Aktív témák

  • szvl

    tag

    Hogy ki a gyík arról meséljen az alábbi történet.

    A Fibernet eladta a tőlem származó nemlétező tartozását egy behajtócégnek. Miután minden számlámat rendben kifizettem, ezt 3 alkalommal igazoltam az ügyfélszolgálaton illetve fax-on a központban majdnem mehettem a bíróságra az igazamat vádlottként bizonygatni. Részletek:

    Az előzményekről mindössze annyit, hogy nálunk Fibernet a kábeltv+internet szolgáltató, az előfizetési díjakat banki átutalással szoktam kifizetni.

    A kálváriám 2008 márciusában kezdődött. Annak rendje és módja szerint megérkezett a Fibernet-től a számla (kábeltv + internet), ami meglepetésemre egy havi hátralékot mutatott. Nosza mondom, biztosan elfelejtettem átutalni. Nem baj, legközelebb dupla havidíjat utalok. Így is történt, áprilisban kétszeres összeggel gyarapítottam a Fibernet vagyonát. Ekkor még azt hittem, hogy a probléma megoldva.

    De nem ám, mert a májusi számla megint egy havi hátralékot mutat. Erre felhúztam a szemöldökömet, hogy ez meg hogy lehet? Most rendeztem a tartozásom. Irány az Internet, azon belül is a házibank, lássuk csak, hogy mi történt az elmúlt pár hónap során köztem és a Fibernet között. Hát az történt, hogy 2007 januárjáig visszamenőleg egyetlen hónapot sem találtam, amikor a fizetési kötelezettségemnek nem tettem volna eleget. Tehát momentán éppen egy havi túlfizetésem van, nem hátralékom. Hogy az összeg előtt szereplő előjel értelmezése véletlenül se legyen félreérthető vastag betűkkel fenyegetnek, hogy ha tartozásomat nem rendezem 30 napon belül, akkor levágják a kábelt.

    Nincs más mit tenni, hát kinyomtattam 2007 januárjáig visszamenőleg az összes bankszámlakivonatot és nyakamba vettem a várost felkeresni a Fibernet budapesti ügyfélszolgálatát. Másfél óra alatt vitt el oda a BKV, de én türelmesen kapaszkodtam a villamoson, mert ha levágják a kábelt az fáj nekem. Előadom panaszom az ügyintézőnek abban a biztos tudatban, hogy most akkor megkeresik, hogy melyik az a két átutalás, amit a Fibernet nem könyvelt le. Nem egy bonyolult művelet, hiszen januárban még a Fibernet szerint sem volt tartozásom, tehát mindössze a most elmúlt 4 hónapot kell végignézni. De nem, mert az ügyfélszolgálaton erre nincs lehetőség, ezt csak a "központban" tudják megtenni. Ott kéne hagyjam tehát a bankszámlakivonataimat. Ez nem tetszik, hiszen akkor bárki kedvére csemegézhet, hogy mennyi a fizetésem, hol mennyiért szoktam vásárolni, milyen megtakarításaim, hiteleim vannak. De ezekkel az aggodalmaimmal a Fibernet nem tud mit kezdeni. Végül betettük az egészet egy nagy borítékba, hogy csak a központban férjenek, hozza az adatokhoz.

    Ezek után kíváncsian vártam, hogy rendezik a problémát. Eltelt egy hónap, majd kettő, végül a negyedik hónap után meg kellett állapítanom, hogy a probléma nemhogy megoldódott volna, hanem fokozódott. Az állítólagos tartozásom nem tűnt el csak az összeg változott, volt olyan hónap, amikor állítólag 4 havidíjjal tartoztam. Gondolom, mondanom sem kell: én pedig fizettem becsülettel minden hónap 5. napján.

    Szeptemberben tehát újabb kirándulás következett az ügyfélszolgálatra, ahol ismét átadtam a banki kivonatokat. Mellékeltem egy táblázatot is, az utalások dátumáról, összegéről, közleményéről csak a Fibernet kedvéért, hogy ne kelljen 21 számlakivonatot végignyálaznia, ha éppen nincsen rá kedve. Immár rutinosan adtam át a papírokat az ügyintézőnek, aki megnyugtatott, hogy az előző csomag biztosan elveszett valahol (?!?), de most már minden rendben lesz.

    Hát nem lett. 2009. januárjában már nem az ügyfélszolgálatot kerestem meg, hátha ők a hunyók, hanem a másik hivatalos utat próbáltam ki: faxon mentek az adatok a megfelelő levél, táblázat kíséretében egyenesen a központba. Mellékesen megemlítettem, hogy idegrendszerem megkímélése érdekében amennyiben a könyvelésüket nem teszik rendbe a szolgáltatást felmondom. A faxra az ÁSZF szerint 30 napon belül kellett volna reagáljanak, de 75 nap után sem történt semmi.

    Mellesleg megpróbálkoztam megkeresni egy illetékest a "központban", a Krisztina körúton, de ott csak a biztonsági őrig jutottam, aki nem engedett fel. A történetemre csak annyit mondott, hogy ezt naponta 20-25 alkalommal kell végighallgatnia különböző ügyfelektől. Vagyis az esetem nem egyedi!

    Mindezek után behajtócéget küldtek a nyakamra. Egyszerűen nem találok szavakat. De talán nem is kell keresgélni őket. A történtek magukért beszélnek...

    Negydeik alkalommal az ügyfélszolgálaton megtörtént A CSODA: megtalálta a Fibernet, hogy melyik az a két átutalás, ami megérkezett hozzuk, de nem könyvelték le. Nem kellett mást tenni, csak bemenni az ügyfélszolgálatra, és eltölteni ott másfél órát. Vegyük csak sorra a Fibernet által elkövetett hibákat/mulasztásokat:

    1) Nem könyvelték le a 2008 februári utalásomat.
    2) Nem könyvelték le a 2008 májusi utalásomat.
    3) Nincs ellenőrzés a rendszerükben, hogy minden beérkezett utalást lekönyveltek-e.
    4) Az ügyfélszolgálaton tett 2008 májusi látogatásom alkalmával az ügyfélszolgálatos nem vette a fáradtságot, hogy megkeresse melyik hónapot nem könyvelték le. Helyette az ügyet a központba továbbította nekem pedig a pofámba hazudta, hogy ezt az egyeztetést nem tudja megtenni.
    5) A központban sem keresték meg a mulasztást.
    6) Az ügyfélszolgálaton tett 2008 szeptemberi látogatásom alkalmával sem nem vette a fáradtságot az ügyfélszolgálatos, hogy megkeresse melyik hónapokat nem könyvelték le. Helyette az ügyet ismét a központba továbbította, nekem ugyanúgy a pofámba hazudtak.
    7) A központban ekkor sem keresték meg a hiány okát.
    8) A 2009 januárban küldött faxomra sem reagáltak semmit.
    9) Eladják a nemlétező tarzozásomat egy behajtócégnek anélkül, hogy meggyóződnének arról, hogy esetleg nem a Fibernet tévedett.
    10) Mindez tipikus hibának mondható, hiszen a szomszéd pultnál levő ügyfél is hajszálra ugyanezzel a problémával küzködött.

    A megoldás tulajdonképpen pofon egyszerű volt: meg kellett keresni 2 le nem könyvelt átutalást. Egyszerű művelet : össze kellett hasonlítani két oszlopot: az egyik az én utalásaimat tartalmazta, a másik a lekönyvelt tételeket. Csakhogy erre senki sem volt hajlandó 12 hónap alatt. Mindez nekem 13-14 órányi utánajárásba került (munkaidőben, hiszen csak akkor dolgoznak) valamint egy maroknyi ősz hajszálba.

    Hát csak azt tudom mondani, hogy ezek után a Fibernet áraira és sorozatos súlyos mulasztásaira való tekintettel csak a mazochistáknak és az acélideggel megáldott burzsuly emertársaimnak ajánlom.

Aktív témák