Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16554 üzenetére

    Így, ahogy csináltam.
    Azt nem tudom, hogy csináltad. Lementem a képet a gépemre és onnan a link beszúrása?

    Vagy gond, hogy beillesztettem
    Dehogy gond! Csak a tudatlanságomat vallottam be.

    És miért tőlem kérdezed, hogy a BB. miért tegez?
    Nem tőled kérdeztem, hiszen honnan is tudnád.
    Annyi történt, hogy beidéztél egy BB-s üzenetet. Ehhez kapcsolódva (!) írtam le a felháborodásomat.
    Nem rajtad háborodtam fel, hanem minden cégen, amelyek engem mint ügyfelet, vásárlót letegeznek.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16556 üzenetére

    Köszönöm. Mostmár tudni fogom. :R
    Bár eddig sohasem csináltam, lehet nagyon sokáig nem is lesz rá szükségem, és addig akár el is felejthetem. :)
    (Az off-ra is te hívtad fel a figyelmem, azóta igyekszem figyelni rá.)

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #16577 üzenetére

    Szerintem ez arra valasz hogy maceras a szamlacsere,
    Nagyobb ennek a füstje, mint a lángja.
    Ez inkább csak arra jó, hogy az új (Gránit) számlát gyorsabban lehet teljes körűen használatba venni. 24 órán belül van nfc-s kártya, és ha utalsz rá pénzt, akkor a kártyát már használhatod is.

    mert nem kerheted az elvileg kotelezo koltoztetest, ha addig ki vagy zarva a kartyabol
    Lehetett kérni a költöztetést eddig is, működött is, bár olykor zökkenőkkel.
    Ami nem működött a legtöbb ügyfél esetében, az a költöztetéssel együtt igényelt korábbi számla lezárása. Ez is működött azoknak, akiknek volt korábban is második kártyájuk, mondjuk hitelkártya.
    Ugyanis számlazárást akkor lehet igényelni, ha már 1 hónapja nem tartozott hozzá bankkártya. Így viszont, akinek csak 1 debitkártyája volt, az ezalatt nem használhatott volna kártyát. Nem is mondták fel a korábbi számlát.
    Most annyi változik, ha a korábbihoz nincs kártya, akkor a lehet kérni a számlazárást is, és elvben a korábbi számla egyenlege gyorsan átkerül a gránitos számlára és lehet az nfc-s kártyával vásárolni.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16660 üzenetére

    Lehet, hogy sejtem, hogy mi lehet a baj, és, ha jól sejtem nem a CIB Bank a hibás ezért.
    Én is nagyon kiváncsi vagyok a sejtésedre! :K
    El nem tudom képzelni, hogy ki más lehetne a hibás, ha nem a CIB.
    Jöhetne akár privátban ..., de megöl a kiváncsiság! :R

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #16640 üzenetére

    Nem nagyon van hova menni.
    Tényleg nem nagyon van ... ;)

    GRÁNIT - voltam már náluk, jobban bízom egy külföldi nagybankban
    Tartalék számlavezetőnek elmegy. Engem a CIB mostani mizériája csak megerősített abban a nézetemben, hogy egy embernek/családnak mindig legyen a fő bankja mellett egy biztonsági tartalék. Erre jó a Gránit.

    ERSTE ... Ügyfélszolgálatuk katasztrófa...
    Viszont a számlacsomagjai a többihez viszonyítva a jobbak közé tartoznak. Az applikációjuk az értékelések szerint nem rossz.

    Unicredit - róluk nem nagyon tudok semmit,
    Nagyon nem szeretem, ha egy kondíciós lista televan olyan kitétellel, miszerint "akciós díj visszavonásig". Na az övék legtöbbször ilyen, felejtős.

    MKB - Pfff.... Szerintem ez a legalja...
    Talált, süllyedt. :K Ez igaz a Takarékra is. Ráadásul mi lesz itt, amikor az egyesülés során összehozzák a rendszereiket a BB-vel és a Takarékkal? Ahogy az MKB lebonyolította a saját rendszerének a teljes megújátását, az nem sok jót ígér.

    Raiffeisen - ... de szerintem a jelenlegi számlacsomagomnál ők is drágábbak.
    Az általános csomagjai ... hát nem igazán jók. Ha olyat olvasok egy elektronikus megbízás díjánál, hogy ", de minumum ...", akkor azonnal dobom azt a csomagot.
    A prémium csomagjuk jó. Az applikációjukat állítólag most cserélik le az újra. Az értékelések nem túl bíztatók, se a réginál, se az újnál.

    Szóval még mindig a CIB a legkorrektebb. Még BM kedvezmény nélkül is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz István89 #16667 üzenetére

    Jönnek majd a nulla forintos számlacsomagok?
    Oh, egész biztosan. :N
    Csak azt nem értem, hogy a tisztán állami tulajdonú BB-nél miért nincs 0-ás csomag, eddig/jelenleg is miért hárítja át a tr illetéket az ügyfeleire? :F :DDD Pedig a tulajdonosa megmondta, hogy az a bankok adója, nekik kell fizetniük a profitból. A BB-s menedzsment pedig nem engedelmeskedik a tulajdonos szavának. Hogy is van ez? :Y ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz Brandynew #16677 üzenetére

    A legrosszabb magyarországi bankbank szerintem könnyebb megegyeznünk, ha azt mondom, OTP
    Nem. Az MKB, Takarék rosszabb.
    De abban igen, hogy az OTP-be én sem tenném be a lábam. :N

  • sifarr

    senior tag

    válasz Jim74 #16681 üzenetére

    Az OTP-vel csak SZÉP kártya miatt van kapcsolatom.
    Nekem a CIB-es kártyám a SZÉP. :Y :DD Nekem tetszik. :K A gránitos nem annyira.

    Annyit az OTP javára kell írni, hogy összehasonlításban az applikációja a BB-s után a második legjobbra értékelt. A digitalizációban is innovatívak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz bigdady #16682 üzenetére

    Hogyan engedhetné el a tr illetéket komolyan gondolod?
    A hozzászólásom nem a BB-ről szólt, hanem a tulajdonosáról.

    amíg a törvény szerint 0,3%megy államnak addig nem fognak elengedni ennyit 0.15%-ból....
    A 0,15 %-ot nem értem.
    Emlékezetem frissítéséül belekukkantottam a BB kondíciós listájába.
    A legtöbb csomagnál (Komfort, Zéró, Bázis, Hello) az elektronikus utalásoknál ott a díj: x Ft + y %, min z Ft max q Ft + (0,3 % max 6000 Ft.). A minimum összegek nem is kicsik.
    És még a 20 ezer alatti tr illeték mentességet sem adja meg az ügyfélnek.
    Akkor miről beszélünk?

  • sifarr

    senior tag

    válasz bigdady #16687 üzenetére

    Nézz utána jobban elsők között engedte el 20e alatt a tr illetéket..
    Segíts nekem kérlek! A szeptember 30-tól hatályos kondíciós listából néztem ki a díjakat. Ezekben a díjtételeknél nem szerepel a 20 ezer alatti elengedés. Rákerestem a pdf-ben 20.000-re és a 20000-re is, nem adott találatot. Hol szerepel (oldalszám, lábjegyzet, szöveg, stb), hogy nem kell 20 ezer alatt fizetni?
    (Megtaláltam. A Firefox volt a keresésnél béna.)

    Egyébként eszembe jutott egy kis történelem is.
    Van régi, lezárt, de elő gránitos számlánk. Elektronikus utalás ingyenes. Bejött a tr illeték. Bankok, Gránit is ebben a csomagban díjat módosított, elkezdte átterhelni a díjat.
    MNB megszólalt, rápirított a bankokra, hogy ez a bankok által fizetendő illeték. Gránit díjmódosítás vissza, a korábbi levont összegeket visszafizette. Ma is tr illeték mentes a csomag. Nem lehet, hogy te is egy hasonló, régi csomagban vagy a BB-nél?

    Hogyan engedhetné el a tr illetéket komolyan gondolod?
    Itt a példa, elengedi.

    Minden ami kisebb mint 0.3 az veszteség lenne a banknak... majd ő fizessen hogy elutaljam a
    pénzem?
    Igen, ő fizeti a ráfizetést. De pl. a Rafi prémium számláknál is a bank ráfizet a nullás utalásokra.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz bigdady #16687 üzenetére

    Mi a különbség hogy a tulaj vagy a bankról van szó illetéket tekintve? Nem teheti meg az állam slussz pasz
    Persze, igazad van, semmi.
    Viszont korábban is mondtam, hogy én az államról írtam.
    Ne mondja azt az állam, hogy a tr illeték nem növeli majd az ügyfelek költségét, mert azt a bankok fizetik. Nem mondja azt, hogy a telekomadó (már ott is résztulajdonos) nem növeli az ügyfelek számláját, mert azt a telekom cégeknek kell fizetni.
    De ezt mondja, azután pedig a cégek tulajdonosaként úgy viselkedik, mint minden normális tulajdonos. Áthárít minden adót.
    Mert én tudom, hogy minden adót, illetéket, költséget + profit a végfelhasználó fizet meg.
    De miért kell "átverni" az átlagpolgárt?
    Ja, tudom ...

  • sifarr

    senior tag

    válasz bigdady #16691 üzenetére

    Hidd el nem fizet rá a bank sosem.
    Összességében sosem, ezt tudom. De nem erről beszéltünk.

    Rafinál sem prémium csomagban bejön annak az ellenértéke..
    Ezt is tudom, azt is, hogy hol. Ahogy az itt kedvelt CIB BM ECO számla sem azért ingyenes, mert a CIB szereti az ügyfeleket. :B Nem is lesz a kedvezménynek hosszabbítása.

    A Gránit hülye volt gondolom mert atharitotta...
    Nem csak a Gránit. Más bank is megtette, ahogy később a visszavonást és díjvisszafizetést is.

    Többi bank új díjat vezetett be ami ugyanennyi mint az illeték és nem annak hívta...
    Ez így volt sok esetben. Az MNB-s morgás is csak azért volt, mert azonnal léptek a bankok. Túl hamar nyilvánvaló lett, hogy az átterhelés elkerülhetetlenül meglesz. Hogy valójában ki fogja az illtéket végül megfizetni.
    Később okosabbak lettek a bankok. Csomagkivezetések, új csomagok, új díjtételek ...
    De azért az MNB ma is látja, hogy a +0,3 % max 6000 az áthárítás. De már nem szól, nem érdekli. Már politikailag irreleváns.

    Tökéletes adó volt amiért nem az államot utálod hanem a bankot...
    Ez rám nem igaz. De az ügyfelek elsöprő többségére igen.
    Telekomadóval is ugyanaz volt/van a helyzet.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16693 üzenetére

    "Elektronikus csatornáink ismét megfelelően működnek
    Hát, nekem a push még nem működik, pedig eddig rendben ment. Ma jött is, ment is utalás, de üzenet nulla.
    Ezt még javítani illene, mert az online vásárlás új rendszeréhez a működő push kellene.

    Ami változást észrevettem az az, hogy a hiteláttekintő már működik.

    A sejtésedről esetleg valami ...? Többen is várunk rád. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16696 üzenetére

    Látom, hogy többen is várják az "infót", kis türelmet kérek még, amint "lehet" leírom... :U
    Na neeee! Ne csináld már!
    Felhergelsz minket, azután hagysz vergődni. :F :D Kegyetlen vagy! :O
    Sejtést bármikor közzé lehet tenni, nincs benne kockázat.
    Vagy biztos infóra, "engedélyre" vársz? :F

    Sejtésem nekem is van. :K
    Milánóban áramszünet volt, leálltak a szerverek, mi meg szívtunk. Mint nem is rég a Gránitnál is volt.
    (Azért ezt a sejtést nem vedd egészen komolyan!) :N

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz István89 #16700 üzenetére

    Ez melyik számlacsomag volt a gránitnál? (ha nem titok) :)
    Már miért lenne titok? Publikus infó. Magas kamat csomag.
    A hirdetményeknél megtalálod a már nem értékesített termékek résznél, nem értékesített bankszámláknál.
    Sok régi csomag szerepel benne. Talán (nem néztem végig) mindre igaz, hogy az elektronikus utalás nulla, illeték nulla. De a legtöbbnél biztos.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #16702 üzenetére

    Nemsokára kiírom a véleményemet a "leállásról", már szerkesztem hozzá a szöveget
    Köszönöm! Várom. Bár kb. 2 órára géptelen leszek.

    Ugyanakkor a hsz-edben lévő rengeteg hangulatjeltől vibrál a szemem, nem spóroltál velük.
    Az off halványítása miatt vibrál. Túl nagy a kontraszt. Én nem használnám, de te kértél rá. :K

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16714 üzenetére

    Nagyon cuki kis korrekt díjai vannak:
    2361 Ft/hó (plusznál 4853)
    Utóbb te is rájöttél, hogy a feltétel teljesítése esetén a havi díja nulla. Tehát ezzel nem kell számolni.

    ha nem érkezne be a szükséges jóváírás ...
    Mutass nekem a Grániton kívül egyetlenegy bankot, amelyik feltételek nélkül nem számít fel havidíjat? Nem hiszem, hogy találsz.
    Ráadásul a CIB májustól a pandémia miatt majd mindenkinél nem vizsgálja a jóváírási feltételt év végéig, és így is megadja a kedvezményeket. Lásd a promóciók között! Tehát tekintettel van arra, hogy most több ügyfele is rövidebb-hosszabb időre elvesztheti a jövedelmét. Ez szerintem egy nagyon korrekt, ügyfélbarát eljárás.
    Mutass konkrétan más ilyen bankot!

    Elektronikus utalások: 0.377% max. 7563 Ft, év végéig nagy kegyesen akciós 20k alatt, az átvezetés szerencsére 0.
    Ez tényleg nagyon drága. :Y
    Újfent arra kérlek, hogy mutass más banknál konkrétan általános (nem prémium) számlacsomagot, ahol kedvezőbb a díj, és nem terhelik át bármilyen címszóval a tr illetéket.
    0,377 - 0,3 = 0,077. Ennyi, amit a CIB az átutaláért beszed, a többi tr illeték. Haragudj miatta arra, aki kivetette. A CIB tényleges díja 100 ezernél 77 Ft., 1 ezernél meg 0,77.
    És nincs "de minimum, meg + ez meg az".

    Biztos sokan örülnének itt is, ha megmutatnád konkrétan a CIB-nél jobb banki számlacsomagot.
    Általános felhasználású legyen, könnyen teljesíthető feltétellel (minimálbér az).

    Bankkártya: 4462 Ft/év (ATM felvét: 837 Ft)
    Minek van bankszámlája, akinek nem elég a törvényileg ingyenes 2 db 150 ezerig?

    Szóval, mint látható nélküle gyakorlatilag évente 32794 Ft a számla.
    A korrekciódnál ezt is visszavonhattad volna. Nem 33 az, ha levonod a felesleges hozzáadott számlavezetési díjat.

    Szóval nyugodtan mérget vehetsz rá, hogy DRÁGA!
    Többekkel együtt várom az olcsóbbat. Konkrétan. Bár engem nem igazán érint, megfelelek prémiumra is, a többi banknál is.
    De segítsd azokat, akik havi 150-300 ezerből gazdálkodnak!

  • sifarr

    senior tag

    válasz Vesa #16715 üzenetére

    K&H-ról van vélemény?
    A saját bankolási szokásodat tudni kellene, de sok esélyt nem látok, hogy "olcsó" lenne.

    Hogy nulla legyen a számlavezetési díj, ahhoz kettős feltétel van.
    Csomagtól függő összegű jóváírási feltétel és megtakarítási feltétel (500 ezertől 3 millióig).
    Főleg az utóbbi nem igazán bejövős. Bankbetét szinte nem kamatozik, a befektetési szolgáltatásoknak meg díja van, ezeket akár hozzá is adhatod a számla díjaihoz.

    Az meg macerás, hogy figyelj arra, hogy a havi első 2-5 utalásod legyen a legnagyobb összegű, mert az a díjmentes. Csoportos beszedésnél pedig ráhatásod sincs, hogy a nagy közműszámlákat vonják le előbb.
    Az alap utalási díjak pedig 0,58 %, min. 70.
    Nálam a "de minimum" az átverés kategória.

    Ennél a sima CIB ECO jobb. De a Gránit Digitális vagy akár a Sztár is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16729 üzenetére

    Hát talán Magnet Csillag meg Erste Egyszámla, nekem legalábbis ezeket hajigálta fel a bankmonitor.
    Csak erre reflektálnék. Az előző kérdéseidet inkább a viccekhez sorolmán. :)

    Szerintem a Basnkmonitor mindig a BM-es CIB ECO-t dobja fel legjobbként. :C
    Nem tudom, te hogy konfigurálhattad a keresést ...

    Magnet: azért nézd át a díjtételeket. Ne a 2013 előtt nyitott számlákhoz tartozó tételekkel, hanem az utániakkal.

    Erste Egyszámla: nem rossz. Tr illeték azért áthárítva. Utalásra jobb is, mint a sima ECO, de havidíj is van.. Persze ha az egyéb szerintem fontos szolgáltatás díjaitól eltekintesz.
    De az Egyszámla eleve egy akciós számlacsomag, legésőbb 2023 tavaszán lejár. Így viszont a BM-es CIB ECO-val korrekt összehasonlítani, ami nullás.

    Ha Erste, akkor ott a Szabadon díjcsomag. 990-ért 500 ezerig nullás az utalás, a csopbeszedés. Kb. 270 ezerig ennél is olcsóbb a sima ECO. Aki pedig kihasználja az 500 ezres keretet, annak inkább a korlátlanul nullás prémium számlák felé kellene keresgélnie.

    Summa: átlag ügyfélnek olcsóbb csomagot még nem találtál.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16733 üzenetére

    azt halkan persze soha nem teszitek hozzá, hogy ez csak annak opció, akinek nincs már eleve a CIB-nél számlája.
    Végig az átlagos forgalmú (100-300e) ügyfél számára jó csomagokról beszéltünk.
    Az akciós csomagok közül a BM-es ECO a legjobb.
    Az Egyszámlánál ezért írtam, hogy az egy "akciós", határozott lejárati idejű csomag, tehát akcióssal (BM-es) korrekt összehasonlítani.

    A nem akciós, normál csomagok közül a sima CIB ECO a legjobbak között van, korrekt csomag. De jó még a gránitos Digital is. Elenyésző a különbség a kettő között. Ha valaki a biztonsági, likviditási tartalékát betétben akarja tartani a számláján, akkor a Digital sokkal jobb, mint a ECO. A Gránitnál érzékelhető a kamat mértéke. De a CIB-et lehet jobb megoldással kombinálni.

    A többi bank csomagjai ezeknél rosszabbak. A nem akciós csomagoknál a tr áthárítása mindnél tény.
    Igen, a CIB-es akciós csomagra nem lehet bankon belül átváltani, a hosszabbítás nem garantált (szerintem nem lesz). Ettől akció, ez nem bukta.

    Nem értem, mi a problémád.
    Ha bármi okból neked nem elérhető az akció vagy lejárt, megértem, hogy nem esik jól. Az akciók már csak ilyenek: nem mindenki fér bele, nem örökre szól.
    De a magasabb díjak, a tr illeték átterhelése, a korábbi nullás számlák eltűnése nem volt véletlen. Nem a bankok akarták. Nem a bankszámlákon akarnak igazán keresni, hanem más szolgáltatásokon. De ráfizetni sem akarnak.

  • sifarr

    senior tag

    válasz cocka #16738 üzenetére

    Értsd: aki eddig nem bankmonitoros csomagban volt a cibnél, annak ez az ajánlat most sem létezik. Ez a bukta.
    Értem én, de úgy látom, hogy te nem érted, hogy az akció mit is jelent.
    Bármely cégnek egy akcióval célja van. Pl. az árukészletét kiárusítani.
    A CIB célja a BM-es ECO-val az ügyfélszerzés. Nem elsősorban azért, hogy többen vezessék nála a számlájukat (ez nem nagy pénz), hanem hogy közülük minél többen vegyék igénybe azokat a szolgáltatásokat, amelyeken többet keres.

    Miért engedné egy normál ECO-snak, aki csak a számlavezetést veszi igénybe nem is nagy forgalommal, hogy átváltson BM-esre? Ebből mi lenne a haszna? Főleg akkor, ha a normál ECO a piaci viszonyok között egyébkéntis a jobb csomagok közé tartozik.

    Írtam már itt, hogy egy banki kapcsolat akkor működik jól, ha mindkét fél (ügyfél, bank) megtalálja a számítását. Egyoldalúan, csak ügyfélszempontból nem érdemes vizsgálni a kérdést. Abból csak örökké elégedetlenkedő ügyfél születik. ;)

    Mondjuk az online-nal alapvetően elégedett vagyok. Szerintem más is megtartja, amíg lehet.
    Egyetértek a sorstársammal. :K

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz HyP3b0y #16745 üzenetére

    Nyugaton már ennek örülnek és minden más szolgáltatást gyakorlatilag hozzád vágnak és nem még ezzel is keresnének rajtad.
    Nem áll az összehasonlítás a Nyugattal. Ott pl. más adókörnyezetben dolgoznak a bankok, nincsenek különadók, tr illeték. De az ügyfelek pénzügyi gyakorlata is más. Pl. sokkal magasabb a hitelek igénybevétele, ami lehetővé teszi sok alapszolgáltatás ingyenességét. Szóval almát az almával, körtét a körtével ...

    Sáfárkodjon a bank a pénzemmel ahogy akar, pénzintézetként érthető hogy ebből élnek, de valahogy a tény ahogy itthon mindenáron le akarnak MÉG gombolni rólam pénzt...
    Én csak az átlagügyfél számára elérhető számlákról írtam. A nettó medián bér nálunk olyan 230-250 ezer. Azaz az átlagügyfél számlaegyenlege fizetéstől fizetésig nagyjából 50-300e között változik. Az átlagügyfél nagy részének megtakarítása egyáltalán nincs. Akinek igen, legfeljebb 1-2 hónapnyi, az is lekötetlen.
    Ebből a pénzből nem igazán lehet hitelt adni, a banknak pénzt keresni. A hitelek és a betétek lejárati idejének nagyjából szinkronban kell lennie. Ezért sem lehet 5-10-20 éves lakáshitelt lekötetlen pénzből adni. Személyi hitelt (1-5 évest) is csak módjával.
    Tudom, azt mondod erre, a sok kicsi sokra megy. Kereshet pénzt a bank a kisügyfél pénzén is.
    Mo-n a folyószámla- és a lekötött betétek 80 %-a a felső 40 % kezében van. (Nekik ugye van nullás prémium és privátszámla is.) Az alsó 40 %-nál a 10-12 % van. Erről a rétegről és számlájáról beszéltem. Ez a 10-12 % alig több, mint a teljes lakossági, rövid lejáratú hitelállomány. Mivel ha jön egy tanévkezdés, karácsony és ekkor a nagytöbbség leüríti a számláját, ezért ebből a 10-12 %-ból nem lehet hitelezni, nem keres rajta a bank.
    Hamár a Nyugatot hoztad. Ott már fizetnek a bankok bizonyos szint fölött negatív kamatot is. Még a fintech cégeknél is megjelenik ez, lásd pl. Transferwise. Csodák nincsenek. Nálunk is megjenne a magánszemélyek pénzére a negatív kamat (nagyobb összegekre), de jogszabály tiltja. Hiszed, nem hiszed, de nem keres a bank a kisember hullámzó egyenlegű számlapénzén.
    Én csak az átlagügyfél számára elérhető számlákról írtam, azoknak a díjazásáról. Számukra vannak bankok és korrekt számlák, ahol, amelyeknél a díjazás korrekt. Forgalmi alapú csomag esetén ilyet nyújt a CIB (sima ECO is) vagy a Gránit is. Átalánydíjas csomagként utaltam az Erste Szabadon csomagjára, de van ilyen más banknál is. Az adók, költségek levonása után ezeken szinte semmit sem keres a bank. Akár rá is fizethet, főleg ha az ügyfelek tömegével kihasználják a kötelezően ingyenes kp-felvétet.
    A többi csomagnál valóban keres a számlavezetésen a bank. De a díjakon, nem a parlagon heverő pénzeken. Az ilyen csomagokat, bankokat ott kell hagyni. Lehet olyan csomagot találni - amelyiknél hozzáigazítva a használatodat - a kártyadíjon kívül egy fillér költséged sem lesz. Nem kell hozzá nagy jövedelem sem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz andrás47 #16765 üzenetére

    November 1-től a CIB ECO esetében az utalás díja 0,377 %, de max. 7563.- Ft.

    A kamat valóban nem jellemző.
    Viszont, ha legalább 1 hónapig (főleg ha tavaszig) parkoltatod a pénzt, akkor érdemes MÁP+ kötvényben tartani, de szigorúan saját kincstári számlán.
    Megvásárolni bankkártyával kell, nem utalással, így a vétel ingyenes. A kincstári számláról a pénz számládra visszautalása ingyenes. Kamat első félévben időarányosan évi 3,5 % mínusz 0,25 %.

  • sifarr

    senior tag

    válasz István89 #16792 üzenetére

    Android fronton az ismert bankok közül még a CIB, ...
    Szerintem a CIB nem fog mobiltárcát fejleszteni. Megvárja a Google Pay-t.
    De nem is lenne logikus. A RaiPay is csak MC-vel működik, ahogy a többi "házi" fejlesztés is. A CIB-nél viszont a kártyák elsöprő többsége Visa.
    Szóval a Google Pay hozza a megoldást.

    Bár engem az egész nem hoz lázba. Jogsi, lakcímkártya, forgalmi miatt úgyis van nálam pénztárca. Akkor nem mindegy, hogy mit veszek elő a zsebemből?

  • sifarr

    senior tag

    válasz István89 #16799 üzenetére

    Igen, korábban már írtam, hogy CIB elvileg tervezi a Samsung Pay-t is ...
    Rákerestem. A Samu megoldása csak Samu készülékekkel megy, azokból is a drágábbakkal. Ez sem tűnik nyerőnek. Főképp hosszú hónapok múlva.
    A Google Pay előbb-utóbb bejön Mo-ra is. Inkább előbb.
    Ha mégsem, akkor meg jöhet egy további kooperáció a CIB és a Transferwise között. :DD

  • sifarr

    senior tag

    válasz tlala #16860 üzenetére

    Azt kell hogy mondjam, hogy Cib ügyfélkezelése és kommunikációja nem jó.
    Ennél csak az ügyfelek nem is kis részének "bankkezelése" és kommunikációja a rosszabb. Ha átlagot számolnánk, nem is tudom, melyik oldal mutatna rosszabb képet. :O ;)

    (Többek között ilyesmit is tanítok egy főiskolán - innen a kutatás motivációja.)
    Merném remélni, arra is, hogy tartsák be a kommunikáció szabályait és tartsák tiszteletben a másik fél jogait, méltóságát. Jelek szerint ez esetben megalapozatlan reményem. :(((

    A 16849-ben ezt írtad:
    Itt kedvesen elköszöntünk egymástól, és tájékoztattam, hogy én is rögzítettem a felvételt.
    Azaz utólag tájékoztattad, hogy te is felvetted a beszélgetést.
    A bankos ügyfélszolgálatok rögzítik az ügyfélhívásokat. Megőrzik és szükség, vita esetén az ügyfél rendelkezésére bocsátják. A felvételről előre tájékoztatják az ügyfelet, aki ha nem ért ezzel egyet, akkor megszakíthatja a hívást, és igénybe vehet más, felvétel nélküli ügyintézési módot.
    Ha az ügyfél akarja felvenni a beszélgetést, akkor úgy illik, hogy ő is előre szóljon erről. S majd az ügyintéző (vagy a bank protokollja) eldönti, hogy engedélyezi-e. Az ügyfélszolgálatos is ember, vannak jogai, nem illik kész helyzet elé állítani őt sem. Kutatás esetén is tájékoztatni illik az alanyt, engedélyét kérni, hogy egy kutatás tárgya legyen.
    Úgy látszik, ilyesmiket nem tanítanak azon a főiskolán. :W

  • sifarr

    senior tag

    válasz tlala #16869 üzenetére

    A telefonom a beszélgetés végén kérdezi meg, hogy meg, hogy "Mentem a beszélgetést?"
    Ezt nagyon nem kellett volna ... :W
    Az okostelefonok gyárilag nem úgy vannak konfigurálva, hogy automatikusan felvegyék a beszélgetést, s a végén kérdezzenek.
    Te telepítettél egy programot, te konfiguráltad így. Ráadásul olyan programot, amely nem jelzi a másik félnek pl. hangjezéssel, hogy épp felvétel készül.
    A hívások 99,9%-át nem rögzítem, csak a telefonbeszélgetés során döntöm el, hogy fogom-e a végén menteni.
    Szóval te döntesz. :((( És a másik fél? És a tájékoztatás előre? És a személyiségi jogok? Te így telefonálsz a családtagjaiddal, a barátaiddal, a munkatársakkal, a diákokkal? Tudnak róla? Mind tud róla? Beleegyeztek?
    Te mit szólnál ahhoz, ha a diákjaid titokban, engedélyed nélkül felvételt készítenének rólad? És utána felhasználnák.
    Az egész gyakorlatod nagyon súlyos etikai problémára utal. :((( Egyébként fel is jelenthetnének miatta. :K

    A bank erőfölénye óriási, bármikor módosíthatja a feltételeit, és nekem csak az a választásom, hogy jelentős költségekkel és hátrányokkal elhagyom a bankot, vagy maradok, és lenyelem a békát.
    Ezek az érvek nem igazak.
    Nincs erőfölény. A bankváltás még a ráfordított idő költségét beleszámítva sem jelentős költség. A bankváltás hátránnyal nem jár, hiszen egy rossz, nekem nem megfelelő bankot cserélek egy jobbra, nekem megfelelőre.
    Tudom, hogy miről beszélek. Életem során minimum 10 banknál voltam ügyfél. Legtöbbször párhuzamosan 2 banknál is. Egy bankváltás alig nagyobb ügy, mint mobilszolgáltatót váltani.

    És legyen jogom szóvá tenni, hogy a bankom inkompetens tinédzserekkel oldja meg a telefonos ügyfélszolgálati feladatait, miközben 2 fiókját bezárta a lakóhelyem környékén ...
    Ha a bank nem elég képzett munkatársakkal dolgozik, ott kell hagyni. Ha nincs fiókja minden utcasarkon, ott kell hagyni.
    Ha sokat kell várni a CIB24-re, akkor panaszt kell tenni. Akár a hatóságnál is.
    Mi köze ezeknek ahhoz, hogy jogosulatlanul felveszel egy beszélgetést? Hogy megsérted egy másik ember személyiségi jogait?

    Szerintem fontos, hogy beszélgessünk a jövő generációjával arról, hogy ennek az aszimmetriának nem feltétlenül kell így maradnia egy ügyfélcentrikusabb, demokratikusabb világban.
    Van egy egyetemista lányom. Remélem, nem te tanítod a jövőről. Az asszimmetrikus demokráciáról, ahol csak az ügyfélnek vannak jogai.

    Összefoglalva: jobb ha hagyod ezt a vonalat. Nem jöhetsz ki belőle jól. :N

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #16873 üzenetére

    Most nem azert, de nem az van hogy a felvetelt nem hasznalhatja fel, ha nem tajekoztatott elore, hogy rogzites tortenik? ...
    RR-13 több válaszában már pontosan, szakszerűen, minden részletre kiterjedően válaszolt a kérdésedre. Jól kiemelte, hogy itt a lényeg a másik fél, ember személyes adatainak kezelésén van.
    Egy dologgal egészíteném ki, maradva a banki területnél.
    Vitás esetben a banknak kell rendelkezésre bocsátania a felvételt, ez eldönti az esetleges vitát. Azért felesleges az ügyfélnek felvételt készítenie, mert ha a bank arra hivatkozna, hogy nincs meg a felvétel, megsérült, stb., akkor abban a vitás kérdésben az ügyfélnek van igaza. A bank kötelessége a felvételt megőrizni, őt terheli a bizonyítás kötelezettsége, tehát az ő hibájából az ügyfél jogai, érdekei nem sérülhetnek.
    Fióki ügyintézésnél a végén a bank és az ügyfél aláír valamit, ami rögzíti az ügyletet a szükséges részletekkel. Ha csak tájékoztatást kér az ügyfél, akkor kérheti, hogy azt írásban is küldjék meg neki. Tehát minden leellenőrizhető. Telefonos ügyintézésnél (akár szerződéskötés, akár csak tájékoztatás) a hangfelvétel a bizonyító erejű "dokumentum".

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #16883 üzenetére

    Mert az ugyintezonek NEM szemelyes adata ami az EN ugyem kozben elhangzik.
    RR-13 közben ezt is megválaszolta. Megerősítem, beszélgetés közben az ügyintéző hangja az ügyintéző személyes adata.
    A hangod, hangszíned, hanghordozásod, az arcod, a mimikád, a fejformád, a termeted, ezek önmagukban, külön is (hang, kép) személyes adatnak minősülnek. Nem kell hozzákapcsolódnia a név, életkor, lakcím, családi állapot, stb., adatoknak. Ezek önmagukban védendő adatok.
    És nem véletlen ez a szigor. Mert lehet manipulálni is a képpel, a hanggal. Nem csak úgy, hogy megvágja az ember megváltoztatva a beszélgetés tartalmát. Az arcképeddel bármilyen képet kreálhatok (kínosat is) , de akár videót is. A hanganyagodból bármilyen kreált beszélgetést is készíthetek. Technikailag ezek ma már megoldhatók.

    A személyes adatok jogszabályi megközelítése is más, mint sokan gondolják.
    Nem az az alapelv, hogy szabadon rögzíthetek képet, hangot, adatot, kivéve ha ... és itt jönnének a kizárások.
    A kiinduló alapelv az, hogy senki senkiről nem rögzíthet személyes adatot, kivéve ha ... és itt jönnek a szabályozott esetek, amikor mégis lehet.

    Már rég nem a bankos ügyintézők jogairól beszélünk. Ez a szabályozás téged véd, a te jogaidat, beleértve az intimszférádat is.
    Banki területen maradva. Ha bankkártyával vásárolsz, akkor a bank tudja, hogy melyik üzletben vásároltál, és azt is milyen típusú az az üzlet. Technikailag megoldható, hogy a bank akár a vásárolt árúcikkeket is megtudja, tételesen. (Nem csinálják. Még?)
    A reklámok alapján hozok példát ennek veszélyére. Egy ember vásárol a patikában nem vényköteles gyógyszert. Örülne, ha nőről van szó, ha a bank megtudná, hogy intim fertőzése van? Ha pedig férfi, akkor hogy küzd a prosztatájával?

    Mára a személyes adat lett a legnagyobb kincsebánya. Az állam számára is, az üzleti világ számára is. Amikor ebben a valóban piti ügyben a banki ügyintéző pártjára állok, akkor magamat védem, meg téged is.
    Amikor egy piti ügyben engedünk a szigorból, mert nekünk úgy jobb, kényelmesebb, stb., akkor valójában lazítunk a rendszeren, ami holnap minket fog érinteni fajsúlyosabb kérdésekben is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #16890 üzenetére

    Akkor olyan szoftverrel, ami egybol torzitja is a hangot (a masik fel hangjat, szavak erthetoek de hangszin levagva) _mielott_ rogziti, azzal mar a beszelgetes felveheto lenne?
    Igen, ezzel nem sértenéd a személyiségi jogokat, de a név törlendő, ahogy alekesh írta. De csak hivatalos, pl. ügyintézős beszélgetés esetében. Ha magánbeszélgetésről van szó, akkor már nem. Ugyanis abban a beszélgetés tartalma azonosíthatóvá teheti a személyt és személyes adatatokat is.
    Egy ilyen jó lenne arra, amiről már írtatok, hogy "feljegyzésként" funkcionál a beszélgetésről.
    De vitás esetben, ha a banknál nincs meg a felvétel, akkor nem ezt venném elő érvként.
    Arra hivatkoznék a banknál, amit korábban is írtam: te hibáztál, nem teljesítetted a kötelezettségedet, tehát automatikusan nekem van igazam. ;)

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz tlala #16869 üzenetére

    2 fiókját bezárta a lakóhelyem környékén, és saját belső szabályzatára hivatkozva rákényszerít, hogy vírusjárvány idején is be kelljen mennem a bankfiókba, mer pl. nem lehet a weboldaláról letölteni egy nyomtatványt, amit ügyvéd vagy közjegyző előtt aláírhatok és elküldhetnék - kizárólag a nagyforgalmú, távoli irodájába rengeteg ember közé beülve, hosszas várakozás után intézhetek el (ez a példa arról szól, hogy a fiamat akartam felhatalmazni haláleseti kedvezményezettként).
    Azért gondold meg, hogy méltán haragszol-e a CIB-re a konkrét esetben.
    A haláleseti rendelkezés lényegében a végrendelet egy speciális formája. A végrendelkezést jogszabályok szabályozzák, és a bankok csak ennek keretén belül tudnak belső szabályozást alkotni. A bankok ezt a rendelkezést csak személyes ügyintézéssel fogadják be. Lehetne ezt is digitalizálni, de a bankok csak akkor tehetnék ezt meg, ha általában is lehetne digitálisan végrendelkezni jogszabály alapján. Ez ma nincs.
    De mi vesztesz, hogy csak személyesen lehet?
    Lehet, hogy a házatokban lakik egy közjegyző, s vele gyorsan elintézhetnél mindent. De akkor vagy te, vagy a közjegyző alkalmazottjának kellene postára mennie, feladnia a nyomtatványt. (Az alkalmazott ideje is pénz, amit a közjegyző megfizettet. És őt is veszélyezteti a vírus.) Digitálisan beküldeni nem lehet, mert akkor a digitalizált nyomtatvány hitelességét kellene megteremteni. A szkennelt nyomtatvány önmagában nem hiteles. Pl. az ügyvéd szárazbélyegző-lenyomatát nem lehet szkennelni. Az időráfordítás, sorban állás, várakozás, fertőzésveszély, stb. ugyanúgy megvan, mint a fiók esetében.
    De az ügyfelek 99,999 %-a nem lakik egy házban közjegyzővel. Tehát el kell menni hozzá is, mert digitálisan ő sem igazolhatja a rendelkezés hitelességét. Tehát kétszer is kell sorban állni, várakozni, stb.
    Ügyvéd. Pont ugyanaz a helyzet mint a közjegyzővel.
    Általában, összességében igaz, hogy sokkal több településen van bankfiók (ha más nem Takarékbank), mint ahány helyen közjegyzői és/vagy ügyvédi iroda.
    Lehet, hogy neked speciális a helyzeted, biztos van egy speciális igényed. Ezt az igényt a bankok nem tudják kiszolgálni. Ha akarnák se.
    De rájuk haragszol. :F

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #16914 üzenetére

    sms értesítéseket appba kilehet kapcsolni?
    Vagy csak telefonon ügyintézővel?
    Ha a CIB Mobilbankra (ez az smsm-szolgáltatás hivatalos neve) gondolsz, akkor nem kell a CIB24.
    A régi, javas Internetbankban minden beállítható, kikapcsolható.
    Internetbankon belül Extrák->CIB Mobilbank menüpont. Itt elintézhetsz mindent.

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #16957 üzenetére

    Ez most mi? [link]
    Számlazárási díj
    Pont az, amit írsz. Számlanyitás után 6 hónapon belül ezt fizetni kell, mert "feleslegesen" dolgoztattad a bankot.
    De téged ez nem érint, ha átváltasz sima CIB ECO-ra. Te díjcsomagot váltasz, ekkor megmarad az eredeti számlanyitási dátumod. Feltételezem, hogy már túl vagy a 6 hónapon.
    Tehát, ha a díjcsomagváltás után pár hónappal megszüntetnéd a CIB ECO-t, neked akkor sem kellene ezt a díjat kifizetned.
    Az eredeti számlanyitási dátumodat pedig le tudod ellenőrizni a régi, javas Internetbankban a számlaáttekintő menüpontban.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #16960 üzenetére

    Cib Classic bankszámláira éves kártya díj mennyi?
    Itt van bankkártya (debit) kondíciós lista. A kártyadíj általában nem függ a számla díjcsomagjától. Kivéve a Kártyázó csoamagoknál és egyes kiemeltebb, lezárt számlacsomagnál. Ezeknél az éves díjra adnak különböző kedvezményt.

    És CIb eco nál látom hogy 20.000Ft ig ingyenes az utalás.
    Erre darabszám van?
    Nincs darabszám korlát. Viszont ez csak akció év végéig. Lesz-e hosszabbítás, nem tudom.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #16965 üzenetére

    Nekem ebből úgy tűnik, hogy a Classichoz volt folyószámlahiteled.
    Ez a 2500.- pont a hitelbírálati díj megújításkori összege.
    A folyószámlahitelt lemondhatod, de ezt már nem valószínű, hogy visszakapod. Tehát lemondani nem nagyon érdemes.
    Ráadásul a CIB ECO-nál ennek nincs éves díja, ingyenes. Ha tudsz vigyázni, akkor átmeneti vésztartaléknak megőrizheted ezt a hitelkeretet nagy szükség esetére. De csak óvatosan, mert a kamata magas.
    Ha a Classichoz nem volt folyószámlahiteled, akkor reklamáld meg. Mert ha a csomagváltáskor "rábeszéltek" erre a hitelkeretre és elfogadtad, akkor nem számolhattak volna fel 2500-as díjat. Vagy rossz sorrendben állította be az ügyintéző: először a hitelkeretet állította be (díj vonódik) és csak utána a csomagváltást.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz K Norbi #16971 üzenetére

    ATM ből való kézpénz felvétel
    mennyi ingyenes? És az összeg?
    Legfeljebb kétszer és összesen maximum 150 ezer, ha nyilatkozatot adtál. Pont, ahogy a jogszabály kötelezővé teszi.
    A további kp-felvét díjait megtalálod a korábban linkelt bankkártya-díjszabásban.

    Úgy látom, lassan a személyes CIB-es tanácsadód leszek. :DD Pedig nem is vagyok CIB-es alkalmazott. :N

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz scream #16986 üzenetére

    Azért nehéz úgy tanácsot adni, hogy a kedvezmények kereséséhez, a bankköltségek számításához az információkat még közelítőleg sem adod meg. :)
    Pl. havi számlaforgalom, a pár utalás és csopbeszedés összesített összege.

    Alapvetően most havi ~800 Ft-os költségem ...
    Nem az számít, hogy eddig mennyit fizettél, hanem az OTP bekényszerít 2 felajánlott csomag valamelyikébe és hogy azokban mennyi lenne a költséged. Feltehetőleg növekedne, de ezt ki tudod számolni. Ez az összeg az igazán releváns a tanácshoz.

    Nem feltétlen akarok váltani, ... Kifejezetten problémám még nem volt OTP-vel
    Ha a havi jövedelmed 1 %-ánál kevesebb lesz az újraszámolt havi költséged az OTP-nél, akkor maradj ott. Nem volt velük problémád, megszoktad, ennyi költség pedig kibírható. Amit megtakaríthatnál nem biztos, hogy megéri a macerát.

    Ha több az 1 %-nál, akkor válts. Keress minél olcsóbb csomagot. Felvállalva azt is, hogy egyes szolgáltatásokról le kell mondanod. Pl. külön web-kártya, mert az nem minden banknál van vagy csak külön díjért.
    Ami tanácsot eddig kaptál, azokból egyedül a BM-es CIB ECO a garantáltan olcsóbb, 2 évig nullás.
    A többihez (Gránit, Erste) tudni kellene vagy az utalások, csopbeszedések összegét, vagy a jövedelmed nagyságrendjét. Egyes bankok a kedvezményhez vizsgálják a beérkező összeg jogcímét is, tehát ez is fontos info lehet.
    Nullás a Rafi prémium számlája is, de ott magas az elvárt havi jóváírás szintje. Ez némi forgótőkével áthidalható alacsonyabb jövedelem esetében is. Többen csinálják. De ehhez is konkrét infó kell.
    Nagyjából ennyi ...

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz HyP3b0y #17037 üzenetére

    Most viszont kipróbálnám, de nem találom sehol hol tudnám beállítani.
    A böngésződben töröld ki a CIB oldalhoz tartozó sütiket.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17046 üzenetére

    Azért írtam, hogy másik böngészőből próbáld, mert a korábbinál jó eséllyel, akkor sem fog működni a belépési Push "kiküldetése", ha törlöd a sütiket.
    HyP3b0y kérdése arra irányult, hogy hogyan tudja újra beállítani a mobilapplikációs belépést, amely opciót korábban letiltott.
    Ezt a sütik törlésével lehet, ahogy írtam. A beállítási lehetőség működött is neki. Az oldalra belépés viszont nem.

    Kipróbáltam én is ezt a belépési módot. Böngésző: Firefox 82.0.3. (64 bites)
    Ez volt az eredmény:
    Beállítottam a "hagyományos" belépés során.
    Új belépésnél jött a push, applikáció szükséges része elindult, jóváhagytam. Bejelentkezett a webes felületen, megjelent a főképernyő, a nevem is, tehát azonosított. Utána feldobta azt a kérdést, hogy engedélyezem-e az oldalnak a helymeghatározást. Engedélyeztem és utána pár másodperccel kilépett az oldal jogosultsági hibával. Visszaadott egy hagyományos (#withKEY) belépési ablakot.
    Ebből nekem egyértelmű, hogy szerver oldalon van a hiba, nem függ a böngészőtől.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17060 üzenetére

    Már csak egy ötletem van, de megvárom a válaszokat.
    Itt egy újabb válasz. :K

    Win10 pro 64 bites
    Böngésző: MS Edge 86.0.622.69 (64 bites), beállítások: alaphelyzet
    Beállítás után appos belépés simán megy. Többszörös be-kilépéssel tesztelve.
    További tapasztalat, hogy a weblap normálisra gyorsult. Minden funkció 1-3 másodpercen belül elérhető.
    Firefoxon mindig privátmódban fut eszméletlen lassan.
    Következtetésem, hogy nem igazán jól van megírva a weblap. Win esetében azért mind a három legelterjedtebb böngészőn egyformán kellene futnia. Egy privátmódnak sem szabadna belassulást okoznia (más lapok normálisan futnak nálam ebben a módban).

    Chrome nálam nincs telepítve, s nekem egy teszt nem ér meg egy telepítést. :)

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17066 üzenetére

    Akkor viszont leszűkült a kőr, Win.10, és 64 bites rendszer "kell" hozzá
    Eddig valóban úgy tűnik, csak a 64 bites win10-et szereti, azé a piros szív. ;)
    Mindenesetre ha ez így van, akkor rosszul van megírva az oldal.

    Vagyis nem szerver hiba lehet, hanem konfigurációs támogatás probléma.
    Dehogy nem! A rosszul megírt oldalt, képet, szöveget, scriptet, stb-t, a szerverről tölti le a géped. ;]
    Jól van na! Ezt nem tudtam kihagyni. :D

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17071 üzenetére

    Én nem nagyon szeretem a Win10-et, próbáltuk a családban többen is, mindenki visszatért Win7-re.
    Én is kitartottam mellette az utolsó pillanatig. De amikor megszűnt a támogatás, muszáj volt váltani. Viszont a 10-et próbáltam hetesíteni. Levertem az összes csempét! :D

    Ha tényleg csak a 10-esen működik az appos belépés, akkor - szerintem - ez a CIB részéről tudatos. A régi, már nem támogatott win verzióknál ezt egyszerűen letiltja.
    Amikor beléptem az appal, akkor megnéztem az oldal html-es forrását. Bele volt írva a CIB-es felhasználói azonosítóm. Induláskor biztos sütiből beolvasta, beépítette. Sérülékeny oprendszeren ilyen adatot én se engednék tárolni.
    Ha app nélkül lépsz be, akkor mindig bekéri az azonosítód, és úgy küldi el a szerver felé azonosításhoz az egyszeri jelszóval. Ez biztonságosabb, ezért engedheti így működni Win7-esen is.

  • sifarr

    senior tag

    válasz Brandynew #17081 üzenetére

    Már el kezdtem örülni ... Azután elolvastam.

    Azt írja a HVG:
    A hazai kereskedelmi bankoknál egyelőre nem elérhető. :W
    Lelombozódtam. Ráadásul a CIB-es kártyák többsége VISA is ... :O
    Várni kell még, de meddig? :F

  • sifarr

    senior tag

    válasz sifarr #17084 üzenetére

    Ráadásul a CIB-es kártyák többsége VISA is ...
    Egy kis remény a portfolio.hu oldalról:
    A Mastercard közleményét követően szerkesztőségünkhöz eljutott a Revolut közleménye is, melyből kiderül, hogy nem csak Mastercard, hanem Visa kártyákkal is működik a Google Pay a Revolutnál.
    Ha a Revolut megoldotta, talán a CIB is. :)

    "... nem csak ..." Hm. Ezt itt egybe kellene írni. Ők is spórolnak az olvasószerkesztőn, pedig nem rossz portál. :(((

  • sifarr

    senior tag

    válasz Brandynew #17087 üzenetére

    Csinálsz egy Revolutot vagy Curve-öt, hozzárendeled a kártyádat és meg van oldva
    Kokettálok egy fintech megoldással, de az semmiképp nem a Revolut lenne. Akkor már inkább a TW. Olvasgatok róluk szorgalmasan a topicjaikban, de nagyon nem jön a legyűrhetetlen ingerencia. :N
    Mind macerás. Töltögetni, figyelgetni ... Devizaforgalmam alig van, azért sem nagyon éri meg.

    [ Szerkesztve ]

  • sifarr

    senior tag

    válasz Brandynew #17091 üzenetére

    Ne félj ezektől a fintech cégektől, főleg ne a Revoluttól.
    Szó nincs félelemről! :N A hezitálásom oka inkább az, hogy mennyire illeszthetők a bankolási szokásaimhoz, elveimhez. Utóbbi miatt kizárt nálam a Revolut. Ha egy cég ennyi idő utám sem lett nullszaldós vagy nyereséges, ahhoz nem megyek. Ennyi idő alatt egy induló bankot is lehet azzá tenni, pedig az sokkal nehezebb.
    Én évtizedek óta 2 kártyát használok üzembiztonsági okokból (egyszer, régen megjártam). Kétfélét, különböző banktól. Szinte mindig csak az egyiket használtam. Viszont így a banki szolgáltatásokat is az igényeimhez tudtam optimalizálni.
    Ezt a kettős igényt jobban kielégíthetné a TW. A devizás kártyahasználat, utalás miatt. (Kiegészíthetné a CIB-et.) Gyakoriság, összeg szempontjából azonban ez nem jelentős mértékű. Így lényegében csak ritkán használt tartalék szerepet töltene be.
    Az nfc-s fizetés túlzottan nem igazgat. A gránitos kártyámra be van élesítve, legtöbbször mégis a kártyát veszem elő.
    Ami legjobban visszatart, hogy - főleg Revolutnál - lehet olvasni olyan történeteket, hogy váratlanul a tranzakció befagy, zárolják a számlát, újabb igazolásokat kérnek, stb., főképp pénzmosásellenes jogszabályok miatt. Na, ez nagyon nem hiányozna. Véletlenül sem. Banknál, egyszer már beazonosított ügyfélként ilyennel nem találkoztam, pedig utaltam már "hirtelen" tízmilliókat is.
    Ezért reménykedem valamiféle CIB és TW kooperációban, amelyben a TW eleve tudná, hogy a CIB-es utalásom tiszta forrás, nem kell igazoltatni.
    Ezért erősebb még az ódzkodásom a motivációnál.

  • sifarr

    senior tag

    válasz RR-13 #17097 üzenetére

    Lehet, hogy android 9-esen futó telefonokra nem küldenek,
    Lehet, hogy nem is a 9 a probléma, hanem általában már a Samsungot sem szereti. :DDD (Tudom, gonosz vagyok!) :K
    Meglehet, mégis nekem lesz igazam, szerver oldalon van a probléma. De hogy neked is igazad legyen ;) , ott van a konfigurációs gond. Az ügyfelek szintjén, az egyedi profilnál.
    Lehet, hogy amikor bevezették ezt a szolgáltatást, akkor lefutott egy rutin, és minden ügyfélnél beállította ezt a szolgáltatást mint elérhetőt. Csak éppen a rutin rosszul futott le, egyeseknél beállította, másoknál nem.
    Most írniuk kellene egy újabbat (Mi meg addig tesztelgetünk, próbálkozunk, tippelgetünk.) ;] , amelyik végignézi az ügyfélbázist, egyesével leellenőrzi, kijavítja a hibás beállításokat. Vagy a technikusok darabonként állítgatnak. (Nem hiszem, bár ők megtehetik.)
    Hasonló jelenségről a CIB is írt sokáig. A hiteláttekintőről írta, hogy nem mindenkinél működik. Ott is valami egyedi beállítási hibára tippeltem.

  • sifarr

    senior tag

    válasz fil #17098 üzenetére

    Akkor tovább rombolok... :DD
    Csatlakozhatok? :D

    Szerintem ne keressünk logikát. :F
    Én megfejtettem a rejtélyt! :K
    A CIB a telekomos Wanda mintájára elkezdte használni az MI-t. Csak nem a CIB24-en, hanem a webes felületen.
    CIB Cecília mindent tud rólunk, mindenkit minden banki szokásával együtt személyesen ismer, mindenkit besorol. Marketing okokból felvértezték érzelmi viszonyulással is.
    Egyszerűen az a titok, hogy akit szeret, annak biztosítja a kényelmes, appos bejelentkezést. Akit pedig nem, annak régen rossz. Jobb is, ha otthagyja a CIB-et. :)
    Engem szeret. :K Igaz, Firofox esetében kicsit tartózkodó, olykor hisztis, de Edge alatt a karjaimba omlik. ;)

  • sifarr

    senior tag

    válasz axioma #17115 üzenetére

    Szoval ebbol ugy tunik, a RaiPay egy skin-elt simple? Most komolyan? Vagy valamit beneztem?
    A RaiPay sok Raiffeisen leánybanknál megjelent. Mindegyiknél átcsomagolt Simple lenne? Nem tudom, csak kérdezem. Érdekes lenne megnézni, hogy azokban az országokban ahol megjelent a RaiPay, mindenhol működik-e OTP lányka. Ha igen, akkor ez a sejtésedet erősítheti. Az viszont gyengíti, hogy a Rafi és az OTP sok országban konkurrensei egymásnak. Miért kooperálnának?

    Revolut-ot kimondottan deviza, vagy kicsit is kevesbe megbizhatonak latszo magyar webes vasarlasokra hasznalom, ...
    Később írtam, hogy a Revolut engem hidegen hagy. Ahogy a bankok közül szóba se jöhetne pl. a Takarékbank. A nagy egybekelés miatt már a BB sem. :N

Új hozzászólás Aktív témák