Nokia N-széria: túl az ötmillión

Már ötmilliónál is több példányt adott el tavaly óta N-sorozatú multimédia-telefonjaiból a Nokia – jelentette be ma a gyártó azon a bemutatón, ahol a sikeres család újabb három modellje került nyilvánosság elé. A júniusban érkező N72-es zenefonról, valamint a júliusra ígért N73-ról és N93-ról testvérportálunkon, a Mobilarénán olvashatnak bővebben.

"Ez nem egy kis piac" – mondta a németországi bemutatón Anssi Vanjoki, a Nokia multimédia-részlegének vezetője. Számításai szerint a multimédia-telefonok piacán 2006-ban 100 millió készülék talál gazdára, és ez a szám 2008-ra 250 millióra emelkedik. A Canalys piacelemző cég vizsgálata szerint 2005-ben 50 millió ilyen készüléket értékesítettek a világon.

A Nokia az előzetesen vátnál jóval erősebb negyedévet produkált, és a finn gyártó ennek legfőbb katalizátorául az N70-es modell páratlan sikerét jelölte meg; az N70 a világ legjobban fogyó 3G-mobilja volt az év első három hónapjában, és egyedül elvitte a 3G-piac 10 százalékát.

  • Kapcsolódó cégek:
  • Nokia

Azóta történt

Előzmények

  • Belelendült a Nokia

    Nőtt a profit, az árbevétel és a készülékek átlagára is, ráadásul mindez a cég piaci részesedésére is jó hatással volt.

  • Keresettek a Sony Ericsson mobiljai

    Másfélszeresére növelte árbevételét és megháromszorozta nyereségét a világ ötödik legnagyobb mobiltelefon-gyártója.

  • Már 80-asokból is lehet céges IP-telefon

    Tovább tökéletesítette a Nokiával közösen fejlesztett Communication Managert a VoIP-ban utazó Avaya.

  • Összeáll a Nokia és a Sanyo

    A két vállalat egyesíti erőit a CDMA-mobiltelefonok piacának meghódítására. A finn cég célja továbbra is a 40 százalékos világpiaci részesedés elérése.