Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • zoleeno1

    addikt

    válasz Bulitt #3795 üzenetére

    Persze, hogy van köze hozzá :K vsync annyira lövi be az fps számot, amennyi a montior által megjeleníthető képfrissítés száma. Ha 60-at tud 60-ra, ha 75-öt, akkor 75-re. (Mert ugye a legoptimálisabb játékok közben is az az fps szám, ami megegyezik a monitor képfrissítésének számával, a judder miatt) Természetesen ha a vga-d képes ekkora teljesítményre. Az már más kérdés, hogy single esetében mennyire veszed észre a 60-75 fps közötti különbséget, mert szerintem semennyire :)

    Honor Magic5 Pro; konfig: http://zoleeno1.atw.hu

  • HSM

    félisten

    válasz Bulitt #3795 üzenetére

    Ja, korához képest nagyon patent ma is, elvisz bármit a hátán FullHD-ban, és amit én nagyon bírok benne, hogy 150W TDP-ből, viszonylag halkan, hűvösen működik, nem olyan hangos kazán, mint mondjuk a 4890-em volt előtte, pedig az is elvileg csak 190W-os volt. Megnéztem én is, nálam 36 a minimum és 44 az átlag. :D Nem olyan rossz az se, pláne ha hozzáveszem, hogy még 20% OC potenciál figyel a kariban alapfeszen... :D
    Amúgy jó a megfigyelés, a hagyományos V-sync lényege, hogy ha a kép hamarabb elkészül, mint az ahogy a kép kiküldésre kerülne a monitorhoz, akkor addig vár a rendszer. Tehát hiába lenne 1000FPS-ed (1ms-onként készülne el egy kép) a rendszer megvárja mindig, hogy kimehessen a monitorra, tehát 1ms alatt kész a kép, és még 15,6ms-ot vár a rendszer, mire a következő kép kiküldésre kerül a 60hz-es monitornak. (75hz-nél ugyanez, csak ott 13,3ms-enként megy ki a kép 16,6 helyett.) Ezen segít OpenGL alatt a triple buffer, ami v-sync is, de ott nem vár a rendszer, hanem a háttérben cserélget mindig két külön képmemóriát, és az aktuális monitorra kerülő kép egy harmadik, amibe mindig az előző két bufferből mindig az kerül képfrissítéskor, amelyik teljesen kész van. Vsync nélkül meg a kép monitorra küldése közben is felülírja a küldés alatt lévő képet, ezért akárhány FPS lehet, és ezér van az a "szétcsúszás" is, de ezért lesz folyamatosabb a mozgás is, mert ha időközben valami arrébb került, akkor nem kell annyit várni, mire a képre kerül.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák