Új hozzászólás Aktív témák

  • vzsolti1980

    csendes tag

    válasz Tapsi #4842 üzenetére

    Szerintem félre értesz én nem háborgok. Inkább csak jelzem, hogy vannak területek ahol nagyon szűkül a munkaerő piac nagyon sok területen. És nagyjából ugyanazt írjuk.

    Mire alapozom a következőkre:
    - A világon mindenhol terjed az online számlázás
    - A pénzügyi folyamatok már mindenhol informatikán nyugszanak
    - Már idehaza is szolgáltatások nagy részét az emberek online módon fizetik ki.
    - Már idehaza is rakják ki azokat a terveket, hogy az elektronikus számlázásra képes kereskedelmi/szolgáltató szervek lehetőleg azonnal könyveljék le a szükségeseket elektronikusan.
    - Nem egy NAV-os megbeszélésen elhangzik, hogy már idehaza is elvárás az online pénztárgépek automatikus kontírozása. Illetve folyamatban a szükséges törvénymódosítás. Az utóbbi ellen a kamara komoly fenntartásokkal bír, mert szerintük a könyvvelők nagy része így munkanélkül marad.
    - Az automatikus kontírozás után már csak minimális lépés, hogy a beszámolási kötelezettségeket is teljesen így tegyék. Hisz az adat befogadó portálok már rég megvannak hozzá, csak még kézi erővel töltik fel.

    Amint a kiadás és bevételek valamint a mérleg mindkét oldala szinte 100%-ban automatikusan töltődik akkor miért is kellene még egy humán interface? Max. 1-2 két ember aki hiányosságot belapátolja.
    Egy PHD.-s ismerősöm kutatási területe az, hogy CI,BI,ERP,Számviteli,Controlling software-ek egybegyúrhatósága milyen szinten van jelenleg.

    Illetve a hasonlókra alapozom:
    http://index.hu/gazdasag/ado_es_koltsegvetes/2015/07/31/minden_szamlat_latni_akar_a_nav/
    http://www.vg.hu/gazdasag/adozas/bajos-lenne-az-osszes-ceg-szamlazasanak-bekotese-a-nav-hoz-455757
    http://index.hu/gazdasag/2014/02/17/e-szamla/

    Itt inkább a lényeg az, hogy 1970-ben senki sem hitte, hogy egy repülőre elég lesz két pilóta is és nem kell majd fedélzeti mérnök, rádiós, navigátor. Már a 80-as években is az utolsó hármat kiváltotta egy FMC nevü zsebszámólógépre hasonló zöld kijelzős dobozka :) Nagyváthi Sanyi bácsi szerint (a legelismertebb magyar repülőmérnök) 10 év és némi navigációs pontosítás és egy operátor is elég lesz oda. A Rynair-es O'Leary régi nagy álma :), de amennyire tudom a business jet-eknél már vannak ilyenek. Az automatikus metro is sorra terjed a világon. Ez vár a könyvelésre is...
    Nem véletlen, hogy a Mechatronikus és Gépész szakma újra reneszánszát éli csak már nem fogkör evolvenseket számolnak, hanem inputokat adnak a szoftverfejlesztőknek. Ez a terület még most is nagyon hiányos a pénzügyi számviteli területen. Vagyis ami van azokat túlzás rendszerszervezőknek nevezni tisztelet a kivételnek.

Új hozzászólás Aktív témák