Az Internet Explorer gyors, de tényleg! – Tényleg?

Nem kevesebb, mint 13 egész pixellel vékonyabb a kezelőfelülete a Chrome-énál és legalább 0,5 szekundummal gyorsabban tölti be az oldalakat a Google és a Mozilla megoldásainál. Hab a tortán, hogy biztonságosabb, mint a Firefox 7 – ezekkel a frenetikus előnyökkel csábít újabban Redmond az Internet Explorer 9 használatára. A kicsit erőltetettnek tűnő kampány furcsa módon a következő, 10-es verzió debütálása előtt két hónappal indult el.

Design

A kampányoldalon minden megtalálható, ami egy termék hathatós reklámozásához szükséges: lebegő Twitter-bejegyzések, nagyobb külföldi híroldalak dicsérő idézetei, látványos animációk, képek, szövegek, linkek láthatóak, persze mindez modern HTML5-alapokon. Maga a site a WIndows 8 egyelőre kérdéses nevű kezelőfelületének designjával lett megáldva (a'la outlook.com); ebben a letisztult környezetben navigálva olyan „csak hidd el” információkkal találkozhatunk, minthogy mennyivel gyorsabb is a kilences Explorer a konkurenciánál (amit egy olyan animációval demonstrálnak, ami erősen emlékeztet a Telenor Hipernet reklámjára), valamint, hogy mennyivel is szűri jobban a különböző közösségi médiumokon keresztül összeszedhető fenyegetéseket a megoldás.

Az üzenet

A kampány lényege kézenfekvően az Internet Explorer 9-es verziójának felhasználóbázisának növelése. Ami már kevésbé érthető, az a meggyőzésre használt eszközök alkalmazása: az írásnak címet adó mondat már rögtön a kezdőoldalon a szemünk elé tárul, ami valljuk be, meglehetősen erőtlennek, sőt, bénának hat. Ami inkább átjöhet ebből a szkeptikus felhasználó számára, hogy „eddig ugyan elrontottuk, de most már tényleg valami jót raktunk le az asztalra”.

Az információkat feldolgozván a következő oldalon is találhatunk némi szájhúzásra okot adó érdekességet: tény, hogy a könnyebb elérhetőség érdekében sokkalta kényelmesebb az adott oldal linkjét a tálcára húzva rögzítve elérni azt, mintsem újra és újra bepötyögni annak a linkjét, ám az, hogy az Microsoft böngészőjének kezelőfelülete 13 egész pixellel vékonyabb, amellett, hogy egyáltalán nem olyan látványos, mintha egy táblagép vastagságáról beszélnénk (milliméterben, persze), teljesen érdektelen információ – de ha vicc, annak sem jó. A többi oldalon olyan információkat tudhatunk meg, minthogy az új böngésző mennyivel jobban szűri a közösségi malware-eket a Chrome 15-nél vagy a meglehetősen őskövületnek számító Firefox 7-nél (ezeket a számokat egyébként az a cég hozta ki, amelyiket már két éve hiteltelenséggel vádoltak meg). No comment.

Verdikt

Az utolsó oldalon a site nyíltan felajánlja, hogy váltsuk le mostani megoldásunkat az Explorer 9-re – teszi mindezt annak az ígéretével, hogy nem fogjuk sokáig hiányolni az eddig használt és jól bevált browserünket. Tekintve az eddigi felhasználói visszajelzéseket, no meg az ebből fakadó, a neten keringő számos IE-ről szóló viccet, meglehetősen félresikerült kampánynak tűnik ez a Microsfottól a termékük még népszerűbbé tételére.

A félreértés elkerülése végett érdemes leszögezni, hogy jelen sorok nem a Microsoft vagy az Explorer ellen indított ellen kampány akar lenni, hanem pusztán a népszerűsítő akciójuknak egy kritikája, ami, ha kicsit jobban belegondolunk rossz időben és egy meglehetősen rossz koncepció alapján került a világhálóra. Ha mondjuk egy fél évvel korábban kezdik vagy ha a 10-es verziót reklámoznák ezzel (a viccesnek szánt megnyilvánulások mellőzésével) erősebbnek tűnne a létjogosultsága a kampánynak. Ami biztos, hogy aki eddig is Explorert használt, azt nem ez a reklám fogja elüldözni a további használattól, ám az is igaz, hogy nem lesz különösebb hatással a felhasználói szám növekedésére sem – egy szóval az új kampány rossz, de tényleg!

Azóta történt

Előzmények

  • Mínuszba futott a Microsoft

    Noha a Windows-üzletág forgalma csökkent, a cég tőzsdei pályafutásának első vesztesége egy öt évvel ezelőtti felvásárlás most elkönyvelt értékcsökkenése miatt keletkezett.

  • Egymilliárdért vesz céges közösségi oldalt a Microsoft

    A Yammer alapítása óta dinamikusan bővül, és a redmondi cég valószínűleg felhőkínálata terjesztésére használná fel a felhasználói bázist.