Gyerekbicajokra tervezett távirányítós fék volt a startup verseny sztárja

A feltörekvő cégek, ismertebb nevükön a startup vállalkozások mutatkoztak be a 2008 óta évente megrendezett legnagyobb hazai startup rendezvényén a Startup Underground konferencián (SUU).

A tavaszi rendezvénydömping ellenére csaknem 600 résztvevőt jegyző konferencia startup versenye, workshopjai évről évre több látogatót vonzanak. Az eseményt követő afterpartyn további 120 vendég épített kapcsolatokat az ott megjelent befektetőkkel, startup tanácsadókkal. A rendezvényen tíz kockázati tőketársaság képviselői vettek részt, és szponzorai között többek között ott volt a Climate-KIC, az Equilor Befektetési Zrt, a Prezi.com, a Cisco és a Microsoft, illetve a sajtó részéről a HVG, a Figyelő, az Origo és az Insider Blog.

Az immár hagyományosnak számító startup verseny döntőjében 10 kiválasztott vállalkozás mutathatta meg önmagát a közönségnek és a szakmai zsűrinek. A 67 nevező közül befektetői zsűri által kiválasztott legjobbak előadásai nem csak a web és informatika legújabb megoldásai közül kerültek ki. A döntősök számos olyan szakmai területet lefedtek projektjeikkel, mint az ipari innováció, a környezetvédelem, a közösségi megoldások, illetve az informatikai biztonság.

A győzelmet végül a Neorobot (Juhász Márton) egészségügyi és robottechnológiai projektje szerezte meg, a Resono hangszennyezettség mérő megoldása előtt. A harmadik helyezett Brickflow az online világból érkezett és a Startup Chile programba is bekerült korábban. A közönségdíjas MiniBrake pedig a gyermekek biztonságát féltő technológiai fejlesztők terméke. Érdekesség, hogy a közönségdíjat a szervezők a közönség hangos tapsolása és bekiabálása során a 2. helyezett Resono hangmérő eszközével mérték le és döntötték el.

Döntősök voltak még az Ökuka (szelektív hulladékgyűjtő modell), a Mobitix (mobil fizetési megoldás), a Meshlin (biokompozit az autógyártás részére), a Marketing Bank (kisvállalati marketingszolgáltatás), a Slamby (internetes szűrőprogram) és a Yacaba.com (webes HR-rendszer).

A versenyen kívül a SUU nemcsak a hazai, hanem a nemzetközi közönséget is megszólította, a külföldi vendégek előadásai sokakat vonzottak. Andre Haddad, az eBay egyik egykori vezetője által tartott előadásból kiderült, hogy mi is teszi sikeressé, hogyan élhet meg, maradhat meg egy globális célokra törő, de kezdő vállalkozás. Emellett Árvai Péter, a Prezi ügyvezetője is a nemzetközi határok feszegetésére buzdította a startuppereket.

A rendezvény egyik workshopján kiderült, hogy az „entrepreneurship” gondolkodás egyetemi oktatásával foglalkozó szakemberek szerint is vannak még tartalékok a hazai képzésekben, illetve, hogy az egyetemeknek hatalmas a felelőssége a jövő startupjait megalapító fiatalok nevelésében, az utánpótlás biztosításában.

Azóta történt

Előzmények