-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
weres78
senior tag
válasz MunezXBK #35457 üzenetére
Ha kint élsz két éve, akkor miért akarod megmagyarázni nekem, aki itthon dolgozom ebben a szakmában közel 30 éve, hogy mi megy itt?
Sajnos qrv@ra le vagyunk maradva. Bár ne lennénk...
Tudom vannak vállalkozások, akik haladnának a korral, de a biztosító tömbbnyire az őskori módszerekkel operáló f@szokat tolja... -
Ck.
addikt
Üdv,
Érdeklődni szeretnék, hogy szerintetek egy ajtón levő 1-1,5 mm átmérőjű kavicsfelverődést csakis teljes ajtó fényezéssel lehet javítani? Milyen lehetőségek vannak?
Ha az esetleges fenyezés utáni árnyalat eltérés miatt ez számít, az autó 2 éves, így még az eredeti szín sem fakult meg.Köszi szépen!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz MunezXBK #35466 üzenetére
Írd le hogy akkor te hogy állnál neki ennek a hibának a javításának. Erről még nem esett szó hogy mi lenne szerinted a jó megoldás. Ha nem a húzókalapácsos ponthegesztéses megoldást választanád. Amit Pardise fórumtárs linkelt fotót ott nem lehet fényezés nélkül megoldani, szóval a google keresős link se ér sokat. Látszik hogy be van repedezve a lakk is. Szóval fényezni mindenképp kell.
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max
-
proof88
addikt
Sziasztok,
kezdő vagyok autóápolás terén. Első kérdésem az lenne, hogy mire szokták használni az emberek az önkiszolgáló autómosóknál lévő mosókefét? Elvileg ugye kefét nem használunk a fényezésen, én múltkor az oldalablakon használtam mert máshogy nem jött le róla a madár kaki. Viszont ma olvastam hogy szokták felni súrolásra is használni. De erre jobb saját kefét saját felni tisztító spray-vel használni, nem?
-
BigBlackDog
veterán
válasz proof88 #35469 üzenetére
Azt a kefét én nem használnám semmire. Ahány helyen láttam én már járni.
Mintha hallottam volna már olyat, hogy kifezetetten kerék mosására van. Viszont az eddig használt, itthoni önkiszolgáló mosókban mindenhol bátran ajánlotta a leírás a teljes autóra.
Komolyra fordítva a szót; fényezést, üvegfelületeket én csak mikroszálas mosókesztűvel (vagy ugyanilyen ronggyal, hurkás szivaccsal) simogatnék. És súrolni sem súrolunk, hanem próbáljuk a megfelelő oldószert (vagy előmosót) használni, ami gyakorlatilag leoldja a szennyeződést!
[ Szerkesztve ]
-
GBRDVD
tag
válasz Laca1212 #35471 üzenetére
Sziasztok!
Néhány órája találtam a fórumra, minél többet elolvasok belőle, annál több kérdésem lesz.
Például nagyon érdekelne, hogy melyik a legjobb, legmegbízhatóbb, legtisztességesebb kerámiabevonatot elkészítő cég, ami ma fellelhető az országban? Biztos van ilyen, de melyik az?
Az Autó Néro Kozmetika, aki magát a legjobbnak, legmegbízhatóbbnak, legtisztességesebbnek hirdeti? Vagy az Autokeramia.hu, aki szintén, vagy a Premium Car Services, aki ugyancsak?
Tényleg van olyan a világon, hogy bárki (akárki) dolgozik 14-16 órát (vagy akárcsak 2-nél többet) egy polírozáson? Ti ezt elhiszitek?
Én szégyellem magam, hogy ilyennek előhozakodok, de ismertek olyat, aki ismer olyat, aki valaha kedvezményt adott volna vászontetős kabrióra, mivel annak a 20%-ával nincs meló, mégis az összes matricás, fóliás, polírozó felárat (kabriós, van pénze!) akar számolni a félár helyett? Létezik olyan szolgáltató, aki nem kapásból röhögi körbe a kabriós megrendelő minimális – ámde jogos – kedvezményigényét?
Kerámiabevonat láttán pedig minden, csak nem a tisztesség jut az ember eszébe. Megfolyt rémálmok, lepattogzó felületek, ráncok, narancsbőr, széttárt kezek, lehúzás, sok kidobott pénz.
Elnézést, de RENDKÍVÜL rosszak a tapasztalataim a fényezőkkel, karosszériásokkal, meg az összes ehhez kapcsolódó tudományág képviselőivel kapcsolatban, de gondolom ez lejött.
Szóval ezek érdekelnének így elsőre.
-
weres78
senior tag
válasz GBRDVD #35472 üzenetére
Szia!
Nem tudok ajánlani senkit a fővárosban sajnos, mert nem ismerem őket (a jó hír nehezen terjed, inkább rosszat hallani ami pedig vagy igaz, vagy a kuncsaft csalódott/hazudik) , de egészen biztosan van megbízható szakember.
14-16 órát nyugodtan elhihetsz egy normál méretű autó esetén, ha extrém állapotban van, több is lehet. 2 óra alatt jutok el oda egy normál autónál, hogy el tudom kezdeni a polírozást kb.
Van aki az alapján számol árat, hogy mennyi munkaóra, anyagköltség van az adott autón. Nyilván a vászontető itt negatívan kell(ene) hasson az árra.
Mondjuk én is ismerem a problémát amiről beszélsz, van akinél a ford fiesta ugyanannyi mint a mondeo kombi, de ezek inkább a 20k polír kategóriában vannak. -
Formaster
Topikgazda
válasz GBRDVD #35472 üzenetére
A 14-16 óra teljesen rendben lehet, főleg kerámia alá. Ha 2-3 órás polírt hallasz, menekülj. Néhány jó név Pesten a Servfaces Hungary, Starcar Garage, Hozsóék, Carpro Bence. Kerámiát velük csináltass, ha nagyon akarsz.
A kabrió tetővel az van, hogy pár évente ki kell takarítani és impregnálni kell, ha nem akarod tökrevágni. A külső szövet impregnálót meg aranyárban mérik. Ezen felül ha hozzám jön a zsanérok is kezelésbe kerülnek.
Összességben valamennyi kedvezményt kell rá kapnod, de inkább amiatt, hogy kupé. Elég macera kitakarítani egy ilyen tetőt, annyi idő alatt egy normál tetőt, ami sík felület simán lepolírozok. A négyzetmérre vetített impregnáló pedig drágább, mint a kerámia.
-
veterán
válasz GBRDVD #35472 üzenetére
Nem csak hisszük hanem tudjuk is hogy így van. Persze ha normális szakemberekről beszélünk! Ahol 10k-ért políroznak egy kocsit illetve akciós időszakban még ebből is lejön 20% kedvezmény, azt nagyon nagyon messziről el kell kerülni.
Nem mindegy hogy egy kis kompakt autóról beszélünk vagy egy dög nagy X6-ról, nem mindegy hogy sima fehér színű a kocsi vagy lakk fekete, az sem mindegy hogy egy leharcolt 7 éves kocsiról van szó ami csak gépi mosót látott, vagy egy otthon mosott 10 éves kocsiról van szó ami max vékony hajszálkarcok vannak itt ott, és még lehetne sorolni.Ne várd hogy előre bárki fog mondani fix árat hogy ennyiért megcsinálja a kocsit. Alap dolog hogy látni kell milyen állapotú kocsiról van szó, mennyit kapott a fényezés az évek során. Pl. a fent említett lakk feketére felárat is szoktak számolni mert elég cumi.
Amúgy pl Premium Car Services, Hozsó, Herti, Star Car Garage, CarPro, velük tuti nem fogsz mellé! De mellettük azért van még jó pár cég, csak pár nevesebbet soroltam fel. De itt is vannak akik ezzel foglalkoznak, szóval lehetőséged van bőven. Kérdés hogy merre fele keresel szakembert?
iPhone 13 Pro Max
-
newmoonlight
senior tag
Szélvédő-polírozásra tudnátok ajánlani valakit?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
d4d
tag
Az Angelwax termékei milyen színvonalat képviselnek? szimpatikusak, néhány példa ami érdekelne,
Elixir (külső műanyag és gumiápoló)
Vision (ablaktisztító)
Shampoo
Absolution (beltér tisztító)elemlampa.blog.hu
-
1stVikman
senior tag
Napokban előkerült a fényezésmentes javítás témája.
Fehérváron tud valaki megbízható helyet mondani, ahová el lehet vinni az autót?
Az sem baj, ha nem drága.
Szombaton nekinyitották parkolóban az ajtót, és szépen behorpadt.
Rendőrségen voltam, de kb.csak időpazarlás volt. Sőt még engem kóstoltak be, hogy milyen jogon vezetek külföldi rendszámos autót.
Felvétel van, hogy ugyanaz állt végig mellettem, rendszám is látszik ( biztonsági szolgálat megnézte a felvételeket), de rendőrség el sem ment kikérni.
Magánparkoló volt és túl kicsi a sérülés.
Szóval hivatalos úton megfeneklett a dolog, így kénytelen leszek saját költségen javíttatni, csak hová vigyem? -
senior tag
A mai nap barátnőm elment (én dolgozok) a szomszéd karosszériás/fényező szakemberel megnézni a mondeom. Azt állapította meg, hogy az autón keletkezett sérülés valami finom anyag - gumi, műanyag - okozta, ami felgyűrte a fényezést. Horpadás nincs, az anyag nem sérült, csak a fényezés, amit lecsiszolnak, lefújnak és 100%-os lesz a javítás, mikronban sem lesz sok eltérés. Remélem szerencsém van és így is lesz!
Your car, your life ;)
-
zamar
csendes tag
Sziasztok!
Az autóm belső és külső műanyag elemeit szeretném kicsit rendbe tenni. Belül APC után ezt használnám, illetve kívül is. Ugyan az van írva, hogy külső műanyag elemekre ajánlott, de én belül az ajtók alján, illetve egy két helyen használnám, ahol cíipővel némileg le van rúgva a műanyag. Ezt is néztem erre a célre, de az előbbi szerintem jobb hatást eredményezne.
Ezen kívül mosás után szeretnék valami gyorswaxot kipróbálni. Ezt és ezt a terméket néztem, viszont nem tudok dönteni melyiket lenne inkább érdemes. Mikroszálas rongyok, mosás folyamata megvan, eza két tényező kérdéses, jó az irány érdemes ezekkel a termékekkel dolgozni?
Illetve fagyanta eltávolításra mit ajánlotok?
Köszi előre is!
[ Szerkesztve ]
-
weres78
senior tag
A Sonax plastic restorer pigmentes, vagyis feketére "fest". Csak oda jó, ahol ezt szeretnéd, pl teljesen színt vesztett eredetileg fekete külső műanyag.
Nem lenne rossz cucc, ha egyenletesen lehetne eldolgozni és nem maradna foltos...A többit amit linkeltél nem ismerem sajnos...
-
zamar
csendes tag
válasz pècsimunkás #35489 üzenetére
A második linken tartósviasz van. Az elsőre gondolsz aminek ez a mattja?
-
i-sti
senior tag
Sziasztok,
Hátsó kerékjárati íveket mivel érdemes befújni, hogy kő, só, stb ellen védve legyenek?
Valami gumírozott anyagra gondoltam, amit nem üt át egy felverődő kő.Novum Forum Siculorum
-
weres78
senior tag
Kőfelverődés gátló, rücsi.
A spray szerintem nem olyan jó, de van belőle sok féle liters/kilós kiszerelés, amit ehhez való szórópisztollyal (rücsi pisztoly) tudsz felvinni. Ha elég vastag a bevonat, és rendben van az alap, akkor nagyon sokáig nem lesz probléma vele, tartós megoldás. -
newmoonlight
senior tag
Kisebb fényezésre (1 elem), pár spot-javításra, ill. polírozásra tudtok ajánlani bp.-i szakembert?
“Míg az ENIAC számológép 19 ezer vákuumcsővel van felszerelve és 30 tonnás, a jövőben a kompjútereknek talán ezer cső is elég lesz, és az is lehet, hogy nem lesznek nehezebbek másfél tonnánál.” (Popular Mechanics magazin, 1949.)
-
Johnny_vT
senior tag
válasz Johnny_vT #35417 üzenetére
Beszéltem egy helyi fényezővel hibajavító festékkel kapcsolatban. Meglepetésemre azt ajánlotta, hogy inkább Magyarországon kevertessek, mert a német fényezők valahogy pont mindig mellélőnek az árnyalattal
Ezt a hibajavítót hogy kell elképzelnem? Mint a régi írógépek hibajavító ecsete, amit még egy hozzám hasonló amatőr is fel tud vinni, vagy szakember nélkül inkább ne próbálkozzak?
Két hét múlva utazom haza (másik kocsival), arra gondoltam, hogy akkor hoznék vissza magammal egy adagot.- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
BigBlackDog
veterán
válasz Johnny_vT #35496 üzenetére
Nem kevertetnék, van gyári javítókészlet is. Én innen rendeltem. Ha jól tippelek, akkor Neked 477-es, Electric Silver metallic kell, de azért nézd meg a dögcédulán (Jobb oldali B oszlop hátsó felén)!
Javításnál először zsírtalanítanám az adott részeket, például IPA´-val (=izopropil-alkohol). Aztán a festékes tubusból a festéket felvinném fogpiszkálóval, vagy nagyobb terület esetén ecsettel. Lakkot még nem próbáltam eddig, egy-két helyen olvastam, hogy azzal rondább lesz összességében (gondolom polír nélkül).
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz BigBlackDog #35497 üzenetére
Köszi!
Skandix.de-n néztem már, de akkor elég szűkös volt a választék, ez viszont épp jó lehet. Azért a színkódot még lecsekkolom.Megszilárdulva ez rendesen fényezés állagú lesz és ugyanúgy bírja a polírozást is?
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest