode gamma 0.45-ös expenenséből jön, de úgy igazán semmi köze a gyakorlatban optimális decode gammához, ami 2.2 és 2.4 közt javasolható a környezeti fénytől föggően.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz DM-Fan #35395 üzenetére

    ezúttal a GT30 bizonyul jobb választásnak a G30-cal szemben.

    Csak hát nekem felesleges a 3D, így nem akarok érte feleslegesen ~120k felárat fizetni (amúgy is kilógna a kertből abszolút értelemben is). Ezzel a kérdés inkább csak a G20vsG30-ra redukálódik, mintsem G30vsANY

    állítólag G30-nál is megvan a floating black

    Fórumokon olvasgatni, hogy a 2011-esen sokkal ritkábban észrevehető a jelenség, és ha 2010-eseken is sokan túlélték a lebegést, akkor felteszem itt már tényleg elhanyagolhatóan ritka...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz metron #35439 üzenetére

    Az új IPS-ek színhűsége kalibrálás után szinte tökéletes lehet (bár itt elsősorban inkább a belső LUT-al rendelkező monitorokról, mint sem TV-kről beszélek ; az nálam evidens, hogy számomra az LCD TV nem éri meg LCD monitorral szemben ; főleg az árát is mérlegelve), viszont a kontrasztarány az jó ha a 800:1-et megüti, mire beállítottad a fehéregensúlyt is.
    És nagyon ritka az olyan IPS panel, ami képes 23.976Hz egész számú többszörösén járni, többnyire fix 60Hz-en jár a panel (vagy amiben mégsem, az vagy más nyavajáktól szenved, esetleg egyéb extrái miatt nagyon drága).

    A plazma panelek úgy általában sokkal homogénebbek (az LCD-k esetleg digitális kompenzálással érnek el hasonló homogenitást a drága modelleknél, ami tovább csökkenti a kontrasztarányt), és elvileg gond nélkül megy a 24fps lejátszása is ugrálás nélkül (bár van azért kavarás, hogy akkor 48 vagy 96Hz-en járjon-e a panel, és ilyenkor melyikhez hány subfild társul, és lesz-e ebből más nyavaja...). Továbbá ha van is foszforlag, úgy nagy általánosságban kevésbé észrevehető, mint LCD-n az utánhúzás és overshot együtt (vagy az erősebb utánhúzás overdrive nélkül).

    Szóval megvannak a maguk előnyei a plazmáknak, és ezért nem hagy nyugodni, hogy utánajárjak, hogy mi lehet ezeknek a problémáknak a forrása, amiket láttam (software bug, vagy hardware limitáció), mert ha sikerülne minimalizálni ezeket, akkor megérné nekem egy G20/30 féle plazma. (De ha csak egy nagy marék bug a zaj hátán, amiből az avatatlan szem valami szépet lát ugyan, aminek bár semmi köze ahhoz, amit a tartalom szerkesztője akart láttatni, csak szép_kontrasztos_meg_színes, és jobb_mint_a_még_rosszabb, akkor nekem nem nyerő)

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz csabszz #35442 üzenetére

    A felbontást pontosan annyira érdemes állítani, ahány fizikai képpontod van a penelen. Egyéb esetben a TV elektronikája fogja átméretezi a képet. (És nem high-end cuccról lévén szó, valószínűleg nem a legjobb minőségben fog ez megtröténni, és a GPU-d ügyesebben csinálná, ahol szükség van rá...)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz csabszz #35449 üzenetére

    1024X768 pixela a nativ felbontasa.Ha annyira allitom akor kapok egy 4:3 keparanyu kepet.

    Ne csodálkozz, hisz 1024/768=4/3=1.333333
    Pedig ha széles képernyős a TV, akkor tuti, hogy a felbontása is valami 16:9 képaránynak kéne, hogy megfeleljen, mint pl. az 1280/720, vagy van még valami "TV-divatos" 1366x768.
    Ezt a kettőt azért próbáld még ki, mielőtt "a kútba ugrasz". (1080p-vel etetni nem csak pazarlás -akár nőhet az input lag is-, de hamarabb fog képminőség romlást, mint javulást okozni ahhoz képest, mint ha tényleg natív felbontású jellel etetnéd.)

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz BBéci #35475 üzenetére

    Az is unalmas, hogy ha egy TV adás vagy BD film jeleneteire hivatkozol, akkor vagy a TV szolgáltatóban, vagy az operatőrben/masterelő mérnökben/stb van a hiba (illetve ha azokról készült fényképeket mutogatsz, akkor a kamerában, hiába teszed mellé, hogy a szemed is igazolja, amit a kép mutat...). Ha pedig mesterséges (akár lossless álló, vagy legalább is ilyen szempontból bőven kiváló minőségben kódolt mozgó) tesztanyagokat mutogatsz, akkor pedig az a válasz, hogy "nem tesztábrákat kell nézni, hanem műsorokat". :))

    Az én kedvenc ideézetem az avsforum plazma részlegéről floating black ügyben:

    Something to remember though, if we don't complain about problems with these TV sets, then they won't fix said problems.

    (#35498) szp1
    A hibák, amiket itt sorolgatunk részben olyanok, amiket pár perc után kiszúrtam én is, mikor legelőször láttam G20-ast. Nem kellett hozzá semmilyen műszer, de még speckó tesztábra sem, csak rá kellett nézni a bekapcsolt TV-re.

    Mint Johny is mondta, az itt a baj, hogy nem lehet ezekről anélkül beszélni, hogy 1: túlnyomatékosítja az ember 2: kötekedőnek tűnik, mert sokaknak olyan a hozzáállása, hogy "nekem tetszik a TV-m, úgyhogy engem titulál nyomoréknak, amiért nem látom". Pedig nem erről lenne szó, ha nem csapna át ez a dolog folyton érzelmi vitákba...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Ijk #35500 üzenetére

    Olyan meg a büdös életben nem lesz, hogy egy készülékre azt mondják, hogy abban nincs hiba.

    Erre egy-két példa:

    - Az, mikor egy fél millás, frissen hardware kalibrált EIZO CG243W-nek sem elég mély a feketéje, hogy sötétben is feketének lásd, az belátható technológiai korlát. (Cserébe pöpecek a nem túl sötét színek.)
    - Az, mikor az LG ontja magából az eredetileg prémium és high-end kategóriába való IPS paneleket úgy, hogy digitális homogenitás kiegyenlítés nélkül (amit viszont tényleg csak a high-end monitorok tudnak, és náluk is kntrasztcsökkenéssel jár, holott nincsenes eleresztve kontraszttal az IPS-ek...) némelyik rosszabbul néz ki, mint egy TN, az hiba.

    - Az, hogy mai Neo-PDP paneleknél szükség van ditherelésre, az belátható korlát.
    - Az, hogy ezt a ditherelést olyan algoritmusokkal valósítják meg, ami az ember számára is látható, sőt, zavaró képhibákat generál (miközben van élő példa belépő szintű LCD-knél is jó ditherelési megoldásokra ; és persze LCD-kből is vannak, amik "sakktáblákkal" ditherelének, de az mind ultraolcsó TN, ahol azért érthető...) az hiba. (Sőt, ogyakorlatilag software-es hiba, semmit sem kéne változtatni a panelgyártáson, csak a képfeldolgozó elektronika programozásán - esetleg kicsit gyorsabb processzor is kéne az algoritmus alá, de semmi űrtechnika...)

    - Az, mikor látványosabb a foszfor lag, mint az utánhúzás (vagy típustól függően fordítva), az csak adottság. De mikor az egyiknél 6ms válaszidőt tűntetnek fel, a másiknál 0.001ms-t, az már kicsit síkos terület.
    - Ugyan így, mikor ráírják a plazmára, hogy deepcolor, de én még standard 8-bitet sem néztem ki belőle, az kicsit necces. (-> Ennek az ügynek van egy kis folyománya, hogy talán miért.)
    (A "százcsilliárd az egyhez NATÍV kontrasztarány" (zárójelben megmagyarázva, hogy azért natív, mert mindenki a dinamikust tűnteti fel...), az már egyenesen khmmm....

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz formax #35535 üzenetére

    Jó'van'na! Felfogtam az elsőző 5-ből, hogy ki vagyok innen utálva. :P
    Isten ments, hogy miattam ne legyen "boldog a leki szegények világa". ;]

    Már csak egy dolgot segítsetek nekem megfelyteni, és ha az jön ki a feladványból, amit elsőre tippelek, akkor le is falcoltam innen minmum addig, míg új szériák jönnek. :(

    Nos, linkelték már ezt a tesztet itt korábban: [link]
    Volt benne egy táblázat, amiben kiszúrtam ezt:
    Full 4:4:4 reproduction (PC) No, 4:4:4 input subsampled
    És rá is kérdeztem az ottani hozzászólásokban, hogy még is mit akar ez jelenteni, de még mindig nem igazodok ki a válaszon:
    @Toth F Janos:
    In this case it was RGB. But we’ve never seen a TV which reproduces full chroma resolution in Y/Cb/Cr but not RGB. This is not the same as Video vs PC Levels.
    The TV does not show full chroma resolution from a 4:4:4 source – few TVs do. Ones that do fairly consistently are Samsung’s displays, when the input is labeled as “PC”.

    Azt mondja, hogy RGB volt a forrás, aztán pedig azt, hogy a TV nem mutatja meg a teljes chroma felbontást (és nyomatékosítja, hogy nem az RGB dynamic range-ről beszél...).
    Ez így abszolút zagyvaság. RGB-ben nem is értelmezhető olyan, hogy chroma, az csak yxY / Lab / YCbCr és hasonló színterekben van értelmezve.
    Na de ha RGB a bemenet, akkor csakis úgy lehet csökkenteni pusztán a chroma resolution-t, ha előbb átkonvertálja a korábban felsorolt színterek egyikébe (praktikusan YCC-be), újramintázza a chroma térképet, majd mivel itt is RGB pixelekből építkezik a panel, vissza konvertálja RGB-be.
    Na de ennek egyszerűen nincs értelme...
    Esetleg arra tudok gondolni, hogy a TV színszámítása és képkorrekciós algoritmusai mind YCC 4:2:2 formátumra vannak kitalálva, ezért az RGB bemenetet is visszaalakítja YCC-be, számol vele, aztán kirakja a RGB pixelekre.
    Ez végül is passzol a TV adásokhoz és BD lejátszókhoz is (ha YCC-t küldesz ki belőlük), de nekem PC-hez ez elfogadhatatlan, mert ott Full Range RGB a natív formátum (minden más csak szarozás).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dezz #35545 üzenetére

    Közben a linkelt cikk írója is reagált.

    Remélem akkor most az összes fórumozó bevéste valahova a szemhélyája mögé, hogy Panasonic plazmát csakis YCbCr 4:2:2 szignállal etetünk, ugyanis a belső elektronika így is, úgy is visszakonvertálja ebbe a formátumba az RGB (vagy akár YCC 4:4:4) jelet, akármit állítasz akárhova a menüben.
    Sőt, még a Samsungok is csak akkor emésztik meg az RGB jelet, ha be van állítva nekik, hogy "PC"-ből jön a jel.
    (-> Szerinte ezt még az első HSZ-be is illene beírni!)

    Egy efféle belső oda-vissza konvertálás bőven alkalmas arra, hogy előállítsa azokat a hibákat, amiket én látni véltem a G20-asakon, mikor PC-ről küldtem rájuk RGB jelet.
    Szóval mostantól elhiszem, hogy aki YCC-vel eteti, az normális képminőséget kap, de ha valaki még mindig váltig állítja, hogy neki RGB-vel is jó a kép panán is, az kb... na jó, én nem leszek olyan gyerekes, hogy megmondom mit csinálhat és mit nem..., az ő baja...

    Rejtélyek megoldva (kiegészítve a Johnny által feszegetett apróságokkal szerintem mindennek meglett a "hogyanhoz" a "miértje"), részemről vásárlás elhalasztva, és a Pana tabu, míg ezt nem javítják.

    Felbukkantak viszont közben magyar boltokban is a Samsung PN51D550-ak, és kb. annyiba fájnak, mint a 42"-os G30

    Szóval, ha valaki vesz egy ilyet, akkor vendégem egy spektométeres kalibrálásra (amennyiben megvizslathatom közben egyéb oldalairól is, hogy mit tud).
    Kár, hogy nem fér be a mostani gépszobámba az 51", de majd alkotok valamit, ha megéri. :))

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #75912448 #35567 üzenetére

    Szerintem sokkal jobb a Resident Evil 4 DB.
    Gyakorlatilag az is zajmentes, és gyönyörűen finom árnyalatok vannak benne mind a CGI, mint a flimre rögzített képelemeken.
    Ugyanakkor még mindig sokkal valóságközelibb a világa, mint az Avatar-é, így könnyebb olyasmikre figyelni, mint a természetes bőrszínek (na persze nem a zombikon :DDD), vagy akár a jó öreg vasbeton gerendák és a rozsdás acélbetéteik, stb, amiket nap mint nap láthatsz kint a valóságban is...

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Aktív témák