A németek felpörgetik a HERE navigációs rendszert

Ahogy az IT café is beszámolt róla annak idején, a beborult Nokia meglehetősen jó színvonalú navigációs szolgáltatásáért, a HERE-ért nagy versenyfutás volt nemrég, és végül a legkomolyabb érdeklődő, a vezető német autógyártók alkalmi szövetsége lett a befutó.

Hirdetés

Jó árut vettek, de nem ültek a babérjaikon, hiszen ma bejelentették, hogy a továbbfejlesztik a HERE-t, mely továbblépés különösen a technológiai alapot, az ADAS-t (Advanced Driver Assistance Systems) érinti. Egyértelmű, hogy az elmozdulás az önvezető autók irányába tart, a felé, hogy a nem is oly távoli jövőben megjelenő, automata vezérlőrendszerrel rendelkező autók egy fontos komponensét tökéletesítsék.

A fejlesztés lényege, hogy az ADAS akkor tud megfelelően működni, ha kellő pontosságú és minőségű térképes adatbázisra tud támaszkodni: hiába tökéletes a szenzorrendszer és az egyéb technológia: ha nem tudja az autót pontosan pozicionálni a legfrissebb adatok alapján, akkor csak töredékes a tudása. És itt sem találták fel a spanyolviaszt, viszont úgy tűnik elsőre, hogy korábbi módszereket és elképzeléseket akarnak hatékonyan alkalmazni, ugyanis a HD Live Map azt jelenti, hogy egyetlen felhőalapú rendszerbe vonják össze a különböző forrásokból érkező információkat: térképadatok, térképes frissítések, aktuális közlekedési infók, az autók által közölt valós idejű információk, illetve mindezek algoritmusok útján történő elemzését.

A rövid ismertetőből az tűnik a legfontosabbnak, hogy a HD Live Map már a másik irányba is komoly elmozdulást ígér: vagyis az e rendszerrel rendelkező autók nemcsak a központi stabil adatbázisra építenek, hanem folyamatosan tökéletesítik az egymással történő kommunikációt is, ami elengedhetetlen feltétele a biztonságos automata közlekedésnek – itt most elég egy nagyon egyszerű, hétköznapi helyzetre gondolni: ha a rendszer érzékeli, hogy az előzetes információkhoz képest hirtelen változás állt be az úton (baleset, lezártak egy sávot stb.), akkor azt azonnal feltölti frissítésként a felhőbe, így a mögötte jövő autók is azonnal megkapják ezt a tájékoztatást.

Előzmények