Új hozzászólás Aktív témák
-
kovisoft
őstag
Elnézést, ha esetleg félreértem a problémát, de ha van két 3D forgatásunk, akkor ezek eredője is egy 3D forgatás lesz. Ha az x és y tengely körüli forgatást mátrix alakban felírjuk, akkor az eredőjük a két mátrix szorzata lesz (nyilván számít a forgatások sorrendje). Ennek a szorzatmátrixnak a sajátvektora lesz az eredő forgástengely, de ez most neked nem lényeges. A forgásszöget pedig megkapjuk a szorzatmátrix nyomából: (tr = trace, a főátlóban lévő elemek összege). Ha R a szorzatmátrix és theta a forgásszög, akkor:
tr(R) = 1+2cos(theta)
A szorzatmátrixot nyomához nincs szükség a komplett mátrix előállítására, csupán a 3 db főátló menti értéket kell hozzá meghatározni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen