Vezeték nélküli technológiával iktatnák ki az autóbaleseteket

A járművek balesetmegelőző technológiájához igazából már 1999-ben lefoglalták az USA-ban az 5,9 GHz-es tartományt.

Amerikai hatóságok, egyes autógyártók, egyetemek és egyéb felek közös kérését hagyta jóvá a héten az amerikai FCC, amikor engedélyezte az 5,9 GHz-es spektrum használatát olyan összekapcsolt járműtechnológia bevetéséhez, amely megelőzi majd a baleseteket, főleg a kereszteződéseknél.

Ezt a tartományt már 1999-ben lefoglalták az autógyártóknak a járművek közötti, balesetmegelőzést segítő kommunikációhoz, de eddig alapvetően nem használták.

A C-V2X (Cellular Vehicle-to-Everything) technológiát 2021 végén kezdték el nagyban fejleszteni, ebben a Volkswagen, az Audi, a Ford, a Jaguar Land Rover, Utah és Virginia állami szervei és a Panasonic is részt vesznek többek között.

Tanulmányok szerint az USA-ban évi minimum 600 ezer balesetet előzne meg a rendszer, amely mindent megváltoztató vezeték nélküli technológia. A járművek látnának a kereszteződésekben, sarkoknál, egymással  kommunikálnának valós időben, figyelve a gyalogosokat, bicikliseket, lámpákat, mindent.

Az USA-ban tavaly 42 795 ember veszítette életét közlekedési balesetben: ez a második legrosszabb (legnagyobb) szám az elmúlt 18 évben. Ennek tükrében elengedhetetlennek tűnik a technológia ilyen, megelőző célú bevetése. Az életmentésen túl az autók és közlekedés infrastruktúrájának jövőjét is remélik a technológiától.

Azóta történt

Előzmények