Csúcstechnológiás magyar startupok a HiTechTesten

A lean startup mozgalom szellemiségében rendezte meg az MMKlaszter a második HiTechTestet. A végfelhasználói visszajelzések koncentrált összegyűjtését szolgáló eseményen hat induló vállalkozás fejlesztését tesztelték a résztvevők. A főként diákokból és kockázatitőke-befektetőkből álló látogatók az egzotikus szigetek felfedezését segítő applikációtól a szemkamerás hatékonyságmérésig számos innovációval ismerkedhettek meg.

A szervezők közleménye szerint Magyarországon az elmúlt évben egyre több induló IT-vállalkozás körében vált ismertté a lean startup mozgalom, ugyanakkor paradox módon a gyakorlatban mégis csak kevesen alkalmazzák módszertanát. A potenciális végfelhasználói visszajelzések folyamatos megfigyelésére épülő termékfejlesztési eljárás pedig nemzetközi szinten bizonyította, hogy hatékonyan katalizálja az informatikai cégek piacralépését és növekedését.

A körülbelül 200, főként diák és befektető látogató a legkülönbözőbb területeket érintő innovációval ismerkedhetett meg. Egyértelmű közönségkedvenc volt az egzotikus szigetek felfedezését segítő iLandGuide, amelynek használatához – ellentétben a legtöbb ilyen típusú applikációval – nem kell internetes kapcsolat. Ennek köszönhetően például egy olyan távolkeleti országban, ahol nemcsak a nyelvet nem értjük, de nagyságrendi elképzelésünk sincs a roamingdíjakról, komoly összeget spórolhatunk meg. Szintén nagy érdeklődést váltott ki a mobil- és webalapú szolgáltatások hatékonyságát mérő szemkamerás eszköz a Meroving Internet-kutató Kft.-től. A cég képviselői szerint a technológia ugyan rengeteg területen alkalmazható, ők elsősorban a fejlesztési szakaszban járó startupok tesztelésre fókuszálnak. A vállalatok és informális közösségek innovációs tevékenységét játékosan katalizáló Be-Novative az esemény közönségét látva most elsősorban az informális, civil kezdeményezésekre helyezte a hangsúlyt.

A zömében fiatal látogatók körében is komoly érdeklődést váltott ki a Nostalgia Bits, amely az idősebb generációra specializálódott közösségi platformmal rukkolt elő. Az oldal felépítése emlékeztet az ugyanennek a korosztálynak készült mobiltelefonokéra: nagyok a gombok, a betűméret növelhető, valamint könnyen átlátható a felépítése. A HiTechTesten mutatkozott be a nagyközönség előtt emailfiók-rendező és vizualizáló szoftverével a MailMill. A közönséget szemmel láthatólag megnyerő szolgáltatás lényege, hogy különböző szempontok alapján áttekinthetőbb struktúrába csoportosítja internetes leveleinket úgy, hogy közben azok vizuálisan is jól elkülönülnek. A Quenter mobiltelefonra optimalizált törzsvásárlói és kedvezményrendszert mutatott be. A tesztelési szakaszban járó vállálkozás célja, hogy a különböző akciós ajánlatok segítségével meggyőzze az embereket: vonják be telefonjukat a vásárlás folyamatába.

Azóta történt