Új hozzászólás Aktív témák

  • section9

    őstag

    válasz monkeyground #31573 üzenetére

    Nem találtam ennél pontosabb modellt erre, úgyhogy én azt mondanám a principal-agent problem áll ehhez a legközelebb. A lényege, hogy a döntéshozók sokszor érdekkülönbségek és az információ elérhetöségének asszimetriája miatt nem úgy döntenek ahogy a tulajdonosoknak olcsóbb/optimálisabb lenne, mert a döntéshozók és a tulajdonosok céljai különböznek illetve a szervezeti egységek céljai nincsenek összhangban. Pl más a HR szervezet és a product/engineering szervezet célja, ezért extrém esetekben lehet, hogy a két szervezeti egység úgy fog törekedni a céljai elérésére, hogy a másik szervezeti egység vagy az egész szervezet látja kárát.

    Pl. anno a Microsoftnál ki volt adva a dev marketing csapatnak, hogy növeljék a Windows 8/Windows Phone 8 alkalmazások számát a Storeban és ezért egyetemistákkal irattak hardverekért cserébe móricka alkalmazásokat, amiknek semmi haszna nem volt és igazából ciki is volt, hogy fingós meg zseblámpa appokkal van tele a Store, de cserébe nöttek a számok. A marketing csapat jól járt mert elérték a szervezeti célt, az egyetemisták jól jártak, mert pár órás munkáért kaptak drága hardvert, a tulajdonosok látszólag jól jártak, mert papíron nött az appok száma, de igazából egy nagy rakás semmit kaptak csak a pénzükért.

Új hozzászólás Aktív témák