- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
Még mindig trekking váz a kérdés. A Genesis 18-as váznak a felsőcső hossza 57cm, a mostani 21-es bringámnak pedig 58, szóval a méret miatt már kevésbé aggódok.
De nem tudom mi érné meg jobban, belekezdeni egy bringaépítésbe vagy venni egy komplett bringát 50k-ért.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Szerintetek mennyit érhet ez a Magellan Corvus TX30-as bringa? A felszereltsége a legalapabb, de ennyiért (50k környéke) nem látok jobb ajánlatokat. Városi, mindennapi használatra lenne. Egy Kryotonite Evolution LS-sel használnám a mindennapokban.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Elmentem, megnéztem, bringa nélkül jöttem haza. A hibalista elölről hátra:
1. Első kerékbe hatalmas nyolcas, de szerelhető
2. Kormánymarkolat málik, kuka
3. Az összes bovden tiszta rozsda, teljes újrabodenezés
4. Fékpofák teljesen elkopva, kuka
5. Első váltó egy tömbbé rohadva, 0 mozgás, kuka
6. Pedálok csapágyai kattognak, lötyögnek, pedál kuka
7. Monoblokk recseg-ropog hajtás közben, kuka
8. Hátsó fék rugója nem húzza vissza a fékpillangót, az első még éppen működik. Hátsó tuti kuka, de lényegében az első is
7. Hátsó gumi elkopva, kuka
8. Láncba az 1-es mérő is rögtön beleesik, lánc racsni kuka
9. Nyereg alul két helyen is szakadt, én kukáznám
10. A sárvédőszembe belevágva egy csavar, mivel már régebben eltávolíthatatlanul belerohadt, gőzöm sincs mit kellett volna vele csinálni
11. Természetesen sehol egy csepp olaj vagy zsír, ki tudja milyen állapotban vannak a csapágyak, bár a kerekek szépen futottak. Teljes szétszedés. újra zsírzás.
12. Ezen kívül minden csavarfej rozsdás, de szinte mindenhol találhatóak apró rozsdafoltok.
13. Kilóméteróra nem működik, néha 100km/h fölötti sebességet mér, szerintem kukaMár a végén 40k-ért is elhozhattam volna, de minimum 20k-t rá kellett volna költeni plusz több délutánom ráment volna meg ki tudja milyen rejtett hibája jön elő. Szóval még mindig keresek városi bringát. És a hirdetés szerint ez a megkímélt, szép állapot...
@Cathfaern
Nem lett volna rossz bringa, de látszik rajta, hogy az évek alatt 0 karbantartás kapott és nem volt rá vigyázva.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Köszi a tippeket! Első sorban 28-as kerékméretű bringát keresek, így a Schwinn megtetszett, közel is van, úgyhogy azt biztos megnézem. Ha jó állapotban van és 50k-ért el tudnám hozni, az jó volna. Igaz sárvédővel, csomagtartóval így is 55 lesz, de ennyi még belefér.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Közben már le is beszéltem egy találkát szombatra, a váz egyébként 20"-os, szóval az is ideális lenne. Állapot pedig kiderül szombaton, de le szeretném alkudni 50k-ra mindenképp. Újonnan lehet kapni 70-80k között, szóval nem brutál alacsony az 50k se.
@beci
Elöl megfelelő adapterrel igen, hátulra azonban nem. De alsó kategóriás teleszkópra meggondolandó a tárcsa, szóval csak ésszel.u.i.: Ja, és a kerékagyaknak is megfelelőeknek kell lenniük, amire rögzíted a tárcsát. A kép alapján azt mondanám, hogy ezek nem jó agyak, úgyhogy új kerék vagy újrafűzés. Nem biztos, hogy megéri a dolog...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz szaszayanou #715 üzenetére
Elméletileg simán megoldható a csere. Vedd ki, és vidd be egy bringa boltba ahol értenek is a dolgokhoz, hogy adjanak egy ilyen méretű monoblokkot. Amire figyelni kell az a csapágyház mérete, de ebből pár méret van, ez nem kellene, hogy gond legyen. A másik, hogy a monoblokk-ban lévő tengelyen ugyanolyan távolságban szoruljon meg a hajtókar, mint a régi tengelyen, így nem vagy csak minimálisan állítódik el a láncvonal. Ha erre nem figyelsz borítékolható a rossz váltásteljesítmény, de akár az is lehet, hogy a rossz tengelyméret miatt nem állítható be rendesen a váltó.
Előnye, hogy zárt, ipari csapágyak vannak benne, gondozásmentes, szerintem kevesebb nyűgje is lehet. Hátránya, hogy bármilyen hiba miatt általában az egészet cserélni kell, nem lehet külön tengelyt, golyókat, kosarat, stb venni hozzá, mint a régihez.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Le lett beszélve, hogy szombaton elmegyek a bringáért, addig félreteszi nekem. Erre ma hívom, hogy akkor minden ok-e a holnappal, erre mondja, hogy eladta... Ez aztán a fair dolog...
Nem értem. Mindenki panaszkodik, hogy nem lehet eladni a használt bringát, én meg 3 hete keresek egy normálisat és semmi.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz TESCO-Zsömle #812 üzenetére
Mondj felhasználási területet és árat.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz TESCO-Zsömle #814 üzenetére
Gyere át az elemlámpa topikba, ott biztos tudnak több infóval szolgálni.
Annyi azonban biztos, ha normális fényerőt akarsz, akkor a ni-mh elemeket el kell felejteni és a 18650-es li-ion aksik kerülhetnek képbe. Ahhoz pedig kell aksi (2 darab normális olyan 1500-2000Ft) kell egy normális töltő, ami nem kínai dszunga és éjszaka nem gyújtja az emberre a házat, az is 15 dollág körül van. Lámpát pedig szintén 15 dollár körül kap az ember, de ez megint az alja, szóval 5k-ból nem hiszem, hogy ki lehet hozni.
Ni-mh elemes olcsó lámpáktól pedig csodát nem szabad várni, a drágább darabok pedig szerintem felesleges pénzkidobás, mivel úgyis a ni-mh a szűk keresztmetszet.
Egyébként amire figyelni kell az a led típusa, a driver által szolgáltatott áramerősség, a használható cella/cellák típusa illetve a különféle módon.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Én vagy 10 fajta olajat kipróbáltam az évek során, és legjobban a hidraulikaolaj jött be. Ezek a fújós izék szerintem nem jók, méreg drágák, a fele nem is a láncra megy valamint én úgy jártam, hogy kifogyott belőle a gáz, aztán cseszhettem a dolgot.
@SOAD19
Most csak én vagyok ennyire elmaradva és 180k-ért tényleg Alivio hajtás/váltás jár? Hátul dísznek meg persze ott az SLX.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz JHONNY 79 #842 üzenetére
Gőzborotvát ne. Egy száraz ronggyal töröld rendesen át a láncot, ameddig szép fényes nem lesz, tegyél rá rendesen láncolajat, jó bőven, nem baj ha lecsöpög. Úgy tedd fel a láncra, hogy szép lassan tekerd a hajtókart, jusson be mindenhova az olaj. Hagyd egy kicsit állni, a felesleg lecsöpög, de figyelj arra ne a gumira, felnire csöpögjön. Egy ronggyal itasd le a felesleget és kész.
Őszintén én se a gőzborotvát, se a magasnyomású mosót, se a brigéciolban ásztatást nem javaslom. Max egy lánctisztító, de az igazat megvallva mostanában azt se használom, csak a fent leírt műveletsort. Sokkal több múlik a rendszerességen valamint azon, hogy sose legyen tiszta dzsuva a lánc, de ne is fusson szárazon.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Természetesen, a legkevésbé se akartam beleszólni a dolgokba, csak megosztottam a nézőpontomat. Elnézést, ha ezzel megbántottam valakit.
A kulcsos téma pedig megfontolandó. Elköltözésem előtti 1-2 évben én is zártam a dolgaimat.
@vicces
Egyetértek.[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz GeneraL_XTX #873 üzenetére
Nem vagyok benne biztos, de nem lennék meglepődve, ha ugyanolyan csapágy volna az Octalinkes meg a négyszöges monoblokkban.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Doki-HUN1978 #1538 üzenetére
Biztos, hogy annó minőségi darab volt, de ennyiért tuti nem vennék négyszögtengelyes hajtókart.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nos, a múltkori CST Salvo vs. Schwalbe Silento kérdés még régebben eldőlt, a Schwalbe mellett tettem le a voksomat. Pár tapasztalat az első pár száz km után. A régi Maxxis Ignitor-hoz képest kisebb gördülési ellenállás, kb plusz 1-2 km/h biztos jelent. Az Ignitor 1.95 széles volt, ez elvileg 1.75 széles, azonban ránézésre ebből lényegében semmi nem látszik. Úgy néz ki legközelebb csak 1.5-öset veszek. Reflexcsík nagyon jó, de mégse teljes az öröm. Csak úton használva, semmi dudva megvan az első defekt. Ergo a szememben a Schwalbe Kevlar Guard egy kalap szarral ér fel, lényegében mintha nem is lenne. Csalódás, nem is gyenge...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz fi:zi'k #1562 üzenetére
Már eléggé tükörsimára volt kopva, szóval...
De ez a Schwalbe akkor is csalódás. Nem tudom a CST milyen lehet, de megint egy 4 évig nem akarok külső vásárlással foglalkozni. Tanultam belőle, ennyi. Majd elkopik...
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #1585 üzenetére
Blackburn-ből soha semmit. Egyik barátomnak - igaz nem pont ez a típus - van egy hasonló vezeték nélküli fekete órája, ami nyáron a tűző napon egyszerűen kikapcsol. Zsebbe kell tenni vagy valami árnyékos helyre, hogy lehűljön és újra bekapcsoljon. Persze ott meg már nem mér...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Teasüti #1589 üzenetére
eBike elhajtott, mondván, hogy működik. A gyári garancia érvényesítésének meg nem nézett utána, használja így. Tanulság, ne vegyen fekete órát az ember és ha lehet a márkát is kerülöm. Lehet hülyeségnek hangzik, de egy 1000Ft-os kínai szutyok teljesít szolgálatot lassan 5 éve nálam, semmi gondja nincs. Előtte két borsos Cateye mondott csütörtököt. Ez a tízezres csoda se tud többet, csak vezeték nélküli.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz sanzi89 #1566 üzenetére
Kicsit visszavonnám a fenti kommentemet, kiderült, hogy egy ipari tűzőkapocs szúrta ki a gumit, kézzel meg se bírtam hajlítani, elég méretes lyukat hagyott maga mögött. Egyértelmű, hogy ezt nem bírja ki.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Bagira01 #1672 üzenetére
Én személy szerint az 505-öt nem ajánlom, olyan van nekem is. Minimum 520, de ha rám hallgatsz, kezdő SPD-sként akkor féloldalasat veszel, mint az 530. Mikor én voltam SPD vásárlás előtt lebeszéltek a féloldalasról, azóta nagyon sokszor megbántam már.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Jól gondolom, hogy sztornózni kell egy használt bringát, ha ilyet látok a fejcsövön? Pedig jó bringa lenne.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
El vagyok én átkozva ezzel a városi trekking bringa vásárlással...
Az eddig tapasztalataim alapján kértem makró fotókat a kérdéses helyekről, mielőtt utazok 300km-t. Jól tettem ezek szerint. Eladó szerint nincs ezzel semmi gond. Mondom, ja, csak valószínűleg kell egy új váz."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #1814 üzenetére
Elvileg teljesen eredeti a bringa, legalábbis az eladó állítása szerint.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ---Lasali--- #1818 üzenetére
Ez akkor elég lehangoló...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
A mai világban nem nagyon érzem a nyergemet nagyobb biztonságban, ha csavaros a rögzítő bilincs. Egy kis imbusz csavarhúzó, vagy egy ilyen és 1 mp alatt teljesen némán leszed a bringáról bármit amit imbusz tart.
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Találtam megint két városi bringa jelöltet, ami itt van a közelben.
Genesis Dakota: Ha nincs rajta semmilyen cserélendő alkatrész, akkor váztáska, csengő, kulacstartó valamint első váltó nélkül szerintem megér szűk 40k. Mondjuk új Tourney első váltóval legyen 40k.
KTM trekking: Nem sok infó van a hajtásról, de ha egy még használható alap Shimano rendszer van rajta, akkor kitámasztó valamint dinamós világítás nélkül ez is megér szerintem egy bő 30k-t. Persze csak ha nincs egyéb hibája.
Vélemények?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
54cm-es trekking váz nagyon alacsony 190cm-hez?
Néztem váz mérettáblázatot, de nem teljesen értem a dolgot. Elvileg a vázméret az a nyeregvázcső hossz. Namármost 1 inch 2.54 cm, tehát az 54cm-es váz bő 21-es méretnek felel meg. Ehhez képest a fenti linken 17-18-as méretnek írják az 54 cm-ert. Most akkor mi az igazság?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Sajnos mégse lettem okosabb, a biztos az, ha elmegyek megnézni.
A MTB-om 21 colos, a középső tengely közepétől a nyeregcső tetejéig 56cm, tehát elvileg kicsi lenne nekem, holott én azt érzem, hogy pont jó, vagy éppen egy picit nagy. Asszony bringájával, ami egy régi Schwinn szoktam boltba járni, az is tök kényelmes városi bringázásra, lemértem 54cm. Igaz kicsit ki van húzva nyeregcső, de jó, hogy nem kell annyira előre dőlni, mint a MTB-on. Úgyis Szegeden leszek pár napig, megnézem és majd kiderül.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nekem a Kalenji Deefuz Feel póló bevált, a nyári kánikulában csak ilyet hordok. Most nincs fent a Decathlon oldalán, de a boltokban szerintem van. Legutóbb 5k volt, ha vettél 2 darabot.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nem is biztos, hogy az agy kotyog, lehet csak a szabadonfutó része. Nekem egy alap Shimano agyam van, 2.000 kilométer után imbolyog rajta a fogaskoszorú. De az aggyal, csapágyakkal semmi gond, a szabadonfutó kotyog. Természetesen az alkatrész drágább, mint egy új agy. Azóta már kb 7e kilométernél jár, a kotyogás nem nőtt, semmi hátrányát nem érzem, így nem is érdekel a dolog.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz lsebestyen #2305 üzenetére
Egyetértek, így is méregdrágák a bringák.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz lsebestyen #2307 üzenetére
Sógorom annó kifogta, utolsó darab bringát hozta el, pár esztátikai karcolással. KTM monti, Tora teleszkóp, full Deore, hátsó váltó XT, Deore hidraulikus tárcsa. Mindez picivel többért, mint 100k 1 évvel ez előtt.
De ez a 100-ból 1 kategória."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Nem vagy ezzel egyedül, engem is nagyon idegesít... Például Szegeden a Samsung Outlet. Ugyan annyi volt pl. egy hűtő amit néztem, csak sérült volt a csomagolása és csak 1 év garancia volt rá, mint az Euronics-ban sértetlenül 2 év garanciával. Pofám leszakad...
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz ADAM1337 #3353 üzenetére
Csengőből csakis BBB Loud & Clear. A családban több csengő elfogyasztása után minden bringán ilyen van.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Úgy néz ki feladom, hogy 50-60k környékén megfelelő használt trekking bringát keressek városi használatra. Nem is tudom már, hogy hány órát illetve mennyi pénzt használtam el telefonálásra és utazgatásra. Kinek mi a véleménye a Capriolo Roadster Tour bringáról? Minden van rajta, ami kell és bringacsere akcióban 74k-ért el lehetne hozni, ami szerintem jó ár. Igaz minden a legalapabb rajta, de később ahogy kopnak van lehetőség jobbra cserélni őket. Többet egy forinttal nem akarok érte fizetni, így is fosok, hogy ellopják, mindenhova ezzel mennék, boltba, melóba, stb. Egy Kryptonite Evolution Series 4 LS lakattal használnám, illetve lehet kiegészítésnek vennék egy olcsóbb láncos zárat, de ennél nem nagyon szeretnék többet költeni se lakatra se bringára. Jobb valamint olcsóbb megoldást pedig nem tudok. Szóval, vélemények?
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Ati3120 #3514 üzenetére
A most megelőző városi bringámban egy Logan teleszkópnak látszó tárgy volt, patkáról leérkezve csillapított, pár év alatt teljesen kikotyogósodott, ekkor csere egy olcsó Suntour-ra. Annyit biztos tud ez is, városban másra úgy se kell.
A Tourney váltással nem volt gondom, itthon több bringán is ilyen van, használható kompromisszumokkal. A gondom csupán annyi, hogy 75k-ért ennyi jár. De ezzel nincs mit csinálni, nagyon megdrágultak a bringa cuccok, 3 éve 94k-ért vettem majdnem full Deore montit újonnan."Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz Ati3120 #3519 üzenetére
Esetleg olcsóbb alternatívák a Capriolo Roadster Tour-ra. Első Montana Cross Revo, a második Neuzer X1 2010. Váltás, hajtás lényegében ugyanaz, illetve a váltókar marokváltó. Fék hasonló kaliber, szerintem egyéb kiegészítők is. Ha rádobok csomagtartót és sárhányót bő 5k, szűk 10k-val vagyok előrébb. A váz festése nem olyan szép, de ez talán előny is egy városi bringánál. A részletek lennének fontosak, amiket csak személyesen lát az ember illetve ki tud próbálni, de ez nem megoldható. Lényeg, hogy megint nem lettem okosabb, de egyre égetőbb egy használható városi bringa beszerzése.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Capriolo Roadster Tour vagy Schwinn Csepel Elite TX51 2011?
Az elsőhöz semmit se kellene venni, a Schwinn-hez még sárhányó meg csomagtartó. A Capriolo bringacsere programban 74k, a Schwinn kiegészítők nélkül 67k. A felszereltsége a két bringának hasonló, talán a Schwinn-nek egy hangyafingnyival jobb. Vélemények?"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz #68216320 #3984 üzenetére
Vannak sokkal olcsóbb, Kínából rendelhető riasztók, melyek ugyanígy a mozgást figyelik. Lényegében ez se komolyabb, vagy minőségibb annál. Azt kombinálva egy rendes U lakattal, Bordo-val vagy egy nagy láncos zárral szerintem megfelelő lenne. Ha meg nagyon drága a bringa, akkor nem alternatíva a folyosó, mást kell kitalálni.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
Új hozzászólás Aktív témák
- Formula-1 humoros
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Sorozatok
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Revolut
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...