Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Quetz

    őstag

    válasz -KP- #173083 üzenetére

    Doriannak es neked sincs teljesen igazad. Relatív hangerőt használva egy rendesen kalibrált rendszer ugyanolyan hangosan kell szóljon mindenhol. Értem ez alatt, hogy megvolt az EQ, ugyanaz a mérőprogram és a mikrofon, illetve a teszt hang külső forrásból jön és ezért átmegy a DSP-n.

    A referencia hangerő tekintetében sajnos van egy közkeletű tévedés, amit valamilyen okból a gyártók nem igyekeznek rendbe tenni. Ez pedig: a rendszert 85dB folyamatos hangnyomásra kell kalibrálni -20dB mérőjellel, ami azt fogja eredményezni, hogy a dinamika csúcs 105dB lesz.
    A probléma csupán annyi, hogy ez az IMAX méretű termekre igaz, nem pedig a 20nm-es nappalira. Oda már csak 80dB-re kellene kalibrálni, vagy ha 85dB-re kalibráltunk, akkor hangerőt -5-re állítani.
    Hogy legyen némi összehasonlítás alapunk a kívánt teljesítményről, tegyük fel a következőket:
    - A hangfal érzékenysége 89dB/w/m
    - A hallgatói távolság 3m
    - A kalibrálás 85dB-n történt, -20dB mérőjellel
    Ekkor a teljesítményszükséglet a hangerő függvényében:
    +---------+-----------------+
    | Hangerő | Teljesítmény(W) |
    +---------+-----------------+
    | 0 | 358 |
    +---------+-----------------+
    | -5 | 113 |
    +---------+-----------------+
    | -10 | 36 |
    +---------+-----------------+

    Jól látszik, hogy -10-es hangerőt már bármilyen AVR teljesíteni tudja, míg a -5 már határeset.
    Viszont ha figyelembe vesszük, hogy a hagnyomás csökkenésére használt képlet üres térre vonatkozik, ahol a távolság duplázása 6dB-vel csökkenti a mért hangnyomást, a valóságban pedig csak inkább 4dB-vel csökken a hangnyomás, akkor még a -5 sem tűnik elérhetetlennek.

Új hozzászólás Aktív témák