Új hozzászólás Aktív témák
-
indexolvaso
csendes tag
Köszönöm, a panelek nem az én érdemeim, a diyaudiostore -ból vettem őket.
Norwood:- Quad 405
Hát a hasonlóság annyiban ki is merül, hogy mindkettőben van IC :-) Remélem, hogy sokkal jobban is szól nála :-)- NFB
Nincs benne globális negatív visszacsatolás, az IC-kben lokálisan persze van, a buffer fokozat erősítése 1 körül van.- Autotrafo
Az autotrafó a VAS (Voltage Amplifier Stage), azaz a feszültségerősítő fokozat, kizárólag "ő" erősít így elég kicsi az egész erősítő erősítése, azt hiszem, hogy ilyen 15db, azaz 6-szoros sincs. Valószínűleg előerősítőért fog "kiáltani" a cucc, hogy kifussa magát.- Rv
Offset beállítás, bár van benne ún. Optical Bias (N.Pass szabadalom), amellyel automatikusan be kellene állnia az offsetnek, de nem véletlen rakták bele ezt a bővítést a kapcsolást módosítók.- Hűtés
3U magas a borda Ut=+/-22V és 1,5A lesz előreláthatólag. Beletervezek egy Noctua NF- R8 reduxot ventillátort a biztonság kedvéért.
A hétvégén végeztem mind a 2 Norwood SMD-s panel forrasztásával (jó ronda lett), a végfetek beforrasztása van hátra. A kimeneti bipoláris kondikat foglalatba raktam, hogy lehessen "játszani" a kondikkal.
Hétvégén jó lenne beindítani.[ Szerkesztve ]
-
ozzy711
Topikgazda
válasz indexolvaso #1951 üzenetére
Köszi a választ!
Ez egy merőben új megközelítés az biztos!
Szinte biztos, hogy kelleni fog külön előerősítő ( nekem 20 vagy 24 dB azt hiszem az erősítés, de a dac előfok kimenete így is pont kihajtja, néhány felvételen nem sok tartalék marad ).
Milyen előfokot tervezel használni, ha kevés lenne? Milyen dac-hoz lesz csatlakoztatva?Milyen összehasonlítási alapod lesz, milyen a jelenlegi erősítő "flottád"?
-
indexolvaso
csendes tag
Egy hobbitárs, aki épített M2 tulajdonos is egyben volt olyan rendes, hogy kölcsönadta az ő erősítőjét, amely jelenleg is nálam van. Még az eredeti komplementer JFET-es M2-ről beszélünk, de akár az M2x-et is meg lehet így építeni csak az ISHIKAWA buffert kell használni. Érdekessége, hogy 2db kapcsolóüzemű tápról megy.
Nagyon tetszik, még a TV fejhallgatókimenetét is rákötöttem, fiam imádja a Top Gun 2-őt
A DAC-om ki tudja ugyan hajtani, de a tulaja is mondta, hogy kell neki a preamp, alig várja, hogy megküzdjön egymással a 2 cucc
Preamp persze csak félig van kész, diyaudio.com Salas DCG3, egyszerre line és fejhallgató erősító is.
A DAC is diyaudio.com-os, van egy Ian Canada nicknevü fickó aki egy teljes streamer és DAC termékvonalat tervezett és jelenleg is fejleszti a láncot. Tervezek is upgradelni, persze csak a titokban (feleség is van).
Rasberry Pi 4 (Moode szoftverrel) -> galvanikusan független ún. FiFoPi áramkör HAT-ként ráültetve, amely tárolja és újraütemezi a zenei jelet, külön kvarccal a 2 frekvenciára -> DAC (szintén ráültetve) a ESS 9038 Dual -> Lundahl trafós I/V konverter -> RCA kimenet
Mindez egész perverz módon LifePO akkus tápról járatva (kivétel az RPi4), amelyet szintén Ian tervezett.
Az erősítő fronton furcsa helyzetben vagyok, néhányat építettem az évek során, de szinte sosem dobozoltam be vagy előbb-utóbb szétszedtem őket. Most, hogy a forrásom már egész jó érdemes komolyabban foglalkozni a hobbival.
A legutolsó általam épített ami nagyon jól szólt az egy AB osztályú L4 / B100 nevü kombó. A végfokot KD nicknévü és egy barátja tervezte, a audiodiyers.hu oldalon is fent van az egész .
[link]
A végfok szintén szétszedhető 2 részre. Az IPS és a VAS fokozatot az L4 alkotja, a buffer a meghajtó és végtranzisztorokkal pedig B100 névre hallgat.
Globális NFB-t nem tartalmaz, JFET bemenetű (ugyanazok, mint az M2-ben), a végén pedig bipoláris tranyók és az offsetre IC-t használ.
Az L4/B100 saját volt, de a B100 részt szédszedtem azzal a felkiáltással, hogy majd újra összerakom megbízhatóbban. Na azóta is dobozban van az L4 :-). Mindenesetre nem tettem le róla, az M2x után majd belevágok, mostmár sokkal komolyabb beltartalommal.
Csekély tapasztalatom alapján ha az ember hosszútávon hallgatható erősítőt akar akkor szinte minden számít. Egyik pl. hogy milyen alkatrészeket használ (legalább annyit, mint a kapcsolás vagy a tápegység). Az L4 -et először filléres yageo ellenállásokkal és teapo kondikkal raktam össze. Semmi extra nem volt a hangjában. Aztán kicseréltem néhány kulcs ellenállást Vishay / Dale-re, ill. a kondikat Nichicon Gold Tune-ra. Egész egyszerűen egy másik erősítőt kaptam. A dolog azért nem bemesélés szintü, mert a feleségem is megjegyezte, hogy sokkal jobb lett a zene.
Valakitől hallottam egy jó mondatot: Az igazán jó erősítő hangját a WC-n ülve is kihallod[ Szerkesztve ]
-
gordonfreemN
addikt
válasz indexolvaso #1951 üzenetére
Az, hogy az SND forrasztás csufi lett, ne is törődj vele. Nagyon nehéz hagyományos pákával meg úgy általában kézzel forrasztani, hogy szép legyen.
Nem véletlen, elvégre kemencében kellene.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz indexolvaso #1951 üzenetére
"...- Quad 405
Hát a hasonlóság annyiban ki is merül, hogy mindkettőben van IC :-) Remélem, hogy sokkal jobban is szól nála :-) .,.."Háááát, a QUAD 405-nél minden jobban szól... (Hiába menesztették itthon a mennyekbe hajdanán)
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Bogyó bá'
nagyúr
Nekem 25 éve az eredetit is többször sikerült meghallgatnom, de nem találtam a hangjában semmi különöset. Egy korabeli pl. Cyrus One hangjában jóval több élet volt, pedig az sem volt drágább, sőt. Házilag is építettünk akkoriban szebb hangú erősítőket. Tranyóval és csővel is...
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ozzy711
Topikgazda
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ozzy711 #1958 üzenetére
Nem volt az rossz erősítő a maga idejében, ezt elismerem. Kevés számú, "filléres" alkatrészekből összerakható, könnyen utánépíthető, nagyon jó műszaki adatokkal rendelkező alsó-középkategóriás erősítő volt - brutális (akkoriban annak számított a csatornánkénti szinuszos 100W!) kimenő teljesítménnyel, magas megbízhatósággal.
Viszont - szerintem! - sokkal "nagyobbat ment" itthon, mint amit a szubjektív hangzása alapján mennie kellett volna. Ugyanennyi pénzért - igaz, jóval kisebb teljesítménnyel - szebb hangú erősítőt is lehetett építeni (ahogy a külföldi gyártók építettek is).
A "cucilizmus" legvégén, mindenféle hazai, válogatás nélküli anyagokból összerakott másolatai még úgy sem szóltak, bár mindenképpen sokkal szebben, mint a korabeli "bolti" erősítők (pl. Videoton, stb.)
Anno a HFM-nek is etalonja volt évekig, amíg rájöttek, hogy egy sokkal rosszabb műszaki paraméterű, sokkal kisebb teljesítményű csöves "vacak" (konkrétan az Audio Innovations cég 500-as modellje) sokkal, de tényleg sokkal többet ad vissza a zene lényegéből. Pedig az az egyik legolcsóbb csöves gép volt akkoriban a nyugati piacon, semmi High-End, csak egy tisztességesen megépített olcsó gép. Pocsék rossz frekiátvitellel és torzítással....
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ozzy711
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #1959 üzenetére
Az alap, tranzisztoros, egy-tápos változat tényleg nem volt valami különleges, de láttam benne potenciált azért tuningoltam ( apropó, még a műveleti erősítőt is lecseréltem benne valami jobb OPÁ-ra ) .
Még tuninggal is igazán olcsón meg lehetett építeni.
Ma már inkább az "A" osztály felé orientálódok ( a komolyabb D-t osztályút esélytelen diy módszerekkel megépíteni, a hypex modulok meg nagyon drágák + hiba esetén a javításuk szinte lehetetlen a bonyolultságuk miatt, a csövesek meg számomra túl magas feszültséggel dolgoznak + fokozott karbantartási igényük is van ). -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ozzy711 #1960 üzenetére
Vénségemre én is "A-osztály" hívő lettem, csak éppen csövekkel.
Ugyanazzal az olcsó EL84 csövekkel sokkal szebb, "örömtelibb" a hangja a jelenlegi 2x2W-osomnak, mint a szekrény tetején porosodó, 8 db ugyanilyen végcsővel működő, AB-osztályú 2x20W-os gépemnek, pedig az is rendesen "ki volt találva", meg volt építve 25 évvel ezelőtt... A haverjaim anno arról is órát zengedeztek (ezt meg nem sok idegen hallotta még szólni, a "társas" HiFi-vel, szeánszokkal végleg felhagytam).
Viszont - sajnos - a frissen vett hangdobozaim annyira érzéketlenek (a régi KEF CODA7-ekhez képest), hogy muszáj lesz építeni (egy szintén csöves, és feltétlenül A-osztályú) 5-10W-os gépet. A mostani picurka konstans 55W-ot fogyaszt, az tuti 200W-ot fog kérni fixen. De ez egy ilyen játék, valamit valamiért....
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
ozzy711
Topikgazda
válasz Bogyó bá' #1961 üzenetére
(ezt meg nem sok idegen hallotta még szólni, a "társas" HiFi-vel, szeánszokkal végleg felhagytam).
Igen ez érdekes kérdés, hogy tulajdonképpen miért is vannak ezek a társas szeánszok.
Sokan csak f@rok méregetésre használják és ha esetleg nem tetszik valakinek vérig vannak sértve.
Pedig pont az visz előre, ha más véleményét is meghallgatjuk, persze úgyis a saját elhatározás lesz a döntő.
Vannak még a megkérdőjelezhetetlen, feltétel nélküli tudás birtokában lévők, akiknél ott van a bölcsek köve. Na velük nehéz szeánszozni, mert mindenki véleményét elnyomja.Mostanában én is elég ritkán járok ilyen összejövetelekre, de azért voltam párszor olyan helyen, hogy kulturáltan, a másik véleményét maximálisan elfogadva, kialakult egy közös origó az adott lánc minőségét illetően, ami előrébb lendített.
Persze velem sem egyszerű, mert mióta akusztikai mérés-párti lettem, az első kritika mindig a magas utózengési idő ( már ha tényleg magas ) .
Ha az nem megfelelő ( vagy csak kicsit magasi ), el is lehet felejteni a szeánszot, mivel úgy is a szoba saját hangját halljuk nem a rendszert.
Ez különösen kényes kérdés azoknál, ahol több milliónyi cucc van egy "kongó" szobában és nem érti, hogy mi a gond.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz ozzy711 #1962 üzenetére
Az én cuccomat egyszerre csak egyetlen ember tudja meghallgatni, egy 6 nm-es, ráadásul kedvezőtlen alakú (4,0m * 1,60m) kis dolgozószoba "belső felében" (gyakorlatilag 2,0m x 1,6m-en) lévő íróasztal köré van kiépítve úgy, hogy egész nap az ideális helyen ülök a forgószékemben, a "közeltérben". A hangszórók középvonala között 110cm a távolság, a fülemtől 70 cm-re van a síkjuk, 50 centi van a hátam és a hátsó fal között. A "szobaakusztika" pocsék természetesen, de - a kezdeti műszeres méréseket leszámítva - füllel mindig úgy hangolgattam a rendszeremet, hogy javuljon, egyre kellemesebb (kevésbé fárasztó, örömteli) legyen a hallgatása.
Egy ilyen szerkót csak ezen a helyen tudsz meghallgatni. A szobaakusztika és a hangdobozok "hibáit", jellemzőit a cserélgetett kábelezéssel, a DAC tuningjával, stb. úgy alakítgattam, hogy számomra egyre több örömet okozzon a hallgatása (Tehát meglévő hibát egy "szándékosan okozott" másik hibával korrigáltam, szerintem eléggé eredményesen.) Tehát valószínűleg semmi más helyszínen (nagyobb szobában, más hangszórókkal, stb.) nem állná meg helyét, már csak a csekély teljesítménye jóvoltából sem.
Két hete cseréltem a hangdobozokat (Monitor Audio BRONZE 100-akra), kb. mostanra kezdenek bejáródni, és mivel teljesen eltérő a karakterük az előző, KEF Coda7-ekétől, így majd csak ezután fogom ismét "össze lőni" a rendszert - esetleg másféle kábelezéssel, stb. Az már azért most kezd hallatszani, hogy jóval "értékesebbek" lettek az új hangdobozok, viszont a régi dobozok a csöves vackokkal olyan mértékben "össze lettek lőve", hogy sokat kell még dolgozzak, hogy megint teljes legyen a szinergia. Még várok pár hetet, hogy a dobozok elnyerjék a végleges hangzásukat.
Ja: lemaradt az illusztráció! [link]
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Dißnäëß
veterán
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz ozzy711 #1967 üzenetére
Semmi újkeletű, csak kevésbé volt fókuszban eddig.
Nagy kondiknál lehet jó, ha minden egyéb feltétel adott (elég elektrolit benne, kivezetések jók, nem púpos, stb stb).
Közel gyári állapotba hozza, nem teljesen, pl. az ESR nem mindig áll helyre eredetire, de ezt a műszeres mérés megmutatja úgyis, de általában jók az eredmények és az esetek többségében érdemes újraéleszteni őket és használni ismét. Főleg sokat állt készülékeknél jön jól, vagy NOS kondiknál (nyilván).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
ozzy711
Topikgazda
válasz Dißnäëß #1968 üzenetére
Akkor csak nekem volt új!
A sokat állt kondin pl. egy használaton kívüli erősítőt értesz, amit mondjuk 20 év után újra bekapcsolnak?
Látok fórumokon sok 70-es, 80-as években készült erősítőket, amiket "belenyúlás mentesnek hirdetnek ", szerintem egy olyat venni kicsit zsákba macska. -
Dißnäëß
veterán
válasz ozzy711 #1969 üzenetére
Igen, ilyen régiek, meg ahogy a video-ban is mutatja, számgép tápokból előbújó kurvajó Mallory és társai kólásdobozok, szóval minden ilyen célkeresztben, ami sokat állt.
Állítólag még a raktáron sokat álltaknak is jót tesz, de az ritka, hogy forgalomban lévő kondi csak úgy 10 évet álljon raktárban, inkább NOS meg ilyen elfekvő raktárkészletekre, többnyire már nem gyártott modellekre érvényes.
Egy szó mint száz, minden, ami "öreg", megfiatalítható.
Nem huszonévesre, mint újkorában volt, de harmincasra.Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
ozzy711
Topikgazda
válasz Dißnäëß #1970 üzenetére
Egyébként szerinted honnan lehet észrevenni, = anélkül, hogy kiszerelnék, mert akkor meg lehet mérni elvileg a nagyobb értékűeket is egy kis trükkel ) hogy egy puffer öregszik, "gyengül", ha be van építve egy tápba másik 8-10 társaságában?
Gondolok itt olyanra, hogy a kivezérelhetőség csökken, megnő a "brumm" stb? -
Dißnäëß
veterán
válasz ozzy711 #1971 üzenetére
Pontosan, nô a brumm, eleinte csak mûszer, késôbb fül is kimutatja, pláne nagyobb teljesítményfelvételkor és/vagy A osztálynál, ami alapból masszívan beterheli a tápot (persze ha túlméretezett, meghálálja).
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz ozzy711 #1973 üzenetére
Nálam sem hûvös a csô, lehet kiszervezem külsô házba a fûtôtrafót és annak komplett elektronikáját, aztán így hozom be a DC-t a tényleges erôsítôházba a fûtéshez, a megnyert helyen pedig elfér a melegtôl távolabb, szellôsebben a bal és jobb oldal pufferkondi blokkja.
Igen, meleg csökkenti az élettartamot.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
gordonfreemN
addikt
válasz ozzy711 #1973 üzenetére
A vidó érdekesnek tűnik, majd megnézem, mert kell hozzá a csí.
Mostanában én bicajozok, hogy vége lett a sulinak, meg tolom a melót is, ahol egész jó emelést kaptam a diplomára, nem panaszkodom.Szóval, öregedéssel a kondenzátorlemezen lévő anodizált réteg vékonyodik el talán álltában és egyre nagyobb feszre kapcsolva a névleges feszik (vagy másként áramkorláttal) ezt építik vissza talán?
Az nem világos, hogy ezt miért kell lassan, de sejtem: hirtelen hőmegugrás degradálná az élettartamot
A hőmérséketre a szakdogámban írtam is, pill.Meg is van:
"20°C-onként csökkentve az üzemi hőt, az élettartam duplázódik"¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
ozzy711
Topikgazda
válasz gordonfreemN #1977 üzenetére
Köszi, ez jó hír! Abban nem voltam biztos, hogy a kondira írt hőmérsékletre ( jellemzően 85 vagy 105 fok) vonatkozik a katalógusban megadott élettartam. Így tényleg érdemes minél hűvösebben tartani a kondikat.
-
denesdr
addikt
Üdv építők!
Egy olyan noob kérdésem lenne, hogy egy audio erősítőnek miért kell DC csatoltnak lennie? Ki kíváncsi DC-re hang esetén, miért kell azt erősíteni?
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #1981 üzenetére
Hangszóróvédelmi áramkör, ami nem a jelútban van, így aktív váltáskor ha elszabsz valamit, leoldja a magasat, amúgy meg kondi nélkül is tudod illeszteni az erősítőhöz.
Amúgy a DC csatolt megoldásoknak van egyfajta "fétise" hifiben, meg pár hátulütője is, a DC imbalance nem fincsi dolog, van aki kapcsolással, van aki kézzel (trimmer poti) ügyeskedi ki nullára ezeket, nálam is DC coupled az OTL
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
gordonfreemN
addikt
válasz denesdr #1985 üzenetére
Tönkremegy?
A magashoz más okból kell mint az erősítőbe. Hangsugárzónál az alacsonyabb frekvenciák elszeparálása a cél, gondolom tehermentesítés okán pongyolán fogalmazva. Meg gondolom egyfajta végső védelemként is, hamarabb tönkremegy szegény a DC-től mint a nagyok.
A hangfrekvenciás erősítővel hangfrekvenciát szeretnénk erősíteni, abba meg a dc nem tartozik bele. Az aktív elemek ne pazaroljanak energiát a dc erősítésre ami jelentős munkapont eltolódásokat eredményezhet.
De hoztam is ajándékot meg nem is, mert a kondi ami leválasztja a DC-t, az nonlineáris alkatrész.
Ilyenkor jöhet mondjuk a dc szervó még.Most szerintem semmi újat nem mondtam nektek, de azé leírtam mert majd elalszok már
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
denesdr
addikt
válasz gordonfreemN #1986 üzenetére
"A hangfrekvenciás erősítővel hangfrekvenciát szeretnénk erősíteni, abba meg a dc nem tartozik bele."
Hát ezaz, de a Hypex Ncore-ra azt mondja a gyártó, hogy DC csatolt, ami ugye azt jelenti, hogy az AC-val együtt a forrás DC-jét is erősíti. Vagy rosszul tudom?
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #1985 üzenetére
Pukk !
Minimum lesülhet a trafód primerje.
Hogy a szekunderre, a ribbon fele ezalatt mit indukál át, ne kérdezd.
Esetleg a Hypex kimenetén csattan el valami. De van védelmi áramkör bennük szerintem.Mindenesetre kondin amúgy én nem aggódnék. Legalább van mivel kísérletezni Kék, zöld, fekete, melyik hogy szól, stb..
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #1988 üzenetére
De mi pukk és mikor/mitől?
Csak azért kérdem, mert korábban használtam már kondi nélkül huzamosabb ideig is, de pukk még szerencsére nem volt.
Na de végeredményben mind1 is, ha nem ajánlott kondi nélkül akkor ez van, mivel az erősítő adott.
Ja látom, már megírtad."Mindenesetre kondin amúgy én nem aggódnék. Legalább van mivel kísérletezni Kék, zöld, fekete, melyik hogy szól, stb.. "
Hát ezaz, mindegyik típus másképpsz@rszól.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Dißnäëß #1984 üzenetére
"....Amúgy a DC csatolt megoldásoknak van egyfajta "fétise" hifiben, meg pár hátulütője is..."
Erről van szó: egy "problémát" megoldunk úgy, hogy helyette csinálunk 2-3 sokkal "súlyosabbat", nehezebben kezelhetőt. Én maradok a kondenzátoros jelcsatolásnál, csak az elkókat száműztem mindenhonnan, polipropilén fólia kondikkal kiváltva azt. Még a kis csöves fejhallgató-erősítőm kimenetén is MKP kondik vannak:
De a jelútban a kondik számát én is igyekszem csökkenteni: mivel a csövi előerősítőm kimenete kondival leválasztott, így a - szintén csöves - végfokom bemenetén elhagyhattam a csatoló kondit.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #1990 üzenetére
Nem alapjáraton kampó a magasnak, hanem ha hiba van a készülékben.
Pl. akinél otthon a gyári erôsítôje amikor elszáll (ritka manapság már h a végfok, de benne lehet), egyrészt szintén védelmi áramkörösek, másrészt a hangfalakba tett váltószûrô soros kondija megvédi a hangszórót.
Simán élhetsz kondimentes magassal, direktben a Hypex-re kötve, csak D osztálynál a kondi párhuzamos, a tekercs soros, az meg fémes kapcsolat, DC-t átviszi..
Ha konstans DC, a trafó a ribbon elôtt nem viszi át a szekunderre ezt, cserébe melegedhet a primer, miközben csökkenhet a hatásfoka. Nyilván a DC mértékétôl függôen.
Én minden magas elé tennék kondit, ha drága jószág. Olyat, ami mondjuk 1kHz-tôl már közel 0dB veszteséggel átereszt, így aktívan váltható 2k pluszminusz akármennyi körül (vagy efelett bárhol), nem szól bele a passzív alkatrész.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #1994 üzenetére
Szerintem ebben csak az a kihívás, hogy megtaláld azt a karaktert, ami szubjektíven a legsemlegesebb (ha erre törekszel), vagy a leg-akármilyenebb (ha pedig arra).
Egy erôsítô tele mindenféle alkatrészekkel, pláne ezek az integrált D osztályok.
Hypex esetén olyan nagyfokú a feedback mértéke, hogy ha ô bennehagy a kondiban mint "karaktert" épphogy vagy alig mérhetôen (ami THD deviációt okoz értelemszerûen amire meg az erôsítô reagál), és az mégis hallható, akkor az negligible, még szubjektíven is.
Ha akarod, vakoljunk le egy rendeset, bár már megtetted valszeg, de ha pszichésen is zavar vagy akár hallod is, hagyd azt bent, ami a legjobban tetszik. Az agyad tudja, hogy ez sem lesz a 100% igazság, mert ott van az a kis rohadék a magas elôtt, de egy mûködô hangszóró még mindig jobb THD-t produkál, mint egy nem mûködô.
A Hypex naturális karaktere ahogy Nálad én megéltem a mindenféle magasaiddal , "mocskosul" semleges bámi máshoz képest, amit hallottam valaha és ez a delta a legszembeötlôbb egyéb eszközökkel szemben, a naturalizmusán nem fog egy amúgy minôségi kondi kifogni, hogy most piros vagy kék Jantzen. Amikor másnak mutatod, akkor sem.
Ezért mondom én azt, hogy egy komplett dobozt hallgatva, nem a kondikat halljuk, holott szokás ezt a kifejezést használni.
Review-znak a neten sokan nagy mûgonddal hangfalakat, pontozzák ôket, stb. Nem mindig említik meg, milyen kondik belül. Sôt, high-end-ben sincs pláne stabil talaj ezt illetôen, h milyet tegyél elé.
A gyártó X-et ajánlja, mást nem. Ez mit jelent ? -> Vagy egyéni preferenciát náluk, vagy csoportos, hallgatói tesztes preferenciát. Mindkettô lehet a Tieddel gyökeresen ellentétes. Hátakkormeg nem mindegy ?
Ami Neked jó, azt próbáld elé.
Én megnéznék kettôt is, sorosan felezôdik a kapacitás, párhuzamosan duplázódik. Tedd párhuzamosan a két eltérô Jantzen-t elé (egymással párhuzamosan, a magassal sorba természetesen), hátha kiad egy orgazmust.
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Dißnäëß
veterán
válasz denesdr #1994 üzenetére
Az aktív váltást csak 0.0001%-ban teszi értelmetlenné.
Amennyi kurva anomália van a passzív váltásból, csoportfutási idô, fázis, utócsengés, impedancia, frekimenet, stb, inkább az aktív + védôkondi basszusInkább azon filózok, hogy mi lenne, ha tekerccsel együtt (soros kondi + párhuzamos tekercs) mennél, így másodrendûvel a magasra, amit 1k körülre teszel és efelett legyen 0dB szinten kb, és aktívval váltod el továbbra is, sokkal fentebb.
Az elsôrendû (kondi only, tekercs only) 90° fázistolást ad, a másodrendû 180°-osat.
Ergo, fordítva kösd be a magasat a védelmi kondi+tekercs után.
És így fülelj egyet, mit észlelsz.
Ez érdekel engem is amúgyDSP-vel az SPL-t nem korrigálnám (a kondi viszonylatában beszélgetve), mert még nem fejezte be az egyszem kondi a 90°-os fázisfordulását (érdemben).
Lehet kondit 500Hz-re méreteznék, vagy említett másodrendûvel 500-1000 között mélylevágás.
Több receptet is nézz (Linkwitz, Butterworth stb). Mind másban elônyös és hátrányos, az eltérô Q mellett.
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
denesdr
addikt
válasz Dißnäëß #1995 üzenetére
Nem szeretném szétoffolni a topikot, de egyetértek, az a kondi a magas előtt csak egy elem a sok közül, de b@sszus, pont az idáig legjobban tetsző magassugárzó elé kell berakni és tudom, hogy rátelepszik a karaktere a hangra, mert hallom, ha kicserélem másik kondira, akkor meg azt hallom, mert ismerem régről ezeknek a kondiknak a hangra gyakorolt színezését. Na mind1, végülis még kondival együtt is a legjobban tetszik azon magassugárzók közül amiket eddig használtam.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...