- Az EU-s bejegyzésekkel tréningezi az AI-t a Meta
- Musk betiltja az iPhone-okat a Teslánál és az X-nél, ha ezt meglépi az Apple
- A hírnévkezelési cég megígérte: eltünteti a rossz értékeléseket
- Az AI függővé teszi a bankokat a big tech-től
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
tthom
senior tag
Sziasztok!
Figyelem, nagyon alap kérdés lesz, de egyszerűen nem találok rá értelmes választ, valószínűleg rosszul keresem a neten.
Az lenne a kérdés, hogy az autóhangszóróknak kell doboz / hely? Arra gondolok, hogy sok autógyártó belerakja egy műanyag fészekbe a hangszórót és kvázi nem érintkezik az ajtó légterével.
Tehát érdemes ezt a műanyag zárt fészket megszüntetni, vagy az autóhangszórók kialakítása olyan, hogy nem igénylik a helyet..? Ugye normál HIFIben is vannak nyílt légterű hangszórók, amiknek nem kell doboz.
Köszönöm előre is,
Tamás[ Szerkesztve ]
-
tthom
senior tag
Sziasztok!
Nézem a fórumot, de egy kérdésre nem találok választ. Szigetelném az ajtókat, de általában csak azt látom, hogy az ajtó belső lemezére bitumenes lap, esetleg az ajtópanel belsejére is valamennyi, bár ott néha nem ajánlják, merthogy a bolháknak plusz súly. Ugyanakkor olyat nem nagyon látok, hogy az ajtópanel belső felére filc / polifoam / bármi más szálas anyag, amolyan hangszigetelésnek. Mi az oka? Rontja a hangszórók hangját? Nem fér el általában?Csak mert a normál hifiben minden hangfalban van filc. Vagy bitumen a lemezre, bitumen az ajtópanelre, filcszerű az ajtópanelen a bitumenre? De igazából láttam gyáriban is filcet ajtópanelen, utólag még sem elterjedt.
Köszönöm,
Tomka -
tthom
senior tag
válasz geza844 #70550 üzenetére
Szerintem ugye ketté kell választani a két verziót:
1. Maga az ajtó fém része a "hangfal", ebbe van belesüllyesztve a hangszóró és lezárva a nyílások
2. Az ajtó fém csak a hátsó része a hangfalnak és a panel az előlap.Második esetben ugye a panelnek is merevnek kell lennie, az elsőnél talán annyira nem számít.
A kínai panelnél azért egy próbát tény előtte, hogy tényleg zárt cellás, nehogy beszívja a vizet a fémen.Nálam (Pug307) elég üreges az ajtópanel, azért gondoltam annak a beburkolására bitumennel és kitöltésére a szokásos filcanyaggal. Mert ha már szigetelünk, csökkentsünk a zajon is. De itt alapból a panel fogja a hangszórót, így nem tudom, ha úgymond belekerül ez a filc / poliuretán a dobozba, hangzásilag mit művel.. A lemezt nem biztos, hogy meg akarom vagdosni, bár úgy lenne a tuti.
-
tthom
senior tag
Biztosan többen bitumenlapoztátok már az autó ajtókat.. Tapasztalatok alapján milyen vastagság, amit elbír súlyban? Általában max 2mm-t ajánlanak, ahogy olvasom. Az újabb butyl anyagra gondolok, ami 4-5kg/m2 körül van. Csak hogy maradjak 2mm-nél, vagy az a plusz 1kg már mindegy, amit a 3mm hoz? Pug 307, 5 ajtó.
-
tthom
senior tag
Persze, én is keresek mindenfele.
De erre nem találok sehol infót, hogy egy általános autó ajtó kb. mekkora plusz súlyt bír el hosszútávon.
Nekem merevíteni kell a kárpiton is, aztán akkor már dupla súly ahhoz képest, hogy csak a lemezre tesz az ember. Aztán ha x2, akkor már 2 vs 3mm-nél is van 1kg különbség legalább. Azt láttam, hogy a Galden Audio Door Profi szettje az 2x1.7mm-el dolgozik, de az még mindig csak a lemez.[ Szerkesztve ]
-
tthom
senior tag
válasz geza844 #70586 üzenetére
Jó, hát nem sikerülhet minden tökéletesre.
Szerintem is inkább a kárpitra kell kifele irányuló tüskékkel.
Főleg, hogy általában ezek nem zárt cellásak, bár lehet pont ez olyan.Szerk: bááár.. hangfalak belsejében is van néha, lehet olyan megfontolás. Tehát itt nem a környezeti zajt akarja elnyelni, hanem a hangfalon (ajtón) belüli összevissza pattogó hullámokat.
[ Szerkesztve ]
-
tthom
senior tag
Az ilyen alubutyl lapoknál van bármi szerepe annak, hogy mintás, négyzátrácsos a felülete, vagy teljesen sima az alumínium? Amikor görgőzi az ember, úgyis kilapul.
-
tthom
senior tag
válasz Wolfskin #70725 üzenetére
Ilyen nekem is volt sokszor, igaz csak 1-2mm2-es kábelekkel találkozok. Szerintem a folyasztószer + nem tökéletes kábel anyag teszi.
A többieknek: simán ilyen lesz. Az ember megforrasztja, szép ónos, fényes, aztán egy idő után, pár hónap, kifehéredik és szét lehet morzsolni. Néha nem csak a forrasztott részt, hanem 1 cm mélyen is a szigetelőben. Áttértem nemrég másik folyasztószerre, azzal mintha jobb lenne.De épp nemrég olvastam, hogy amit rézkábelnek árulnak az sokszor csak bevonatos kacat, szóval ha netán leoldja ezt a bevonatot a folyasztószer és alatta esetleg alu van, akkor el tud porladni, hiszen nem védi semmi az alut, oxidálódhat. Én már inkább, ha sorkapocsba kell dugni, nem bevonom ónnal, hanem hüvelyezem.
-
tthom
senior tag
válasz Wolfskin #70730 üzenetére
Hát, ahol ezt a kábelt + forrasztószert használtad, mindenképp, mert ha egy elporladt, elfog a többi is.
Nálam volt egy időszak a lakásban, amikor állandóan ezeket cserélgettem. Először én is azt gondoltam, hogy a kábel rossz, de amikor a 10. ilyen történt, már kezdtem unni.Nincs annál rosszabb, amikor az ember hátradőlve pihenne és előjönnek a misztikus hibás működések..
A legjobb az volt, amikor a kábel végek és a toldások is elporladtak, aztán találd meg, hogy mitől nem jó az, ami.Szerk: és ha már úgyis megint szétszedted, nézd végig a kábeleket is, hogy mindenhol szépen hajlik-e, puha-e, mert nálam volt olyan hangszóró kábel, ami a közepén, eredeti állapotban, hozzá se nyúlva merevedett meg, szétvágtam és ott is elporladt.. (azért van tapasztalat, mert sok egyenáramú cucc van nálam, arra meg ideális a hangszórókábel, ugye jelölve van az egyik szál )
[ Szerkesztve ]
-
tthom
senior tag
Talán elfér és úgyis aktuális:
Ilyet rendeltem ebay-ről:
A postás meghozta egyben, jól néz ki, jó áron van, ha leosztja az ember. Felrakni még nem tudtam, hideg van még hozzá. Lehet olcsóbbakat is találni, ennyiért akár 5m2 is kijön, de ez szimpatikusnak tűnt. Rendes weboldal hozzá, meg minden.
-
tthom
senior tag
válasz karancs221 #71190 üzenetére
Én linkeltem korábban ebay-ről, 5e/m2 kb.. Menő mintája van.
Előző nyári hétvégén raktam fel Pug 307-re, teljesen jól lehetett vele dolgozni, könnyen igazítható. Persze a kezemet levitte a fém pár helyen, de szerintem jó lett. Annyi hátrány, hogy csak sok van egyben. 3.75m2 / csomag, ez elég lett a négy ajtó lemeze + ajtókárpit borításra és még maradt 3 lap. De annyit csökkent a zaj menetközben is, hogy lehet kellene még pár helyre a kocsiban.. Mondjuk beborítani a padlólemezt, csomagtartót, stb.. Ha egyszer az ember rákap valamire.. -
tthom
senior tag
Sziasztok!
Régebben már érdeklődtem, de azóta az infók ismeretében kicseréltem az első szettet az ajtókban, valamint a gyári fejegységet is. Kaptak az ajtók butyl szigetelést is, érzésre, azonkívül, hogy nem kong az ajtó, szerintem még az autó is csendesebb lett valamennyivel autópálya tempónál, kényelmesebben lehet beszégletni. Viszont.. Most jönne a következő lépcsőfok, hogy egy kicsit mélyebb hang is legyen az autóban. Kérdés, mivel az ajtókban a hangszórók mögött nem lett kivágva a lemez / fólia szigetelés:
- vágjam ki az hangszóró mögött és nézzem meg úgy
- inkább erősítőt kössek a hangszórók eléMelyik számít többet? Mik a tapasztalatok? A mélyláda az távolabbi jövő.
Peugeot 307.
Köszönöm!
-
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- DELL 7070 SFF Core i7 8700 vagy i7 9700 8/16GB DDR4 250GB M.2 SSD számla + gari - több db
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E756 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 15,6" HD I HDMI I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 7300Touch - i5-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I I Cam I W11 I Gari!
- Bomba Ár! HP ProBook 650 G1 - i5-4GEN I 8GB I 128GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen