Új hozzászólás Aktív témák
-
Fuhur
kezdő
A billegés normális. A helikoptereknél és a multikoptereknél egyaránt kialakuló örvénygyűrű okozza a billegést. Pontosabban a függőleges merüléskor a szerkezet a saját maga keltette örvénygyűrűbe merül bele. Ez akár zuhanáshoz is vezethetne de a DJI ezt úgy oldotta meg, hogy korlátozza a merülés sebességét. Ha pedig nem akarod a billegést, akkor merülés közben haladj vele mondjuk előre. Máris stabil marad a cucc.
-
Fuhur
kezdő
válasz KillHates #4830 üzenetére
Jó ez az animáció!
Különben kis drónoknál is jól megfigyelhető a dolog. A lakásban ha hirtelen merülök, akkor erősen "táncolni" kezd és sokszor a padló állítja meg. Teljes gáz sem mindig tudja megfogni. Persze ezeknél nincs is semmi kifinomult korlátozás ezekre az esetekre. Gyors merüléshez intenzív előre haladás is kell. Akkor nem kerül bele az örvénygyűrűbe. -
Fuhur
kezdő
Bevallom, én némiképp DJI fun vagyok. Sokféle gépem volt és amikor meglett az első PII-esem, a srácokkal jót derültünk az első teszt során. Néztük a képét a monitoron és szinte együtt mondtuk, "ez is épp úgy lefagy, mint a többi". Aztán jött a döbbenet. Nem fagyott ott le semmi, csak a kép annyira stabil volt, hogy olyat addig nem láttunk.
Én azóta csak DJI gépeket használok. Nekem még csalódást nem okoztak. Pedig munka, kísérletek, mindenféle hordozni való drága cucc és mindig működött.
Kirándulni, utazni mostanában a Mavic Pro-t viszem. Kicsi, kényelmes és hobbinak több, mint tökéletes.
Csak egy példa a Pro képességeire:
https://sketchfab.com/3d-models/sopot-vizeses-sopot-falls-e1961268294b43b0897e42f3b7d29c2b
Ez Horvátországban készült
-
Fuhur
kezdő
válasz Roland0224 #4842 üzenetére
Tudod, csak nincs képed meg telemetriád. Illetve annyi telemetriád van amennyit a távirányító kijelzőjén látsz. Egyszer jártam úgy, hogy elfelejtettem magammal vinni a tabot és a telefonomra meg nem akartam telepíteni a programját. Simán ment csak a távirányítójával. Még képet is tudsz készíteni vagy videót csak épp nem látod, hogy mit fotózol pontosan. A Mavik lábain lévő piros világítás kikapcsolódásából látod, hogy épp fotóztál vagy indítottad a videó felvételt.
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
Én csak fényképezek, nem videózok. Nekem eddig sose volt DJI gépekkel gondom, Az Inspire egy igásló. Olyan feladatokat kellett megoldanom vele, amire ma is rossz visszagondolnom. A Phantomok gond nélkül repülnek ma is. Igaz, hogy wifisem sose volt és nem is lesz . A Mavic Pro-t meg beküldetem a tenger fölé, hogy egy szigetet fotózzak. Simán tette a dolgát. Ezek tényleg nem a legolcsóbbak, de egyszer kell megvenni. Azt követően csak szolgálnak.
És ugyan így van ez az appot futtató kütyüvel is. Eleinte (ez nagyon eleinte volt ) még androidos telefonnal próbálkoztam. Mellesleg ma is Android hívő vagyok, de a DJI vezérljője (DJIgo) csinált furcsaságot. Vettem egy almás tabot (mai napig nem barátkoztunk meg) és az erre a célra tökéletes. Másra nem is használom, mert nem szeretem, de a DJI filozófiája szerint elsődlegesen az almákra fejlesztettek.
A DJI egy prémium kategória (volt). Ők is megindultak az olcsóbb kategóriák felé nyilván üzleti megfontolások alapján. De véleményem szerint ezek nem is lettek olyan jók. Inkább rontják a márkanevet mintsem öregbítenék.
-
Fuhur
kezdő
A Dji4 appban van egy beállítás ott ahol a tanul mód is van "Enable max distance". Ott lehet beállítani vagy éppen kikapcsolni ezt az értéket. Emlékeim szerint a régi DJI appban is van ugyanez a kapcsoló.
-
Fuhur
kezdő
válasz MlbMatic #4990 üzenetére
Igazából nem hiszem, hogy ne férne bele. Sokkal inkább értelmetlen. Én még régen (és ez tényleg régen volt) tettem mikrofonos kamerát RC repülőmbe. Két dolgot lehetett hallani:
1. Üvöltő motor és légcsavar zúgás (pedig ott csak egy motor és lékcsavar volt).
2. Álló motornál mindent elnyomó szélzúgás. És ügye multikopternél az álló motor nemigen játszik.
Szóval semmi értelme mikrofont tenni a fedélzeti kamera mellé. -
Fuhur
kezdő
válasz MR007RM #5091 üzenetére
Közel van a kamerád a GPS vevőhöz vagy az antennához. Általában ez a kettő ilyen kompakt gépeken ugyanott van. A kamera elektronikája zavarja a GPS vételt.
próbáld meg a kamerát alufóliával betakarni. Ronda, de kísérletnek jó. Ha javul a dolog, akkor le kell árnyékolnod a kamerát. -
Fuhur
kezdő
válasz tirszin #5290 üzenetére
nekem az Inspire 1-hez 7 aksim van. Igaz, hogy ez 2 gépen osztozik. Mostanában már nem dolgozom velük, de amikor valamit mérek (szoktam kísérletezgetni) akkor gyakorlatilag mindet elfogyasztom.
A Mavichez csak 3 van, de az általában elegendő. Ezzel szoktam utazni és ha látok valamit fotózok. Általában 3D rekonstrukciókhoz használom és ahhoz kb a 3 aksi elég.
A Phantomokhoz szintén van 4 aksi ami 2 gépen osztozik. Ezeket manapság ritkán használom és itt a 4 aksi általában soknak mutatkozik. Főleg hőkamerás képekhez használom mert ezekre vannak felrakva. -
Fuhur
kezdő
Lehet, nem lenne baj elfogadni, hogy léteznek más felhasználások is és azokhoz valóban több aksi kell és nem azért mert "felelőtlenül gyártjuk a szemetet".
Én rendkívül sokszor repítek Inspirét 7 aksival úgy, hogy egyetlen képet sem és egy pillanatnyi videót sem készítek mégis "zsinórban" elhasználom a töltött aksikat.
Amikor meg 3D képekhez kell a fotó, akkor meg azért fogy a több aksi, mert témától függően 200-300 pozícióra állás és fényképezés történik de volt már amikor 1000 feletti volt a pozícióra állás és fotózás. És nem felelőtlenségből meg gyakorlatlanságból, hanem mert ehhez ez kell.
Amúgy meg talán nekem az elsők között (ha nem a legelsők között) lett Inspirém idehaza. Azóta csak két aksi adta meg magát. A többi a mai napig megy és jól megy. Nem kell ezt az akku kezelést annyira fetisizálni. Az aksik elektronikája nagyon sok dolgot megold![ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
Hátha így érthetőbb. Van, hogy kamerát fel sem teszek. Fogadjátok már el, hogy egy légi eszköz nem csak fotózásra használható! Az ott az alján egy sugárzásmérő.[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz tirszin #5323 üzenetére
Nem! Pont ott tatunk, ha valamit nem értünk akkor azt a dolgot negatív kontextusba helyezzük. Én semmi mást nem akartam, csak annyit, hogy rengetegen vagyunk és szinte végtelen sok célból használhatjuk az eszközöket. Ami nekem fontos az a másiknak lényegtelen. De ettől még nem kell haszontalannak, károsnak, meggondolatlannak satöbbi aposztrofálni.
Az önfeledt repkedés is ok, mert az nem céltalan hanem éppen annak aki ezt végzi egy hasznos időtöltés mert kikapcsolódik, szórakozik, pihen... egyszerűen jól érzi magát tőle.
Hányan vannak, akik felülnek a motorra és "csak" motoroznak egyet. Magam szoktam repülni (nem repíteni) és csak saját élvezetemre. Akkor most kössem fel magam a tékozlásért?
Megint mások -hogy visszatérjünk az akku használatra- racer drónoznak. Ott aztán puffadnak az aksik és mennek is hamar a kukába (képletesen kuka, szelektív gyűjtő, nehogy ez legyen a fogás az írásomba). De ez sem tékozlás szerintem. Én most kezdem próbálgatni és örökre amatőr maradok a témában de nagyon tetszik. Szórakoztatják ezek a srácok, lányok magukat és a nézőket egyaránt.
Szóval kicsit elfogadóbbnak kéne lennünk szerintem. -
Fuhur
kezdő
Én valószínűleg elfogult vagyok. Nekem van Prom-m. Ezt viszem magammal utazásaim során. Kicsi de mégis masszív. Tengerparton erős szélben is stabil volt. Vannak helyek ahova az ember könnyedén visszamegy ha a felvétele nem sikerül, de számomra azért nem minden úti célom ismételhető. Például vittem magammal Japánba (a "vivés" még így is egy sírnivaló tortúra volt ) és igencsak bánatos lettem volna, ha nem tudtam volna legalább egy drónos fotót készíteni. De a Pro megbízható volt akkor is. Sok egyéb felvételeim közt ez is ott készült a Pro-val: [link] .
Szóval én nem gondolkozom az eladásán noha azóta jöttek ki újabbak. Nekem az újak extra funkciói nem kellenek. Nem "gerjedek" a követésre az akadály kikerülésre, stb. A Zoom talán egyetlen többlete ami engem érdekelne az éjszakai felvételek jó minősége. De csak ezért még nem éri meg számomra. Az otthoni szilveszteri tűzijátékot ez is elég szépen tudja rögzíteni. -
Fuhur
kezdő
Nekem a tapfly annyira nem jött be, de a waypointot igen gyakran használom. Ha csak úgy repítem magam szórakozására vagy 3D készítéshez akkor a Go4-t használom. Ha egy területet fotózok, akkor inkább a Pix4d Capture progit használom. Azzal jól lehet ilyen feladatokat tervezni. És van, hogy saját vezérlő progit használok spec. feladatokhoz. Az a jó, hogy ezen a szinten a megírt pogi (waypoint repülés ez is) pont úgy jó a Mavichez, mint az Inspirehez.
-
Fuhur
kezdő
Végig levegőből készült minden kép. Pontosabban párat (tényleg csak párat) készítettem kézből a tetősík alatt. Kb a 160 fotóból 10-et készítettem kézből. Itt a lényeg számomra inkább a hely kuriózuma volt. A kis pihenő nem nagy. Kb egy esőbeálló egy japán parkban. Érdekes módon senkit sem zavart. Voltak arra járó helyiek. Sétáltak, kocogtak, bringáztak és mind köszönt majd tovább ment.
De van például erős szélben (féltem is tőle, mert nem szoktam de annyira tetszett a hely, hogy meg kellett próbálni ) is felvétel. A pro 20-30 fokba dőlve tartotta a pozíciót. Ráadásul ez egy partszakasz volt és a tenger felől kellett fotózni: [link] . Én ettől kezdve csukott szemmel bízok a Proban! Ez egy Horvát tengerpart volt. De simán elmegy marsi tájnak . -
Fuhur
kezdő
válasz tirszin #5472 üzenetére
Én nem haragszom. Neked nem tetszik. OK. Nekem pedig szép emlék. Valószínű, hogy sok mindenben különbözünk. Nekem a házam tele van mindenféle "kacattal" amiről sok szép régi emlék jut eszembe. Neked valószínű mindez felesleges lom. Nekem sok drónom van neked egy is sok (Te mondtad). Én magam szórakoztatására is repítek, Te pedig csak "közérdekből". És még sorolhatnám....
Mellesleg nézelődhetsz a linken látható nevem alatti többi 3D modelljeim között....Persze csak ha érdekel
Egyébként mindkét modellben van érdekesség csak hát nem mindenki számára. Aki 3D-zik az észreveszi:
- A japán kis pihenőben például az, hogy a modell belülről is nézhető nem triviális. Persze nem is varázslat, csak úgy mondom...
- A tengerparti dologban pedig túl azon, hogy nekem most is tetszik, a vízfelszín kérdése érdekes. Már csak azért is, mert maga a módszer nem teszi lehetővé a víz vagy más homogén felület rekonstrukcióját.... itt mégis jópofán mutat.[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz AuraSync #5476 üzenetére
Ilyen Landig pad-ot vettem én is. Kipróbáltam de azóta valahogy mindig elfelejtem magammal vinni. Felszállni tuti jó volt, de leszállni rá csak akkor tudtam, ha lecövekeltem. Rögzítés nélkül kifújta maga alól a dróny. Pedig a nagy susnyában épp a kicsinek jó szolgálatot tesz (tenne ha nála lenne).
-
Fuhur
kezdő
válasz Geller72 #5480 üzenetére
Igen, nekem is kínából van. Több méretben létezik. Gondolom a drón méretéhez lehet választani. Nekem is nagyobb van és cövek is van hozzá, csak ahogy írtam mindig otthon felejtem . Egyébként épp a leszálláshoz lenne szerintem is a leghasznosabb. Nem kavarná fel a sok szmötyit maga alatt bele a masinába.
Bedobom a kocsiba, elfér a bikakábel mellet és akkor nálam lesz. -
Fuhur
kezdő
Nem tudok más sketchfabhoz hasonló oldalt. Sok modellemnél kellett vagy a kivágással vagy a minőséggel játszanom, hogy az ingyenesbe beleférjek.
Régészet? Épp most zárok egy projektet aminek része volt a drónos 3D régészeti célú felhasználása
Az ortofotó meg a 3D nyersanyag majdnem megegyezik. Az előállítás is majdnem azonos. Mit használsz? Agisoft? -
Fuhur
kezdő
válasz AuraSync #5505 üzenetére
Elvileg ez GPS hiba és abba belefér.
A visszatérés alapvetően a startpont GPS koordinátára történik és csak ott tér át az optikai pontosításra. Legalábbis a Mavic biztosan.
Előfordulhat (én nagyon sok waipont repítést végzek és sokszor ismétlem az útvonalakat ezért már találkoztam efféle dologgal nem csak leszállásnál, hanem adott pozícióra állásnál is) hogy a felszállás után (még a visszatérés előtt) váltott műholdat (műholdakat) a GPS és emiatt megváltozott a (mért) pozíciója. Ez típustól függően a maiaknál szélsőséges esetben kb 3 méter is lehet.
Ehhez persze értelmesen kivitelezett teszt kell. Ha ilyen van minimum, hogy megismétlem az adott funkciót legalább még kétszer. Azzal sok minden kizárható, illetve magyarázható lenne. Egy esetből csak találgatni lehet, de más értelmes dolgot elmondani nem. -
Fuhur
kezdő
válasz AuraSync #5507 üzenetére
Lehet úgy is, de nekem menetirányba áll, mert ha fotózok, akkor lefele (ortofotók előállításához) ha meg más mérést végzek akkor nincs is fotó és teljesen érdektelen számomra a drón iránya. Csak a pozíció fontos.
Szóval kétféleképp csinálom:
1. kijelölök fordulópontokat és azokat érintve repül közben fotóz lefele. Így tudok egy területet végigpásztázva a teljes területről egymást átfedő fotókat készíteni. Ebből lesz később az ortofotó.
2. 30-40 pontot jelölök ki. Ezekre repül a drón, a ponton megáll és vár meghatározott időt (itt végez spec. méréseket) aztán repül a következőhöz, ott is vár és így tovább.Amikor ezeket a repüléseket ismétlem, akkor szoktam tapasztalni kisebb-nagyobb pozícióbeli eltéréseket az előző repüléshez képest. Ezek az eltérések egyértelműen a repülés során használt műholdak számával és/vagy azok elhelyezkedésével vannak összefüggésben.
Persze a hivatkozott tesztvideóban a hazatérési hibát ettől még okozhatta más is, de maga a teszt számomra totál használhatatlan. Minimum egy szélsebesség adatra azért szükség lett volna ha "szélállóságról" beszélünk. Én ilyen méréseknél a szelet, annak irányát és a lökéseket is mindig mértem és jegyzőkönyveztem.
-
Fuhur
kezdő
Ezek a funkciók nem arra valók, hogy eszetlenül irányítsuk a cuccot.
A légzsák okán még nem megyek bele az előttem menőbe mondván, hogy a légzsák úgyis megvéd.Véleményem szerint a drónt (is) úgy kell használni, hogy az mindenféle védelem nélkül se okozzon sérülést vagy ne sérüljön maga a drón. És akkor ha valamit mégis benéz az ember, vagy valami balul sül el, akkor ezek a védelmek még megmenthetik.
Nekem még nagyon, nagyon, nagy .... régen úgy tanították a modellezést, hogy az ember kellő alázattal álljon a technikához. Ha ez megvan, akkor pont a tudásodnak megfelelő helyen és módon fogod használni a drónt. Ahogy nő a tudás úgy fogod egyre szűkebb helyeken, egyre gyorsabban, stb repíteni. De ez idő! Ha azonnal vagánykodni kezdesz, akkor egy barátom szavaival: inkább ugorj rá még a földön páros lábbal. Az eredmény ugyan az lesz, mintha repítenéd de legalább másokat nem veszélyeztetsz.
-
Fuhur
kezdő
válasz dudicukrasz #5524 üzenetére
Azt nem tudom de már észrevettem, hogy az alma nem tölti, a droid meg igen.
-
Fuhur
kezdő
Még hogy nem lehet az időt visszafordítani!? Tessék kérem kis hazánkba költözni. Másutt egy appot használva bármikor repíthetsz. Itt pedig nem, hogy a drónozás tekintetében értelmetlen 30 napot nem rövidítjük, hanem még értelmetlenebb 45-60 nappal a tervezett repítés előtt már kérvényezni kell. Mit is? Az esetek nagy többségében azt, hogy egy "bigyóval" 30-50 esetleg 100 méter magasan fotózz párat.
Hozzá teszem, hogy a sportrepülés könnyű, vagy ultrakönnyű gépekkel is lakott terület felett min. 300 méter a magasság alsó(!) korlátja. Ezt is be kellene tartatni (személyes tapasztalatból mondom mert még én sose jövök lentebb, jó sok "sporttárs" azzal kérkedik, hogy beköszönt az ismerőse ablakán) és akkor a drón mehetne mondjuk starthely felett max. 150 méterig, repülők min. 300 méter. Máris van 150 méter elkülönítés. A mentők, rendőrség és más spec repülések pedig éppen az említett app segítségével valós időben kezelhetők.
Én ezt a hatóságnál egyszer (néhányszor) javasoltam. Egy ideje már nem hívnak ilyen tanácskozásokra Mondjuk nem is szívesen mennék azok után, hogy éppen a légügy itt most megnevezni nem kívánt prominens kollégája elég arrogánsan közölte velem egy ilyen felvetésemre, hogy el sem tudom képzelni, mennyire bonyolult hazánk légtere ami a földtől a holdig (!) tart!!!! -
Fuhur
kezdő
Ezt mondom. Nem a "kitekert" zajmérési jegyzőkövet meg a bánat tuja mit találnak még ki kell ellenőrizni és csesztetni a pilótát, hanem a nyilvánvaló másokat veszélyeztető és mások nyugalmát zavaró cselekedeteket kellene végre elővenni.
Ugyanígy a drón használatnál sem a a semmit sem érő papírokat kellene nézegetni hanem a normális használattól arrogánsan eltérő viselkedést büntetni.
De megnyugtatok mindenkit: itthon ez sose fog megvalósulni! Mert ez itt a mutyi hazája. -
Fuhur
kezdő
Nekem volt melóm 20 kV-os hálózat üzem alatti állapotfelmérése. Az oszlopok mellett, fölött kellett 1,5-m távolságból fotókat készíteni. Baromira aggódtam, de semmi gondom nem volt. Ez Inspire 1-el volt és esetenként tőlem 1-1,5 km távol.
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
A P3-asoknál volt a vázzal némi probléma. A motor felfogatásnál indult meg a műanyag vázban a repedés. Nem tudom, hogy mindegyiknél-e de a környezetemben nagyon soknál igen. Persze lehet, hogy ezek az első szériák voltak és azt követően a DJI javított ezeken. Ezt nem tudom.
-
Fuhur
kezdő
"Szóval szerintem annyi az alap tétel, hogy úgy repülj, és rögzíts videót, ahogy jó esetben te is ,mint jó érzésű ember elvárnád , hogy a környezetedben repüljenek, és készítsenek felvételt.Akkor a kutyát sem érdekli hogy te "reptetsz" ..."
A lényeget mondtad, amit ha mindenki betartana nem is lenne kérdés ez az egész reptetés! -
Fuhur
kezdő
Szélállóságban a Mavic nagyon jó. Hobbi fotózáshoz is kiváló. Mivel mindkettőm van (Phantom, Mavic), én biztosan a Mavicot választanám. Jól szállítható (értem, hogy ez nem volt a fő szempont, de ki tudja, hátha egyszer hasznos lesz), nagyon jól repül (szél, pozíciótartás, újonnan a 18-20 perc simán megy kb 28-30% akkutartalékkal), vannak már "okos" szolgáltatásai is (én ezeket nem használom, de másnak hasznos lehet) és ahogy írtam a képek is jók amiket készít. Mindezt legalább Mavic Pro-ra értettem. Értelem szerűen az ettől újabb Mavic-ok kicsit még jobbak.
[ Szerkesztve ]
-
Fuhur
kezdő
válasz Tomjack #5904 üzenetére
Ezen az "Akkreditált" jelzőn én mindig átugrok, mert ha komolyan gondolnám, akkor agyvérzést kapnék. Az akkreditáció valóban azt jelenti, hogy államilag elismert, pontosabban az Állam által meghatározott normák szerint működik. Ezt az állam által meghatározott szerv minősítése alapján lehet megkapni. Én elsősorban a felsőoktatási rendszert ismerem. Ott a MAB (Magyar Akkreditációs Bizottság) jogosult és köteles elvégezni a Törvényben meghatározott felsőoktatási intézmények (csak ezek az államilag elismertek!) minősítését (akkreditációját). Ez sok mindenre kiterjed, többek közt a képzési programra is. Ez utóbbit pedig további szervek, a példámban az OH (Oktatási Hivatal) által is jóváhagyott KKK (Képzési és Kimeneti Követelmények) -nak való megfelelés szerint is vizsgálni kell.
Nagy kérdés, hogy az önjelölt drón-oktató szervezetek miféle felettes szerv alapján lettek akkreditálva? Leginkább semmilyen, hiszen még a drónok üzemeltetésének jogszabályi környezete sincs tisztázva (nem a fórumozók, hanem az Állam által!). Így aztán joggal merül(ne) fel a kérdés, hogy milyen elvárások mentén végezte bárki is egy drón-oktatási anyagának akkreditációját? Hol van az Állam által jóvá hagyott képzési program? Hol vannak az állami engedélyek, az akkreditációs határozatok (mellesleg ezeket rendszeresen meg kell újítani, pl. a felsőoktatásban 5 évente lejár).
Röviden, nagy "hasba akasztás" aminek jelen esetben a pénzlehúzás tökéletes szinonimája!
-
Fuhur
kezdő
válasz khorvat #5938 üzenetére
Általában ki szeret esőben reptetni?
Ha ettől eltekintünk akkor kérdés, hogy mit akarunk esőben? Fotózni? Akkor a vízcseppes lencse hmmm.... mondjuk finoman nem kedvez a képminőségnek, nem beszélve az esőben amúgy is gyatra látási viszonyokról.
Ha nem fotózás a feladat akkor jön szerintem a legsúlyosabb probléma. Nem a beázás!
A vizes burkolat elektromos jellemzői gyökeresen megváltoznak. Ebből az fog következni, hogy a burkolat alatti antennák elhangolódnak és ettől drasztikusan lecsökkenhet az addig megszokott hatótáv.
Mindezektől függetlenül én esőbe nem megyek ki ha nem muszáj. Repíteni meg még annyira sem. -
Fuhur
kezdő
válasz khorvat #5953 üzenetére
Távol álljon tőlem a kötözködés. Nem annak szánom.
Szóval én közel 30 éve repülök "lélekvesztőkkel" amik sebessége kb 100 km/h és hatótávolsága is 100-150 km. És elő is fordult velem, hogy felszálltam mondjuk Börgöndön és mire visszaértem volna Fahegyre megáztam egy kisebb zivatar szélében.
De egy drónnnal, aminek néhány km a hatótávolsága, repideje is 20 perc körüli amiből 10-et távolodik, utána már közeledik, hogy ez előforduljon? .... Nos annak azért valljuk be: kevés a realitása. Pontosabban amikor elindítod már tudni lehet, hogy nagy valószínűséggel hamarosan esni fog és akkor megázik.Mégis mit tennék, ha eleredne az eső? Sport mód, és tolom hazafele. Ez kevesebb mint 10 percet fog jelenteni. Nem teszem le a susányba, mert hogy fogom eső után megtalálni? Ráadásul a hazajövetel csökkenő távolságot jelent ami mindenképp jótékonyan hat az esőtől amúgy romló jelátvitelre.
Mellesleg ami viszont reálisabban bekövetkezhet az a jegesedés. Velem egyszer történt és igazából az én hibám, mert pontosan fel kellett volna ismernem az időből, hogy ennek most jelentős esélye van. Hallottam, hogy furcsán változik a drón hangja. Lehoztam és akkor láttam, hogy a rotorokon vékony jéglemezkék (hártya) voltak. Szerencsém volt, nem is kívánom megismételni. Nem rázzuk a pofonfát, mert még előbb-utóbb leesik egy.
-
Fuhur
kezdő
válasz AuraSync #5960 üzenetére
Mondjuk a számos esetben fellelhető szakmaiatlanság a videókban. Valahogy a repülés fizikai hátterének és úgy általánosan a fizikai ismereteknek ..... mondjuk úgy a bizonytalansága zavar.
És persze nem kell senkinek se elméleti fizikusnak lennie, csak akkor ne mondjon olyat amihez nem ért.
Csak a példa kedvéért és nem a teljesség igényével:
Hogy mekkora kárt okoz egy becsapódó drón az nem függ egyenesen a zuhanás magasságától. Szerintük igen. Vagy éppen a DJI cuccok reptetése során milyen szerepet játszik a pilóta rutin? Nos ott is érzek némi ellentmondást.... Már csak azért is, mert ezeket nem a kezelő vezeti. Minden repüléssel kapcsolatos dolgot a fedélzeti rendszer intéz. A távirányítóval csak ennek a rendszernek adsz utasítást, hogy pl. emelkedjen, forduljon, stb.
De ugyanígy a repítési jogi kérdésekben is mondjuk "asszimetrikus" a hozzáállásuk. Neked tilos -mondják ők- ott reptetned ahol épp tesztelnek (ezt meg is magyarázzák ami akát helyénvaló is lehetne), de persze nekik lehet (mert Ők profik és bármi bajt el tudnak kerülni) és szerintük ez így van jól.
Úgy általánosságban a tesztjeik nélkülöznek sok elemi dolgot. Nincsenek rögzítve a körülmények (szél, hőmérséklet, RF spektrum ha hatótávot tesztel,....) és így összehasonlíthatatlanok. Alapvetően a megállapításaik szubjektumokra építkeznek. Ez nem lenne persze baj, de Ők is és sokan, akik megnézik a teszteket referenciának tekintik, pedig nem az. -
Fuhur
kezdő
A jegesedés bárkinél fagypont körüli -sok esetben +1 - +2 Ceslius környékén telített vagy ahhoz közeli relatív páratartalomnál jön elő. Ilyenkor a forgó rotor felső felületén a nyomáscsökkenés hőmérséklet csökkenést eredményez (ez mindig így van, de itt most kritikus). A rotor belépőélén kicsapódik a pára, és az imént említett szakaszon meg is fagy a "hátra" kúszó víz.
Tehát hideg, köd közeli időben várható. Nagy hidegben nem, mert akkor jóval szárazabb a levegő, de nem is kell a dologhoz fagypont alatti hőmérséklet.
-
Fuhur
kezdő
Igen, számít. Hogy miért van az, hogy mégsem vesztek észre különbséget?
A repülésben és a drónozásban is megszokott, hogy az eszköz megfelelő működését számos alrendszer együttes működése biztosítja. Ezek az alrendszerek hatásait tekintve egymást kisebb-nagyobb mértékben átfedik. Így aztán az eredő hatást egy (esetleg akár több) alrendszer hibája csak kis mértékben módosítja.
Elvileg a DJI "táncot" valóban a szenzor tengelye körüli forgással kellene eljárni. Sokan nem így teszik. Mit eredményez? A 360 fok megvan, tehát a feladat ezen része OK, Ugyanakkor a lineáris gyorsulás érzékelők éppen a kb 25 cm sugár miatt fals gyorsulásadatokat szednek össze. Az összetett rendszerben azonban ez "csak egy kis hiba" amit észre sem veszünk.
Tehát minden OK a játékos pörgésével, azaz a drón egy köríven történő forgatásával!?
Nem! A repülésben -és bár ez nem az de mégis sok a hasonlóság- egy baleset bekövetkezését lyukacsos sajtszeletekkel szokták szimbolizálni. Képzeljetek el egy kocka sajtot ami több, egymásra pakolt szeletből áll. Az egyes szeletek jelentik az egyes alrendszereket vagy fontos paramétereket (pl minimális sebesség, előírt magasság, stb.). A hiba az adott szeleten egy lyuk. Akkor következik be baleset, ha a lyukak úgy helyezkednek el az egyes lapokon, hogy végül az egész tömbön átlátunk.
Nos, a sleindrián gyro kalibrálás egy lyuk az egyik szeleten. Nincs baj, de egy másik, harmadik hiba ami önmagában nem okozna problémát így már végzetes lehet. -
Fuhur
kezdő
Az, hogy ez gyiro kalibráció is egyben. Az iránytű önmagában szinte használhatatlanul zajos. Ráadásul az iránytű fordulóban önmagában jelentős eltérést mutat a valódi iránytól (siet vagy késik forduló iránytól függően) és az egyenes repülés során csak lassan áll be a valós pozícióba. Ezeket mind kompenzálni kell.
Ezért is IMU a megnevezése annak az eszköznek amit a köznyelv gyronak nevez. Az IMU minimálisan tartalmaz 3 lineáris gyorsulásmérőt, három szöggyorsulásmérőt és 3 mágneses érzékelőt. A jobbak ezeket tovább szokták bővíteni és a 9 szabadságfokos IMU így lesz például 12. Tovább megyek: a legújabb IMU-k már GPS egységet is tartalmaznak amivel további pontosításokat lehet elérni.
Ja, még kifelejtettem, hogy az IMU további igen lényeges eleme egy kis számítógép aminek a fent leírt elemi szenzorok adatainak fúziója a feladata. Itt egy igen speckó szoftver fut ami nem csupán az adatokat összegzi, hanem predikciót alkalmaz, azaz becsli a következő méréshez tartozó állapotot is (Kálmán szűrű).
A fentiekből megint csak az látszik, hogy a kijelzőn megjelenő "egyszerű" irány (merre néz a drón) egy összetett rendszer eredő eredménye aminek csak egy eleme a mágneses iránytű. -
Fuhur
kezdő
válasz Statikus #6001 üzenetére
Szerintem nem kell ez mellre szívni.
Én például almát használok a repítésekhez, de nem telefont hanem tabot mert azon jobban látok. Air2 (mármint a tab), új volt egykor ma már hamar merül. Ezzel együtt szerintem jobb, mint a droidon futó applikációk noha zsigerből utálom az almát. Nyilván ebben erős szubjektum is van
A telefonom meg droidos, talán az egyik legújabb modell és naponta töltenem kell. Nem használom repítésre meg semmi különleges dologra.Az eredeti kérdésedre pedig a válasz egyszerű: Ha meríti, kapcsold be a töltést. Akkor meg az lesz a problémád, hogy a távirányító merül majd hamar. Így volt ez nekem a tab estében. Megoldás, hogy mindig mindent töltve viszek ki. Ha több kell, mint amit bármelyik cuccod bír és még van aksi a drónhoz, akkor megoldások: autós töltő, power bank , új kasi a telefonba vagy mégse repítesz többem, mint amit a leggyengébb láncszem bír.
-
Fuhur
kezdő
Nekem ugyan nincs Airom, de van Mavic Prom.
Ott bizton állítom, (mert már volt hozzá szerencsém ) hogy a tab/telefon akármi leállása nem befolyásolja az irányítást. Attól még a távirányító és a drón közti kommunikáció zavartalan. Ez Inspirével is többször előfordult éppen a remek alma miatt ami képes volt minden átmenet nélkül kiírni, hogy túlmelegedett ezért kikapcsol, majd azonnal végre is hajtotta a "fenyegetését". Abba a szutyokba annyi nem volt, hogy előtte kiírjon valami figyelmeztetést, hogy vészesen melegszek vagy tudomis én... .
Ha messze van, akkor megnyomod az RTH gombot, ha közel van, akkor szépen ránézel a drónra és "vissza csalogatod" vagy játszol még vele a levegőben és aztán hozod haza. -
Fuhur
kezdő
válasz BEndre34 #6024 üzenetére
Aksit használtat ehhez a masinához nemigen vennék. Ennek két oka van:
- pont ez az eleme a cuccnak ami a leggyengébb láncszem. Azaz ez használódik el igazán.
- jártam már úgy, hogy a vadi új aksi is kb 20 töltés után tönkrement. Ez nem azt jelenti, hogy lecsökkent a repidő, hanem a töltő nem indította el a töltést mert rossznak voltak a paraméterek. Namármost könnyen előfordulhat, hogy veszel egy 15 töltéses látszólag új aksit ami pár ciklus után kifekszik. Erről nem tehet az eladó de Neked mégis nagyon rosz érzésed lesz. -
Fuhur
kezdő
Nem, nekem 16-20 között szokott lenni de az igaz, hogy a földön a kevesebb és a levegőben a több.
Előfordulhat, hogy olyan helyen van a drónod ahol épp nagy az interferencia. Tedd odébb 5-10 méterrel. A felhős ég nemigen befolyásolja a műholdak vételét. Legalábbis ennyire 6-7 hold vs 20 biztosan nem.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest