- Router gondok
- Bittorrent topik
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Batch programozás
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Milyen routert?
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Spotify
- Microsoft Excel topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
paprobert
senior tag
Így van, nem okoz forradalmi javulást az extra VRAM, de mindig van valamennyi pozitív hatása.
A base PS4-hez képest a jelenlegi leakek alapján így fog gyorsulni a next-gen:
GPU: 4x
VRAM: ~2.5x
CPU: 4xAz SSD-s memory mapping ennek a nem arányos növekedésnek a kiegyenlítésére lehet egy kerülőút. Érdekes lesz látni hogy mennyire lesz elterjedt a használata, és milyen limitációi vannak.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
do3om
addikt
válasz paprobert #40752 üzenetére
Az a baj hogy a hardver gyorsulása nincs arányban a kapott képi minőséggel. Pl. pc-n ott a mindig felhozott crysis, amikor kijött azóta hányszor gyorsabbak is a hardverek? A minőség arányos ehhez képest?
Akár mennyi erőforrást képesek a fejlesztők elpocsékolni, úgy hogy azt gondolt mindent kihasznál (maxon pörgő vga, cpu, le nullázott ram), pedig jobb megfogalmazás rá hogy feléli, de nem hasznosan.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
paprobert
senior tag
Szerintem ez egy univerzális törvény, ami igaz az élet minden területére.
2x annyi tranzisztorból nem lesz 2x erősebb GPU
2x annyi fejlesztési büdzséből nem lesz 2x hamarabb kész a GPU a cégnél
stb.Ezek nem kőbe vésett arányok a hardvernél, de bizonyos tendenciák hardveresen azért léteznek. Túlságosan eltérni ezektől nem kifizetődő egy komplett gép esetében.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
Ok ezt adom. De a Resident evil az full kamu, nem látványos, sőt kiderult valami olyan is, hogy a fejlesztoknek kifejezetten gondot okozottez a dolog, hogy valahogy kitoljak a valós igényt.
RT nel adom a PC re is adom. De a konzolok más elven cachelnek mint a VGA k.Mint írtam annyira nem értek hozzá de mondjuk a RayTracing elfogadhatónak tűnik kérdés mennyire lesz RT képes maga a hardver.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Callisto
őstag
Olvastam én is nyugi, de tudod én keményen tőzsdézek már lassan egy évtizede. NAGYON sok pénzzel. Az én ismereteim, ellentétben veled nem csak olvasás, hanem gyakorlat és tapasztalat alapján születnek napi szinten követve minden részvényt és kereskedve.
Igen. NV-nek jók az eredményei, de itt tőzsdéről beszéltünk. Az pedig, hogy NV részvényen mennyit lehetett nyerni más kérdés és itt erről volt szó.
Sehol sincs ahhoz, hogy a Tesla részvényen 4 hónap alatt 3x-ozták (vagy 1 hét alatt 2x) a befektetést egyesek vagy hogy AMD részvényen 5 év alatt 17x-ték. Vagy pl. Beyond Meat-en lehetett rengeteget szakítani 1 hét alatt. Hasonló az Applied Materials. Iszonyat sokat lehetett fogni rajta.
Ha valaki követi a dolgokat és belefolyik rendesen a tőzsdézésbe, akkor az NV messze van ezektől. NV szépen lassan ment felfelé, de nem lehetett vele sokat fogni, "játszani".
Fogadd el, még ha fáj is. Hosszú távú biztos befektetésnek jók (voltak?) a részvényei, de kaszálni, "játszadozni" már csak középvonal.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
félisten
válasz Callisto #40758 üzenetére
Én is 15 éve tőzsdézek nem csak olvasok róla.felesleges a lekezelő stílus köszi, mivel azt sem tudod ki fia borja vagyok... nem nagyon sok pénzzel,de annyival, hogy lássak benne izgalmat és befektetést. Nvidia részvényem Nincs.
Nincs mit elfogadni "engedd el, még ha fáj is" és ezeket a az nvidia troll felkiáltásokat ne akaszd rám rám ha értelmesen akarsz diskurálniMost az hogy mit ír a portfólió ki szalagcímnek az más. Egyértelműen az utolsó fél év egyik nyertese a Tesla. De Pont a Tesla részvények nem igazán voltak soha jó befektetések évekig, sőt kockázati tényezők voltak.Ha évek óta tőzsdézel akkor ezzel szerintem tisztában vagy hogy a maximum és legjobb esetben 80 dollárt mozdultak egészen az utolsó pár hónapja tartó felrohanásig..2016 tól a tesla 200 dollár környékén mozgott.
Nvidia pedig 27 dolláron. Érzed a különbséget hogy az egyik cég 3 év alatt megtízszerezte a tőzsdei árfolyamát( nvidia) míg a másik az utóbbi fél évbennégyszerezte....előtte meg éppen pangott évekig.
A mostani kilövés a teslánál egyértelműen egyfajta Tőzsdei csordaszellem, igazából valósan nem tudják megindokolni az elemzők sem ezt a mértékű növekedést.hangsúlyozom az elemzők sem , nem hogy b. vagy Callisto a pH-n...nem hiszem el neked hogy te ezt láttad benne, 1 éve még a csődről volt szó sok esetben náluk. AMD t ide sorolni 5 év távlatában ezzel a z árfolyammal főleg hogy évek óta nullás osztalékon vannak és részvényeik most is messze elmaradnak az általad említett cégekétől vagy Nvidiától..
Nvidia részvények jelenleg az Appleval vannak egybesorolva minden befektetési portálon.
Nvidia teljesen más elven működik a tőzsdén, tudatosan működnek Kinek mi a jó részvény. Az hogy kockáztatsz és kaszálsz egy nagyot vagy éppen buksz, vagy viszonylag kiszámíthatóan nyersz évek alatt.Szerintem az utóbbi, a hazárdírosok szerint meg az előbbi. ( ami azért nem volt éppen kiszámítható mivel 60 %-t bukott Nvidia, 2 évvel ezelőtt most meg meghaladták azt, amiről leestek ) nem sok cég tudta volna ezt abszolválni, hatalmas munka van benne hogy Nvidia lenyomta a bányászláz alatti árfolyamát normál körülmények mellett is.
Nagy Hype Tesla lufit látok ami szerintem ki fog durrani.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Callisto
őstag
Aki forgatja a pénzt, azt nem az érdekli, hogy szépen lassan nő a részvény ára évek alatt, hanem az, hogy forgassa a pénzt. NV-nél volt egy alkalom 5 éven belül, amikor sokat lehetett keresni rajta rövid idő alatt. Most a Teslánál pl. 3 ilyen alkalom volt egy év hónap. Én sem akkor vettem a Teslát és adtam el, amikor csak stagnált. Ugyanarról beszélünk és épp ezért az NV részvény középszerű.
Tesla az pukkani fog. Nem kérdés. Ez a különbség hosszú táv és rövid táv között: "tudni" kell mikor mit vegyen és adjon az ember.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
GodGamer5
addikt
Szerintem a kevesebb töltőképernyő, nagyobb részletesebb, több objektumból álló világ így már reálisabbnak tűnik.
Emlékszem anno ps3-on az Uncharted 3-ban a legvége fele volt egy rész, ahol a jelenet ketté lett vágva egy loading képernyővel, mert nem fért a ramba. Ilyen régebben konzoloknál többször is előfordult. Mostmár főleg ezzel az újfajta ssd+ram kombóval úgy gondolom, hogy megoldhatják az igazi részletgazdag, töltőképernyők nélküli nyílt világokat, ráadásul a harmatgyenge limitekkel teli régi procit is végre leváltják.[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
félisten
válasz Callisto #40760 üzenetére
Így van ,nem kiemelkedő ilyen szemszögből NVidia.Szerintem nem is igazán lesz. Én se hosszú, se rövidtávra nem veszek tőlük részvényt, eleve kerülöm az IT alapú cégeket,de én túl óvatos vagyok.
Feljebb , talán 1 éve,ebben a topikban már írtam ilyen tőzsdei kirohanásokat, pont amikor beestek írtam, hogy venni kellene..AMD nél is írtam, csak ott meg zavar hogy kevés pénzzel AMD részvénybe nem lehetett szállni, most meg már az Intel kezd feltámadni azt sem mernék venni, maradok a kisember befektetésénél, amivel sikeresen buktam amúgy 2 év alatt ( MOL ),
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
GodGamer5
addikt
Március 5.-én talán végre bejelentik az RT krpes csúcs RDNA 2-re épülő radeonokat. [link]
[ Szerkesztve ]
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem csak. Ott van még más is tárolva, például a geometria.
De fog fejlődni a grafika. Ma már eleve nem férnek bele a mai tipikus VRAM mennyiségbe a játékok. Emiatt a motorok régóta streaminget alkalmaznak. A töltés itt nem annyira fontos, az nem csak ettől függ, de a nagyobb részletességhez a több VRAM, vagy ennek a hatékonyabb kihasználása hozzájárul.
A konzolon nem az alacsonyabb API miatt jobb a memória felhasználása, hanem amiatt, hogy az alkalmazások memóriaelérése közvetlen. PC-n ez nem lehetséges, mert nincs két ugyanolyan rendszer, de konzolon mindegyik gép ugyanaz, tehát az alkalmazás bátran hozzáférhet fizikai szinten is a memóriához. A PC-n ezt mindig az OS fogja kezelni, az alkalmazás csak fölötte tud menedzselni. Ez olyan nagy hátrányt egyébként nem okoz, mert veszel a PC-be kétszer-háromszor több memóriát, mint ami a konzolban van, és nem baj, ha az OS pazarol.
(#40746) b. : Most ha a konzolt mindenképpen idekeverjük, akkor a next-gen fő attrakciója az a szupergyors SSD. A PS5-nek van egy olyan módja, hogy maga az alkalmazás lesz a memória. Úgy veszi a rendszer, hogy az SSD-n elfoglalt hely a fizikai memória, és onnan cache-sel a valós fizikai memóriába, ami alapvetően gyorsítótárként működik. Ennek egy része leválasztható, így az valóban gyorsan elérhető memóriaként funkciónál. Ennek az egyetlen haszna, hogy olyan világokat lehet létrehozni, amelyek a mostaninál sokkal-sokkal nagyobbak, de mégsem lesz egyetlen töltőképernyő sem a játék kezdetétől a végéig. De a PC-ben ez sem jelent problémát, mert a streaming rendszerek nem újdonságok, annyi fog történni, hogy a PC-s port időközönként bedob egy loading feliratot, tölt egy-két percig, majd mehet a játék tovább. Ez igazából a konzolon is előfordulhatna, csak úgy tervezik meg az alkalmazást, hogy ismerik a gép adottságait, lényegében tudják, hogy milyen gyors az SSD és a memória, és ehhez tudják tervezni az egész játékot. A PC-n is előhozható ez a működés, ha beledobsz egy mondjuk egy 6-7 GB/s-os SSD-t a proci vezérlőjére kötve, plusz jó sok memóriát használsz. Valószínűleg ilyenkor egy PC-s portnál is eléggé minimális lenne a loading felirat.
(#40749) Ragnar_: Annyira sok VRAM annak nem kell. Az lényegében ugyanazokból a tartalmakból él, mint a raszterizáció. A létrehozott pufferek, amik fogyasztják extraként a VRAM-ot.
(#40755) b. : A mostani és az új konzoloknak is lesz olyan módja, amikor az OS fog babáskodni a memória felett, ahogy ez PC-n is működik. A legtöbb kis gépigényű cím konzolokon is így működik, mert ez a legegyszerűbb fejlesztői szempontból. A jövőben sem lesz ez másképp. A többi mód igényelhető. A PS5-nek megmarad a közvetlen hozzáférésre vonatkozó módja, ahogy ilyen a PS4-ben is van (5,x GB-ot kaphat közvetlenül az app és a maradékon ott az OS), illetve lesz még egy új mód, ami a memória egy részét cache-ként használja, és az SSD-n lévő tartalmat is memóriának tekinti. Valószínűleg az új Xboxban is lesz hasonló. Utóbbi egyébként úgy leszimulálható PC-n, hogy SSD-t raksz a VGA-ra, lásd a Radeon Pro SSG. Ha nagyon nagy adatmennyiségről lenne szó, és túlzottan sok lesz a loading felirat, akkor lehet, hogy elmennek erre a cégek.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Shing
őstag
A konzolnak erősen is kell nyitnia, mert a generáció végére PC szinten már a 128GB RAM is elterjedt lehet 50-60 szálas procikkal. Hogy csak a főbb adatokat említsem. SSD-nél több tb-os, sokkal gyorsabb megoldásokkal. Most már nem csak 1-2 szállal, gigabájttal lesznek erősebbek a hardverek ha bejön egy duplázás.
Plusz fejlődnek a low level API-k, OS-ek is az évek alatt.Egyébként ebből a csúcs SSD-ből sem lesz semmi. Esetleg pár exkluzív játék kihasználja, ha valamilyen szinten összejön. De ez megint olyan jósolgatás ami instabil talajon mozog. A Sony kb. egyszer beszélt arról, hogy lehetne ezt így használni. Minden részletre azóta is várunk, még kb. most is sakkozhatnak, hogy egyáltalán mekkora és milyen SSD kerüljön a rendszerbe. Szóval ha ők sem tudják, mi sem játsszuk el a tutit.
-
do3om
addikt
Azért ekkora fejlődés nem hiszem hogy meglesz 4-5 év múlva. Nem azért mert nem lehet hanem az árak miatt. Ez fog gátat szabni neki. Inkább max felével számolj annak amit írtál. De ez sem változtat sokat azon amit írtál, sőtt már megjelenésekor is bőven alatta lesz egy jó gamer konfignak. Csak ugye nem arra fejlesztenek, hanem mennie kell az aktuális konzolon is. A PC-n meg pár grafikához nem sokat tevő efektel felezik, harmadolják le a sebeséget, hogy azért "ki legyen használva" a géped.
Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
huskydog17
addikt
Technikai szempontból ez a game ugyanolyan hulladék, mint volt, 4 év alatt semmit nem fejlődött.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Crytek
veterán
válasz huskydog17 #40771 üzenetére
UE4-el nem mindenki tud bánni,csövesek kezében hulladék lesz a végtermék.
Next PC Upgrade: 2022
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz wjbhbdux #40767 üzenetére
Nem igazán. A professzionális piacon kívül semmiképpen. Túl drága az SSD, és a szükséges NYÁK is. A koncepció azonban platformszinten létezik az AMD-nél, csak az alaplapgyártók hozzák be, vagyis oda kell majd berakni az SSD-t, és azokat tudják majd címezni a Radeonok. De ez az AMD megoldása, nekik egyszerűbb, mert nem csak VGA-kat árulnak, így az olcsó megoldást is választhatják.
(#40768) Shing: Már ma sem nehéz olyan hardvert összerakni, amit leírtál. Egyszerűen megveszed a legjobb, vagy a második legjobb Threadrippert, és abba raksz 128 GB memóriát. Még a 6-7 GB/s-os PCIe4-es SSD sem probléma. Nem nagy kunszt tehát ilyen gamer PC-ket építeni, csak baromira drága. A konzol ára után legalább egy extra nulla, ami azért nem mindegy.
A mai játékok eleve a streamingre épülnek. Az összes modern motor ilyen, az hogy most ötször dob egy loadingot egy pályán vagy 50-szer, a technikai működés szempontjából teljesen mindegy. Ez egy rendkívül jól paraméterezhető működés, tehát nem szükségszerű a PC-be 6-7 GB/s-os SSD, maximum nem egy, hanem 10 loading screen lesz. De a futtathatóság szempontjából egyáltalán nem probléma.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
atok666
őstag
...Ennek az egyetlen haszna, hogy olyan világokat lehet létrehozni, amelyek a mostaninál sokkal-sokkal nagyobbak, de mégsem lesz egyetlen töltőképernyő sem a játék kezdetétől a végéig...
... a PC-s port időközönként bedob egy loading feliratot, tölt egy-két percig, majd mehet a játék tovább...
Aham, nekem azert ez igy eleg eros Erre azert nem vennek merget.Atok
-
DudeHUN
senior tag
válasz atok666 #40775 üzenetére
Jelenleg. A jelenlegi még a HDD-ket, mint szűk keresztmetszetet is számításba vevő programok alatt. Viszont Open World játékokban és rá optimalizált tartalomban sok haszna van. A nextgen gépekre fejlesztő szakemberek is ezt emelik ki, mint az egyik hatalmas ugrást. Legalábbis, azok akikkel eddig beszéltem.
Gamer for Life
-
Petykemano
veterán
Nem tudom, melyik céget érintheti...
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
nagyúr
válasz Petykemano #40779 üzenetére
Qualcomm, Intel, nVidia...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
bertapet11
tag
-
wjbhbdux
veterán
-
richies
senior tag
.
[ Szerkesztve ]
Rozsomak of Power
-
GodGamer5
addikt
válasz keIdor #40793 üzenetére
Nettó 200k+ az nagy bukta lenne. A Sony sem hülye, 27%-os áfa ide vagy oda. Max kevesebb haszonnal árulják. Volt valami hír, úgy rémlik, hogy állítólag kb 120k körül van az előállítási költsége.
"Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"
-
nagyúr
-
DudeHUN
senior tag
válasz GodGamer5 #40794 üzenetére
450 dollár körül van a PS5 előállítási ktg-e a Bloomberg értesülései szerint. A PS4 380 dollár volt és 399 dolláron nyitott. Ez alapján a bolti ár 499$ néz ki reálisnak. De ugye ez függ majd az új X árától is. Viszont ez alapján 499-nél nem lesz drágább az alap verzió.
Gamer for Life
-
wjbhbdux
veterán
Azzal nincs gond, mert a fizetések is emelkednek. Itthon is, de USA-ban pl egy kezdő programozó kap napi 300 dollárt egy értelmesebb startupnál. Én nem tartom kizártnak az 1000 dolláros árat se az új konzoloknak, hiszen elhintették hogy lesz olcsóbb modell is gyíkspeccel.
/s
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Apple MacBook Pro 16,2" M3 MAX - mrw33mg/a, új, bontatlan gyári garancia
- Lenovo Legion 5 pro Ryzen 5 5600H RTX 3060 16GB Ram 500gb+1TB NVMe SSD 165hz 2k kijelző
- Corsair VENGEANCE RGB PRO 16GB 3200MHz
- GIGABYTE H310M H
- Ej-Ha! Lenovo ThinkPad P53s Szép Home & Business Laptop -70% 15,6" i7-8665U 16/512 Quadro P520 2GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen