- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- A tenger alatti kábelek nemzetbiztonsági kockázatot jelenthetnek az USA számára
- Geopolitikai kockázatok elől fut Tajvan legnagyobb chiptervezője, a MediaTek
- Úgy néz ki, hogy vizsgálatot indít az EU a Temu ellen
- Rohamosan nő Elon Musk AI-cégének az értéke
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Hálózati / IP kamera
- Windows 11
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen routert?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mobilinternet
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
erikke17
őstag
válasz Kernel #47088 üzenetére
Későre járt már tegnap egy fontos dolgot el felejtettem írni, hogy ólom savas akkuk lennének helyette mint amilyenek az UPS-be vannak.
Igy már más a leányzó fekvése? Egyszerűbb őket tölteni mint a Ni-Cid vag Li-Ion akkukat.
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Kernel
nagyúr
válasz erikke17 #47101 üzenetére
C/10 töltés az ólomsavasnál is elég egyszerű, sőt gyakorlatilag a Li-on töltőáramköre is egyszerűbb, mint egy -dU processzoros áramkör, ami a Ni-MH és Ni-Cd gyorstöltéséhez használatos.
Véletlen folytán az ólomsavas 14,4 V elméleti határértékét hárommal szorozva 43,2 V-ot kapunk, ami egy 42 V-os Li-ion töltővel nem is lenne rossz kombináció. Noha a fotón szereplő töltő 44,5V-os, de még az a kicsi is beleférhet.
Nagyobb gond lehet az 1,6A töltőáram, amennyiben túlmelegszik tőle az akku. Tehát ez alapos megfigyelés kérdése, hogy mit lehet és mit nem, a gyakorlatban derül ki.
Ami legbiztosabb, az továbbra is a C/10 töltés.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
erikke17
őstag
válasz Kernel #47102 üzenetére
Értem, linkelek inkább saját képet töltőről mert messze nem az van benne mint a képen. Ennyi áll a cetlin 36V 12Ah elektromos biciklikhez. Tehát hogy most Li-Ion vagy csak egy egyszerű ólom akksihoz van nem tudom
[link]Viszont változott a szituáció mert méretileg elférne a 3db 12V 2.3Ah akku. Igy töltőáramgond is megszűnik részben.
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Kernel
nagyúr
válasz erikke17 #47103 üzenetére
Az egyértelműen Li-ion töltő, van rajta egy trimmer is, amivel a 42V feszültséget lehet szabályozni, pontosítani. Ez is csak egyik változata annak az áramkörnek, amiről rajzokat már tettem be.
Az is nyilvánvaló, hogy nem ólomsavashoz lett kitalálva, legfeljebb bizonyos körülmények között használható ahhoz is. Amennyiben a töltőáram megfelelő az adott akkuhoz, továbbá nem árt odafigyelni, hogy amikor a LED zöldre vált, utána már ne maradjon rajta túl sokáig.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
erikke17
őstag
válasz Kernel #47104 üzenetére
Gondolom jobb lenne normál töltő, de van még egy ötletem de ezzel van egy gond.
Használatnál soros kapcsolás lenne tehát mikor meríteném így lenne bekötve a régi akku helyére az új akupakk. Mind három tiszta új lenne.Töltésnél pedig párhuzamosan lenne kötve, a töltés pedig egy okostöltővel történne, 6-12V között állítja magát automatikusan 1,2-120Ah-ig van. Töltőnek mennyire lenne ez igy jó?
Miféle mondom lehetne megvalósítani ezt? Vagy egyszerűbb lenne az előbb beszélt Li-Ion töltővel tölteni őket?
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Kernel
nagyúr
válasz erikke17 #47105 üzenetére
Úgy néz ki, egyáltalán nem olyan egyértelmű a különbség, sőt a Google-találatok is megvezettek, amikor a 36V Li-ion kerékpártöltőhöz töltőhöz ezek a rajzok jöttek fel, vagyis az LM324 IC-s konstrukció
Lehet használni 36V Li-ion töltésére ezt az áramkört, de akkor 42V-ra kell beállítani a végfeszültséget.
SLA, AGM, GEL, VRLA ólomsavas akkut szintén áramgenerátoros módban kell tölteni, míg eléri a 14,8V-ot. Ezután a töltőáram 0,03C értékre csökkenésekor (vagy egy időzítő által meghatározott ponton) 13,8 V fenntartó feszültségre kell kapcsolni.
Ha ezt átszámítjuk 3x értékre, 44,4 / 41,4 értéket kapunk. Ehhez képest mi szerepel itt?
Tehát ez épp egy ólomsavas töltő, főleg kerékpárhoz forgalmazzák.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
erikke17
őstag
válasz Kernel #47106 üzenetére
Tehát akkor trimmerrel korrigálni 42V-ra ha Li-Ion akkut akarok tölteni.
Az előbb gyors mértem egyet rajta csak bedugva aljzatba 42,7V mértem rajta. Töltéskor járt 43-44V-nál is ha jól emlékszem.
De egy banális hiba: soros kapcsoláskor a kapacitás nem adódik össze 2.3Ah meg kevéske ez totálisan kiment fejemből...
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Kernel
nagyúr
válasz erikke17 #47107 üzenetére
Ha az eredeti 2,6 Ah, nem olyan nagy a különbség, kicsit rövidül az üzemidő.
Ha nagyobb lenne a különbség, akkor már szóba jöhetne a motor árama is (túlterhelhetné a kisebb akkut), de így még nem vészes.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
erikke17
őstag
válasz Kernel #47108 üzenetére
Most nézem webshopban a 12V 4,5Ah-s akku nem egész 1 euróval drágább a 2,3Ah-stól. Szóval a kapacitás pipa
Tulajdonképpen akkor lehet tölteni majd ezzel a töltővel az akkut amiről volt szó? Vagy legyen valami megoldás a soros merítésre és párhuzamos a töltésre megoldás, majd okostöltővel lenne töltve?
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Samus
addikt
Nemrég volt itt szó a lekapcsolt váltókapcsoló és villogó energiatakarékos izzó esetéről. Az új albérletben a fürdőben ez a helyzet. "Világítós kapcsoló van fent, és olyan, mintha próbálna begyújtani, de nem megy. Érdekesség, hogy mikor ment a mosógép, nagyobbakat villant, illetve ha kézzel megfogtam az "égőt", akkor is nagyobbat villant. Ezzel párhuzamosan villanáskor a váltókapcsoló pulzál, vagyis a benne lévő világítás. Tudok én ezzel bármit csinálni, vagy mindenképp villanyszerelő?
Viszont külön öröm számomra, hogy végre minden konnektor földelt.
[ Szerkesztve ]
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Kernel
nagyúr
válasz erikke17 #47109 üzenetére
Nem tudom, hány amperrel menne az okostöltő, de párhuzamos töltésnél nincs arra garancia, hogy a töltőáram mindig egyformán oszlik el a három ág között. Előfordulhat, hogy amelyik több áramot kap, túlmelegszik. Végül persze csúcsra töltődik mindegyik, de amíg addig eljut, nem lehet tudni az árameloszlást.
Soros töltésnél szintén az áram érdekes, mert ezeknél az ólomsavas akkuknál általában nem ajánlják a 0,2C, vagyis itt 900 mA-nél nagyobb töltőáramot, gyorstöltésként. Normál töltés pedig a szokásos, 0,1C.
Egyébként ha 43-44 V-ra tölt, és ez volt használatban a tönkrement Li-ion telephez, ez is okozhatta a károsodást, miután ahhoz 42 V-os töltő való.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Samus
addikt
válasz Lompos48 #47111 üzenetére
Hát, úgyis le kell vennem a kapcsolót, mert fejjel lefelé van bekötve. Csak simán elvágom a glimm vezetékeit, kiveszem az izzót, és ennyi? Kicsit után kerestem, a LED állítólag folyamatosan világítana nagyon kis fényerővel.
Amúgy mennyire bonyolult kicserélni egy fali kapcsolót? A konyhai is döglődik, valószínű annyi idős, mint maga a panel. Lekapcsolom a "főkapcsolót" az óránál, és bent a kismegszakítóknál, lebontom a régi kapcsolót, és ennyi? Hány vezeték várhat mögötte?
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
dave0825
őstag
Ez a "LED folyamatosan világítana nagyon kis fényerővel" jelenség a kocsinkban is megvan. Ebay-ről rendeltem t10-es foglalatú 5 smd leddel felszerelt izzókat a belső világításoknak, és mikor elvileg kialszik, még nagyon sokáig halványan világít az összes. Előtte a rendes izzószálas égéknél ez nem volt tapasztalható. Mitől lehet szerintetek? Ha már szóba jött.
Huawei P30 // Suzuki DL650XT '15 <-- Kawasaki Z750 '07 <-- Aprilia RS 125 '99
-
darvinya
titán
Egyszerű cserélni.
A kapcsoló billentyűt kell finoman lepattintani, utána a rögzítő karmokat meglazítani.(bár régi kicsi kapcsoló billentyűs kapcsolónál a keretet kell)
Attól függ milyen kapcsoló.
Egy áramörösnél 2 vezeték van.
Vízesblokkon belüli kapcsoló 2 áramkörösnek kellene lennie, hogy fázist és nullát is megszakítsa.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz Lompos48 #47111 üzenetére
Ismét teljesítmény mérőt csinálok a cégnél, csak ezúttal jól működik, egy spec. mikrovezérlőt használunk, aminek van egy teljes analóg frontendje, és 3F kivitelben tud 2% pontosságot. (NXP EM783)
Na annak a tesztelésénél mikor kíváncsiságból egy kínai, ledes "égőt" kötöttem rá hogy mit mér nagyon kis áramnál, ott ha nem a fázis volt megszakítva mikor lekapcsoltam, akkor kb. 1Hz-el villogott magában az égő.
Ezt csak mint érdekesség, megemlítettem.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Kernel
nagyúr
válasz dave0825 #47114 üzenetére
Elképzelhető, hogy a vezetékek közötti kapacitás (bár elég jelentéktelen) feltöltve marad egy ideig, vagy a kapcsolónál szivárog minimális áram, ezek a LED-ek pedig elég érzékenyek.
Volt már itt másnak is ilyen gondja, párhuzamos kisütőellenállással megszüntethető elvileg.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Lompos48
nagyúr
... kiveszem az izzót, és ennyi? Kicsit után kerestem, a LED állítólag folyamatosan világítana nagyon kis fényerővel.
Annyi. Mint írtam: LEDdel nem próbáltam. Ami tény, hogy a glimmlámpán átfolyó áram 2-3 mA lehet. Márcsak azért is, mert 5mA-nél már 1W-ot kellene disszipálnia (az előtétellenállással együtt), ami nem kevés. Egy 10W-os LED pedig legalább 40mA áramot igényel. De ki kell próbálni.
A @Kerlen által említett megoldás működik és ez logikus. Ha a kósza áram által az ellenálláson produkált kisebb a LED nyitófeszültségénél, akkor a LED nem világíthat. Hogy mekkora? Az az áramtól függ. Legegyszerűbb próbálgatni.
@dave0825
...rendeltem t10-es foglalatú 5 smd leddel felszerelt izzókat a belső világításoknak, és mikor elvileg kialszik, még nagyon sokáig halványan világít az összes.
Azok jóval kisebb árammal is beérik. A kocsiban pedig vannak itt-ott mA nagyságrendű kósza áramok. Akkura kötve egy teljesen elszigetelt kapcsolóval nem csinálná.
@CPT.Pirk Ott egyérttelműen kapacitív "ügyek" fordulnak elő.
[ Szerkesztve ]
-
erikke17
őstag
válasz Kernel #47112 üzenetére
Az okostöltőn van 12V(14,4V/0.8A) mód és 3,6A mód is, szóval probléma nélkül lehet tölteni 0.8A-al. Értem szóval nincs rá garancia hogy jó lesz. De 0.8A nem kevés? Gyors számolással kb. 15 óra lenne a töltési idő
De létezik valamiféle bekötés, hogy egyszerre mindkét módban be legyen kötve? Vagy lenne egy csatlakozó amivel sorosan vannak kapcsolva és még egy csatlakozó ahol párhuzamosan vannak kötve ez meg oldható? Na most ezt elég kacifántosan fogalmaztam.
Igen ez esélyes, hogy elvett 1-2 évet a Li-Ion akku életéből, de sajnos előző tulaja használta így De érdekes, mert feltöltöm legyen az egy óra, megy egy 3 percet majd kikapcsol az alacsony kapocsfeszültség végett. Töltöttség leesik 2 csíkra, várok egy 10 percet, töltöttség megint 3 csík de egy 2 perc utána megint kikapcsol...
[ Szerkesztve ]
||Wot / WarThunder - Erixx93|| Steam - erixx18 ||Xbox Series X - Erikk24 || BMW R1200GS || Opel Astra F X16XEL|| BMW E39 530d 142kW||DJI Mavic Pro||
-
Kernel
nagyúr
válasz erikke17 #47120 üzenetére
4,5 Ah kapacitású akkut 450 mA árammal átlagosan 15 óra alatt lehet feltölteni (14-16 óra).
Miután 10 óra alatt megy bele a névleges kapacitás és még 50 % a ráadás, a veszteségek kompenzálására. Tehát ez a 0,1C töltés, ami manuálisan is belőhető, mert nem okoz gondot egy kis túltöltés sem.
0,1C feletti áram esetén 50 %-nál kevesebb megy rá pluszban, de mivel ez már gyorstöltésnek számít, elektronikus védelemre kell bízni, nem ajánlatos saccolni.
Soros-párhuzamos váltást mechanikus kapcsolóval lehetne megoldani, aminek el kell bírnia az áramot és természetesen nem okozhat pillanatnyi zárlatot a váltáskor. De én nem erőltetném ezt a dolgot.
Ha 0,2C töltést szeretnél, az 900 mA, de mivel ez az ajánlott maximumnak számít ezeknél, 450-900 mA között is lehet gondolkodni, kompromisszumként. Ahogy észrevettem, a kerékpárok 36V-os töltője is 0,1C-0,2C között dolgozik általában, hogy túl lassú se legyen, de azért ne is nyírja ki az akkut.
Az LM324-re épülő töltőknél egyszerűen csökkenthető a töltőáram, egy ellenállás értékének növelésével, bekarikáztam a képen:
Szerintem ez a legkorrektebb, én például így intézném el a dolgot, beállítanám a kívánt áramot és hadd menjen.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Tamy
senior tag
válasz darvinya #47123 üzenetére
Én anno tanultam ebből, közel 20 éves, de elég jól le vannak benne írva az alapok. Az áram meg most is ugyanúgy folyik, mint 20 éve, és pl. a tranzisztor is tranzisztor maradt. Én ajánlom, persze attól függ mire.
Egész életemben azon gondolkodtam, hogy kéne valamit dolgoznom. Ezért aztán a végén nem is maradt rá időm.
-
PHM
addikt
válasz FireKeeper #47124 üzenetére
Ettől még lehet, hogy az alapismeretek bővítésére azért alkalmas.
Persze nyilván sok dolog már túlhaladott lett azóta.Ma olyan bizonytalan vagyok... Vagy mégsem?
-
darvinya
titán
Köszönöm válaszokat.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Samus
addikt
Mi történik, ha egy sztereó szettet egy dobozba rakok, mindenféle elválasztás nélkül? Vagyis nem külön jobb és bal, hanem egyben.
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
Samus
addikt
válasz Kernel #47129 üzenetére
Egyik sem nyert.
Lehet a szett szó volt félreérthető. Van egy két utas komponens szettem, egy régi projektoros Samsung TV-ből. Egy ideje már szeretnék dobozt építeni nekik, de most arra gondoltam, hogy egy kész helyre építeném be. Az a furcsa eset állt elő, hogy a TV (32" LCD) bekerült egy szekrénysorba, egy nagy polcra, ez kicsit átalakul, mert alacsonyan van a megjelenítő), így a TV alatt keletkezik egy üres, alacsony, de széles polcrész szerű hely, ami csak szemből nyitott. Ha ezt szemből lezárnám, máris kapnék egy viszonylag jó anyagokból készült fa dobozt (régi de masszív szekrénysor). Ebbe tenném a pár hangszórókat, mindenféle elválasztás nélkül. A végfok a már párszor említett TDA7297 lenne. Magához a TV-hez kell, filmezni. Nem akarok falat bontani, nem is tudnék egy ilyen végfokkal, csak a TV beépített hangkeltőinél jobb minőségre vágyom.[ Szerkesztve ]
'' Az élet egyszerű. Döntéseket hozol és nem nézel vissza.'' // Tomorrow's just your future yesterday!
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Jah értem. Kvázi sound bart szeretnél csinálni. Nyugodtan berakhatod, a TDA IC és a kétutas szett cuccai kommersz termékek, nem fogja őket zavarni az egybe nyitott tér.
Az mondjuk igaz, hogy ha ezek a hangszórók hátul nem zártak, akkor érdemes lenne nem nagyobb légteret adni nekik, mint ami az eredeti dobozukban volt, mivel a levegőt mint rugalmas közeget használják csillapításra.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Kernel
nagyúr
A magassugárzókat kell a szélére tenni, mivel főleg az hozza létre a térhatást (gondolom zárt kosarú), a mély hangok között már nincs különbség lényegében, mehet egy térbe is.
A hangszóró lehet lágy felfüggesztésű, ami zárt dobozhoz való, vagy lehet merevebb, ami nyitott, illetve bass-reflex dobozhoz jó.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
krisztianAMG
senior tag
Szükségem lenne egy egyszerű egy műveleti erősítős magashang kiemelő áramkörre. Mentettem már le ilyen kapcsolást, de nem találom, és kiguglizni sem sikerült semmi értelmeset.
-
Lompos48
nagyúr
válasz krisztianAMG #47135 üzenetére
Treble booster:
741 helyett LF351...356, TL7x valamelyike talán jobban teljesíthet.
[ Szerkesztve ]
-
krisztianAMG
senior tag
válasz Lompos48 #47136 üzenetére
Ez sem rossz, de én még egyszerűbbre gondoltam. Egy RC szűrő aminek a kiemenete megy az opára + az eredeti jel átkötve az opa kimenetére. Emlékeim szerint így csak a kívánt tartományra erősítene rá, de lehet, hogy rosszul emlékszem.
LM386 lesz benne, 5V-ról kell működnie. A minőség most másodlagos.
[ Szerkesztve ]
-
Lompos48
nagyúr
válasz krisztianAMG #47137 üzenetére
Ez egy RC szűrős op amp. Ha megfelelő típust használsz, akkor működik 5V-ról is. Pl. Texas Instruments, OnSemi stb.
-
Kernel
nagyúr
válasz krisztianAMG #47135 üzenetére
Keresőszavak: active high pass filter.
Aktív aluláteresztő és felüláteresztő szűrők, a legegyszerűbb alapok:
http://www.swarthmore.edu/NatSci/echeeve1/Ref/FilterBkgrnd/Filters.html
Másod és harmadfokú aktív szűrők:
http://www.wa4dsy.net/robot/active-filter-calc
Egy magyar doksi:
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
(jan)
őstag
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni. Adott egy 555 által vezérelt pwm üzemű mézpergető motor vezérlése amiben elpukkant a meghajtó fet, viszont a felségjelzés le van róla csiszolva. A készülékházon 500watt van feltüntetve amit én kicsit sokallok mivel egy 10A-es biztosíték van beiktatva.
Kérdésem a következő: Milyen típussal tudnám pótolni ?
A kapcsolás valami ilyesmi a meghajtó tranyó bc337 típus.
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
-
Kernel
nagyúr
Noha más témában épp tegnap írtam, hogy mennyire elítélem az ész nélküli alkatrészcseréket, de amikor az értelem csődöt mond, utána már nem nagyon van más lehetőség, mint cserélgetni, próbálgatni.
Látszólag jónak tűnő forrasztási pontokat is átforrasztani.
Mindenféle alkatrész hibájával találkoztam már egyébként.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
(jan)
őstag
válasz Lompos48 #47149 üzenetére
Ezt vegyem igennek ?
IRF3205 vs IRF540
Árban nincs nagy eltérés, de gondolom a kisebb Rds(on) miatt a disszipáció jelentősen kisebb lesz, de javíts ki ha tévedek, évek óta nem foglalkoztam ilyesmivel, sajnos nagyon leporosodtak az emlékek[ Szerkesztve ]
Legszebb öröm a söröm és az áramköröm!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kitört a botrány az Amazonnál az irodai munka miatt
- Interactive Brokers társalgó
- Autós kamerák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Gitáros topic
- Házimozi haladó szinten
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PH!otósok beszélgetős, offolós topikja
- Formula-1
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- További aktív témák...
- Hoppá! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i7-10875H 32/512 Quadro RTX 3000 6GB FHD
- Honor Magic6 Lite 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Dell 7390 13,3" FULL HD/i5-8250U/DDR4 8Gb/256GB M2 SSD/HDMI/4G/CAM/BT/Wifi/Új AKKU 1 Év Gari!
- Aszta! Dell Precision 7550 Tervező Vágó Laptop -70% 15,6" i9-10885H 64/512 Quadro RTX 5000 16GB! FHD
- Thrustmaster racing clamp kézifék tartó
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest