Három hónap haladékot kapnak a UPC-s e-mail-címek

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH), valamint a média- és hírközlési biztos egyeztetett a szolgáltatóval.

Az NMHH közleményében felidézik: a Vodafone 2019 nyarán vásárolta fel a UPC Magyarország Kft.-t, de az e-mail-szolgáltatást jogutódként a jövőben már nem tudja fenntartani, mivel nem jogosult a korábbi, a UPC-hez köthető mailcímek és a levelezőrendszer informatikai hátterének használatára.

Hangsúlyozzák: mind a Vodafone, mind az NMHH törekszik arra, hogy a szolgáltatás megszűnése minél kevesebb kellemetlenséget jelentsen az előfizetőknek, de sem a hatóságnak, sem a biztosnak nincs lehetősége arra, hogy megakadályozza egy szolgáltatás kivezetését.

A Vodafone Magyarország az MTI-vel azt közölte: a tavalyi év második felében jelentették be, hogy a UPC Magyarország felvásárlását követően a korábbi tulajdonos Liberty Global korlátozott ideig engedélyezte a UPC Magyarországhoz köthető e-mail címek és webmail infrastruktúra – így a upcmail.hu és chello.hu, továbbá a monornet.hu és upctelekom.hu webmail szolgáltatások – használatát. Mivel jogilag nincs lehetőség arra, hogy a fenti e-mail fiókok ezt követően is működhessenek, a Vodafone Magyarország 2021. március 1-jén megszünteti a UPC-től átvett webmail szolgáltatást, de a hozzáférés és a tartalmak 3 hónappal tovább állnak majd a felhasználók rendelkezésére.

A szolgáltató a lehetőségeihez mérten igyekszik minden segítséget biztosítani az érintett ügyfeleknek, a szolgáltatás kivezetése előtt 4 hónappal elkezdte a folyamatos tájékoztatást a változásról, a külön erre a célra létrehozott https://www.vodafone.hu/termekkivezetes#webmail oldalon nyújt tanácsokat és információt az ügyfeleknek.

Az NMHH-hoz és Kastory Edina hírközlési biztoshoz számos panasz érkezett amiatt, hogy a UPC felvásárlása után a Vodafone 2020 novemberében arról tájékoztatta ügyfeleit, márciustól megszünteti a UPC webmail- és az ehhez kapcsolódó e-mail-szolgáltatást és webtárhelyet. A panaszosok többek között azt sérelmezték, hogy az átállás komoly nehézséggel jár, hiszen sokan hivatalos elérhetőségként, kapcsolattartói címként használták a levelezési címet, de többen tartottak sokéves levelezésük elvesztésétől, valamint attól, hogy a lementés, migrálás adatvesztéssel, személyes adatok sérelmével járhat. Többen hiányolták az átállással kapcsolatos részletes tájékoztatást is – tájékoztatott az NMHH.

A hírközlési hatóság, illetve a biztos hivatala a panaszok nyomán egyeztetést kezdeményezett a szolgáltatóval, aminek eredményeképp a Vodafone május 31-ig meghosszabbította a hozzáférést a postafiókhoz és az e-mail webtárhelyen tárolt tartalmakhoz. Maga az e-mail-szolgáltatás azonban március elsejétől hivatalosan megszűnik.

A hozzáférés idejének meghosszabbításával a felhasználóknak elég idejük lesz a korábbi, még tárolt tartalmak lementésére, új e-mail-fiók kialakítására, az új cím beállítására az igénybe vett szolgáltatásoknál vagy partnereik értesítésére. Emellett a cég a korábbinál részletesebb, a levelek lementését segítő felhasználói segédletet tett közzé, de technikai segítséget is adnak az új e-mail-fiók beállításához vagy az e-mailek mentéséhez az ügyfélszolgálaton e-mailben vagy telefonon. Személyes kapcsolatfelvételre a járványra való tekintettel nincs szükség, de a munkatársak közvetlenül is megkeresik azokat a panaszosokat, akik korábban megkeresték őket, az NMHH-t vagy a biztost – közölte az NMHH.

Azóta történt

Előzmények