-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz wody21 #26072 üzenetére
Pár napja nyitottam ... Unicredit Partner Aktív Zéró csomagot, ... 1159.50 Ft mCash felvételi díjat számoltak fel ezután.
Ha pár napja nyitottad a számlát és rögtön nyilatkoztál is az 150 ezres ingynes kp-felvétre, az ingynesség akkor is legkorábban decembertől él. Tehát a bank jogosan számította fel a díjat.
Ez nem Unicredit sajátosság, minden banknál így van. -
sifarr
senior tag
válasz Narxis #26074 üzenetére
Egyszerűen nem jön meg a fizetés megerősítési kérelem online vásárlásnál CIB appban amióta frissítettem.
Csináltam egy teszt próbavásárlást. MÁK, online vásárlás OTP-s simple, adatok megadása után azonnal (!!!) jött a CIB appból a jóváhagyási push. Simán jóváhagytam.
Szóval a rendszer nálam rendben működik.
Hiba esetén nemcsak a CIB rendszerében lehet a gond, hanem a vásárlást lebonyolító másik bank rendszerében. -
sifarr
senior tag
válasz Narxis #26077 üzenetére
Úristen, mindjárt kidobom a routert a kukába...
Két napja egy másik bank appjával is volt gond pont wifis net miatt. Nem egyedi eset, ami veled történt.
A gond az, hogy sokan pl. a netprobléma miatt is a bankokat szidják és ennyi, holott user oldalon van a hiba. Te viszont megkerested a hiba okát, nincs is már gondod! -
sifarr
senior tag
válasz Narxis #26080 üzenetére
De basszus nálam nem változott semmi.
Nem tudom, miért történt ez nálad, nem vagyok guru.
Viszont lehet, hogy a wifi problémára az a megoldás, mint a másik bank esetében történt. Újra kellett indítani a routert és megoldódott. Lásd ezt a hsz-t!
Valószínű ő sem állítgatott a routeren, mégis történhetett valami. De mondom, nem vagyok a kérdésben hozzáértő. -
sifarr
senior tag
-
sifarr
senior tag
-
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #26144 üzenetére
Ezt tapasztalatból cáfolni tudom.
Lehet, hogy akkor úgy volt. Én a 2022. június 2-től hatályos promóciós szabályzatból idéznék:
6.1. és 6.1.1.
Amennyiben az Ajánlott ügyfél részére a 3.2 pontban szereplő jóváírás valamelyike
megtörtént, a jóváírás teljes összegét köteles a CIB Bank részére visszatéríteni, ha a
promóció keretében nyitott Új lakossági vagy Új kisvállalati ügyfél számára elérhető
valamelyik Bankszámlára vonatkozó szerződést annak megkötésétől számított 1
éven belül:
6.1.1. az Üzletfél felmondja,
Persze ettől a bank az ügyfél számára kedvezően eltérhet, azaz elengedheti a visszafizetést. Garancia viszont nincs rá. -
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #26148 üzenetére
Szeptember végén szüntettem meg, nem kellett visszafizetni.
Jaj, ne!!!
A 10. hónapban mondtad fel a számládat. Ha a felmondás nemrég, pl. novemberben történt, akkor is kb. februárban nyitottad a számlát.
A jelenlegi promóciós szabályzat június 2-tól hatályos. Tehát amikor te kötötted a szerződést, akkor még egyes részleteiben más lehetett a szabályzat. Pl. nem volt előírás az egy év hűség.
A kérdező viszont most októberben kötötte a szerződést. Neki már feltétel az egy év hűség, vagy a huszast vissza kell fizetni.
A te tapasztalatod ezért nem releváns az ő esetére. -
sifarr
senior tag
válasz bigdady #26152 üzenetére
Előbb le kell mondani az elsőt.
Nem kell lemondani. Az új nyilatkozat egyben a régi (automatikus) lemondását is jelenti.
Itt a vonatkozó jogszabály. Erről a 3. § (1) bekezdés a) pontja rendelkezik. -
sifarr
senior tag
válasz fatal` #26166 üzenetére
... még egyik számlához se tudok letölteni novemberi kivonatot.
Volt egy kis gubanc a novemberi kivonatokkal.
A javas internatbankban ott van a novemberi kivonat, letöltheted. De ez ugye más betűtípus, stb. Ha a normál kinézetű kivonat kell, akkor muszáj a CIB24-hez fordulni. Utólag, pár napon belül pótolják.
Nálam is ez volt és a bank szerint többeknél, tehát nem egyedi probléma. Viszont ha egyedi javítás kell hozzá (nem tudom), akkor jobb szólni, hogy a decemberivel ne ismétlődjön meg. -
sifarr
senior tag
-
sifarr
senior tag
-
sifarr
senior tag
válasz ledgeri #26197 üzenetére
amik kint vannak kb maradnak is olyanok így kb év-váltáskor, 1-2 hónapig?
A promóciós, akciós feltételekben elméletileg előfordulhatnak változások. Ezeket nem kötelező 60 nappal korábban közzétenni, lehet akár a hatálybalépés napján is. A 60 napos kötelezettség ugyanis csak a meglevő ügyfeleket védi, az új ügyfelek a számlanyitáskori feltételekkel szerződnek.
A két akciós számla esetében: a BM-es CIB ECO december 31-ig igényelhető a jelenlegi szabályzat szerint. Valószínű meghosszabítják, de nincs garancia. Hasonlóan az unicredites BM-es csomagot is lezárhatja bármikor a bank, de egyáltalán nem valószínű.
Ha ezek közül választanál, akkor jobb, biztosabb még idén megnyitni.
A Rafi Gold 2-0 esetében csak december 31-ig él az a kedvezmény, hogy 3 tételben is teljesíthető a 400 ezres jóváírási feltétel. Évek óta mindig meghosszabítják, de garancia erre sincs. Ha ezt a számlát néznéd ki, akkor inkább januárban szerződj, amikorra kiderült, hogy továbbra is él a kedvezmény. Persze, ha a 400 ezer megvan egyben, akkor ez is azonnal köthető. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #26218 üzenetére
Raiff-nal azert annyiban mas hogy csak a beerkezo 400 az egyosszegu vagy sem az akcios feltetel,
Ez igaz, tudtam is. Viszont a kérdező bankváltásban gondolkozik, és a választásnál szempont az ingyenesség feltétele is. Az összefoglalóban helyesen ott a link a feltételek miatt a kondíciós listához, de nem biztos, hogy azt végigrágja. Az sem tudjuk, hogy eléri-e a jövedelme a 400-at, vagy vállalná-e kisebb jövedelem mellett a 400 pingpongozását mondjuk egy MÁK-számlával.ha nem emelik a 400-at akkor azt mint limitet megette az infla,
Pont az elinflálódás miatt az a sejtésem, hogy a 3 tételes akciót nem fogják meghosszabbítani. Ezzel is lehet már szűrni az ügyfeleket. A jóváírási feltétel összegét nem fogják emelni, a korábbi, már lezárt prémium csomagoknál sem tették.
Vagy lezárják a 2-0-át (egyösszegű feltétellel) és bevezetik a 3.0-át magasabb jóváírási feltétellel és 3 tételes akcióval.
Szerintem ezért lehetne megfontolandó sokaknak a Rafi Gold 2.0 nyitása még az idén. Jó csomag az, a feltételét pedig valóban megette már az infláció.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Peter.70 #26231 üzenetére
Rafi gold 2.0 esetében MÁK számlán kívűl milyen lehetőség van még a jóváírás teljesítésére?
Egy másik bankból kell érkezzen a pénz. Ez esetben mindegy, hogy természetes vagy jogi személy számlájáról van szó. Rafin belülről viszont csak jogi személytől jöhet a beérkező pénz. Ezzel azt akarják kizárni, hogy családtagok, rokonok, stb. nyissanak Gold 2.0-át és egymás között ingyenesen átpörgetve a 400-at teljesítsék a feltételt.
Tehát, ha nem MÁK számlával csinálod, akkor olyan "partner" számla kell, amelyről szintén ingyenes az utalás. -
sifarr
senior tag
válasz Peter.70 #26234 üzenetére
Viszont azt sem fogadják el ha a saját revolutomról, vagy másik banknál lévő számlámról érkezik a jóvá írás, legalábbis ezt mondta az üfi
Rosszul mondta, mert - ezek szerint - rosszul tudja.
Beidézted a jóváírásról szóló rendelkezést. A banknak kötelessége betartania a saját maga által meghatározott szabályokat. Eszerint a jóváírást az ügyfél két mód valamelyikével teljesítheti. A szövegben jelzi is a "(i)" és a "(ii)", hogy két külön vizsgálandó módról van szó. Mindegy, melyikkel teljesít az ügyfél.
1. Ügyfél bankszámlájára (i) bankon kívülről ... minimum 400 ezer ... jóváírás érkezik
Itt egyetlen dolog van meghatározva, miszerint a jóváírás bankon kívülről kell érkezzen. Nincs meghatározva a jóváírás jogcíme (pl. jövedelem, munkabér, nyugdíj, stb). Az sem, hogy a küldő milyen pénzintézet lehet, azaz lehet bank, kicstárszámla (az sem nem bank), bármilyen pénzügyi szolgáltató, beleértve a fintech cégeket is (Revolut, Wise, stb.). Jöhet a pénz devizában is (amit a Rafi vált majd át).
2. ... vagy (ii) bankon belülről jogi személytől, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaságtól, vagy egyéni vállalkozótól ...
Na, itt van kizárva bármilyen saját számla, valamint ki van zárva bármely természetes személy lakossági bankszámlája is (kivéve az egyéni vállalkozók). De ez csak és kizárólag a rafis számlákra vonatkozik!Az viszont igaz, hogy a Rafi a pingpongozásnak nem örül. A MÁK számla nem zavarja, mert az ügyfelek a kötvényt (DKJ) túlnyomó többségében bankkártyával veszik. Ezen a bank keres. Viszont annak nem örülnek, ha a 400-at utalással küldi az ügyfél egy másik számlára és onnan jön vissza. Neki ez 1200 Ft. tranzakciós illetékbe kerül.
Lehet, hogy ezért akart az ügyfeles "lebeszélni" ezekről a megoldásokról. Mondjuk a Revolutot pont a MÁK-hoz hasonlóan bankkártáyával töltenéd fel ... -
sifarr
senior tag
válasz Directors #26249 üzenetére
CIB Online ... minden egyes átutalásért levon tőlem pénz, olyan megjegyzéssel hogy "Bank által megfizetett tranzakciós illeték" .
Nem von le. Minden utalásnál, csopbeszedésnél (kp-felvétnél is) valóban szerepel ez a megjegyzés a tr. illetékről. De ahogy oda van írva: ezt a bank fizeti ki.
Online számlánál az utalás, csopbeszedés díjmentes. Leellenőrizheted a kivonaton. Így lesz nálad is, csak jól kell értelmezni a kivonat sorait, az egyenleg változását.
A kp. felvét pedig 150 ezerig legfeljebb 2 kivét esetében ingyenes bármely hazai ATM-ből, ha nyilatkoztál a bankban. Efölött viszont fizetni kell - ahogy más bankoknál is. Ha kétszer felveszel 20 ezret, akkor a 3. kivét is már díjköteles. -
sifarr
senior tag
válasz akerbis #26255 üzenetére
ha nem érkeztetek jövedelmet a számlára (inkább csak teszegetek rá, mint magánszemély), akkor van-e valami opoció folyószámlára?
Ennyi információ alapján ne nagyon várj érdemi választ.A legfontosabb tisztázandó kérdés: ez a "teszegetek" azt jelenti, hogy csak bankfiókban, kp-ban szeretnél a számlára befizetni? Ha igen, az kizár 1-2 olcsó és jó számlát (kivéve ha budapesti vagy és vállalsz utazgatást), valamint jelentősen csökkenti az olcsó megoldás lehetőségét.
Azután: mennyi befizetés lenne átlagosan havonta? Szoktál-e utalni, ha igen, akkor átlagosan hányszor és összesen mekkera összeget? Csoportos beszedésre van-e igényed, ha igen összesen mekkora összegben?
Még fontos lehet: van-e most bankszámlád bármely banknál? -
sifarr
senior tag
válasz akerbis #26257 üzenetére
Igen leginkább készpénzbefizetésről lenne szó, ...
Nem írtad, hogy budapesti vagy-e. Ha igen, akkor a legjobb megoldás a Gránit Sztár vagy Digitális csomag. Viszont kp-t csak egy helyen, Budapesten a Petőfi híd pesti hídfőjétől 1 megállóra levő bankfiókban lehet befizetni.Az összes bank számlacsomagját nem néztem át. Mára sok banknál a kp-befizetésért fizetni kell. Ez növeli a költséget. A számla havi díján felül a bankkártáyért is fizetni kell.
Ezért legvalószínűbben egy alapszámla lehetne neked a legolcsóbb (de nem olcsó). Ennek feltételeit jogszabály határozza meg. A bankkártya ingyenes, kp-felvét 150-ig szintén (de ez téged nem érint), belföldi utalás 100 ezerig hasonlóan, csopbeszedés is. A kp-befizetés is ingyen van.
A legolcsóbb alapszámla a CIB-nél van 1332.-.
Utána: OTP 1566.-.
Raiffeisen, K&H, Erste, Unicredit 2511.-.
Több bankot nem néztem, de azoknál is hasonló díjakat találhatsz.
Ezeknek a bankoknak van fiókhálózata, tehát a befizetés könnyebben megoldható.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Gallmix #26304 üzenetére
egy elektronikus felületen lehet ezt nem kérdezné a rendszer... oké... de egy ügyintézőről feltételezem...
Nincs különbség egy online és egy ügyintézői utalás között névellenőrzési szempontból. Az ügyintéző sem ellenőrzi le, hogy a megadott név egyezik-e a számlatulajdonos nevével. Már azért sem, mert egy nevet nagyon könnyű elírni (i helyett y, egy f helyett kettő, vagy két kereszneve van a számlatulajnak és az utaló csak az egyiket írja be, tudja). Ha lenne ellenőrzés, akkor betűhíven kellene egyeznie az adatoknak.
Az utaláshoz valójában 2 mindenképp szükséges adat van: a számlaszám és természetesen az utalandó összeg. Megadható még sok opcionális adat: utalás jogcíme, közlemény, stb. és (erről folyt az eszmecsere) a tényleges kedvezményezett személye.
De a tényleges kedvezményezett személy (akár a közleménybe beírva) a fogadó bank szempontjából irreveláns.
Az utalás jogi esemény is egyben. Alap, hogy a számlára érkező pénz a számlatulajdonosé. Valóban közös tulajdonú számla esetében a "fele". Olyan "közös" számla esetében, ahol az egyik fél a számlatulajdonos, a másik pedig rendelkező, ott is a számlatulajdonosé a pénz tulajdonjoga.
Pont ezért írja elő pl. a Nyugdíjfolyosító (erről már volt szó), hogy olyan számlára utal csak, amelynek a nyugdíjas a számlatulajdonosa vagy rendelkező a számla fölött. Erről a nyugdíjasnak kell nyilatkoznia (Nyufi nem ellenőrzi). Normális cégek is a fizetés utalásánál valami hasonlót nyilatkozatot előírnak. De a MÁK-nál is van ilyen előírás az ÁSzF-ben.
Az ügyfél ezekkel a nyilatkozatokkal magára vállalja azt a felelősséget, hogy ha a kifizető elutalta a járandóságot, akkor mégha a számlatulajdonos "lenyúlta" is a pénzt, akkor is az kifizetettnek tekintendő. Tehát ezekben az esetekben a kedvezményezett mint adat az utalót mentesíti a felelősség alól a kiutalás után.
Természetes személyek esetében, szivességi utalásaknál pedig, hogy célba ér-e a a közleményben megnevezett "kedvezményezetthez" a pénz, egyedül a számlatulajdonos jószándékán múlik. Ha nem, akkor marad a pereskedés.Még valami: online bankkártyás vásárlásnál ott a mező: kártyán szereplő név. Ezt sem ellenőrzik a rednszerek, hiszen a kártya beazonosításáshoz elég a kártyaszám (lejárati idő, cvc az érvényesség megállapításához kell). Bármit be lehet ide írni. Akár ezt is: lkhjghjgkjhgj
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz pictigjis #26310 üzenetére
gold 2.0-nal biztosan egyszerre kell mar a 400 ezer
2022.12.31-től ... a legfeljebb három helyébe egyösszegű lépett
Ez még egyáltalán nem biztos. Ezt a kedvezményt a Rafi az elmúlt években mindig meghosszabbította 1-1 évvel. Nem kizárt, hogy 2023-ban is ez lesz. Majd januárban kiderül, nem feltétlen 1-én.
Viszont korábban axioma felvetette, hogy 2015 óta a 400 ezret az infláció megette. Erre írtam ezt, de ebben csak a saját megérzésemről, sejtésemről írtam, hogy megszűnik a 3-as részletfizetés lehetősége. -
sifarr
senior tag
válasz dptrsk #26317 üzenetére
szerintem 2023.03.31.ig 3 részletben is jó
Ez egy teljesen friss, holnap hatálybalépő kondíciós lista. Most tehették fel a honlapra.
pictigjis viszont a ma még hatályos kondíciós listából pontosan idézett, miszerint a kedvezmény év végén lejár.A Rafi eszerint hosszabbított. De a korábbiaktól eltérően csak 3 hónapot.
Gyanús ez nekem, nagyon gyanús ...
Valami készülhet a háttérben, csak még nem döntötték el, hogy pontosan mi legyen. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #26353 üzenetére
... ha az egyszeru gdpr szabalyt nem tudjak normalisan megoldani a rendszerukben ...
A gdpr kapcsán általánosságban igazad van, de ...
A személyes adatok kezeléséről szóló polémia UHHH hsz-éből indult ki. Ő azt kifogásolta, hogy megszűnt a szerződése és mégis levelet kapott (kezelték az adatait) a banktól. És kérte a címének törlését.
Jogosan kezelték és nem törölhetik - legalábbis egy ideig.
A banknak elévülési időn belül kötelessége megőrizni minden tranzakciónak az adatát, beleértve a tranzakcióhoz köthető ügyfelének a személyes adatait is. A szerződés megszűnése után is kiderülhet, hogy akár a banknak, akár az ügyfélnek kövtelése van a másik féllel szemben, és azt érvényesítheti is. A számviteli jogszabályok miatt is van adatmegőrzési kötelezettsége, és az hosszabb, mint az általános elévülési idő. De pl. a pénzmosási büntető ügyek is érintik a kérdést. Bűnügyben az elévülés általában a kiszabható büntetés felső határa.
A bank (más cégek, szolgáltatók is) tehát nem törölhetik automatikusan az adatokat a szerződés megszűnése esetében. Az más kérdés, hogy kell-e, van- értelme levelet küldeni egy székhelyváltozás kapcsán az ügyfélnek. Nincs, de ez az adatkezelés jogszerűségét nem érinti.Ami érdekes, hogy ezzel párhuzamosan volt a vita, hogy a bank utalásnál a címzett nevét ellenőrzi-e. Azért érdekes, mert a két kérdés épp az adatkezelés miatt összefügg.
Az adatkezelési jogszabály egyik alapelve az adatkezelés célhoz kötöttsége, azaz a cél eléréséhez csak a mindenképpen szükséges adatot kezelje az adatkezelő.
Utalásnál az utalás teljesüléséhez a küldő banknak nem szükséges adat a címzett semmilyen személyes adata, elég a számlaszám. A küldő bank nem tárolhatja az összes pénzintézet összes ügyfelének személyes adatait, nincs a GIRO közreműködésével sem ellenőrzés.
A számlaszerődéssel az ügyfél arra ad felhatalmazást, hogy a bank kezelje az ő személyes adatait. Bankon belüli utalásnál ezért elvben nem gond a névellenőrzés (de elhagyható, felesleges). De ez a felhatalmazás bankon kívülre csak a céljoz kötöttség keretein belül érvényes. Mivel az utalás teljesüléséhez elég a számlaszám, ezért a küldő bank legfeljebb azt a nevet küldhetné át címzettként, amit az ügyfél megadott. A küldésnél minden opcionálisan megadható adatot (pl. közlemény) az utaló ad meg. Ha ezekben személyes adat van, akkor az adatforrás, -kezelő maga az utaló, a bank csak továbbít. -
sifarr
senior tag
válasz Simulacrum #26354 üzenetére
Akár a 400 ezres összeget is bármikor megváltoztathatják
Igen, de nem szokták. A sima Goldról is inkább megpróbálták átterelni az ügyfeleket a Gold 2.0-ra.Ha igen, akkor adnak ilyenkor ingyenes számlazárási lehetőséget annak, aki épp csak előtte nyitott.
Igen. Ilyen esetekben az ügyfélnek joga van a számlazárás - ingyenesen.
Viszpont ha a nyitás miatt az ügyfél kapott 30 ezres akciós jóváírást, akkor az visszajár a banknak. Ugyanis nem a Gold 2.0-ra jár a jóváírás, ha egyes Rafis számlákra. Az megtehető, hogy a 2.0-át átváltja az ügyfél egy másik "jóváírásos" számlára, és megmarad a 30e. Persze, ha a másik számla neki megéri (nem jellemző ). -
sifarr
senior tag
válasz peetie1 #26362 üzenetére
... vagy hogy megy ez?
Nem tudom, nem vagyok rafis alkalmazott.
Nekem jóváírták, az ajánlómnak is. Nem figyeltem, hogy mikor, hogy betartották-e a "határidőt". Nem kenyérre kellett.
Az is lehet, hogy az ünnepek (banki szünnapok) miatt akár el is csúszhat. Ha mondjuk január 10-ig nem érkezne meg, akkor azért reklamálj.
A CIB a Black Friday jóváírásomat példás gyorsasággal teljesítette. A Rafi sem rosszabb a CIB-nél, nem kell aggódnod. -
sifarr
senior tag
válasz fatal` #26379 üzenetére
... nem biztos, hogy jól emlékszem a telefonos kódomra.
Az újrahúzás előtt a TAK kód problémát megoldhatod otthonról is.
A CIB honlapján van erre lehetőség. Ezen az oldalon találsz részletes információt. -
sifarr
senior tag
válasz werszomjas #26385 üzenetére
Ezt a bankok azonnal lekövetik, vagy szokott lenni türelmi idő?
Általában nem tudom a választ. A CIB eddigi gyakorlata az volt, hogy április hónapban várta el először az aktuális nettó minimálbér jóváírását. Azaz 3 hónap türelmi időt adott.
Ezt a türelmi időt az ECO kondíciós listájába minden év elején be is építette. Idén is valami hasonló várható.
Mondjuk 1 hónap türelmi idő mindenképpen illene is adnia. Ugyanis a januártól érvényes minimálbér folyósítása legkorábban februárban esedékes.Min 155e Ft utalás szükséges az ingyenes ECO csomaghoz.
Azért ne túlozzunk. 154.280.- az a 155e.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #26387 üzenetére
De gondolom a kondíciós listában kerekítve lesz, vagy eddig nem így volt?
Nem, most sincs. Jelenleg is csak a nettó minimálbér szerepel feltételként összeg nélkül.
Mondjuk egy tényleg minimálbéresnek jövedelem átutalásával kockázatos az ECO. Egy párnapos betegállomány már borítja a feltétel teljesítését. -
sifarr
senior tag
válasz dredjudge84 #26389 üzenetére
Nem mintha nem teljesülne biztosan a feltétel, mert a nyugdíj fix, de ha valami történne nem nem akartam ezen idegeskedni.
Minden jóváíráshoz kötött számlacsomag esetében előfordulhat, hogy az "ügyféllel történik valami" és a feltétel nem teljesül. Ha csak 75e a feltétel, akkor is megeshet.
De pont egy nyugdíjas esetében ugyan mi történhetne? Mindössze 2 eset lehetséges.
1. Államcsőd, és a nyugdíjakat nem fizetik, vagy csak a 20-30 %-át és ez kevés.
2. (Ezt ne vedd magadra, csak elméleti lehetőségként említem!) A nyugdíjas ügyfél meghal, a NyuFi a folyósítást megszünteti, és az örökös nem jelenti be az elhalálozást a banknak. Ilyenkor terhel a bank, de ... Utólag visszatérítik a díjat.
Miért is kellene akkor nyugdíjasként idegeskedned?Olyan érzetem van, hogy a CIB a topicban közutálatnak örvend. Nincs ezzel gondom. Nincs gond azzal, hogy te is váltottál az Unira. De - már megbocsáss - ez a hozzászólás kicsit olyan, mint a viccben: van sapka, nincs sapka az eredmény ugyanaz.
Bárhogy előjön a CIB, szinte mindig van hsz, hogy na tessék, újabb bizonyíték, hogy rossz. Maradjunk annyiban, hogy sz*r a CIB, a legrosszabb. Az összefoglalóból is ki kellene venni, hiszen használhatatlant nem illik ajánlani.
Azt a pár CIB-est, akik megmaradtak a topicban, pedig békén kéne hagyni. Nem kell mindig az orruk alá dörgölni, hogy a legrosszabb banknál vannak. -
sifarr
senior tag
válasz Oliverda #26392 üzenetére
Két év tapasztalatai alapján szerintem megbízható a CIB.
21 éves a CIB-es számlám. A párhuzamos számláim állandóan váltakoztak, mint az évszakok. A CIB maradt - nem véletlenül.
Az a rész a vége felé - amiért írtál - ironikus akart lenni. Nem sikerült.Én csak azért válok meg tőlük, mert találtam az igényeimhez és szokásaimhoz jobban passzoló, kedvezőbb feltételeket nyújtó számlát/bankot.
Ez a normális. Ha van az igényeknek megfelelőbb, akkor szívfájdalom nélkül lépni kell. Jól tetted. -
sifarr
senior tag
Egyik sem tökéletes.
És nem csak a CIB-re és az Unira igaz, hanem az összesre.A CIB app nálam már jó ideje problémamentes.
Nálam is. És a családban van még 3 CIB-es (meg 4 Rafi Gold2.0-ás is), nekik sincs bajuk.
De én ezt már meg sem merem említeni. Vannak itt régi CIB-esek, akik 0,5-1-2 éve hagyták ott a CIB-et, és a régi - jogos - rossz tapasztalataikat vetítik a mára is. Holott nincs is friss tapasztalatuk.A fő probléma az, hogy bizonyos funkciók csak az ósdi, elavult java-s alkalmazásban elérhetők.
Hát, ha a funkciók átkerülnének az újba, az appba, akkor a java-st meg is szüntetnék. Cocka nagyon nem örülne neki. Meg is értem.
Másrészt bizonnyal fél a CIB. A funkció áthelyezés nagyobb fejlesztés, nagyobb a kockázata rendszerproblémák visszatérésének. (Irónia próbált lenni.) -
sifarr
senior tag
Raiff-nél lehet egyszerre több telefonon az app?
Ezt nem tudom, de általában - biztonsági okokból - nem szeretik a bankok.
A fordítottja viszont megy. Egy appal több számlát is kezelhetsz, akár más számláját is, ha rendelkező vagy a számla fölött.Milyen az app?
Használható. Nem szokott gond lenni vele.Lehet rajta mindent állítani?
Mi az a minden? Mire gondolsz?
Sok mindent lehet. Pl. a limitállítást is.Jobb, mint az uni?
Ezt nem tudom. Nincs unis tapasztalatom.Lehet, váltanom kellene.
Nem javasolt. A Rafi alapvetően drága. Csak a Gold 2.0 és a Select a csomag a jó. Majdnem ingyenes csomagok ezek. Viszont ezeknél ott a jóváírási feltétel. Gold 2.0-nál már nem annyira magas, a Selectnél viszont már húzósabb. Csak azoknak jó ezek a csomagok, akik a feltételt biztosan teljesíteni tudják, mert a bünti brutális (10e feletti a Goldnál).
Ráadásul "rejtett" költségek még ezeknél is van. Pl. a limitmódosítás díja 355.-, oda-vissza ez már 710.-. Ingyenes push nincs. Az sms értesítések havi átalánydíjasok a Gold 2.0-nál, a díj nem vészes. Selectnél ingyenes.
Szóval valószínűleg a Rafi nem lenne a te eseted.12-es androidom van, dzsunka kínai.
Itt lehet a gond. A kínaiak szeretnek nagyon belenyúlni az android rendszerbe. Már a rengeteg beállítási lehetőségek miatt is. Banki applikációt a legjobb stock androidos vagy ahhoz közeli mobilon futtani. Vagy olyan nagy, elterjedt gyártó telefonján, mint pl. a Samsung. Ezekre tudják, szokták tesztelni az appokat, a kismillió "dzsunka" gyártó telefonjaira képtelenség.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz Oliverda #26433 üzenetére
Ott a kizárólag neten keresztül köthető, használható és karbantartható Online számalcsomag, ...
Igazad van, ez kiesett a látókörömből.
Viszont az Online számlacsomag ajánlat érvényessége 14 hónap múlva lejár. Meghosszabíthatják, de ez nem biztos. Viszont ha nem, akkor Mindennapok 2.0-ra vált az Online. Na, az egyáltalán nem olcsó csomag.
Túl rövid a garantáltan kedvezményes idő. Megszokja, megszereti a Rafit, az appot, aztán hamarosan vége is. Kezdhet keresni egy másik bankot, csomagot, appot, stb.
Na, ezért nem szeretem a kedvezményes akciós csomagokat. Csak azoknak jók, akik könnyen váltanak bankot. -
sifarr
senior tag
válasz Oliverda #26437 üzenetére
Szerintem a legtöbb magánszemélynek nem akkora kihívás egy bankváltás.
Ezzel egy pici módosítással egyetértek. A legtöbbnek valóban nem lenne akkora kihívás.
De a legtöbb nem foglalkozik vele. Nem keres jobbat a jelenlegi számlájánál akkor se, ha sokallja a költséget. Morog és marad a legtöbb. Pont úgy mint a mobilnál. Pedig ott a számhordozás még könnyebbé tenné a váltást.A legtöbb számlacsomag feltételeit bármikor módosíthatják, ...
Ez elméletileg igaz, de a gyakorlat kicsit mást mutat. Minden banknál van több, már régen lezárt csomag. Vannak új csomagok az újaknak és a régi ügyfeleknek maradnak a régi csomagok. Rafis példával élve pl. nem a Mindennapok csomagdíjait változtaják a 2.0 díjaira, hanem a 2.0-át új csomagként vezetik be. És nagyon sokáig nem vezetik ki a régi csomagokat, azaz nem kényszerítik az ügyfelet csomagváltásra. Persze utóbbira is van példa.
Lehet "szabadon" díjat változtatni, de az ügyfélvesztés kockázata némileg visszatartó erő.
Másrészt az MNB is jelent némi korlátot. -
sifarr
senior tag
Kezdem megunni az unicreditet, még mindig a limitet szeretném módosítani, de weben is már belépés után hibákat dob.
Azt azért ne feledd: hamar munka (döntés) ritkán jó.
Lehet, hogy tényleg rendszerhiba van az Unicreditnél (nem tudom), de ...
Gondold meg, ha egy bank rendelkezésre állása 99 %-os, az éves szinten 3,6 napnyi problémás időt jelent hosszabb-rövidebb időszakok összességeként. 100 % semelyiknél sincs, mert ami elromolhat az el is romlik (időnként).
Telefonálj nekik! Kiderül, hogy tényleg általános rendszerhiba vagy csak nálad akadt el valami.
Ettől még dönthetsz akárhogy. De ha a tökéleteset keresed, akkor ezt nem fogod megtalálni. -
sifarr
senior tag
válasz Oliverda #26460 üzenetére
A bankok és a többi multi legnagyobb örömére.
Ha jól számolom, a bankmonitoros CIB ECO-n (és az aktuális Raiffeisenen) kívül jóformán az összes számlám valamely díján emeltek már az évek során.
Nem erre gondoltam. Az igaz, hogy a lezárt számlák díjait is emelik a bankok.
Viszont nézd meg és hasonlítsd össze a példának hozott rafi Mindennapok és Mindennapok 2.0 díjait. Az eredetiben a díjmentes tételek nem változtak, maradtak díjmentesek.
Az MNB-t mint felügyeletet nem zavarja a díjtételek emelése. Bár leginkább azt tolerálja, hogy az emelés, indexálás inflációhoz kötött legyen. Viszont "morog" a fogyasztók védelmében, ha egy díjmentes tételre díjat akar bevezetni a bank.
Ennek a legszemléletesebb példája a tranzakciós illeték bevezetésekor volt. Bankok áthárítottak, kiszámlázták a díjat. Később MNB nyomásra a korábban díjmentes utalásos, csopbeszedéses számlák esetében visszafizették a korábban kiterhelt díjat.
Ezért gyakorlat a bankoknál, hogy a kedvező, a több/sok díjmentes tételt tartalmazó csomagjaikat inkább lezárják, bevezetnek helyette egy újat, amelyben a díjmentes tétel már díjköteles. És persze indexálható is. A régi csomag pedig marad a régieknek vagy a kivezetésig, vagy addig, amíg elfogy a csomagot a használók köre. Ezért vannak még 5-10 éve lezárt csomagok is.... de a Telekom (és más telkók is) pár hónapja még a lezárt csomagok díjain is emelt az inflációra hivatkozva,
Persze, megtehetik. Mert a hírközlésre vonatkozó jogszabályok megengedik az inflációs emelést. Ráadásul ez nem is minősül a szolgáltató egyoldalú, az ügyfélnek díjmentes felmondásra jogot adó szerződésmódosításnak. Feltéve, ha a szolgáltató ÁSzF-jében is ez szerepel.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz kleinguru #26478 üzenetére
Működik még az a mód, hogy lezárom a számlát és jövőre nyitok egy újat ugyan úgy BM kedvezménnyel
Elvileg igen, de rapid intézkedést igényel.
Megjelent az új promóciós hirdetmény. Eszerint 2023-tól az a nyitási feltétel, hogy "a Promóció kezdő időpontjában nem rendelkezik a CIB Banknál lakossági forint bankszámlával". A kezdő időpont pedig 2023. 01.01.
Tehát azonnal fel kell mondanod a jelenlegi számlád. De arra figyelni kell, hogy legkésőbb a holnapi nappal meg is szűnjön, teljesen le legyen zárva a jelenlegi szerződés. Dec. 31. banki szünnap, ezért 30-a a határidő. Ha ez sikerül, akkor januárban nyithatsz.Más.
A CIB 2023. 06. 30-ig meghosszabbította azt a kedvezményt, hogy csak 20 ezer fölött összegrészre terheli ki az utalás díját. Lásd vonatkozó hirdetmény. -
sifarr
senior tag
válasz kleinguru #26481 üzenetére
Már kaptál választ, hogy bármelyik fiókban intézheted.
A bankkártya azonnali megszüntetésével lehet gond. Ha van zárolt, de még le nem könyvelt vásárlásod, akkor az akadálya az azonnali lezárásnak. Soron kívül az ügyintéző sem hiszem, hogy a zárolást lekönyveltté teheti.
Ha van ilyen tételed, akkor necces a dolog. Zárolás után 2-3 nap a lekönyvelés. Mindenesetre a kártáyt már ne használd. -
sifarr
senior tag
Hát ez így nem fog menni, a bankok 30 napra szűntetik meg a számlákat, pláne azokat, amelyikhez kártya is tartozik,
A 30 nap az általános felmondási idő az ügyfél oldaláról.
A kártya esetében pedig, mivel elektronikus kártya esetében a vásárlás mindig engedélyköteles, az összeg zárolása is azonnal megtörténik. Tehát ha nincs zárolt tétel, akkor a kártya megszüntethető. -
sifarr
senior tag
De hogy ON is legyek, a CIB LÜSZ szerint egy hónapos a felmondási idő [link]
Mint mondottam volt, a 30 nap az általános felmondási idő. De ...
Most én is idézek, de nem az Általános Üzletszabályból, hanem a Bankszámlákra vonatkozó Különös Üzletszabályból.
1.8 A Bankszámla, a Keretszerződés megszűnése
1.8.1 A Keretszerződés határozatlan időre jön létre.
1.8.3 A Szerződés megszűnésre vonatkozó rendelkezésein (különösen az LÜSZ 9.
szakaszának (Felmondás, Azonnali Hatályú Felmondási Események, Egyes
Megszűnéssel kapcsolatos Rendelkezések) rendelkezésein) kívül az alábbi
szabályok vonatkoznak a Keretszerződés megszűnésére.
1.8.4 A felek a Keretszerződést közös megegyezéssel is megszüntethetik az arra
vonatkozó megállapodás szerint.
A megállapodás tartalmazhat a 30 napnál rövidebb időszakot is. -
sifarr
senior tag
válasz kleinguru #26497 üzenetére
Megszüntettem elvileg.
Helyes. Időben és gyorsan léptél.szóba jött, hogy BM kedvezmény miatt kell… már mindent értek volt a válasz
Ezek szerint nem te vagy az első, aki él a lehetőséggel.
Pedig biztos nem ez (felmondás, újrakötés) volt a "központ" szándéka. "Lenn" már tudják, hogy a központban mit "szúrtak el". Ráadásul az újrakötéskor a régi számlaszámodat kapod vissza. Így egész kényelmes a "váltás".
Mivel a végeredmény ugyanaz, ezzel az erővel meg is hosszabbíthatták volna újabb 2 évre a BM-es kedvezményedet. Nekik is egyszerűbb, olcsóbb lett volna.
Ilyen esetek vannak a CIB-nél, amikor az ügyfél extrán jól jár. Figyelni kell rá. -
sifarr
senior tag
válasz kleinguru #26500 üzenetére
Azt gondolom, hogy direkt hagyták nyitva a kiskaput, hogy tudják monitorozni valahogy, ...
Ugyan ... Itt is érvényes az Occam borotvájána elve. Sokkal egyszerűbb a magyarázat.
Hasonlítsd össze a 2022-es és a 2023-as bankmonitoros promóciós szabályzatot! Majdnem ugyanaz a kettő. Csak az 1.1-es, a promóció időtartama változott.
Illetve megváltozott még közben a CIB székhelye, új dokumentumsablon készült. Kimásolták a 2022-es szöveget, kicserélték az 1.1-ben a 2022-t 2023-ra és kész.
Ezzel meg is teremtették az újrakötési lehetőséget, neked is.Gyanítom nem érjük el a kritikus tömeget
Ez biztos. Aki nem kap üzenetet, hogy lejár a BM-es kedvezménye, nem foglalkozik vele. Akik pedig épp most, decemberben kaptak, azok közül az elsöprő többség vagy marad simán, vagy új akciós számla után néz más banknál. Eszükbe sem jut, hogy rákeressenek az újabb BM-es promócióra és rátaláljanak a kiskapura.
A te eseted a legritkább, hogy te itt rákéredeztél a lehetőségekre. -
sifarr
senior tag
válasz Gallmix #26502 üzenetére
(vagy a jövőben is lehet ezzel játszani, hogy megszünteti, majd újat nyit? mert akkor tényleg nincs értelme...)
Bizonyos esetekben igen, lehet 2023-ban is. A CIB évek óta nem tudja normálisan meghatározni a BM-es ECO esetében a résztvevők körét. Akciós számlánál a cél az ügyfélszerzés, ők pedig mégis kiskaput hagynak - bár nem mindenkinek.
Ez a rész a rossz a promóciós feltételekben:
2.1
▪ a Promóció kezdő időpontjában nem rendelkezik a CIB Banknál lakossági forint bankszámlával (kivéve CIB Malacpersely Számla), de a Promóció ideje alatt a www.bankmonitor.hu internetes oldalon keresztül bankszámlanyitási igényét jelzi, így a CIB ECO vagy CIB ECO Plusz bankszámlaszerződésének megkötésében a Bankmonitor Partner Kft. mint a CIB Bank Zrt. megbízásából eljáró független többes ügynök működik közre, mint közvetítő és
A kezdő időpont ebben az esetben csak egy napot, csak január 1-ét jelenti.
Ha valakinek 2023 január 1-én nincs CIB-es bankszámlája,
- és később - mondjuk márciusban - köt egy sima CIB ECO-t,
- utána értesül a BM-es lehetőségről,
akkor ő lényegében jogosult a promóciós kedvezményre. Persze ezzel a felmondom, újrakötöm megoldással.Lehetne úgy megfogalmazni ezt, hogy
a Promóció időtartama alatt nem rendelkezik a CIB Banknál lakossági forint bankszámlával ...
Vagy:
A Promóció ideje alatt a www.bankmonitor.hu internetes oldalon keresztül bankszámlanyitási igényét jelzi, és a Promóció kezdő időpontja és az igénybejelentés ideje között nem rendelkezik a CIB Banknál ... bankszámlával, ...
Meg lehetne ezt kiskapu nélkül is fogalmazni, de a CIB-nek nem megy.
Nemrég volt ennél egy sokkal nagyobb "kiskapujuk" is. Nagyon jól lehetett járni a figyelmes ügyfeleknek. Le sem merem írni, pedig már lezárult.
De én így szeretem! -
sifarr
senior tag
válasz Gallmix #26508 üzenetére
Lehet, én értem rosszul, de ha a kezdő időpont jan 1. vagyis akinek jan 1-től vagy utána van számlája, nem jogosult, akinek előtte nem volt az viszont jogosult lesz.
Nem lehet, biztos rosszul érted.
Értelmezd már szemantikailag az időpont kifejezést!
Az időpontnak nincs kiterjedése, az nem egy időszakaszt, -egységet, hanem egy pillanatot jelent. A másodperc, perc, óra, nap, hónap, stb. már egy időegységet jelent, amelyeknek már van hossza, időtartama, valamint időpont meghatározásánál kezdete és vége.
A szabályzat 1.1 pontjában ez szerepel:
A Promóció időtartama (kezdő és záró időpont): 2023. január 1. - 2023. március 31.
Ezt értelmezve a promóció időtartama 3 hónap. A kezdő és záró időpont pedig a kezdetét és végét határozza meg.
A részvételi feltételnél pedig az szerepel, hogy a Promóció kezdő időpontjában nem rendelkezik a CIB Banknál lakossági forint bankszámlával. Ez pedig csak úgy értelmezhető, hogy 2023. 01. 01. 0:00:00-kor nem volt számlája az igénylőnek. -
sifarr
senior tag
válasz Gallmix #26510 üzenetére
akkor írom másképp ha valami 15:00 kezdődik, de én 16:00 kor érek oda már rég megy a buli,
Nem egészenA jó a példád.
Ha te 6 órára megbeszélsz egy találkozót és késel 10 percet, akkor te hatkor nem voltál ott és nem találkoztál a barátoddal. Az mindegy, hogy később igen, a megbeszélt időben nem.de liberálisan nézve vagy valami előtte vagy vmi utána van,
Egy hirdetményt, egy szerződést nem szabadon értelmezhetik a felek - ahogy egy jogszabályt sem. A magyar nyelv szabályai szerint kell értelmezni. A fogalmakat is az általánosan elfogadott jelentése szerint. Lásd értelmező szótár. Ha egy fogalmat egy hirdetmény, stb. az általánostól némileg eltérő tartalommal akar használni, akkor azt definiálni kell.
Ha minden fél szabadon értelmezhet egy hirdetményt, szerződést, stb., akkor abből csak viták, perek lesznek. Ezért kell szabatosan, közérthetően, egyértelműen fogalmazni.
Egyébként ha egy hirdetmény, szabályzat megfogalmazása nem egyértelmű, akkor az ügyfél számára kedvezőbb értelmezés az irányadó. Nem az számít, hogy a banknak mi volt a szándéka, mit akart leírni, hanem az, hogy ténylegesen mit írt le és az mit jelent.Szerintem ezt a szálat lezárhatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Ukrajnai háború
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen TV-t vegyek?
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs