Döbbenetes visszaesés a Sony Ericssonnál is

A mobiltelefon-gyártók közül elsőként a japán-svéd Sony Ericsson tette közzé pénteken a negyedik gazdasági negyedévre vonatkozó adatait, s ebben drámai visszaesésről számolnak be.

A közlemény szerint a cég 187 millió eurós adózás utáni veszteségről számolhat be, szemben az előző év hasonló időszakában mért 373 millió eurós nyereséggel: 24,2 millió készüléket adtak el a negyedik negyedévben, s ez 21 százalékkal kevesebb, mint 2007 azonos időszakában. A gazdasági válság okozta visszaesés mértéke az elemzőket is meglepte, akik a várt 72 millió eurós veszteség helyett ennek több mint kétszeresével szembesülhettek. A teljes évet nézve a vállalat adózás utáni nyeresége 73 millió euró, ami eltörpül a 2007-es gazdasági év 1,1 milliárdos hasznához képest. 2007 hasonló időszakában a cég forgalma 3,8 milliárd euró volt, a tavalyi utolsó negyedévben viszont csak 2,9 milliárd.

Ugyanakkor a cég azt is közölte, hogy termékeik megőrizték az egy készülékre eső kedvező árakat (a negyedik negyedévben 121 euró), s ennek, valamint a kedvező árfolyamoknak, illetve a csúcsminőségű készülékek népszerűségének köszönhetően a vállalat megtartotta nyolc százalékos piaci részesedését.

A Sony Ericsson időközben elindított egy 300 millió eurós megtakarítási projektet, illetve működtetési költségeik lefaragásától is további 180 millió euró megspórolását várják – az év végéig tartó intézkedésekről egyelőre nem árultak el részleteket.

Hideki Komijama, a vegyes vállalat elnöke mindenesetre igen nehéz évre számít 2009-ben, különösen az első negyedévben: a mobilpiac szűkülését és az árak csökkenését várják; ezt jelzi például, hogy a mobilpiac év elején vár 10 százalékos növekedése nem teljesült, a 2008-ban eladott 1,19 milliárd készülék csak 6 százalékos bővülést jelent.

Azóta történt

Előzmények