Minimum 300 millió dollár egy doménért

Áruba bocsátották a business.com domént, s a Credit Suisse-nél zajló licitáláson a cím várható eladási árát 300 és 400 millió dollár közötti összegre becsülik – jelentette ma Wall Street Journal Online.

Az eladók – két vállalkozó, akik 1999-ben 7,5 millió dollárért vették meg a nevet, s ez akkor rekord volt – olyan vevőkre számítanak, mint például a Dow Jones & Co. vagy a New York Times Co. A Reuters riporterei megkeresték e két céget, ám ők egyelőre nem kívánták kommentálni a lehetőséget.



Jake Winebaum és Sky Dayton 1999-ben, mondhatni, közröhej tárgya volt, amiért egyetlen doménért olyan óriási összeget fizettek, amire addig nem volt példa. S bár közben megtörtént a dotcom-katasztrófa, ugyancsak nehéz lenne bizonyítani, hogy rossz vásárt csináltak. Az oldal – amely egyébként önálló keresőt működtet, tematikus webkönyvtárakat kínál s egyik fő jövedelme a pay-per-click hirdetések utáni bevétel – az utóbbi időben jelentősen megnövelte jövedelmezőségét, s az elmúlt évhez képest 50 százalékos növekedéssel havi hatmillió egyedi látogatót mutathat fel. A tervek szerint az eladás után a jelenlegi két tulajdonos marad a cégnél, Dayton igazgatóként, Winebaum vezérigazgatóként.

Azóta történt

  • Doménbiznisz 2008: a millió dolláros S betű

    Nemcsak a fontos, tartalmas címekért folyik öldöklő verseny, hanem a hasonló, „majdnemolyan” címekért is – s az üzleteket alapvetően befolyásolja a piacvezető Google rangsorolási rendszere.

Előzmények