Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ---Lasali---

    Közösségépítő

    válasz hoffman_ #11460 üzenetére

    Szép kerék. Miért igen és miért nem érdemes használni a küllőket:
    A felni dupla falú, elég erősnek tűnő darab, tehát ha ilyet kapott, akkor oda kellett erő rendesen, magyarán szólva meg lettek gyepálva biztosan a küllők.
    A felni kicsit úgy néz ki mintha csavarodott volna, nem tudom milyen irányú ütést kapott, mezőnybukásba előfordul hogy a fekvő bicikli kerekin átmegy valaki, ilyenkor csavarok általában a felni, ilyenkor a küllőket nem éri akkora terhelés.
    Ha alu anyával lenne fűzve, akkor azokat biztos kidobnám mert leszakadhat a feje főleg ha nem ért benne végig a küllő, a réz anya rengeteget bír ha nem volt rövid a küllő (!) de viszont nem drága ezért nem sok értelmét látom a megtartásának.
    A küllőket végig kéne vizslatni, a fejüket hogy nem-e látszik rajtuk túl terhelés jele, amikor kifűzted a kereket, akkor is lehetett érezni hogy valamelyik küllő agyon volt-e tépve, szinte elnyalódott a küllő anya mikor próbáltad lazítani.. na ezeknek a sorsa már meg van pecsételve.
    Szóval ezeket mérlegelve kell felhasználni a bukást szenvedett alkatrészeket, lehet tök jól fogja bírni, és ennyi küllős kerék esetén egy küllő szakadás még nem jelenti azt hogy egyből életveszélyessé válna a kerék. Láttam én már elszakadni alig futott DT küllőt is.. ami el tud romlani az el is romlik, a bukást átélt alkatrésznél a bekövetkezés időtartama nyilván hamarabb várható. Szerelő fejjel nem ajánlhatom az ilyen alkatrészek újra felhasználását. (Ugye ennyi erővel az agyat is kidobhatnád.. túlterhelt küllő perem ha leszakad egy pár küllőnél, abból már lehet kemény bukás.. de ha nincs anyaghiba akkor ezek a túlépítettség miatt ki kell hogy bírják..) De én magamnak visszafűzném egy másodrendű biciklibe.

    Bicikli hogy sérült-e, nagy de üzemszerű terheléseket adni az alkatrészeknek, ha nem recseg, nem mozdul, akkor valószínűleg nincs baja, torzulásokat madzaggal tudsz mérni, felfeszíted ide oda a vázra, és nézed hogy párhuzamosak-e a távolságok a csövektől. (Ezzel egyébként be tudja az ember magát csapni a nagy okoskodás közben, mert ki lehet mérni még ezzel az egyszerű madzagos eljárással is gyári hibákat amik nem a sérüléstől lettek hanem már előtte is megvoltak...)

    [ Szerkesztve ]

  • rétisün

    veterán

    válasz hoffman_ #11460 üzenetére

    akkor csak javulgass továbbra is, ahogy mondani szokták, már látod az alagút végét :D
    át tudom érezni a helyzetedet még úgy is, hogy nekem meglepő módon nem hiányzott annyira a bringázás, mint előzetesen gondoltam :B igaz, én 6 hét után visszaültem, szóval nem is nélkülöztem annyit, mint te.

    "vittoria gumit mindenkinek ezek után" oké, 2 db jöhet, adjam a címemet? :DD

    mod: hasonló manővert én is követtem el (igaz, ott a 'kéz nélkül' is szerepet játszott, szerencsére nem lett belőle 'fog nélkül' (gondolom mindenki ismeri a viccet :DDD )) még el se estem, de a felnim nekem is olyan 8-ast kapott, hogy alig forgott el a villában, megértem hazatekerni vele 12-13 km-ről :))

    [ Szerkesztve ]

    war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!

Új hozzászólás Aktív témák