Keresés

Aktív témák

  • boygabi_

    aktív tag

    válasz Gülümaci #3453 üzenetére

    Köszi,de akár hogyan próbálom nem jön össze.
    Lehet elírták./nem lepne meg/ :U

  • Jégkokó

    veterán

    válasz Gülümaci #3453 üzenetére

    Világ életbe ez volt a fibernek a webes felülete.
    Amugy outlookal nekem tökéletesen működik

    A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

  • Jégkokó

    veterán

    válasz Gülümaci #3456 üzenetére

    Az oldalukról is be lehet lépni.

    A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

  • Mecy_Lacee

    aktív tag

    válasz Gülümaci #3451 üzenetére

    Isten hozott a való világban! :O

    Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....

  • Scholes9

    nagyúr

    válasz Gülümaci #3824 üzenetére

    Már javitják a netet, remélem nem csak kamu...Mondjuk ez a 2hónapig jó aztán 2 hónapig javítjuk a netet, mert rakás fos dolog ami itt megy engem is felbax...

    [ Szerkesztve ]

    PS5 + PS VR2 <-> XSX <-> 65” S90C

  • egle

    tag

    válasz Gülümaci #3823 üzenetére

    Nem mondod hogy emelnek árat? Tényleg mire fel? A papíron 1 megás, de a valóságban jobb esetben kb. 30-40 kbyte/s -os "netszolgáltatásért"? Bazmeg 2 hete 700+ pingekkel játszok, a netem egész nap egy rakás szar, és erre még emelnek is? Na azt hiszem nekem és a fiberrel való együttműködésnek mostmár tényleg itt van az ideje hogy befejezzük. Ilyen egy gyökér, fos,szar szolgáltató cég bazmeg a világon nincs mégegy.

  • Zsadi

    őstag

    válasz Gülümaci #3823 üzenetére

    Nem lehet hogy lejárt a hűség? Lejárat után számlázzák ki a rendes nem akcíós árakat.

    G4bi89: Kicsit lassabb mint szokott, de a pingek renben vannak.

    [ Szerkesztve ]

  • F_Zolee

    veterán

    válasz Gülümaci #3898 üzenetére

    Hát valahogy mégis működhet törvényes kizsákmányolás. :( Nemértem, hogy lehet így egy céget vezetni. A legnevetségesebb az, hogy ha valami problémád van akkor is szarnak bele ha már bejelentetted egyszer. :((( Ezekután már körültekintőbben szerződök...

  • Mecy_Lacee

    aktív tag

    válasz Gülümaci #4003 üzenetére

    Visszahívtak??? Ilyet nálam csak a vodkafon csínált...

    Az alkohol nem oldja meg a problémákat - bár a tej sem....

  • trendax

    tag

    válasz Gülümaci #4003 üzenetére

    Most megint elkezdte a modem. :D
    Bár azért gyanús, hogy egész nap semmi baja nemvolt, pedig nem pihent, csa megint kb most. 3-4-5x újraindul egymás után néha akár fél perces szünetekkel, aztán jó..

    Még várok vele picit, ha hétvégéig is mindig kb ilyen tájban újraindul, akkor beviszem a modemet..

    <Ati_X> ja az infósok ip cím alapján biztos beháromszögelik a csávót

  • Jégkokó

    veterán

    válasz Gülümaci #4059 üzenetére

    Ezért tartom korrektebbnek az adsl t a fibernél, mert a 8 megás vonalnál garantálnak kb olyan 500kbites letöltést és 192 kbit feltöltést, ami azért nem annyira csiga sebeség, mint amennyire a fiber be tud lassúlni.
    Furcsa mód a speedtets.net grafikonján egy teljesen egyenes vonal jelzi a jelenlegi sebességemet, a fibernél meg össze vissza ugrándozott.

    A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

  • shabbarulez

    őstag

    válasz Gülümaci #4059 üzenetére

    Ez azért nem ilyen 1xű ez ahogy te elgondolod. Tisztában vagy azzal mennyibe kerül 8 Mbps garantált sávszél? Szerintem 200 ezer feletti ára van. Értelemszerűen ha ennyi a piaci ára akkor nem fogja neked a szolgáltató lakossági szolgáltatás keretében ugyanezt a töredékéért adni. A lakossági szolgáltatások best effort jellegűek, vagyis ezeknél a szolgáltatók a "legnagyobb jóindulattal" törekednek arra hogy az idő nagyrészében maximális közeli legyen a sebesség, de erre garanciát nem fognak vállalni. A garantált értékek pedig kicsik mert az alkalmazott technológia korlátai és a garantált sávszél közöts osztott kapacitásai alapján kell azt meghatározni. Egy lakossági szolgáltatásnál az egyéb minőségi paraméterek is mérsékeltebbek mint egy garantált szolgáltatásnál, a rendelkezésre állás kisebb, hiba esetén az elhárítási idő nagyobb, stb.

    Mindezek a kompromisszumok azért vannak hogy a szolgáltatás ára egy olyan szintre legyen csökkenthető, ami már a tömegek számára is megfizethető, ez pedig jellemzően egy 5-10 ezer forintos ársávot jelent. A best effort jelleg tette lehetővé hogy olcsóvá váljon a netszolgáltatás persze ehhez megfelelő kompromisszumokat kell bevállalni, hisz a bérelt vonali árszint töredékért nem lehet ugyanazt a minőséget adni. Viszont az átlag fogyasztó a megfizethető árért cserébe jellemzően hajlandó erre a kompromisszumra, aki meg nem annak még mindig ott vannak a bérelt vonalai garantált termékek széles skálája. Anno jó tíz éve amikor még csak bérelt vonalak voltak magánember aligha engedhette meg magának az internet luxusát, de aztán a szélessávú best effort csomagot úgy egy évtizede elkezdődő terjedésével ez megváltozott és hétköznapi halandó számára is megfizethető lehetőséggé vált a szélessávú net. Ma már több mint 300 millió előfizető van világszerte ennek a pénzügyi modellnek köszönhetően, ami aligha lenne így ha még mindig csak garantált bérelt vonali termékeket árulnának.

    Gondolj bele hogy egy átlagos DOCSIS kábelnetes hálózat letöltési iránya 50 Mbps elérési kapacitást biztosít, ezen kell osztoznia az adott területet kiszolgált netelőfizetőknek. Ehhez a CMTS túloldalán a gerinchálózati csatlakozás felé a szolgáltatónak egy garantált 50 Mbps-es bérelt vagy saját kapacitással kell rendelkeznie, ennek a költségeit kell szétosztva beépíteni az adott szakaszon lévő előfizetők havidíjába. Az elérési szakasznak is van díja hisz annak kiépítési, üzemeltetése is pénzbe kerül ez is szétosztódik az előfizető között. Ha kicsi utána számolsz egy 50 Mbps-es kapacitás egy hónap alatt ha végig 100%-os van kihajtva 15 terabyte adatmennyiség kiszolgálására képes. Persze ennyire képtelenség kihajtani az átlagos terheltség csúcsidőben van maximumon de utána a hajlani és délelőtti órákra alaposan visszaesik, de egy 2/3-os terheltséggel lehet számolni. Az havi 10 ezer gigabytera elég.

    Ha mondjuk 350 előfizető van rákötve erre a kapacitásra akkor 50 Mbps/350=142 kbps. Ez alapján is látszik hogy 128 kbps garantált kapacitás fölött ígérnie a szolgáltatónak nem lenne túl reális, a hálózat elérési szakaszának a szűk keresztmetszete ennyit tesz lehetővé. Persze ez csak akkor van ha mind a 350 előfizető 1xre tölt le. Ennek a valószínűsége szinte zéró, de egy garantált vállalás azért garantált mert a legszélsőségesebb, legvalószínűtlenebb helyzetben is biztosítani kell. Normál esetben az előfizetők tizede sem tölt 1xre ugyanabban az időpillanatban, sők jellemzően a letöltések rövid idejűek. Pl. betölt egy weboldalt pár mp alatt, utána percekig olvassa és ezek a webes használatok nincsenek átfedésbe egymással így jól osztható a közös kapacitás. Így nagyobb sebességek is kioszható, magasabb maximális értékkel, persze ezek elérésének az esélye a hálózat terheltségének függvénye. Ha egyidőben sokan foglalják a kapacitásokat akkor több felé osztva a közös sávszélt, mindenkinek kevesebb is fog jutni. Egy havi átlagos adatforgalom is könnyen kalkulálható 10 ezer GB/350 user az ~30GB/hó átlagos forgalom ami azért elég jónak mondható átlag érték.

    Most gondolja be ha az általad vízionált 4 Mbps garantált sebeséget vállalnák a szolgáltatók az mivel is járna. Egy 50 Mbps-es kapacitásra maximum 12 előfizetőt lehetne belapakolni, hisz garantált érték csak így lenne biztosítható. Viszont ekkor az a költségszint ami az előző esetben 350 user között oszlott szét az most csak 12 között oszlana szét. Ez bizony igen magas havidíjat eredményezne, durván a felét annak mintha garantált 8 Mbps-et vettél volna. Nem hinnén hogy az ügyfelek hajlandóak lennének azért 100 ezer forintokat fizetni hogy ilyen magas garantált sebességgel rendelkezzenek. Persze ezzel akár havi 800-1200 GB-ot is letölthetnének, hisz a garantált sávszél megvan hozzá, de erre nem hiszem hogy az ügyfelek döntő többsége részéről erre valós igény lenne. Egy átlagos ügyfél beéri havi 5-10GB-tal is és sokkal fontosabb számára hogy olcsón, mondjuk maximum 5 ezer forint mégkapjon egy belépő szintű csomagot ami még hajlandó a netre áldozni. Ezért ő majd böngészget, chatel, néha megnéz egy-két vicces videót a youtubeon, esetleg letölt egy-két mp3-at. Ez neki elégséges és ez be is fér abba a best effort keretbe amivel a szolgáltatók kalkulálnak amikor a költségeket is kalkulálják. A problémája pont ezért van a nagyforgalmú fogyasztókkal mert az ő havi forgalmuk messze a modell szerint kalkulált átlagos értékek fölé esik. Persze egy bizonyos mértékig ez még bele van kalkulálva és tolerálható(pontosabban átterhelhető az átlag fogyasztó számlájára) de ennek is megvan a határa.

    Szóval azért itt nem csak a szolgáltatók érdekeiről van szó, az előfizetőnek is érdeke hogy megfizethető árszinten lehessen kapni szélessávú szolgáltatást. Az olcsóbb árnak viszont természetszerűen gyengébb minőségi jellemzőkkel fog bírni mint egy ugyanolyan sebességű garantált bérelt vonali szolgáltatás.

  • Jégkokó

    veterán

    válasz Gülümaci #4083 üzenetére

    A fiber netnél ez nem olyan egyértelmű, más szolgáltatók inkább a kisebb csomagot ajánlanák, mert az biztos meg lesz, de a fiber már csak ilyen.

    Amugy másnak is a lemondás napján elveszett a fibernetes email címe?

    A főnök tekintete mindig nyílt és őszinte. Vagyis egyik szeméből a nyilt gonoszság a másikból az őszinte rosszindulat sugárzik.

  • Reag3nS

    senior tag

    válasz Gülümaci #4083 üzenetére

    Teljes mértékben igazad van! Én ezt úgy mondtam, hogy egy bizonyos rutinnal rendelkezem.
    Egy teljesen átlagos internetező erre nem is gondol.

    Viszont ha a felhasználó látja, hogy ennyit fizetek de a sávszél nem annyi amennyi, akkor reklamál, aztán elmagyarázzák neki hogy ennyi a max amit bír a vonal, akkor a felhasználónak magától csak van annyi sütnivalója, hogy ok ha ennyit bír akkor nem is kell ekkora csomag.

    Megjegyzem az irodákban a szerződést kötő nőci a megabájt és a megabit közötti különbséggel sincs tisztában, nemhogy a vonal minőségéből adódó hátrányokkal! Úgyhogy ott nem valószínű, hogy felhívják a figyelmét egy ügyfélnek erre, persze ha ha valaki ért hozzá akkor biztos mondja, ha csak nem szarik rá!

    CyberGames >>> http://cybergames.hu/

Aktív témák