Már jó ideje folynak arról találgatások, hogy vajon ki fogja megvásárolni a Google-é mellett a legnagyobb térképes szolgáltatást, a Here-t. A „taxigyilkos” alkalmazással világszerte nagy viharokat kavaró Uber is a jelentkezők között volt, nem is csináltak titkot abból, hogy nemrég három milliárd dolláros ajánlatot tettek.
De úgy tűnik, nem ők lesznek a befutók – legalábbis ezt állítja meg nem nevezett forrásokra hivatkozva a The New York Times. A lap úgy tudja, hogy a jelenleg is zajló tárgyalásokon nem az Uber az esélyes, hanem egy német autóipari konzorcium, melynek tagjai között ott van a BMW, az Audi és a Mercedes-Benz is.
Korábban több érdeklődő is volt – például a kínai Baidu és a Tencent –, de ők később visszaléptek, míg közben az autógyárak egyre nagyobb energiával tárgyaltak. A források szerint a legnagyobb probléma az ár, mivel a Nokia legalább négymilliárd dollárt kér a Here-ért, ám a vevők ezt sokalljak. De nagyon valószínűnek tűnik a bennfentesek szerint, hogy legkésőbb augusztusig tető alá hozzak az üzletet.
A világ 50 országának 300 városában jelen lévő Uber számára azért lenne fontos egy saját térképes szolgáltatás, mivel terveik szerint a nagy sikert hozó személyszállítási alkalmazásra támaszkodva továbbfejlődnének egy logisztikai és szállítmányozó vállalattá, és ehhez fontos lenne függetlenedni a Google Mapstől. Ennek érdekében másfelé is érdeklődnek: a múlt hónapban vásárolták meg a Microsoft térképes technológiájának egy részét, és itt jelentős fejlesztéseket terveznek.
Az értesüléseket a Nokia és az Uber nem akarták kommentálni, az autógyárak képviselőit pedig egyelőre nem érték el az újságírók.