- ASUS routerek
- Synology NAS
- Proxmox VE
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Hálózati / IP kamera
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Gmail
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Mozilla Firefox
Új hozzászólás Aktív témák
-
joghurt
addikt
Szeretném megkérni azokat a véresszájú Musk-tudatúakat, akik az összes villanyautós topicban istenítik/védik a Tesla "önvezetését", hogy magyarázzák meg ezeket a kellő számosságú objektív statisztikai adatokat.
Mert az ugye nyilvánvaló, hogy igen nagy az ellentmondás "az önvezető Teslák sokkal biztonságosabbak, mint a többi autó" reklámszlogen és a Herz-féle "több baleset és magasabb üzemeltetési költségek" között.Persze lehet azt mondani, hogy kizárólag vezetni nem tudó vadállatok bérelnek Teslákat, csak azért, hogy összetörjék őket az "önvezető" rendszer minden igyekezete ellenére, de számomra ez eléggé alufólia sisakos verzió.
A tej élet, erő, egészség.
-
dabadab
titán
a Herz-féle "több baleset"
Ilyet hol láttál? Mert én sehol.Ja, megtaláltam. Az elég egyértelműen arról szól, hogy egy csomó hülyegyerek bérelt Teslát, akiket csak az érdekelt, hogy lepadlózzák és menjenek vele, mint az állat - nekik nyilván mások lesznek a baleseti statisztikáik, mint az átlagvezetőnek.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Sanya
nagyúr
2035-től nem lehet belső égéssel üzemelő gépkocsikat forgalomba helyezni az EU-ban.
A levegő CO2 koncentrációja a füstölés miatt megduplázódott az elmúlt 260 évben, így 0,02%-ról 0,04%-ra nőtt.[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
dabadab
titán
Az a cikkben elfért volna (ha már a hivatkozott CNN hírnek a címében is ott van), hogy ez a leépítés az elektromos autók egyharmadát jelenti.
Meg hogy az egyik nagy problémájuk az EV-k értékvesztése amiatt, hogy az új EV-k ára komolyan esett.DRM is theft
-
aktív tag
Nincs szó önvezetésről.
Arról van szó, hogy drágább javítani a Teslákat/EV-ket.
A Hertz ráadásul limitálta az autók teljesítményét.Hertz even limited the torque and speed on the EVs and offered it to experienced users on the platform to make them easier to adapt after certain users had front-end collisions, he said.
Expenses related to collision and damage, primarily associated with EVs, remained high in the quarter, -
bambano
titán
Az ev-k lassan oda kerülnek, ahova valók.
Egyébként szeretném megkérdezni, hogy a Hertz meg a Sixt szerint kik a gyakorlott sofőrök, ha a Sixtnek pl. Verstappen nem az?
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
dabadab
titán
Én is óvatos lennék vele, mert hogy vezet már
Silverstone 2021
Monza 2021
Jeddah 2021
Interlagos 2022DRM is theft
-
Hobbbyt
őstag
" de az ütközések és sérülések miatt az EV-k igen magas költségeket generálnak."
"Az elemzőcég szerint sokan élvezik a vezetési élményt, de vannak rejtett költségek a tulajdonosok számára. A Hertz szerint főleg balesetnél és sérülésnél magasak ezek."
Érdekes egy üzletpolitika.. Miért nem terhelik rá ezeket a költségeket a balesetet okozó bérlőre? Máris mindenki 2x meggondolná, hogy mennyire tapossa padlóig a potmétert.
Nincs baj az EV-kkel, csak hírtelen akartak túl sokat és közben jött egy covid meg háború ami miatt sokan óvatosabbak lettek, nem alaptalanul.10 féle ember van: aki ismeri a bináris számrendszert, és aki nem.
-
bambano
titán
"Miért nem terhelik rá ezeket a költségeket a balesetet okozó bérlőre?": nem csak az a költség, hogy tréler beviszi a tesla szervizbe, és két hét múlva átfaxolnak egy nagy kövér számlát. Az is a költség, hogy az arra az időszakra előzetesen lefoglalt kölcsönzésekhez nem tudnak autót kiállítani, vagy csak úgy, hogy nagyobb flottát kell fenntartani.
egyébként de, van baj az ev-kkel, mikor a legjobb fogyasztás 11KWh/100 kilométer, a legtöbb 14-20 között van, és van sok 20 fölött is, miközben pl. a mol kutakon 310 Ft/KWh a töltés díja. Egy rakás belsőégésű autó van, ami ezekkel a számokkal már bőven elgurul.
nem véletlen, hogy egy csomó gyár vágja vissza a beruházási terveit, miközben a Formula-E is döglődik.
dabadab:
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
wolfman
veterán
Hatalmas nagy önf@..on lövés ez a dolog így elnézve az EV témát és a jelenlegi helyzetüket. Sztem bőségesen elegendő lenne azt kijelenteni az EU részéről, hogy 2035-től min EURO6-os gépjárművek rohangálhatnak csak az utakon. Az elektromos autókra ennyire erőltetett módon (jó, mondjuk az még 11 év) áttolni az emberiséget, elég szakbarbár hatást kelt. Én már csak akkor kötelezném ezt a témát a vígpolgárok felé, ha az akkumulátor technológia ennél már lényegesebben előrébb jár, mint ahol most tart.
Amúgy KÉRDÉS:
Ezen EV gépjárművek minden egyes porcikáját drágább javítani, beleértve a kaszni visszakalapálását vagy cseréjét is, egyéb eddig már létező egységüket vagy csak az elektronikára, érzékelőkre vonatkozik a 'drágább' kifejezés???[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
bteebi
veterán
"2035-től nem lehet belső égéssel üzemelő gépkocsikat forgalomba helyezni az EU-ban."
Jelen állás szerint. Aztán majd meglátjuk. Meg ez eleve csak az EU, és még ez alapján is simán vehetsz 2034-ben új ICE autót. Amiknek a használt piaca ~2050-ig megmarad majd.
Egyébként az, hogy nem ICE, nem egyenlő a Li/Na akkumulátoros EV-vel. Majd meglátjuk még, hogy mi lesz a hidrogénes autókkal.
"Hatalmas nagy önf@..on lövés ez a dolog így elnézve az EV témát és a jelenlegi helyzetüket."
Az EU-ban nagyon nagy a sötétség, és bár a legtöbb törekvés jó, vagy legalábbis jó szándékú, de a kivitelezhetőségük - mint ennek is - sokszor erősen megkérdőjelezhető. Pláne úgy, hogy csak az EU ilyen sötétzöld, ami USA/Kína/India politikája miatt konkrétan csak arra elég, hogy saját magunkat szívassuk, de legalább azt erősen.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
wolfman
veterán
Az EU is folyamatosan a kultúrharcot szeretné megnyerni mint kis kormányunk, meg a pillanatot elragadni magának, aztán mindig megy a matek, hogy nem is biztos, hogy ez menni fog, meg mutogatnak grafikonokra, hogy hát a világgazdaság meg a bálnák vonulásának irányai miatt módosítani kényszerülnek terveiken. Gyenge emberek nehéz időket szülnek.
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
Tasunkó
senior tag
Miért nem tesznek bele egy Skoda 100 algorimust? Itt is volt jónéhány éve a plázában egy EV kis BMV, mondtam is ezt k..vaélet hogy össze fogják törni, és nem úgy lett? Amikor mentek át vele gondolom egy másik plázába haknizni, kb. a 3. körforgalomban épp néztem ki a buszablakon, ott állt a kis EV, törött orral, látszott hogy belerakétázott valamibe.
[ Szerkesztve ]
Kérek egy számot a jútútú
-
dabadab
titán
Majd meglátjuk még, hogy mi lesz a hidrogénes autókkal.
Semmi. Energetikai szempontból katasztrófálisak, infrastruktúra nincs és nem igazán látszik, hogy miért lennének jók (már persze leszámítva az átlag magyar autós kommentelőt, aki a reggeli kávé előtt már kétszer megjárja a Bp-München távolságot, megállás nélkül, egy német orvosházaspártól vásárolt Passat TDI-ben).
DRM is theft
-
8th
addikt
Nem feltétlenül a teslára kell gondolni csak ugye a szerző is tudja, hogy az bevonzza a trollokat és szépen generálja a hozzászólásokat/lekéréseket. Egy BMW i3 gazdasági totálkáros ha sérül a karosszéria vázát alkotó karbon keret. Javítható de olyan drágán, hogy egy csillió kilométert futott kölcsönzői példányt nem nagyon éri meg gyártó által jóváhagyott specialistához elküldeni, hogy ott szedjék szét csavarra alátétre darabolják fel és gyári technológiával építsék újra. Teslát szintén nem olcsó lábra állítani ha komolyabban összetörik. Profitorientált vállalkozásként gyanítom, hogy inkább ezért hagynak fel az ev-k futtatásával a "sok" baleset csak egy jó ürügy.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
bambano
titán
"Hatalmas nagy önf@..on lövés ez a dolog": hány politikust ismersz az eu-ban, akin ezt végre lehetne hajtani?
Én meg akkor tenném kötelezővé, ha egyrészt gazdaságilag már megéri, másrészt ezzel nem zárnék ki társadalmi csoportokat a közlekedésből, így a munka lehetőségekből.
Az, hogy drágább az ev javítása, sok mindentől függ. eleve csak nagyfeszültségű munkavégzésre kiképzett szerelő nyúlhat hozzájuk, ez sokat dobhat az áron. a tény, hogy musk erősen próbálja csökkenteni az alkatrészek számát a teslákban, hozza azt is, hogy csak nagyobb darabokat lehet cserélni. a villanyos cuccok cseréje drágább, mert 800 volton akár 400 kilowattal is gurigázhatnak, és az bőven hegeszt. de valószínűleg van egy rakás cucc az ev-kben is, ami tökugyanaz, mint a sima autókban.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
Ixion77
őstag
"Ezen EV gépjárművek minden egyes porcikáját drágább javítani, beleértve a kaszni visszakalapálását vagy cseréjét is, egyéb eddig már létező egységüket vagy csak az elektronikára, érzékelőkre vonatkozik a 'drágább' kifejezés???"
A kasznira is. A Tesla kezdte hogy minél nagyobb részeit az autónak egy egységként készítik és kezelik, aztán elkezdték más gyártók is átvenni ezt a mentalitást. Ennek a sajnálatos következménye, hogy míg hagyományos autóknál egy kisebb koccanásnál elég volt a lökhárítót cserélni, egy Tesla esetében az autó jelentős méretű részét cserélni kell. Ez gyakorlatilag az autó minden részére igaz. Hozzátéve ehhez az elmúlt év áresését, a relative kis mennyiségű gyártás miatti alkatrészár pluszt, az utángyártott alkatrészek nemlétezését, a hozzáértő szerelők hiányát, a speciális gépigényt, a nagyfeszültségű egységek és akkumulátor biztonsági kockázatait és máris ott tartunk, hogy egy pár éves EV-t ha egy karcolásnál jobban megtörsz, már gazdasági totálkárosnak minősül.
(Karcolás csak azért nem, mert békén hagyod, és megtanulsz vele együtt élni Ha nem szerencsés helyen van és le kellene szedni a fényezéshez akkor már gáz van.)[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
wolfman
veterán
AZért kérdeztem ezt, hogy az autó 'lelke' a drágább javítási szempontból vagy új ámblokk a teljes jármű utolsó csavarja is, ami megyegyezik más belsőégésűekével, csak megsarcolják, mert b@.. meg azért! Mert ha csak előbbi, akkor koccanásos, kisebb ütközéses baleseteknél nem gondolnám, hogy egekbe kéne pumpálni a javítási díjat. OK, mondjuk itt már az irányjelzőkben is 40 érzékelő van implementálva, tisztában vagyok vele, de ehhez a jelenséghez meg nem kell EV-t venni.
[ Szerkesztve ]
„Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei
-
dabadab
titán
Én meg akkor tenném kötelezővé, ha egyrészt gazdaságilag már megéri, másrészt ezzel nem zárnék ki társadalmi csoportokat a közlekedésből, így a munka lehetőségekből.
Ezek a társadalmi csoportok 2045-ben (21 év múlva, szóval egy részük még meg se született) még mindig vehetnek tíz éves belsőégésű autókat is akár, de erős a gyanúm, hogy addigra azok a kutyának se fognak kelleni.
DRM is theft
-
Ixion77
őstag
Az EV kizárólag önvezetéssel együtt válik forradalmivá. Musknak is az volt eleve a koncepciója, hogy magánembereknek nem is akar árusítani, csak a robotaxi és a robotizált árúforgalomra koncentrálni. Ott nem számít ha az autó szétesik 5 év után, mert addigra lesz benne 1millió kilométer.
Az elképzelés tökéletes, környezetbarát, hatékony, olcsó és kényelmes. Az EV magától elmegy a napelemtelepre, amikor szükség van rá odamegy ahova kell, elvisz amit kell, aztán megy magától tölteni. A homokszem azzal került a gépezetbe hogy rájöttek hogy az önvezetést megvalósítani még annál is nehezebb mint képzelték, aztán a jogi és társadalmi ellenállásról még nem is beszéltünk."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
bambano
titán
Én a magam részéről nem tudom eldönteni, hogy sarc, kitolás, az indokolatlan technológiai fejlesztések következménye, vagy jogos.
mondok egy példát:
lepadkáztam a vectrámat, futómű kicsit bánta. bevittem helyi szervizbe, kolléga értett hozzá, pár apróságot kicseréltek az első futóműben, feltolták a futóműbeállító padra, estére visszakaptam, minden oké, számla aprópénz.lepadkázom az insigniámat. futómű kicsit bánja, bevinném a helyi szervizbe, ahol már akkor közölték velem, hogy oda ne merjem vinni, mikor az első garnitúra téli gumit megvettem rá. vigyem el egy "olyan" szervizbe, ahol simán kicserélik ugyanazt az egy-két alkatrészt, ennek az árától még nem esek hanyatt, majd simán ráteszik a lézeres futómű beállító padra (még mindig nem ökör ára), és beállítják a futóművet. MAAAJD beviszik egy helyiségbe, ahol spéci szintezett aljzatbeton van, felfestett beállási jelekkel, és a falra jogosított gyártótól származó, rendszeresen kalibrált qr kódokat raknak fel megfelelő helyekre, és jön a nagy fehér mágus a márkajeles notebookjával, és nyom egy next-next-finisht az autó vezetést segítő moduljában a kamera kalibrációra. És ezért elkéri azt a pénzt, amitől már engem is kiver egy hátsó fali infarktus.
Nem is vihetem akárhova, mert nincs mindenhol kalibrált beállítóábra, meg opel márkajeles notebook, meg nagy fehér mágus.
Na akkor most szívatnak, vagy mitől lett annyi az annyi?
én nem tudom eldönteni... szerintem túlbonyolították és túldrágították a történetet. főleg azzal, hogy a teslának spórol, ha az autó hátsó frontját egy darabból tudják préselni, és nekem pazarol, ha azt utána javítani kell.
meg ha régebben pl. kigyulladt egy autó, pláne szállítás közben, szándékosan kevés üzemanyaggal, akkor jött három nagydarab tűzoltó, lepisilte, oszt jónapot. most meg kiég miatta egy fél tengerjáró, lassan komplett hajókat, rakományokat süllyesztenek el az óceánba, mert nem tudnak mit kezdeni az ev tűzzel.
ehh. megkergült az egész világ. nem csak az autóipar.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
paatrick
őstag
"2035-től nem lehet belső égéssel üzemelő gépkocsikat forgalomba helyezni az EU-ban."
Ugyanitt 2021-től az egész EU területén el kell(ett volna) törölni az évi 2x óraátállítást.6 év "lelkes újonc", 4 év "kvázi-tag", 2 év "tag", 1 év "aktív tag", már senior tag. I'm doing my part. ¯\ ʕ•ᴥ•ʔ /¯
-
bteebi
veterán
"Gyenge emberek nehéz időket szülnek."
Igen, a nehéz idők meg erős embereket. Ami meg könnyű időket. Így megy ez már régóta. Most épp a gyenge emberek vannak - ki tudja meddig. Sajnos nem látom az erősek eljövetelét.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dabadab
titán
Ez megint ilyen macsó bullshit, amit nyilvánvalóan semmi sem támaszt alá.
Valójában akkor volt az emberiség történetében bármi fejlődés, amikor nem ezek az állítólagos nehéz idő szülte erős emberek voltak, hanem akkor, amikor békében tudtak élni a népek generációkon át.DRM is theft
-
bteebi
veterán
"Vehetsz még talán pár típust, csak valószínűleg nem érdemes."
Érdemesnek valószínűleg pont hogy érdemes lesz/lenne, csak hát valóban nem nagyon lesz se választék, se a kis választékból kínálat.
"A használt piacot elég egyszerű bedönteni adókkal, korlátozásokkal."
Igen, de ez ugyanúgy igaz az EV-k piacára is. Amikor majd a benyából kieső jövedéki adót pl. km-alapú "EV adóra" cserélik mondjuk 10 év múlva, akkor rájönnek majd az emberek, hogy a saját/véges napelemről való töltést leszámítva rohadt drága lesz az EV-k üzemeltetése és fenntartása is. Csak hát akkor már nem lesz ICE.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
Ja, azért nagyon remélem, hogy 2035-re elfelejtik ezt az agybajt. Száz komolyabb társadalmi probléma van ennél.
--------------------------------------------------------
(#30) dabadab: Ezt azért a világháborúk indukálta technológiai fejlődés és a hidegháború évtizedei vitatnák. Persze nem hiányzik a konfliktus, de mindig is az egymás belének így vagy úgy történő kitaposása hozta el azt.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
Ixion77
őstag
válasz Synthwave #32 üzenetére
Egyetértek, de annyival árnyalnám a történetet hogy sajnos minden nap, ami eltelik addig hogy meggondolják magukat, kárt okoz.
A nagytőke ugyanis nem fog olyanba fektetni, aminek nem látszik a megtérülése. Ezért áll a bál pl. az USA-ban a finomítók ügyében. Mivel a kormány azt híresztelte hogy az nagy zöld átállás lesz, ezért senki sem akart tovább finomítók építésébe vagy akár a régiek megújításába pénzt önteni. Ennek az eredménye hogy egyre kevesebb van belőlük, és most már ott tartanak hogy ellátási gondok kezdenek kialakulni. A helyzet pedig egyre csak romlani fog, mert még ha lenne is rá akarat, egy-egy új finomító építése akkor is sok éves projekt lenne.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Füleske
addikt
Az nem kérdés, hogy az adókat valahonnan be kell szedni, hosszabb távon is.
Az, hogy "rohadt drága lesz az EV-k üzemeltetése és fenntartása is" szerintem előny. Ma boldog-boldogtalan autóval jár a wc-re is. Ez így fenntarthatatlan. Az ár tulajdonképp egy szabályozó tényező. -
Sanya
nagyúr
válasz Synthwave #32 üzenetére
Pontosan.
A bolygó melegszik, és nyilván a levegő CO2 emelkedése miatt, semmi köze nincs ehhez annak a ténynek, hogy kevesebb a növényzet, túlhalásszuk a tengereket, óceánokat, egy cég kezébe kerül a vetőmag és növényvédőszer ágazat, az tutira rendben van.
De a te benzines 100 lóerős kocsid szennyez, az úri tesla, amit a barnaszén, meg ligniterőművek tankolnak, az zéró emissziós. Aha.
Imádom, mikor a sötétzöldek döntenek.EV.
Drága.
Nemcsak, hogy nem kell, de ha úgy van, akkor lehetetlen javítani,
Nehéz tankolni.
Drága bele az új aksi, 8 év alatt a drága autó rohamos értékvesztésen megy keresztül.
Ellenben iszonyatosan gyorsul, ami miatt megéri erre váltani.Városban kocsikázni, ide-oda menni jó. Elmenni messzebb, ha pont odaér és vissza, akkor jó. Ha tudod tölteni akkor jó. Ha van rá pénzed, akkor jó.
Tudom, ingyen lehet tankolni, ha teszel a háztetőre 5 millióért napelemet. Amivel fel sem tölt, főleg, ha azzal jársz dolgozni és csak este-éjjel-reggel vagy otthon.A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
dabadab
titán
válasz Synthwave #32 üzenetére
Ja, azért nagyon remélem, hogy 2035-re elfelejtik ezt az agybajt. Száz komolyabb társadalmi probléma van ennél.
Miért lenne agybaj és miben segítené a társadalmat az, ha elfelejtenék?
Ezt azért a világháborúk indukálta technológiai fejlődés és a hidegháború évtizedei vitatnák
Az leginkább olyan fejlődés volt, ami egyrészt a békeidők fejlesztéseire és alapkutatásaira épült, másrészt ugye azokat is az elvileg "jó idők gyenge emberei" produkálták.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
dabadab
titán
De a te benzines 100 lóerős kocsid szennyez
Ezt nagyon egyszerű ellenőrizni: beállsz a garázsba az autóddal, bezárod az ajtaját és elindítod a motort, aztán hagyod menni egy óráig. Benzinessel vagy EV-vel akarod végrehajtani ezt a kísérletet?
tesla, amit a barnaszén, meg ligniterőművek tankolnak
Ha TÉNYLEG csak és kizárlóg barnaszén meg ligniterőművek termelnék az áramot (ami akkora ordas hazugság, hogy messze kilóg a lóláb), akkor is tisztább lenne, mint bármelyik benzines vagy dízel.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Ixion77
őstag
Annyival módosítsuk a kísérletet, hogy az autók menjenek is egy futópadon, és az elektromos autó által használt áram előállításához használt szénerőmű által termelt légszennyezés rád eső részével töltjük fel eleve a garázst.
Ebben az esetben nem biztos hogy nem a benzines lenne a jobb választás.
Ha hozzávesszük még mindkét esetben az autó legyártásához, majd megsemmisítéséhez szükséges nyersanyag és energiafelhasználás ökolábnyomát, könnyen meglehet hogy a különbség szinte elhanyagolható lesz.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
dabadab
titán
az elektromos autó által használt áram előállításához használt szénerőmű által termelt légszennyezés rád eső részével töltjük fel eleve a garázst.
Mivel hogy a szénerőműveket tipikusan városok közepére telepítik.
Ja, nem.Ha hozzávesszük még mindkét esetben az autó legyártásához, majd megsemmisítéséhez szükséges nyersanyag és energiafelhasználás ökolábnyomát, könnyen meglehet hogy a különbség szinte elhanyagolható lesz.
Vagy könnyen meglehet, hogy mégsem, ugye.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
stellaz
addikt
A biztosítói statisztika is alátámasztja, Teslával van a legtöbb baleset.
[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Hasonló aggályok miatt agyalok sokszor azon, hogy inkább megtartom a 2005-ös (!), 1,25 milláért vett, full kényelmes, tágas Mazda 6-osomat, ráköltök 0,5-2 milliót (akár komplett újrafújás), és akkor lenne egy "újszerű", elavult autóm 7,5-9 literes fogyasztással <4 millióért, aminél nem kell azon aggódnom, hogy az ablaktörlőjét csak Berlinben lehet kicseréltetni, meg hogy a gumik rossz firmware frissítése miatt nem tudok reggel munkába menni.
#30: Nem olyan mácsó az. Annyi, hogy régebben szinte mindig nehéz idők voltak (max. pár évtizedenként azért volt egy háború, de ha nem, akkor meghaltál egy sima influenzától, elfertőzőfő bibitől vagy magas vérnyomástól), de szerencsére az elmúltnyolcvanév elég kedvezően alakult - pláne tőlünk nyugatabbra, de az elmúltharminc (és pláne tizennégy, ugye ) sok szempontból nálunk is. A kényelem, viszonylagos jómód pedig (birodalmak) hanyatlás(á)hoz szokott vezetni. A kérdés az, hogy vagyunk-e annyira nem hülyék, hogy ezt meggátoljuk. Majd kiderül.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Sanya
nagyúr
Sőt, ha légmentesen bezárnak egy garázsba, akkor magadat is megfullasztod.
Viccet félretéve. Ha kilyukat a laposelemes autó, akkor nagyon fog égni. Az is veszélyes. A benzines is. A gázolajos is. Sőt az a jármű is, amelyik kötöttpályás és felső vezetékről kapja az áramot. Mind tud veszélyes lenni. Az, hogy veszélytelen az EV, az blődség.
"Ha TÉNYLEG csak és kizárlóg barnaszén meg ligniterőművek termelnék az áramot (ami akkora ordas hazugság, hogy messze kilóg a lóláb), akkor is tisztább lenne, mint bármelyik benzines vagy dízel."
Forrás? 2018-ban vettem a benzines golfomat. Top15-ben volt akkor co2 emisszió alapján, német áramot figyelembe véve.
De itt egy másik lista: [link] természetesen sok az elektromos elől, de cáfolja ezt: "akkor is tisztább lenne, mint bármelyik benzines vagy dízel."
De itt a többi is: [link]
Azt hinni, hogy az elemes autó nem szennyez, csak a füstös, nem bölcs dolog.[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
bteebi
veterán
"Ellenben iszonyatosan gyorsul, ami miatt megéri erre váltani."
Sajnos tényleg kb. ennyi a lényeg. Sportautónak valóban olcsók. Lehet mögé mítoszt építeni, hogy miért éri meg egy használt szar ICE helyett inkább 20 millióért EV-t venni (mert ÓCCSÓ - nem, de megvenni, se "tankolni"), de az csak félrevisz. Ha nincs napelemed, vagy ha eleve nem igazán tudod tölteni még "rendes" fali töltőről se, akkor nagyon macerássá (és drágává) tudja tenni az életet.
#37: ""Ezt azért a világháborúk indukálta technológiai fejlődés és a hidegháború évtizedei vitatnák""
"Az leginkább olyan fejlődés volt, ami egyrészt a békeidők fejlesztéseire és alapkutatásaira épült, másrészt ugye azokat is az elvileg "jó idők gyenge emberei" produkálták."A háború rengeteget adott a tudománynak, sok akkori fejlesztés, fejlődés talán csak évtizedekkel később valósult volna meg. Egyébként meg gyenge ember <> hülye ember, bár nyilván van egy relatíve nagy metszetük. A 2 világháború között meg eleve alig volt 20 év.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
dabadab
titán
Annyi, hogy régebben szinte mindig nehéz idők voltak
Egyáltalán nem, az Egyesült Királyság a Rózsák Háborúja után vagy Japánban a kétszázéves Edo-korszak, vagy az XV. század második fele Itáliában mind-mind kfejezetten békés rész volt és ilyenkor tudott igazán fejlődni a tudomány és a kultúra.A kényelem, viszonylagos jómód pedig (birodalmak) hanyatlás(á)hoz szokott vezetni
Jézusom, mindjárt előadod azt, hogy a római birodalom hanyatlását Caligula okozta.
DRM is theft
-
Sanya
nagyúr
-
dabadab
titán
A belsőégésű autókkal elsősorban nem a CO2 kibocsátás a baj (ami globális problémaként jelenik meg), hanem az egyéb, helyileg ható dolgok, amik rontják a levegőminőséget (bezárt garázsnál se a CO2 fog megölni), tisztelt doktor úr. Ha nem hiszi, kérdezze meg egy kollégáját, aki tényleg orvos, nem csak a PH-n játssza azt
DRM is theft
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Latitude 3310, 13,3" HD Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB RAM, 256GB SSD, WIN 10/11
- GameBoy Advanced SP (AGS-001) + Final Fantasy V és némi ajándék.
- Samsung Galaxy TAB A8 /// Szinte ÚJ // Számla + GARANCIA
- Acer játékra is,15,6", FullHD,6.gen.core i7,GT940 4!!/6GB VGA,8GB Ram,SSD+HDD,jó akku
- Dell Latitude E7470 - i7 6600U / 8-16GB RAM - számla, 6 hó garancia
- XFX Radeon Speedster MERC 319 RX 6800 XT 16GB GDDR6 256bit Led Videokártya
- I5-s 13. gen. gamer, 13600KF, RTX 4070 12Gb,32Gb RAM
- Samsung Galaxy S24 256GB új BONTATLAN 3év garancia
- Apple watch 4 44mm Gps 89% aksival
- GIGABYTE RTX 3070 GAMING 8GB GDDR6 SAMSUNG OC 256bits eladó! CHIP GeForce RTX 3070 GPU
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen