- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Crypto Trade
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- macOS PC-re
- C# programozás
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Facebook és Messenger
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz
Friczy #267171 üzenetére
Igen, de valójában a bringán és rajtad kívül semmi sem "kell" a bringázáshoz. Még szemüveg vagy sisak sem. Persze hogy hülyeség sisak vagy szemüveg nélkül menni, persze hogy jobb az öltözet mint a melegítő, nyilván kell a láncot olajozni, de ha "jóska" bemegy a bringaboltba, akkor a felsoroltak egyiket sem kell ahhoz, hogy a kihozott bringára felülve hazatekerhessen.
#267172 MC Pite: bringázásról beszéltem, nem arról, hogy feledzed magad.
-
Tin
veterán
Na megvan a 600 km 1 hónap alatt yea!
De ma már megállni se mertem, elmentem a nyári rövid felsőben, jó kis 25-ös szél fújt, néhol pofán, jön a hidegfront. Mondom ha megállok nem lesz kellemes elindulni
most jöhet pár nap pihi
-
Tin
veterán
Pontosan ezek.
Egy lánc, ha KMC Z7 akkor az. Hozzá való 7 sebességes patentszem (missing link), arra figyelj, hogy re-usable (újra felhasználható) legyen. És egy patentszem fogó, ebből is van KMC-s. És egy lánc bontó, az első alkalommal a méretre szabáshoz. Ezt kérhetsz kölcsön is. Meg arra figyelj a lánc vásárlásnál, hogy hosszabb vagy azonos hosszú legyen, mint a mostani, hogy ne toldani kelljen, mint nekem. Utána méretre szabod a láncot, aztán rá a patentszem, és mehetsz. Bár ha tutira akarsz menni, vegyél egy kazettát is, és akkor minden "nullás" lesz. Esetleg vehetsz egy lánc nyúlásmérőt is, abból is van KMC-s, és akkor ellenőrizheted magadnak. Ja, és még jobb, ha 2-3 láncot cserélgetsz 500/1000 km-enként, így arányosan kopik a kazetta is. Egy lánc el kell menjen 5000 km-t, hacsak nem extrém módon használod.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
Most én végezzem el a keresgélést helyetted?
- KMC Z7 lánc
- Alul ott vannak a vele kompatilibis patentszemek, vagyis ez a Missing Link 7/8R EPT Silver 7,3 tökéletes neked, ez pedig ha jól látom újrafelhasználható is.
- Mivel KMC a lánc, vehetsz hozzá tartozó fogót is: Missing Link Remover
- Szintén a hasonló megfontolásból vehetsz KMC-s láncnyúlásmérőt is: Easy Chain CheckerIgazából a lánc és a megfelelő patentszem a lényeg. A patentszem fogó akármilyen lehet, de vigyázz, mert van bontó és van "széthúzó" felrakáshoz, bár kézzel is a helyére lehet húzni. A láncnyúlásmérőből szintén sokféle van, azt hiszen a Park Tool CC4-re mondják, hogy "tuti", de az drága is, és igazából csak viszonyításra kell.
Láncbontó ugyanez: olyat veszel, amilyet akarsz, de lehet, hogy nem is szükséges. Előbb nézd meg, hány szemes a láncod, mert lehet hogy épp 114, és ha akkora hosszú a Z7 lánc, amit veszel, akkor bontani sem kell. Mellesleg én se vettem, egyszerűen kölcsönkértem egyet, mivel ez csak akkor kell, ha bontod a láncot. Egyébként ha van multitoolod, amiben van láncbontó, akkor akár azt is használhatod (nekem van, de mivel a szomszédnak meg volt profi láncbontója, nem szórakoztam a multitool-al).
Az árat és hasonlókat ki tudod számolni, ezek olcsó cuccok, és alig kell használni őket, szóval bármeddig jók. A patentszemet lehet, hogy adják is a lánchoz, de amúgy is célszerű venni egy 2-es csomagot, így tudsz a nyeregtáskába is rakni tartalékot.
Kazetta cserét én nem csináltam (még), de azt szervizben is megteheted. 3 lánc cserélgetésével elmegy a kazettád minimum 15000 km-t, tedd fel magadnak a kérdést, hogy megéri-e szórakozni neked a cserével. A láncok cseréjével mindenképp, de az nem egy nagy durranás, ha van egy kis kézügyességed.
-
Tin
veterán
válasz
Hasaggymeg #267337 üzenetére
A linkelt videóban azt mondta a szerelő srác, hogy a hajtókarra ragasztott fólia borításnál alkalmazott ragasztó enged el idővel, ott beszivárog a víz, az acél pedig rozsdásodni kezd, és idővel eltörik.
-
-
Tin
veterán
válasz
ReFleXx #267450 üzenetére
De tervezhető, ha neten van a masina. Oszd meg a telód netjét vele, nekem mindig online a live tracking miatt. Úgy tud címre is tervezni, bár azt nyáron próbáltam utoljára. De akkor net nélkül csak POI, nettel ment a cím is.
A szintmérés tényleg érdekes, de nálam nem vészes. Több útról is kiszedtem a GPX-et, aztán feltöltöttem ilyen netes oldalra ami kiszámolta geo adatok alapján pontosan, és alig volt eltérés a Dashboard által utólag mutatottal.Viszont ride közben amit aktuálisan mutat, az nem annyira pontos. A végleges viszont nagyjából az.
-
Tin
veterán
válasz
flash- #267492 üzenetére
Írták neki kommentben hogy előtte fel kellett volna melegíteni, de azt mondta, úgy se ment be a csapokhoz, hát nem tudom, ekkora baromságot csak nem csinál egy Decathlon méretű cég. De waxolt láncra utókenésnek tényleg jó lehet.
Azt nem értem, miért nem használnak Smoove-ot, az nagyon más. Nekem meg se nagyon keményedik így, mint a wax, hanem ilyen sűrű ragacs lesz belőle. És ahogy írtad, beleragad a por is, és ilyen szürkés takony lesz a láncon. Az elején törölgettem róla tekerések után, de úgy 150 km-t bír, második körben hozzá se nyúltam, csak mentem, úgy meg 250 km-nél csepegettem újra, és még akkor sem a lánc volt a vészes, hanem inkább a váltáson éreztem már, hogy ráfér a kenés. De nekem ennyi km bőven elég.
-
Tin
veterán
válasz
Dark Archon #267495 üzenetére
A Merida kalkulátora mit mondott mi a méreted?
-
Tin
veterán
válasz
flash- #267506 üzenetére
Jó, de akkor még hozzáveheted a lánc és a hajtáslánc zsírtalanítását is, ami szintén nem kevés szarakodás. Lehet, hogy Relaks csinálja jól, hogy elsőre megfőzi a láncot waxban, és utána csak csepegtet, de akkor ennyi erővel lehet mindig waxolni (ha már van lassú főződ).
Én első alkalommal jól felmelegítettem a fémtiszta láncot hajszárítóval, meg a Smoove flakonját forró vízben, aztán ahogy írják, először a nagy-nagy tányéron ment fel egy adag, majd 1 óra állás után a kis-kis tányéron újra. Befolyt rendesen mindenhová, de azóta én már nem tisztogatok vagy melegítek semmit, egyszerűen befogom rongyba a láncot, és addig pörgetem, amíg a nagy részét lehozza, majd megpucolom a fogakat és görgőket is (csak ronggyal, nem vegyszerrel!), aztán újracsöpizés, és kész.
Nálam persze egyszerű a helyzet, nem megyek sokat, olcsó a hajtásláncom, olcsó a lánc, szóval nem tudok igazán mit bukni. Annak, akinek drága a hajtáslánca, és tényleg sokat megy, ott lehet ez szempont.
Én mindenesetre örülök, hogy rátaláltam erre, mert feleannyiszor kell feleannyit szórakozni vele, mint olajjal, és még tiszta dzsuva se leszek tőle.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #267511 üzenetére
Ja, azt hittem, hogy a főzés csak az alapozás volt, és arra jön a csöpi. A tisztítás elmaradása meg a tanulópénz volt, de most majd pótolod, és kész. Látod, én meg túltoltam a pucolást, de mondjuk sincs is gondom a Smoove-al azóta.
A régi, 1300 km-es láncot is ugyanúgy megpucoltam, de azt a végén leöntöttem friss olajjal, hogy ne rozsdásodjon, amíg áll, de az idén már úgyse fog visszakerülni a bicajra. Jövőre meg majd beáztatom visszarakás és Smoove-ozás előtt.
-
Tin
veterán
válasz
Csokicsibesz #267564 üzenetére
Részemről Smoove, bár a másikat nem próbáltam.
De ha tutira akarsz menni vegyél ilyen szuper granulátumot drágán. Vagy simán gyertya.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
velizare #267575 üzenetére
Na kicsit utánaolvastam, de ez a weboldal magyarázza el legjobban a felépítést és a lehetséges okokat is.
Az üreges felépítés és a két egymásra hajtott (és ragasztott) U alakú felület okozza a problémát. Az alumínium egész addig jól van, amíg nem sérül meg a rajta lévő oxidréteg, anélkül viszont elég komolyan tud korrodálni. Valószínűleg az alkalmazott ragasztó pl. idővel kiszárad és elenged, és viszi magával az alumínium hajtókar oxidrétegét, amitől az elkezd elvékonyodni, és aztán minden egyes terekéssel tovább nő a rés a két fél között, amíg valahol egyszer elenged, és egyszerűen eltörik. Magyarul elrágódik. Az ragasztó elengedés oka lehet például a nem megfelelően előkészített felület is. Szóval összességében mondhatjuk, hogy a merevség megszűnése okozza, de gyaníthatóan inkább a két elváló felület közé beszivárgó pl. sós víz korrodáló hatására fellépő lassan növő rés, vagyis a köztük fellépő mechanikus "nyírás" (rágás) teszi tönkre. A súlycsökkentés ugye
Egy purhabos kifújás lehet, hogy itt is segítene[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
f4lcon #267631 üzenetére
Elolvastam több cikket, megnéztem több YT videót, évekkel ezelőttieket is. Mindenki a korróziót okolja. Egyik cikkben a galvánkorrózió okozhatja, másikban a bejutó és lecsapódó, majd kiszáradó és újra lecsapódó pára, harmadikban a sós víz. Az biztos, hogy ezt megelőzi a ragasztó elválása. A felépítés meg (egymásra fektetett U alak) egyenes utat nyit a nyíródásnak, ami végül törést okoz. Hogy mi oldja fel a ragasztót, akár vegyszer, akár nem megfelelően előkészített ragasztási felület gyártáskor, nem tudom. Egyesek szerint az extrém terhelés is okozhatja (nehéz bringás kiáll rossz úton, túl nagy terhelés a pedálon). A Shimano biztos tudja, kérdés, mit árul el belőle. Jelentősége nincs, hiszen cserélik.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #267683 üzenetére
Melyik vagy te? Te videóztál és ő ment el melletted
Dark Archon: új ára most 800€...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #267691 üzenetére
Hát ugye egyrészt nem ismerlek, tehát ennyire erővel te is lehetnél a képen, és ő csinálta a videót amit feltöltött YT-ra, te pedig abból vágtad ki a képet, és a néznivaló az, hogy jobbról közelről előzött. Vagy te csináltad a videót, és ő ment el közel hozzád, és ahogy érzem, ez a megfejtés. De mivel nem hátulról készült a videó, amin mindketten rajta vagytok, a képen meg a kereked sem látszik (gondolom a sisakon volt a kamera), az úttest viszont eléggé jó minőségűnek tűnik, így hát azt se tudni, hol mentél. Nincs viszonyítási alap, de a sáv közepén azért tényleg közel lehetett.
Velem is előfordult már, hogy közelebb kellett elmennem, mert nem volt több hely, bár ennyire közel nem szoktam. Viszont sajnos, főleg kevésbé forgalmas úton gyakran mennek a bringások egymás mellett, és kolbászolva. A mai top egy idős ebike-os házaspár volt, az üres úton kacsáztak egymás mellett, teljesen elfoglalva azt. Vagy 300m-en át néztem, hol menjek majd el mellettük, de ahogy figyeltem, a nő és a faszi is folyamatosan kacsázott. Végül odaéréskor az út legbaloldalát választottam, de előtte rákiáltottam az öregre, hogy most maradjon ott, ahol van
Mentek vagy 15-el, én meg 35-el.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #267699 üzenetére
De, lehet, viszont zárójelben megjegyezném, hogy én próbálok nem belekötni a fórumozókba, szóval ezt most elengedem a fülem mellett.
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #267701 üzenetére
Ha van értelme, szoktam, de az inkább csak messziről jó, azt meg főleg a gyalogosok hallják. Közeli csengőnél vegyes, amit kapok: félreugrás, megijedés, néha anyázás. Inkább elslisszanok vagy lelassítok. Néha segít a köhögés, esetleg az óvatos "elnézést-köszönöm" kombó. Bringásoknál inkább csak szólok hogy maradjon vagy jövök balról. Múltkor a csaj a bringaút bal oldalán fordul majdnem nekem a kanyarban, aztán meg anyázik. Tudod milyenek...
-
Tin
veterán
válasz
fulton #267789 üzenetére
Nekem is Cube van, de ez olcsó bringa, az alu vázra meg 6 év a gari. Azon kívül ami elszaródik, nyilván cseréli a bolt 2 éven belül, de mi tud elszaródni, ha filléres alkatrészekből áll? Vagyis na, nyilván olcsóbb nekik cserélni, mint szórakozni meg vitázni. A karbon vázra viszont csak 3 év gari van!
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Mezga Aladár #267801 üzenetére
Nem keserítesz el, most hogy 6 vagy 10 év a gari, nekem tökmindegy. Főleg, hogy eddig a 6-ról sem tudtam, csak fulton kedvéért néztem meg. És ha gyártási hibás, az 6 év alatt úgyis kijön.
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #267824 üzenetére
Plusz felmegy mindenhol és tud villantani
Viccelek, tudom miért vettétek.
Itt felénk nagyon sok az ebikeos. Aki nem commuter vagy idős, és láthatóan nem a downhill miatt veszi, az többségében csak kolbászol vele összevissza. És rengeteg a huszonéves fiatal, ami kicsit elszomorító. Szerencsére azért sok ellenpélda is akad. De ebikeból rengeteg a Cube, csak ezek még ugye azok a böhöm nagy Cube-ok. Pár év, és azok a feleségedéhez hasonló karcsú ebike-ok is elterjednek majd.
-
Tin
veterán
válasz
f4lcon #267916 üzenetére
Ne gondold túl, én is csak onnan tudom, hogy tegnap utánanéztem neki. Tegnapig azt hittem, simán 2 év a gari nekem is. Tegnap írták itt, hogy de a Merida élettartamot ad, de ők is trükkösek, mert csak az egyik garis oldalukon van odaírva az egyik bekezdés végére egy rövid mondatban hogy a kerékpárjaik élettartama tíz év, és ez is direkt szóval van kiírva, nem pedig számmal, hogy ne legyen feltűnő
Szerintem a 6/3 is csak azért lett később a Cube-nál, mert mások is ennyit adtak. De fulton, aki egy évben elmegy 10.000 km-t, 3 hónap alatt leteszteli a vázat, és akármi gyártási hibája is van, az tuti kijön nála.
Most már amúgy kíváncsi lennék rá, melyik Cube-ot nézte ki.
Én az Attain GTC SLX-re tippelek.Túl korán tippeltem, ez nem csak hogy van raktáron az ő méretében, de még akciós is.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
parandroid #267924 üzenetére
Már mondtam neki. Azt is hogy ott van tőletek nem messze a Canyon showroom, ott mindent kipróbálhat. Azt összeköti egy Münchennel, ahol még vagy 8 Cube Store van, és máris tud mit venni. Ajánlottam neki Ausztriát is, de azt mondja nem akar szabit kivenni emiatt.
-
Tin
veterán
válasz
fulton #267939 üzenetére
fulton, rám nem mondhatod, hogy cseszegettelek vagy hogy nem bátorítottalak, bár ez szerintem itt sokakról elmondható. Oké, a purhabért szívva van a véred, de az szerintem belefér.
Viszont azért ha nem tűnt fel, itt elég sok ember próbál segíteni neked tanácsokkal, felajánlanak személyes találkozót, adnak tippeket és tanácsokat, vagy próbálnak le- illetve rábeszélni dolgokra. Azt gondolom te is látod, hogy ez másoknak idejébe és energiájába kerül, amit érted, vagyis tulajdonképpen a közösségért tesznek. És azt se mondhatod, hogy nem fogadnak el, és ezt még én se mondhatom el ezt, pedig aztán engem is nekiállnak néha oktatni - van, amikor jogosan, de van, amikor csak feszültséglevezetésként.
De ugye azt te is látod, hogy azért ha egyrészről segítséget kérsz, akkor a másik részéről illik is valami visszaadni. Én például személy szerint úgy érzem, hogy a neked adott tanácsok süket fülekre találnak. Azt érzem, hogy néha túráztatod az embereket, és aztán máskor egy másik témában újra, és nem igazán fogadsz meg semmilyen tanácsot. Amikor meg mondjuk megkérlek, aztán más is, hogy áruld el pontosan milyen bringát keresel, csend van. Szóval csak annyit akartam, hogy ez a dolog akkor tud igazán működni, ha kétirányú. Nem kell bringát venned, sem olyan bringát, ami mások szerint jó, de ha te túráztatni jársz ide, akkor nem ártana elfogadni, hogy idővel szépen lassan az egész csoport vagy lemond rólad, vagy bokszzsáknak használ.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
fulton #267965 üzenetére
A hozzászólás elejéhez: a német túra kocsival 200€ oda-vissza (annyiból eljutsz Frankfurtig is), illetve kb 120€ vonattal. A szállás, ha kell, nyilván hozzájön, de akár kirándulásként is felfoghatod. Ha emellé még egy garis körútat szervezel, az is ennyi lesz/lenne. Na most, ha a bringa minimum ennyivel olcsóbb, akkor bukni nem tudsz rajta. És amúgy mehetsz szombaton is, akkor is nyitva vannak a boltok. Sőt, ugyanez Ausztriában sokkal olcsóbb. Ezeket azért írtam le, mert ha viszont webshopból szállítással rendelsz, akkor kb 100€ lehet a szállítási költség.
Nem tudom, hogy gariztatnak, de gyanítom, hogy ők sem akarnak szállítást fizetni, magyarul ha komponens ment tönkre, csinálsz videót, írsz nekik, és aztán mondanak rá valamit. Egy Cube-nál lehet, hogy bevitetik veled egy hivatalos eladóhoz, ami ellenőrzi és megerősíti, és a téma le van zárva. Ne zugwebshopból rendelj 2 forinttal olcsóbban, akkor nincs gond, a nagyok nem fognak átverni.
Amit nekem írtál: igen, mindig akadnak, de belém is belémkötnek, és? Az emberek emberek, mindenkinek van rossz napja, van akit idegesíti hogy "ób+ megint fulton öklendezik" vagy "neba megint a Tin töcsköli a láncot", és akkor mi van? Rossz napja van, vagy csak simán nem bírja a képed, van ilyen, de azért ez a topik elég nagy ahhoz, hogy elférj(ünk) velük két ellentétes sarokban. Egy kis csörte meg sosem árt, felpezsdítő. Ne gondold túl ezt, különben is bocs, de hányan tekertek a topikból idén 9000 km felett, ha már ebben mérjük a ceruzát? Mert szerintem nem sokan.
A gép tényleg nem rossz, ITT jövő áprilist írnak, tehát szezon eleje. Hivatalos bolt, helytálló adat lehet. Ez a bolt 10% előleg befizetését kéri, és bármikor sztornózható a rendelés, én azt gyanítom, hogy a többi hivatalos bolt sem kér többet. Tehát, ha van "fölös" 350€-d parkoltatni, akkor rendeld meg, és van fél éved gondolkozni. Akár az utolsó pillanatban is lemondhatod. A Rabe Bike egy nagyon jó bolt, náluk "hamarosan", és van értesítő a weboldalon, pont semmibe nem kerül feliratkozni hozzájuk. Esetleg írhatsz nekik, hogy mikorra várható (bár gyaníthatóan jövőre).
Használtat én sem vennék. Bocs, de, elsőnek igen, vagy "kipróbálni", de ha tudod, mit akarsz, és hosszú távra tervezel, akkor én is inkább újat vennék, mert akkor te ülsz rá először, te tudod mi a baja, és ha bármi baja van, nem kell valami webes arc után rohangálni. Ettől még ki lehet fogni jó használtat, csak kérdés, hogy értesz-e te hozzá annyira, hogy nagy biztonsággal kizárd az átverést, mert én például nem.
Én írnék az egyik Cube-os webshopnak, és bekérdezném, mikorra várható. Ha ez messze van, akkor vagy foglalnék egyet az "álom" bringából (árát visszakapod), vagy átgondolnám, hogy nem elég-e eggyel kisebb felszereltség (Pro), vagy a mittomén.
Ezt a részt törlöm, rosszat néztem.[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Mezga Aladár #267989 üzenetére
Ne haragudj, visszakerestem, nem találtam. Sajnálom, ha megbántottalak. Asszem két embernek szóltam be komolyabban, de ők is parasztok voltak, én is, na bumm, kis csörte, lement, előadás vége. Nem hiszem, hogy őket jobban megkarcolta ez mint engem, vagyis kb sehogy. Ha mégis, bocsánatot kérek tőlük is.
-
Tin
veterán
válasz
Fall-N #267998 üzenetére
Nekem Alivio M3100 van, és mostanában érzem kicsit, hogy valahogy nem az igazi ez a 3x9. Nem tudom jól megfogalmazni, és összehasonlítási alapom sincs, csak néha azt érzem, hogy macerás ennyit váltogatni, vagyis főleg az első váltóval van bajom. Erősödtem már azért, és sokszor a közepes és a nagy tányér határán kolbászolok, és lehet, hogy egyszerűen rosszul használom a váltót. Elöl 48-36-26, a hátsó sor 11-34.
Síkon (+-3%) a középső, 36-os tányért használom, általában a 15-ös hátsóval. Kisebb lejtőn egész a 11-esig elmegyek hátul, kisebb emelkedőn meg a 20-asig, esetleg a 23-asig is, ha nagyon ki vagyok dögölve. De amint jön egy közepes lejtő, ez már kevés, akkor fel kell raknom 48-as tányérra, aztán a végén vissza a 36-ra, és ott beállni a megfelelő fokozatra megint. A 26-os tányért igazából csak nagyobb mászásokra használom, vagyis általában elég ritkán.
Ilyenkor mit szokás csinálni? "Költözzek át" a 48-as tányérra, és használjam azon a 11-30-as hátsó tartományt, és akkor csak a 3% feletti emelkedőkhöz használjam a középsőt? Azért indultam a középsőről, mert azzal nem igazán tudok keresztbe váltani, de egyre többször kell elöl is váltogatnom, ez meg kényelmetlen. A 48-ról meddig lehet használni a hátsó sort? Mert egyelőre még a 30-as (utolsó előtti) is kellene, de az már eléggé keresztbe van.
-
Tin
veterán
válasz
fulton #267994 üzenetére
fulton, piros bringa amit linkeltem? Méret, felszereltség stimmel, osztrákba 38€ a szállítás, az relatíve közel is van kocsival, és onnan gariztatni sokkal egyszerűbb is (csak a határon kell átvinned feladni). Szerintem az osztrákokat komolyabban is veszik gariztatásnál, szóval igazából bukni se buknál. Vagy a szín nem jön be? Szerintem annyira nem rossz.
-
Tin
veterán
válasz
Dark Archon #268004 üzenetére
Nekem néha zsibbadt a jobb kézfejem/ujjaim még tavasszal és nyár elején. Akkoriban is írták ezt (szerintem pont te), így próbáltam leengedni a vállam, valamivel jobb is lett, de ettől függetlenül is előjött néha. Viszont július óta teljesen megszűnt. Tudod, hogy mi az egyetlen ami változott azóta? Nem hordok kesztyűt...
Ne röhögj ki, én is tudom, hogy remek gúnyolódási forrás ez, de ez egy olcsó Lidl-s zselés kesztyű volt, amit a "ha már úgyis fizetek szállítást a bringaállványra" miatt raktam be a kosárba, és bár a táblázat szerint a méretem, és kicsinek sem tűnik, szerintem ahogy támaszkodtam rá és húzódott, elnyomott valami ideget, amitől zsibbadt. Vagy nem tudom. És amúgy csak a jobb kezem zsibbadt, a másik nem. Azóta meg már nem.
-
Tin
veterán
válasz
Dark Archon #268007 üzenetére
Kösz, akkor lehetett attól.
ALL: kijött az új Karoo2 update. Többnyire hibajavítás.
-
Tin
veterán
válasz
fulton #268020 üzenetére
Jó hát ízlésen nem vitázunk. Annyira nekem se, ha legalább valami karakteresebb narancs lenne vagy valami forróbb szín, de ez így... Az enyém mondjuk sötétszürke. Mellesleg a kocsim is. Bár mindkettő adott volt
Keresgélj, ki tudja. Outiban nekem most a Canyon Endurance 7 Alu lenne első próbának az irány, annak még a színe is egész jó. De szerencsémre azt se kapni
a télen még annyi minden változhat...
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz
Friczy #268027 üzenetére
Ja, csak az egyik szokásos 20-25 km-es körömön 9x megyek 35 felett, a felénél 40 felett. Persze végig is gurulhatnám 36x11-ben, de annak mi értelme? Valószínűleg idővel át kell állnom 2x-es hatásra. A kérdés az volt igazából, hogy a nagy tányér mellé a hátsó kazettán hány fokozatot illik használni? Mert ha 8 a 9-ből, akkor oké, de ha csak 5-6, akkor marad az első váltogatás.
-
Tin
veterán
válasz
ZolkoW #268032 üzenetére
Mindenképp cserélek majd, de akkor már nem váltót hanem bicajt is, de az majd jövőre. Előtte még a mászásra is rá akarok gyúrni, és akkor annak fényében egy hajtás, amit akkor tudok. 2x11 vagy hasonló lesz, a standard elég nekem.
Egyelőre elvagyok ezzel, a fő kérdés a keresztbe váltás volt a nagy tányéron. Én is a 9-ből 6/7-re tippeltem, sajnos az még kevés. Akkor egyelőre marad ami eddig. Köszi!
parandroid: köszi, nem akarok outit venni
, csak ha most azt akarnék, ez lenne a kiszemeltem. Amúgy ja, pl. előtte egy Koblenz simán befigyelhet. Főleg hogy már asszonynak is kell bicaj. De a legközelebbi Cube Store is csak 5p-re van kocsival, oda kellene először elvinnem.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #268092 üzenetére
Vízmérték is lesz nálad? Én egyszer állítottam nyerget bringázás közben, 5 km volt a hazaút, kb a seggemből húztam ki a nyerget a végére. Pedig szemre vízszintes volt, mégis órákig zsibbadtam utána. Persze ha külön állítható előre hátra akkor nem szóltam.
-
Tin
veterán
válasz
-=RelakS=- #268101 üzenetére
Úgy legyen, és sok sikert!
Más: Én meg szerintem valamit rosszul csinálok a Smoove-val... most megint csak 150 km-re volt elég. A videónak megfelelően pedálozok hátrafelé, annyit nyomok rá hogy a páros csapok között megálljon a folyadék, de szerintem ez sok. A flakon 1/3-a hiányzik már 5 kezelés után, ami ugye elvileg 30 kezelésre elég, vagyis ez pont dupla mennyiség. Tisztításkor is csomó gyurmát szedek le. És nem tudom, hogyan elég ez egyeseknek 4-500 km-re, nekem sehogyan sem. Meg persze fröcsög ez a szar mindenfelé. Na mindegy, legközelebb direkt feleennyit fogok rakni, vagy szemenként csöpizek, aztán megnézem, úgy mit bír.
(offba raktam, nem várok választ, csak kimérgelődtem magam)
-
Tin
veterán
válasz
mauimagic #268145 üzenetére
A rendes (tisztítószeres) tisztítást én is csak lánccserekor tervezem, de annyi gyurma gyűlik össze a váltón és a fogakon a következő kenés előtt, hogy mindenhonnan le/ki kell piszkálnom és letörölgetnem.
Egyértelműen sokat használok az anyagból. Csak azért bosszant, mert megnéztem 3-4 videót, nagyjából ennyi van az adagolásról, ebből kettő a Smoove saját videója, és én annyit rakok fel, amennyit a videókban mondanak, hogy meglegyen a hártya a páratlan fogak között. De ez rohadtul sok.
Elnézve a te videód, te nagyjából a felét (vagy annyit se) raksz fel, igaz ez a trutyi sűrűbb, mint a Smoove. Legközelebb megpróbálom feleannyival, legfeljebb alkalmazom gyakrabban.
-
Tin
veterán
válasz
jjeahh #268165 üzenetére
55 kiló vagy? Azta... ma mentem egy 45/400-at, volt benne 2 mászás, a második érdemi része 12% körül volt, és a döglődés határán arra gondoltam, hogy a 100 kilómat akármennyire is akarom, rohadt egy meló felvinni oda. Ezen valószínűleg nem sokat segítene egy 3 kilóval könnyebb bicaj sem
de most már fogyni fogok, 1 hete komolyabban visszavették a kajából. Bár a 90-et sem lesz piskóta felcipelni...
-
Tin
veterán
válasz
simonjoe #268170 üzenetére
Hát jobbulást, bár nem tudom hogy a súlyodat leszámítva van-e egészségi problémád még a balesetből kifolyólag. Nekem nincs, csak simán nehéz vagyok. Engem leginkább már csak a mászások gyötörnek meg, a többi nagyjából megy. De azért egy 100 km-es útra még nem vállalkoznék, mert akármerre indulnék, abban a végére lenne egy 1000 szint. Ezért is kell gyakorolnom még. Ja és én is egy alu Cube-ot gyötrök
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO 75379 - R2-D2
- Balaton Sound napijegy - szombati napra
- NIXON Sentry Solar napenergiával üzemelő, letisztult, elegáns karóra // Teljesen ÚJ // ÁR ALATT
- Daniel Wellington Classic Mesh Onyx Black karóra // Teljesen új // ÁR ALATT // Ingyen posta
- DJI Air 2s drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS +Garancia +Care Refresh biztosítás