A rendőrség felhasználja a navigációs berendezések információit

Még messze nem csillapodtak le az okostelefonok földrajzi helyzetet rögzítő funkciója miatt felkavart botrány hullámai, máris itt lehet a másik, mely a navigációs eszközöket érinti. A vihart egy holland lap, az ad.nl támasztotta fel, amikor arról számolt be, hogy Európa legnagyobb navigációs cége, a TomTom adatbázisát a rendőrség felhasználja a gyorshajtók kiszűrésére.

A történtek a cégvezető gyors megszólalása után is kissé zavarosak. Harold Goddijn hivatalos közleményben is elismerte, hogy eladtak adatokat a holland államnak, ám ezzel az volt a céljuk, hogy a közlekedésszervezést segítsék, és fogalmuk sem volt arról, hogy ezek az információk majd a rendőrségnél landolnak, akik felhasználják saját céljaikra.

Hogy pontosan mi is történt, az nem teljesen világos. Annyi biztos, hogy a holland rendőrök a sebességellenőrző pontokon a bemérő kamerákra telepítettek egy szoftvert, amely kezelte a TomTomtól kapott adatokat. A probléma ott van, hogy a cég anonim módon gyűjti az információkat, ezért nem tudni, mire is használták a rendőrök ezeket. A holland lap tudósítása szerint a gyorshajtók elfogására, ám azt nem tudni, hogyan is tehették ezt meg. Sehogyan, válaszolja meg a kérdést a TomTom vezetője, a kapott információ alapján csak statisztikákat készíthettek.

Mindezek mellett a vállalat a fogyasztói panaszokra reagálva közölte, hogy ez a felhasználási mód elfogadhatatlan számukra, és a jövőben mindent megtesznek, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő. A közlemény igyekszik megnyugtatni a felhasználókat, hogy személyes adataik nincsenek veszélyben, mivel mindent anonim módon gyűjtenek, így a rendőrséghez sem juthattak el érzékeny információk.

Azóta történt

  • Október 20-án lövik fel az európai navigációs rendszer első műholdjait

    Az első két műhold áll ősszel pályára, a rendszer 2014-re lesz üzemkész, a teljes befejezés 2019-re várható.

  • A Garmin felvásárolja a Navigont

    Az amerikai gyökerű Garmin az európai piacon akarja megerősíteni a pozícióját.

  • Nem fogynak a navigációs eszközök, átszervezik a TomTomot

    Minimális mértékű elbocsátás is várható, de a fő változás, hogy nagyobb hangsúlyt helyeznek a beépített rendszerekre.

  • 2001. február 12.

    Rendkívül gyors ütemben terjed az e-mailes Anna Kurnyikova-vírus. Mivel a levél mellékletében elrejtett féreg rengeteg címre továbbküldi magát a fertőzött gépekről, világszerte lelassul az e-mail forgalom, számos levelezőszerver leáll. A szerző, az OnTheFly becenevet használó 20 éves Jan de Wit két nap múlva maga jelentkezik a rendőrségen. A holland fiatalembert később a bíróság 150 óra közmunkára ítéli.

Előzmények