- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Sweet.tv - internetes TV
- Crypto Trade
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- macOS PC-re
- C# programozás
- Hálózati / IP kamera
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Facebook és Messenger
-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin
veterán
válasz ZavaBalazs #250701 üzenetére
Köszi a leírást és a tippeket. Nincs összehasonlítási alapom, így lehet, hogy simán túlhajtottam magam, és normális a fájdalom, vagy rossz pozícióban (pl. alacsonyan) ültem a nyeregben, vagy szimplán csak ennyit bírnak a térdeim. A gyakorlatokat kipróbálom, és nagyobb hangsúlyt fektetek az utólagos nyújtásra, meg kicsit visszaveszek, hátha azzal rendeződik a dolog.
#250700 Vesa: annak nem sok értelmét látom, akkor inkább megyek lassan.
#250714 szuszinho: ha rosszabbodik, úgyis az lesz a vége, köszi. Tegnap az új (magasabb, hátrébb lévő) nyeregpozícióban tekertem le a szokásos helyen a szokásos mennyiséget, és ma egy kicsit kevésbé fájt csak a térdkalácsom feletti rész felálláskor, viszont jobban éreztem az izomlázat a vádlimban és a combban is. Talán a rossz pozíció miatt a legtöbb teher a térdemen volt, ami most eloszlott a többi között. Most megpróbálok kicsit visszavenni, ésszel csinálni, odafigyelek a nyújtásra, kaptam sok hasznos tanácsot. Aztán meglátjuk.
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #250782 üzenetére
A Lidl-s pumpa által mutatott értékben megbízol? Nekem Aldis van, hát nem tudom, mennyire pontos, szerintem ne várj tűpontosságot tőle. Ahogy ezektől a kis mérőktől se.
Kocsihoz van régi karos mutatós mérőm, meg egy digitális, meg a kézi akkus Aldis pumpa digitális mérője. Mindhárom más értéket mutat, egyazon helyen, az egyik 0.3-al fölé, a másik 0.2-vel alá, a harmadik kb pontos. Egyszer a márkaszervizben felfújattam a kocsi gumiját a gyári értékre a kalibrált gépükkel, aztán arra mértem rá mindegyikkel, így tudom, hogy ha 2.3-at akarok, akkor 2.1-re kell fújnom a kézi akkus pumpával.
Bicajt meg szinte minden út előtt újrafújom, mert egy keveset mindig veszít a nyomásból. A tegnapi "épp jó" keménységűt ma délután puhának éreztem. Pedig tegnap 13 fokban mentem, ma meg 20 felett.
Vegyél egy ilyet, ez biztos pontos.
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #250795 üzenetére
Ahhoz bármelyik jó, mert önmagához képest "pontos". És nyugodj meg, engedni fog, ez nem autógumi. Mondom, én elmegyek a 100 kilómal egyik nap, ahol "pont jó" a guminyomás, majd másnap lusta vagyok felfújni, mert csak egy rövid kört megyek, és már érzem is, hogy komfortos lett a hátulja
#250797 jjeahh: elhiszem, na nekem van egy tök jó autó szelepes digitális mérőm, még kalibrálási bizonylat is van hozzá, fater anno kettőt vett, az övé nagyjából pontos, az enyém 3 tizeddel az övé felett mér. Lutri az egész. Arra viszont bármelyik jó, hogy belődd, hol a határ, csak akkor jó, ha egyszer hozzánézed egy ténylegesen kalibrált készülékhez. Önmagához képest meg mindegyik jó. Ha arra kell, hogy a terepen leengedd a gumit a minimum nyomásra, akkor szerintem súlyra a legkönnyebbet kell vinni
-
Tin
veterán
válasz chubby2o6 #250810 üzenetére
Oké, értem. Valamennyi levegőt a TL is engedni fog, max nem naponta, hanem hetente fújkálod. De alacsony nyomáson nem enged már annyit. Ha TL-en gondolkoznék, én tuti méregetném, hogy tudjam, mire számítsak, csak ott meg az van, hogy azért ereszt, mert van egy lyuk amit az a szaros takony nem tömített el, vagy pedig természetesen ereszti át lassan a levegőt. Bele se akarok gondolni. Bocs, én.. de hát láttad már.
-
Tin
veterán
válasz fulton #250817 üzenetére
Egyetértünk, azért is kérdeztem, mert nem szeretnék valami hosszabb távú problémát magamnak. Mivel 20 éve nem bringáztam, nincs viszonyítási alapom, és szívem szerint csak mennék, de valószínűleg a testemnek ez még túl hirtelen és túl sok.
Az üléspozícióval most addig játszottam magasság és pozíció tekintetében, amíg megtaláltam a legfelső pozíciót. A csípőm itt még épp nem mozog, és a lábaim a pedálfordulat alján sem "úsznak". A korábbi beállításom alacsonyabb volt, és előbbre is ültem, a mostanival szerintem kisebb a térdem terhelése. Az első próba pénteken jobbnak tűnt, de most pihentetem, tegnap csak egy nagyon könnyű kört tettem.
Sima cipőben tekerek, nincs SPD. A lábam jó helyre áll be a pedálon (1/3), ott nem is fáj semmi. A térdeimnél figyelek, hogy ne billenjen ki, és nem is a külső vagy a belső része fáj. Az ingás módszert próbáltam, de az nem az igazi, mert álló helyzetben máshol ülök, amikor próbálom. Hátrébb meg már amúgy sem tudok ülni, meg az kényelmetlen is lenne.
A terhelés relatív. Úgy csinálom, hogy "könnyű" legyen, de ne túlságosan könnyű, viszont amint érzem, hogy nagyobb a terhelés, azonnal könnyítek a fokozaton. A pulzusom 150 alatt tartásához ez pont ideális. Valószínűleg inkább túlerőltettem. Kipróbálom a komolyabb nyújtást, hengerezést, és az talán segít.
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #250826 üzenetére
Igen, a térdkalács feletti részen. Amikor pl felállok egy székből, akkor eléggé, de nyugalmi helyzetben nem. És valószínűleg de, túlerőltettem, mert amikor tudok, megyek, ha úgy van, akár 3 nap egymás után. Valószínűleg ez sem a legbölcsebb dolog.
A pörgetés tényleg jobb, de a pulzus emberfüggő. Utánanéztem, és figyeltem is magam. Itt a kalkulátor (Karvonen, 3. választási lehetőség), MHR=180, RHR=80, így 140-150 bpm között van a 2-es zónám. Utóbbi pár hétben már érzésre is ebben megyek, nincs folyamaotsan túlhajtás, most már tudom, hogy az milyen. Ez a terhelt, de nem túlterhelt állapotom. Csak ha még pörgetek is, akkor felmegy 160 fölé, így azt egyelőre félretettem.
Én se tudok másra gondolni, mint a túlhajtásra. A nyerget is azért emeltem a maximumra, hogy kizárjam azt a hibafaktort is, most már valószínűleg csak a terhelés csökkentésével tudok játszani, és nagyobb figyelmet kell fordítanom a nyújtásra utána, illetve a pihentetésre.
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #250841 üzenetére
40 felett vagyok. Többféle módszerrel számolva 177 és 182 között van a maximumom, súlyt és mindent figyelembe véve lőttem be a 180-at. Az órám mért maximuma 178. A nyugalmi pulzus pedig 80, de ezeket amúgy leírtam a hsz-ben.
-
Tin
veterán
válasz ZolkoW #250844 üzenetére
Nekem felviszi. A 90 körüli PF-el egy fokozattal könnyebben 10-15%-al magasabb a pulzusom a 80 körüli PF-hez képest.
Ez a két menet totál ugyanott van, ugyanazon a szakaszon oda-vissza, nagyjából ugyanazzal a terheléssel.
A sebesség nagyjából ugyanaz, csak az elsőt pörgetéssel oldottam meg eggyel könnyebb fokozatban, a másodikat pedig izomból eggyel nehezebb fokozatban. A pörgetés az izmaimat egy kicsivel kevésbé vette igénybe, a keringésem meg jobban, ráadásul többször meg is kellett állnom, hogy kicsit lejjebb menjen a pulzus. Pörgetéssel egyelőre képtelen vagyok 150 bpm alatt maradni, alacsonyabb fordulatban viszont tudok.
-
Tin
veterán
válasz Ringman #250845 üzenetére
Egyelőre nekem is fáj, bár kicsit kevésbé terheli meg. De még mindig megterheli, ezért is lett az ülésmagasság/pozíció átállítva, hogy kizárjam, hogy az alacsony pozíció okozza. Az most már kizárva, marad a túlterhelés
A kalkulátort azért linkeltem, mert az elején azt hittem, hogy a 2-es zónám teteje valahol 130-nál van, de az túl könnyű volt. Aztán utánanéztem, és kiderült, hogy tévedtem. Itt leírtam, hátha másnak is segít, mert a "sztenderdek" alapján próbálta belőni.
-
Tin
veterán
válasz Hasaggymeg #250859 üzenetére
Ez mondjuk épp csak egy válasz volt a kolléga felvetésére, miszerint neki nő a pulzusa az alacsony PF-tól.
De amúgy meg alkati kérdés, minden ember más. Én inkább kérdezek és megpróbálom a mások véleményeit megszűrve lehetőleg az elejétől "jól" csinálni, más meg csak csinálja, és tanul a hibáiból, aztán majd idővel kialakul. Az út vége ugyanaz, a cél elérése időben más.
Te az a típus vagy, hogy kell komputer, megkérdezed, és veszel egy 530-ast. Én meg az, aki szétolvassa a netet, megnézi a teszteket, és a végén vesz egy 840-est (példát mondtam, semmit nem vettem). A harmadik meg megveszi az olcsó kínait, mert az is megfelel az igényeinek. Az egyik ember letörli egy ronggyal a láncot, majd műszerolajat csepegtet rá, én lemosom zsíroldóval és fogkefével megkefélem, majd láncolajat használok, a harmadik meg 200 km-enként leveszi a láncot, kifőzi, majd ultrahangos tisztítóban megtisztítja, aztán pedig befőzi az új prémium waxszal. Az egyik használja a bicajhoz adott gumit belsővel, a másik TL gumit olcsó löttyel, a harmadik pedig a prémium löttyöt is ml-re méri ki, és betart minden előírást. Vagy az egyik összerakja a bringát tapasztalatból, a másik meg ferdén üti be a csapágyat.
Engem sem érdekel a láncfőzés meg a napokig tartó szerelés-bénázás, de azokat nem olvasom el. Ahogy az újra és újra felmerülő lötyizés vagy a hány fokban tegyük a szelepre a kétezer forintos nyomásmérőt téma. De miért gond ez, elfér, van egy kör, akit érdekel, és azok válaszolnak rá, bekapcsolódnak a beszélgetésbe. Ha nem érdekelne senkit a téma, akkor nem lenne belőle thread újra és újra. Azt megértem, hogy téged (és másokat) ez éppenséggel nem érdekel, de remélem azért elfér a többi téma között, mert nekem viszont sokat segítenek a srácok.
-
Tin
veterán
Én a saját térdfájdalmam miatt most beleástam kicsit magam a bike fitting témakörbe, és elég sokat tanultam belőle. Leírom a saját gondolatmenetem, aztán ha szerencséd van, tudod alkalmazni magadra is.
A térd elejének fájdalmát alacsony nyeregnek, a hátsó rész fájdalmát magas nyeregnek tulajdonítják. A két oldal fájdalmát a rossz (kifelé-befelé álló) lábtartásnak. A nyeregmagasságról rengeteg cikk és videó van, többsége ellentmond egymásnak. Abban viszont egyetért mindenki, hogy első körön meg kell találnod a felső pontot próbálgatással, és azt alapul venni. Az "ülj fel tedd a sarkad a pedálra és nyújtsd ki" egy jó kiindulópont. Onnantól kezdd el emelni a nyerget fél centinként, amíg a pedálozáskor a lábad még a pedálfordulat alján is képes erőt kifejteni, és nem csak "átsiklik", ahogy fordul körbe a pedál. Ha megvan az átsiklás, esetleg táncol a csípőd is, akkor már magas. Onnantól picit lefelé, és megvan a pont. Lehet, hogy 2 mm-eket kell állítgatni. És valószínű, hogy az ülés pozícióját is állítanod kell előre vagy hátra, és persze minden állítás között menj egyet nagyobb kört, hogy érzésre milyen. A kormány elérés távolsága is változhat, vagyis lehet, hogy a térded rendbe kerül, de közben a nyakad vagy a kezed fog elkezdeni fájni a más testtartás miatt. Ha megvan a felső állás, és minden másban jónak tűnik a beállítás, akkor használd egy ideig, és nézd meg, hogy úgy milyen. Ha pörgetős típusú tekerő vagy, akkor kicsivel lejjebb kell állítanod a nyeregmagasságot. Ha megvan a felső állás, akkor elvileg mindent megtettél a felső térdfájdalom ellen, amit a magasságal tudtál. Ja, ne felejtsd el előtte megjelölni a magasságot és pozíciót, hogy vissza tudj térni hozzá.
Ha tudsz angolul, ezt a két videót ajánlom a témában: [link] [link] Elég jól körbejárják a témát, és sok gyakorlati tapasztalat kiesik belőlük. Mindkét videóban egy bicajos korábbi beállításait írja felül a szakértő (tudomány), és mindkettőből ugyanaz jön le: a test megszokja a pozíciót. Nálad is valószínűleg az történt, hogy hozzászoktál a városihoz, alkalmazkodott a tested a pozícióhoz, és a korábbi országúti beállításod már nem alkalmas a mostani testtartásodhoz, és ezért jön ki a fájdalom. A nyeregmagasság és -pozíció állítás egy semennyibe sem kerülő kísérlet arra, hogy kizárd a bicikli okozta problémákat. Lehet persze, hogy a kormánymagasság nem jó, vagy valami más, de akkor nem a térded fájna. De lehet az is, hogy a hajtókar hossza más a két bicajon.
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #250886 üzenetére
Nem. A 2-es zónám a 140-150 közötti bpm. A te számításod idejétmúlt és helytelen, mégis sok helyen alkalmazzák. Rosszul.
-
Tin
veterán
válasz Mezga Aladár #250891 üzenetére
Nem állította senki, hogy hülyék. Azt állítottam, hogy nem ott van a 2-es zónám, ahol mondod, és hogy az a formula, ami alapján számolják, elavult, mert gyakorlatilag egy össznépességre alkalmazott általános képlet, ami nem veszi figyelembe az egyedi eseteket. Nyilván ezért alapbeállítás a készülékeken is, és bár nincs Garminom, de azért rákerestem, és éppenséggel átállítható. Gondolom nem véletlenül.
Amúgy meg nem én mondom, hogy nem ott vannak a zónáim, hanem a nálam sokkal okosabbak. Korábban írtam is erről egy hozzászólást, esetleg olvasd el.
Ettől függetlenül számodra lehet, hogy éppen a Garmin alapbeállításai szerintiek a zónáid, de nekem nem 50 a nyugalmi pulzusom, és nem 60 éves vagyok.
-
Tin
veterán
válasz itouchfan #250927 üzenetére
Akkor főleg nem értem, miért jelentesz ki kerek perec olyat, hogy nem lehet a 2-es zóna teteje 150 bpm. Linkeltem is videót, a csávót gépre rakják, lemérik, és annyi. Szakértő elmondja. Netes cikkek garmadája ír róla.
Ha már a plecsniknek kell hinném látatlanban, inkább mások plecsnijeiben hiszek, remélem nem gond. Te is ezt teszed, nem?flash: 1.5 óra 4-5 zónában marha reális egy totál kezdőnél, egy sima hosszabb séta meg egyből 2-es zóna lenne? Akkor kezdtem gyanakodni, hogy valami nincs rendben ezekkel az átlagos zónákkal.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz itouchfan #250938 üzenetére
Világos, nem is vitáztam ezen. Van jó pár féle mérési módszer, de nyilván a rendes, géppel történő mérés az egyetlen, ami pontos értéket ad. A gond nem ez.
Sosem tagadtam, hogy totál kezdő vagyok, és sok mindenben tanácsot kértem. Láncolajozás? "töröld le ronggyal és műszerolaj", "alapos tisztítás és csakis XY láncolaj", "levenni, megfőzni, csak a wax az igazi". Aztán döntsem el, melyik a jó, és ha nem úgy döntök, ahogy X mondta, akkor mert ő megmondta. Aztán ugyanez a nyeregnél, a váltóállításnál. Ajánlották a pörgetést, oké, kipróbálom, de az egyik szerint jó, a másik szerint most még felesleges, a harmadik meg lehülyéz, mert miért nem csak tekerek. Rendben. Javasolták a zóna 2-es edzést, tartsam 130 alatt. Jó, de képtelenség. Nem állt össze a matek, mert lehetetlen, hogy másfél órát tekerjek 4-5-ös zónában, és az is, hogy elsétálok a melóba, és a 120-as pulzusom már zóna 2. Valami nem oké. Inkább nem kérdeztem, keresek a neten, ott vannak a cikkek, megosztom, amire jutottam, fele szerint hülye vagyok, és csak tekerjek, és kapom és kapom és kapom a sok sok jó tanácsot, meg a csesztetést. Miért? Értem én, hogy egyszerűbb beböffenteni egy kritikát, mert elintézni annyival, hogy "kezdő", de azért ott vagyok én is, akinek sok-sok információ közül kell kiszűrni az ellentmondóakat, választani valamit, és lehetőleg nem bántani meg olyanokat, akik totál az ellenkezőjét mondják a másiknak. Meg persze a végén meghallgatni az "én jobban tudom te kezdő" fejmosást.
Visszatérve a zónára: a Karvonen számítás szerint 180/80-ra 140-150 között van a 2-es zóna. Ez az, ahol úgy tudok menni akármeddig, hogy közben azért érzem a terhelést, de tudok beszélgetni, nem fulladok ki, csak a lábaim nem bírják, de az más tészta. Tehát az érzés megfelel annak, amit mondanak róla, tudom is tartani, nem is érzem gyilkosnak. Lehet, hogy lemérve 137 és 148 között van a 2-es zónám, vagy éppen 141-153 között, de a 126 alatti bpm zóna számomra egy sétának felel meg. Nem beszélve arról, hogy már most kezd jobb (alacsonyabb) lenni a pulzusom a sok mozgástól, tehát a zónám is vándorol lefelé még egy ideig, valószínűleg látványosan.
Én nem tudok megfelelni mindenkinek. Érdeklődtem a nyereg, a láncolajozás, a váltóállítás, illetve az ülésmagasság-állítás témában, meg most a térdfájdalom miatt. Mindegyikre kaptam egy rakat tanácsot, a nyereg és váltó beállítva, a láncolajozás workflow kitalálva és alkalmazva, most a térdfájdalomnál a nyújtás fontossága és a fokozatos terhelés megértve. Ennyit tudok tenni. Ezt a 2-es zónás edzést vagy a pörtgetést eleve úgy ajánlották, azt sem tudtam mi az, de megpróbáltam megérteni és megfogadni.
De újra mondom: nem tudok és nem is akarok mindenkinek megfelelni. Rengeteg hasznos tanácsot kaptam, és próbálok mindenkinek válaszolni, és utánanézni annak, amit mond. Az se feltétlenül gáz, ha egyeseknek rossz napja van, beleolvas, "már megint ez a f.sz", és belém rúg egyet. Nem gáz, rossz napja van, meg aztán a virtuális rúgás úgysem fáj. De amikor már ott tartunk, hogy szemetesnek használnak egyesek, akkor azért hadd húzzak már egy piros vonalat.
Köszönöm, amit leírtál, de leginkább a segítő szándékot. Írtam már, egy célom van, menni és fejlődni anélkül, hogy kinyírnám magam közben. Ezért figyelem a jeleket, és próbálom "jól" csinálni.
-
Tin
veterán
válasz itouchfan #250978 üzenetére
Innen csak lejjebb mehet De ki kell ismernem magam. Ez a 150 alatt tartott pulzus az, amivel szívesen tekerek, mert így érzem, hogy csinálok is valamit, és nem is megterhelő. Kivéve a térdem, de arra meg remélem ott lesz a másik megoldás, az üléspozíció változtatás, meg most egy kis pihentetés (úgyis rohadt sok melóm van).
Türelem kevésbé, kitartás van, köszönöm. Rajta leszek, ha meg legközelebb hülyeséget kérdezek, értsd úgy, hogy józan paraszti ésszel próbálok mások tapasztalataiból és véleményéből szintetizálni egy testhezálló megoldást
#250932 parandroid: tudom, hogy baj van, hiszen magas a vérnyomásom. Ma reggel 7-kor kezdtem, nemrég fejeztem be a melót, végig 100%-os koncentrációt igényelt, és most végre eszek valamit reggeli óta. Ezt csináltam 10 évig folyamatosan, volt, hogy 16 órákat heteken át, gép előtt ülve. Nyilván nem segített. A zóna amúgy nekem mindegy is, de 126 alá sehogy sem tudtam leszorítani, ezért is örültem meg, hogy tessék, van egy másik számítás, amivel elég 150 alá, jól is érzem magam, megy is, motivál is. Nem az edzéselmélet miatt csinálom, egyszerűen azért, hogy zsírból fogyjak, és idővel képes legyek heti párszor elmenni tekerni 20-30 km-t, meg havonta 1x egy hosszabb útra. Térd- és egyéb fájdalom nélkül. Ennyi a célom hosszútávon is, semmivel sem több.
#250957 RexpecT: könnyen lehet, hogy a 150 nekem éppenséggel már a 3-as zóna alja, és még lejjebb kellene mennem. Érzésre az van, amit mond, és mivel jelenleg 150 alá tudom csak leszorítani a pulzusom úgy, hogy közben csinálok is valamit, egyelőre ez lesz. Majd aztán kialakul, lehet, hogy pár hónap múlva már megy lejjebb is.
-
Tin
veterán
válasz Kiskopika #251004 üzenetére
Ismerős, hasonló cipőben járok. De látod, te mászkálsz, tekersz, én meg ültem, és úgy ennyi. Ha van 2 hét szabim egyben, és totál elengedem magam, meg alszom 8-10 órákat végig, akkor a szabi végére már lejjebb megy a pulzusom, dehát ez csak évente párszor van.
A bringázás meg tökre stresszoldó, mindig jól érzem magam utána. Ha a térdfájdalmamat is meg tudom valahogy oldani, akkor már minden rendben lesz. Igazán "szintet" lépni sincs tervben, bár ki tudja. Csak a mozgás kell. -
Tin
veterán
válasz arcitec #251306 üzenetére
Nem a színe. Látod élőben, és csalódás. Nem néz ki jól, tipikus öregasszony bringa. Semmi dögösség, hanem a kötelező felszerelés. Bár ez ugye ízlés, vagyis szubjektív.
Ettől még lehet jó, bár csak Altus, de nekem tényleg nem jött át. Képeken sokkal jobban néz ki. Így én Hyde-ot vettem végül. Csomagtartó, kitámasztó, dinamós lámpa és hasonlók úgyse kellenek, a sárvédő szett meg volt 30€. Igaz ez merev villa, de jó az nekem városba.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #251319 üzenetére
Nekem is így küldték a Cube-ot. Azt hittem ez az összeszerelt állapot. Nem összeszereltnél arra gondolnék, hogy megkapod a vázat meg minden alkatrészt hozzá dobozban. Bár az meg hülyeség márkás biciklinél.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #251338 üzenetére
Ja oké így értelek. Az enyém így jött, rendesen összeszerelve. Csak az első kerék, kormány és pedálok nem voltak fent. Azt hittem, hogy a nem-összeszerelés az, amikor kapod a vázat felniket meg minden mást dobozban. De akkor az, amikor minden a helyén van, de csak éppen odacsavarozva.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #251340 üzenetére
Nekem rendben volt, ismerős átnézte. Azóta se volt gond vele. Rahúzott pár csavarra, de nyomatékon voltak. Rabe bike-tól vettem.
-
Tin
veterán
válasz Ixion77 #251348 üzenetére
Nem volt gondom a bicajjal, jól be volt csomagolva. Váltó is szinte tökéletesen be volt állítva. Münchenig biztos nem mennék el egy bicaj miatt, van itt tőlem nem messze is bicikli bolt, csak ez akkor épp akciós volt a neten, mondom mit veszíthetek. Azért is nézte át ismerős, mert minden műhelyben hosszú várakozási idő volt. Majd télen beviszem valahova ha kell. Vagy rádumálom őt a szerelésre Csak annyira nincs pofám másokat terhelni ezzel, még ha szívesen is csinálja.
-
Tin
veterán
válasz jjeahh #251392 üzenetére
A takarítás nem akkora para, 10 perc. Az olajozás meg 5. A csepegtetős waxot lehet, hogy majd kipróbálom. Egyedül az a szar a takarításban, hogy kell hozzá még valaki, aki fogja a bicajt kicsit döntve, és csak a mélygarázsban van lefolyó, ahol le tudom mosni, a lakók egy része meg pöcs. Bár eddig még senki nem szólt be. Autó gumi csere miatt már igen, de azt leszartam.
És ma végre tudtam menni egyet, de jól esett! Egész héten 12-14 órákat dolgoztam és nem bírtam elmenni pedig minden nap el akartam. De legalább regenerálódott a térdem, úgyhogy most megint meghajthattam óvatosan. Fáj is de majd egyszer elmúlik. Melegítettem előtte, nyújtottam közben és utána, ennél többet nem tudok tenni. Majd hozzászokik a terheléshez.
-
Tin
veterán
válasz TayRol #251591 üzenetére
Fitnessben esetleg megfontolhatod a Cube Hyde-ot is, ez kevésbé agresszív, plusz ezen ballonosabbak a gumik is, igaz nincs karbon villa, és csak 3x9-es Alivio váltó van rajta. Cserébe olcsóbb, de van szíjhajtásos kivitel is belőle, kb egy árban a Canyonnal.
Az általad linkeltről elirigylem kicsit az 1x12-es Deore-t, mert én az enyémen csak a középső tányért használom, a legnagyobbat meg csak a három legkisebb hátsó fogaskerékkel. Szóval lassan nekem is elég lenne az 1x12 fokozat, igaz hegyet egyelőre még nem tudnék mászni vele. A karbon villa sem rossz dolog.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #251601 üzenetére
Nézd, én ugye ezt így próbaképp vettem, hogy vagy megszeretem a dolgot, vagy nem. Akciósan 750€ volt, nem egy drága bringa, és ahhoz képest maximálisan elégedett vagyok vele. Az, hogy nem használom a kis lánctányért, hát mindegy. Az esetek többségében a nagyot sem, jobbára csak lejtőn. Cserébe a középső tányérról használom a legkisebb hátsót is, mert lusta vagyok kettőt váltani, annyira meg nem megy keresztbe. Formába jönni tökéletes ez nekem. Ott lett volna a modern szíjhajtásos Pro változat is +350€-ért (akció nélkül), de az nulla edzettséggel az elején értelmetlen lett volna.
Ez az Alivio váltó sem rossz. Sokat váltogatok, de átrakom, és megy. Nem állítódott el, nem kerreg, egyszerűen csak megy. Oké, még csak lassan 600 km van a bicajban, nyilván 10x ennyinél már lehet baja, de ha ebben az évben letekerek mondjuk még egy-kétszer ennyit, én már boldog vagyok, mert akkor a térdem is bírta. Addig meg úgyis ráérzek, mire van szükségem hosszú távon, és jövőre veszek egy olyan bicajt. Ezt meg vagy eladom, vagy megtartom rohangálósnak.
Itt sokan lefikázzák pl. az MT200 féket is, de városba, átlagos felhasználásra bőven elég, pedig én 115 kg vagyok bicajjal együtt. A fékhatás jó, elmelegíteni meg nem fogom, mert arra figyelek. Szerintem, ha nem a minőség a cél, aszfaltra bőven jó az a fék. Downhillre meg nyilván nem.
Az 1x12-es Deore-t csak azért írtam, mert tetszene. Ahogy a karbon villa is. Meg egy kevésbé egyenes kormány, talán egy kicsit más geo, és így tovább. Mai ésszel már inkább rámennék arra a linkelt Canyonra, de év végére meg lehet, hogy egy harmadik, tök mást szeretnék. Majd kialakul.
Ettől függetlenül én simán merem ajánlani a Cube Hyde-ot. Nyilván nem olyannak, aki tudja, mit akar, de fittness bike-nak teljesen rendben van. Ahogy városi rohangálós bicajnak is.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #251614 üzenetére
Át lehet építeni, de szerintem ezen a szinten felesleges. A középső tányér (36) a legkisebb hátsóval (11) síkon elvisz engem 30 km/h-ig még kényelmes pedálozással, az meg odébb van, hogy ennél is nagyobb sebességet bírjak tartósan, mivel még ezt sem bírom tartósan Igazából 95%-ban épp ezért a középső tárcsát használom. Lejtőn (30 km/h felett) szoktam feltenni előre a 48-as tárcsára, az a 11-es hátsóval elmegy sokáig, de még nem nagyon jártam hosszú lejtőkön, egyelőre többnyire síkon tekerek. Egy 2x9-es ésszerűbb lett volna erre a bicajra, egy 1x12-es meg még jobb. De arra meg ott van a linkelt Canyon karbon villával.
Tudom, sokan tök másképp gondolkoznak, meg építgetnek. Én most használom ezt, aztán ha még októberben is tekerek, majd továbbgondolom a dolgot. Már most érzek pár dolgot, ami lehetne jobb, annak viszont nagyon örülök, hogy a boltos srác ezt ajánlotta nekem a Touring Pro helyett, mert kitapasztalós bicajnak rohadt jó, és árban sem annyira elszállt. Nem beszélve arról, hogy relatíve olcsó, de mégsem a leggagyibb alkatrészekből áll, így simán tudom mindenesnek használni a későbbiekben.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz TayRol #251639 üzenetére
Na, ez még jobb, én ahogy néztem, a nem-Pro alapmodellje is karbon villás. Tényleg jó vétel, de ez a Pro, amit linkeltél, még jobban tetszik. Most.
De nekem még kell egy fél évnyi edzettség, mire eljutok odáig, hogy eldöntsem, milyen áttétel elég. Ez a kéttányéros megoldás se rossz, valószínűleg midnenre jó, de ha épp a két tányér "közé" esik az erőnlétem, akkor csak kínlódás, mert váltogathatok összevissza. De ez persze csak rám igaz. Az 1x12 ebből a szempontból egyszerűbb, az van, ami van, aztán megszokod
-
Tin
veterán
válasz Ringman #251874 üzenetére
És megvan a győztes!
Kitámasztó, agydimanó, dinamós lámpák, hátsó csomagtartó előkészítő (gondolom valami "click" rendszerű). De ha már erre megy, a kötelező prizmák még sincsenek sehol. A sárvédő nem gáz, én is raktam fel. De ezt a biciklit így elrontani ezekkel...
[ Szerkesztve ]
-
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #251878 üzenetére
Igen, annyira profi, hogy a körömnyi figyelmeztető matricát sem szedi le a féktárcsáról használat előtt? Egyikről sem? Meg a matricát a kormány mögül? És vesz rá egy Abus Bordo lezárót, amit keresztbe dob a keréken?
-
Tin
veterán
válasz lsebestyen #251891 üzenetére
Hát, nekem az volt az érzésem ezt a szép bicajt elnézve, hogy olyan, mintha egy jobb sportkocsira felrakna az ember egy tetőcsomagtartót mert nem elég nagy a csomagtartója, és amúgy használná is.
De amúgy az ott parkoló bicajok többsége ilyen. Downhillel, fullyval, e-bike gravellel járkálnak melóba, és látom a tulajaikat is, kb azért ezt vették, mert jól néz ki. Meg persze mert a céges lízinggel nyugodtan felmehet magasabb szintre. Nem irigység, hiszen számomra is adott a lehetőség, de én akkor élek majd vele, ha már tudom, mit akarok. Addig minek lőném el a lehetőséget erre. És főleg nem ilyen öszvérre.
#251892 Ringman: télen 1-2 ember jár bicajjal, tudom, látom. Ezek közül egyik sem. Nyáron meg maximum esőben kellhet a lámpa, de akkor nem szokott bicaj lenni a tárolóban, mindenki kocsival jár. Mindenes bicajnak praktikus lehet egy agydinamó, de itt azt mondtátok, hogy akkor inkább 2-3 bicaj, mindegyik céleszköznek.
-
Tin
veterán
válasz parandroid #251896 üzenetére
Nem jártam utána, de nyilván minden ilyen átverés. Adótanácsadó azt mondta hogy leírható, 750€-s akciós bicaj ki tudja mennyi lett volna, amúgy is utálom a hitelt. Ha egyszer ebike kell, majd kiszámolom. De gyalog 10 percre lakom a cégtől. De ezek meg veszik mint a cukrot. Olyan bicajok vannak itt néha egyszer, amit nem is értek, látva a gazdáját.
Ezzel se az a bajom, hogy megvette, de miért ezt? De ez a sokadik bicaj amit itt nem értek. Arra viszont jó, hogy megnéztem, amúgy tök jó bicaj. De az alapár 1600€ asszem.
-
Tin
veterán
válasz Fall-N #251903 üzenetére
Én felraktam, nekem úgy áll, mint a beton. Olyan mint ezen. De azóta gondolkozom, hogy leszedem, mert sose megyek esőben. Ősszel azért már jó lenne.
Nekem a kitámasztó nem kell, pedig egyszer megrendeltem, de lemondta a cég a rendelést, és nem rendeltem újra. Nem commuter bike, addig felesleges. Arra persze kell.
Téli közlekedésre meg esőben jó a dinamó, de ezek akkor nem mennek, azért nem értem minek. 40€-ért vettem Sigma 80-at, az mire nem elég?
-
Tin
veterán
válasz kuntics #251923 üzenetére
Használtan. Ő meg újonnan. Ha lenne 1800€-d, agydinamós Nuroad Race FE-t vennél? A nem FE 1600€. Ha csak Cube-ból kéne választani, akkor 1800-ért melyiket? Sárvédő amúgy 30€, a kitámasztó szintén. Akkus lámpa előre-hátra legyen 40€.
A matricát hagyjuk, betudom kattanásnak meglep, hogy többeknél, de legyen.
-
Tin
veterán
-
Tin
veterán
válasz mauimagic #251930 üzenetére
Nézd, átfordíthatjuk a dolgot rám is. Egyszerűen bedobtam valamit tegnap, mert kíváncsi voltam mások véleményére. Én ugyanis nem értettem, miért vesz valaki ilyen bringát, vagy egyáltalán miért létezik ez, és érteni akartam. Nem a sárvédő, még csak nem is a csomagtartó, még a kitámasztó sem zavar, mert rengeteg offroad bringát látok ezekkel felszerelve, mivel javarészt városban használják őket. Mindegy, miért.
Én csak az agydinamót nem értem. Egy Race felszereltségű bringán. Az alapmodellen simán, még a Pro-ba is belefér, de ez nekem olyan, mintha gyárilag lehetne egy felső-középkategóriás sportkocsit kapni tetőcsomagtartós gyári felszereltséggel, nem pedig extraként. Akkor, amikor egyébként millió féle tök jó akkus lámpa létezik, és a vásárlók java része nem is használja olyan időben a bringáját, amikor valóban kell lámpa.
Az, hogy emberünk miért ezt vette, arra számtalan ok lehetett:
- egyszer majd csak jól jön valamire a dinamó
- nem kellett neki a dinamó, de kitámasztó meg csomagtartó igen, szerelni viszont nem akart, így maradt ez a modell
- a nem-FE nem volt készleten, mert a gyártónál rengeteg agydinamó van raktáron, és ez a bicaj volt az álma, ezért inkább megvette így
- mindent le akar szerelni róla, de még benne van a 2 hetes visszaküldési ablakban, ezért most nem nyúlt hozzá, csak teszteli
- a féktárcsa matricára is lennének ötleteim, a srácnál a "nem tudom mire való" vagy a "2 hetes visszaküldési ablak", a fórumtársaknál meg csak szimplán csak nem értem, de volt egy válasz: jól néz ki a sárgaA fizetésnek ehhez amúgy semmi köze. A cégvezetők nem bicajjal járnak, a fizetésük meg teljesen irreleváns. Lehet, hogy az öreg osztrák nyugdíjasod havi nyugdíja 14.000€, de akkor nem valószínű, hogy ilyen bringája lenne, vagy egyáltalán azt személyesen adná el, vagy vette volna meg. Sokkal valószínűbb, hogy a Covid bezártságban ki akart mozdulni, és a boltban ezt ajánlották, neki meg volt felesleges pénze - de nem jött be.
Az meg talán meglepőnek tűnik, de nem akarok magasabb pozíciót, mint a jelenlegi. Nem a pénz az elsődleges szempontom. Tudom, mennyit keresnek a managerek, de látom, mit áldoznak fel érte, és köszi, de nekem az annyit nem ér. Még csak nem is irigykedek, mert gond nélkül megtehetném, hogy drága kocsim vagy bicajom legyen, de nem így neveltek. Egyszerűen csak érdekelt ez az állatorvosi ló, és a mögöttes motiváció, semmi több. Elhangzottak a vélemények, tágult a látóköröm, és kész. Rólad is sokat megtudtam
-
Tin
veterán
válasz 6030D #251961 üzenetére
Ringman feljebb linkelt egy nagyon jó cikket. Ha nincs fogyasztó, 1-2%-ot lassít rajtad, ha van, akkor kb 5%-ot. Race felszereltségű nevű biciklin lassító, ezt nem értettem, de nyilván minél többet beszélünk róla, annál jobban kihozható, hogy én vagyok a hülye, és nem a gyártó akarja eladni a nyakán maradt agydinamót.
Új hozzászólás Aktív témák
- EAFC 24
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Futás, futópályák
- Politika
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Sweet.tv - internetes TV
- További aktív témák...
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Gepida Alboin 900 28 56 cm
- Garmin Edge 540 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Országos Házhozszállítás
- Wenko Secure kádbelépő kapaszkodó fehér
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- LEGO 75379 - R2-D2
- Balaton Sound napijegy - szombati napra
- NIXON Sentry Solar napenergiával üzemelő, letisztult, elegáns karóra // Teljesen ÚJ // ÁR ALATT
- Daniel Wellington Classic Mesh Onyx Black karóra // Teljesen új // ÁR ALATT // Ingyen posta
- DJI Air 2s drón - 5,4k video, 1" SONY CMOS +Garancia +Care Refresh biztosítás