-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz #68216320 #19540 üzenetére
Én még sosem használtam defektmentes külsőt de a többiek biztosan segítenek ebben a kérdésben neked...
Ha ilyen helyeken jársz, vegyél bütykös kevláros külsőt! Sokkal kisebb felületen érintkezik a talajjal, a bütykökbe meg mehet a királydinnye...
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz #68216320 #19542 üzenetére
Continental Contact-ot is tudom ajánlani, elég tisztességes defektvédelem van benne. Láttam már szétvágva is. Esetleg még mehet bele defektgátló folyadék, vagy szalag... többet nem nagyon tehetsz. Illetve ha nem gáz hogy gyakran (1-2naponta) pumpálni kell, akkor latex belső.
[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz #68216320 #19542 üzenetére
Hali!
Én continental gumit használok (igaz 28"-as méretben) és nem volt vele semmi bajom, pedig véletlen üvegcserepeken is áthajtottam, de nem vágta ki. Kevlárral erősített.
Itt találhatsz mintákat típusnévvel, nézd meg. Amelyik szimpatikus rákeresel, hol a legolcsóbb.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
-
belaazallat
addikt
válasz #68216320 #19553 üzenetére
Ebbe is kevlár van, mint a continental-ban, ellenben baromi drága ~13000Ft/db.
Egyébként puding próbálja az evés. Én a helyedben a régi külső+ defektvédő szalag+ defekt gátló folyadékkal kezdenék. Ha nem válik be akkor jöhet a külső csere.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #68216320 #19667 üzenetére
Márkában vagy színben, profilban stb tulajdonságokban egyező felnit ha beteszel hátra, attól még nem lesz az annyira gáz, van aki eleve más felnivel kéri a hátulját. Szóval csak azért átfűzni az elejét is, ha az hibátlan, mert nem passzol a hátsóval, nem sok értelmét látom.
Egyébként ezt így ennyiből nem lehet mondani, hogy most milyet.
Milyen árkategória, felni vagy tárcsa fék? Súly, strapabírás, tartósság, mi a fontos stb..
Valamint ha nem akarod hátul az összes küllőt is kicserélni, akkor olyat kéne választani, amihez jó ugyan az a küllő méret, na ez a nehéz dió.
Egyébként én így nem emelném ki a mavic ot, hogy hú az a jó, jó a mavic kerékben, de az ő felnijeik közt is akad ugyan úgy, olyan ami idő előtt szétrepedt stb. Ott van még hatvanhat márka, Sun, Alex, DT, stb, ezek is ugyan olyan jók, ha nem jobbak.
Ha az előbb írtak nem jelentenek neked semmit, és csak bringázni akarsz, akkor lényegében totál mindegy milyen felnit fűzetsz be, csak lehetőleg a gagyi noname eket kerüld, meg próbálj nem bele esni egy egy rossz szériába. Pl foglalkozhatsz olyannal hogy szegecselt, meg nem szegecselt, ezek is olyan dolgok, hogy láttam már iszonyat sokat elment szegecseletlen felnit, meg olyat ami szegecselt volt és igen hamar berepedt a szegecs mellett..
Meg vehetsz egy kerámia fék felületeset, de mi a bánatnak ha dupla annyiba kerül mint egy sima, amiből vehetsz kettőt, és lehet többet elmegy mint a kerámiás... stb.. szóval ha nem nagyon van elképzelésed róla, és nem akarsz sokat rákölteni, akkor nem lehet megmondani ebben a témában a frankót szerintem.[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz #68216320 #19667 üzenetére
Gondolom autós állja a költségeket!
Ha igen, betolnám a bringát a szervizbe teljes átnézést, karbantartást kérnék, ami meg hibás alkatrészt találnának, azt az autós költségére kicseréltetném.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #68216320 #19680 üzenetére
Gondolom, van valami szerviz, ahol be fogod fűzetni a kerekeket, remélem olyan hely ahol értenek ahhoz amit csinálnak. Ilyen esetben meg lehet velük beszélni, hogy mi az ami van raktáron minőségi holmi, és fűztek már olyat, vagyis nem kell a küllő számolgatással foglalkozni, hanem ránézésre tudja milyen kell bele, mert sajnos bele lehet futni abba hogy kiszámolod, aztán mégsem lesz jó és fűzhetik ki, ezt valahol bele is számolják az árba.
Igazából, mondom nem lehet annyira ezt a témát bebukni, ha a gyengus kategóriát kerülni akarod, akkor 4 ezer forint feletti felnit válassz, ott van pl 3900 már a Rigida zac2000, az sem rossz. De ha valami 7-8 ezreset választasz azok közül a márkák közül amit mondtam, akkor ott már nehezen futsz bele rosszba. Ezek az árak már elkerülik azt, a számomra egy két unszimpatikus márkát, mint a bikepositive, rodi stb..
Ha nem akarod centrírozásra hordani, és igazán erőset akarsz, akkor olyat vegyél aminek vannak kamrái, a fékfelület mellett. Pl ilyen a keresztmetszeti rajza: [link]
Valamint az is előny, hogy ahol a küllő anya feltámaszkodik, ott vastagabb anyagból van mint máshol. Szegecselés is azért van, hogy nagyobb felületen támaszkodjon fel a küllő anya, és ne tudja megrepeszteni a felnit ahogy a küllő tépi befelé.
Jah meg arra figyelj, hogy rozsdamentes, DT küllővel, de minimum sapimmal fűzzék be! -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #68216320 #19704 üzenetére
Milyen kerék agy? Mi a típusa, száma?
Ilyen balesetnél előfordulhat hogy a tengely elgörbül, vagy sérül a csapágy. Ha finoman forog a csapágy, akkor maradhat, ha nem, akkor érdemes szétszedni mi a helyzet benne. Ha nincs nagy baja akkor javítani is elég. Küllő peremet se ártana szép tisztára törölve végignézni, hátha a terhelés miatt megrepedt az anyag, akkor kuka. -
madmike
őstag
válasz #68216320 #19955 üzenetére
Szia!
Üdv itt
Brigéciollal tökéletesen le lehet oldani a láncon a lerakódásokat. Én egy ecsettel szoktam bekenegetni a lácot, 10 percig hagyom dolgozni, aztán slaggal leveretem, várok míg megszárad, utána olajozom."Az igaz, hogy a kemény munka még senkit sem ölt meg, de minek kockáztasson az ember?" - Ronald Reagan
-
dqdb
nagyúr
válasz #68216320 #20055 üzenetére
Plusz-mínusz egy méretet még simán lehet orvosolni hosszú nyeregcsővel, hátratolt üléssel és kormányszárral. Én 178 cm-hez 17-es vázat használok, 110 mm-es a kormányszár, a nyereg maximálisan hátra van tolva, így jó és én így szeretem Ha a nyerget jó pozícióba tudod hozni (rétisün leírását lásd az elmúlt két nap hozzászólásai között), akkor már annyira nem lehet vészes a helyzet.
Vázcsere esetén 7-10e között szerelik át neked az alkatrészeket egy másik vázra, ehhez jönnek még az újrabovdenezés (ha kellett cserélni) és a féklégtelenítés (ha hidraulikus féked van és kábelt kellett vágni) költségei. Egy új/használt hardtail vázat 40-70 között találsz manapság, a tiedet is el lehet adni valamennyiért, szóval van azért költsége.
Én a kísérletezéssel kezdeném a műsort.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz #68216320 #21278 üzenetére
Sajnos márkánként változó. Általában a nyeregvázcső hosszát veszik alapul, ami a felhasználó belső lábhosszának megfelelő kell legyen. Azonban legalább ugyanilyen fontos, ha nem fontosabb a kisebb mértékű személyre szabhatóság miatt a felsőcső hosszúsága. Ezért ideális, ha nem csak egy méretet néz a vásárló, amikor bringát vesz, hanem egy geometriai adatokat ábrázoló táblázatot vagy grafikont.
-
venember83
nagyúr
válasz #68216320 #21281 üzenetére
De az a táblázat nem veszi figyelembe, hogy pl. a 18-as Kona Kula felsőcső hossza kb. hatvanegy centi, míg a Cube LTD Race esetében az "ugyanakkora" 18 colos váznál a felsőcső hossza 57,8 cm. A három centi bőven egy hüvelyknél több, mégis mindkettő 18 colos. Ha kényelmes a váz, nem éri a térded a kormányt, akkor ne problémázz az ilyen általános jellegű táblázatokból.
Melorin: Elvileg úgy van az általános jellegű szabály, hogy a bringán ülve és lenézve a kormány és az első agy egybe kell essen.
[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz #68216320 #21513 üzenetére
Nincs egyértelműen jó megoldás. Sokak szerint pl. nem szabad szétszedni és kimosni a láncot, mert azzal a csapokban lévő kenőanyagot is kimosod, oda pedig nem tudsz ismét bevinni úgy zsírt vagy olajat, hogy ne jöjjön ki másodpercek alatt. Ezért ezek az emberek csak letörlik a láncot, aztán megolajozzák és kalap. Bikemag Meghajtás topikjában is volt már erről számtalanszor szó, parttalan vita az egész. Szóval igazándiból ízlés kérdése ez a dolog is. Ha eleget bringázol, rájössz, melyiket érdemes neked használni. Ha meg nem bringázol eleget, akkor meg évente vagy kétévente 1 láncnál és/vagy fogsornál többet nem használsz el.
A gyorskioldó szem az egy patentszem, amit kézzel össze tudsz csúsztatni, s akkor oldalra kiold.
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz #68216320 #21513 üzenetére
Nos, a vélemények megoszlanak a lánctisztítás terén, de szvsz. valóban talán az a leghatékonyabb, ha a láncot szétbontod egy láncbontóval és veszel a láncodhoz egy patentszemet -így a későbbiekben már rém egyszerűen szét tudod szedni kézzel is- majd 1-2dl brigéciollal töltött edényben ecset használatával, vagy üvegben felrázogatva kiáztatod belőle a szennyeződést.
Ezután lemosod meleg vízben a láncod és mehet vissza a helyére olajzás előtt vagy után.
Olajat meg bringaboltban simán kapsz.De csinálhatod a helyén is ecset + brigóval.
Az elhasznált brigót pedig a veszélyes anyag lerakóba tessék vinni!
Jó munkát hozzá!
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
ludsimon
veterán
válasz #68216320 #21520 üzenetére
Beszéltünk már erről. Brigéciol 2000-el kimosod. Patentszem viszont mindenképpen kell ehhez a művelethez.
De szerintem túl sok figyelmet fordítasz erre a témára.
Egy lánc így is úgy is el fog kopni. Olyan alapanyagú láncolajat kell használni aminek van valamilyen bevonata, pl teflon, vagy grafit vagy mint pl ez. (Ezt fogom hamarosan letesztelni.) Ami biztosan bevált az a TF2. Illetve a Shimano gyári olajozása. Ezt kéne megtudni mit használnak mert ez elég jónak tűnik.Egy lánc átlagosan elfut 3000-4000 km-t szerintem még ha ennyire gondosan csinálod se fog hozni + 1000 km-t. Ezzel azt akarom csak mondani, hogy többe kerül maga az olaj mint ha vennél egy úl láncot 3000 km-enként.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
superecneB
őstag
válasz #68216320 #22641 üzenetére
Kimásolva, hogy választ is kapj:
A KRESZ által előírt kötelező kerékpár-tartozékok:
1. Fehér színű első lámpa.
2. Vörös színű hátsó lámpa.
3. Vörös színű hátsó prizma.
4. Két, egymástól független fék.
5. Csengő.
6. Borostyánsárga színű küllő prizma legalább
az első keréken.
7. Fényvisszaverő ruházat (lakott területen
kívül az úttesten éjszaka vagy rossz látási
viszonyok között).A lámpák nem villoghatnak, folyamatos fénnyel kell világítaniuk. A villogás büntetendő. Illetve tudtommal a lámpák elhelyezkedésének magasságára is van valami előírás de kétlem, hogy megmérné a rendőr úr hogy 90cm magasan van -e az első lámpád vagy ilyesmi...
[ Szerkesztve ]
-
dqdb
nagyúr
válasz #68216320 #23713 üzenetére
Valószínűleg igen, de gyártótól függ, hogy ez mennyire egyszerű. Azt tudom például, hogy Cateye-nál a korrekt terméktámogatás és felhasználói leírások miatt egyszerű a helyzet, ott a bringaboltba pontos cikkszámmal tudsz bemenni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
dqdb
nagyúr
válasz #68216320 #47887 üzenetére
Több gyártónak (a Shimano, BBB és Rudy Project például ilyen, de vannak mások is) van olyan napszemüvege, amelybe egy dioptriás belsőrész bepattintható ehhez hasonló módon. Nem olcsó egyik gyártónál sem ez a kiegészítő, pluszként hozzájön a lencse ára is, ráadásul azok a napszemüvegek is a drágább fajtából kerülnek ki, amelyeknél megvan a lehetőség. Gyakorlati tapasztalatom nincsen a ezzel megoldással, a dupla felépítés miatt adódó szemtől való zavaróan kicsi lencsetávolság rémlik, mint probléma, rétisün lesz a te embered.
A másik lehetőség normál szemüveg ellenállóbb kivitelű és fotokromatikus lencsével, szintén egy vagyonért. A harmadik lehetőség kontaktlencse és normál napszemüveg. Ezekkel sincsen tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Muton
addikt
válasz #68216320 #47894 üzenetére
semelyik utcai viseletre szánt szemüveg (normális, napszemüveg) sem alkalmas kerékpározáshoz, mert nem úgy vannak kialakítva, hogy védjék a szemet a széltől. én sima szemüvegben szoktam tekerni, de ha megeresztem lefelé, akkor átváltok biciklis szemüvegre, mert 30 felett már könnyezek a menetszéltől a sima szemüvegben, és annyit sem látok, mint a dioptria nélküli bicajos szemüvegben. pedig az nagyon kevés
Szerintem a legjobb és legolcsóbb kombó a kontaktlencse + bicajos szemüveg. Nálam a dioptriás bepattintható lencse kiesik, mert hozzáér a szempillám a szemüveghez, ami nagyon zavaró.
Muton#2316 - $z@r a drop >_<
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Amazon Kindle
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5