A Microsoft az EU számára készített platformot

Az európai kormányzati vezetők Berlinben tartott fórumán (Government Leaders Forum – GLF) a Microsoft bemutatta az Állampolgári Szolgáltatási Platformot (Citizen Service Platform – CSP). A vállalat szerint ez az új megközelítésmód mérettől függetlenül valamennyi kormányzatot segíti abban, hogy hatékonyabban kiszolgálja az állampolgárokat az interneten keresztül.

A fórum küldöttei számára ma elmondott megnyitó előadásában Jean-Philippe Courtois, a Microsoft International elnöke elmondta: ahhoz, hogy megfeleljenek a velük szemben támasztott egyre növekvő igénynek, a kormányzatoknak modernizálniuk kell azokat az online közigazgatási módszereket, amelyeket az állampolgárok kiszolgálására tartanak fenn: „A CSP a Microsoft és partnereink, az önkormányzatok és regionális kormányzatok közötti számos projekt nyomán jött létre. A korábbi tapasztalatok és eredmények figyelembe vételével olyan technológiákat tudunk e kormányzatok rendelkezésére bocsátani, amelyek költségkímélők és egyszerűen alkalmazhatóak.” Egy, a Microsoft megbízásából a Capgemini által készített friss jelentés arról számol be, hogy a szolgáltatásokért felelős kormányzatok nehezen tudják ténylegesen fokozni azoknak a szolgáltatásoknak a hatékonyságát, amelyekkel az állampolgárok igényeit kiszolgálják, noha a közszolgáltatások 80 százaléka helyi szintű. A CSP célja ennek a szakadéknak az áthidalása, a megoldások gyors kidolgozása a személyre szabható alkalmazások és az iparág által kínált tudás révén.

A Microsoft olyan alkalmazások kidolgozására kérte fel partnereit, amelyek a helyi és regionális kormányzatok által használt, meglévő technológiai platformokra épülnek. A Capgemini kutatása szerint a kormányzatok információtechnológiai kiadásainak elsődlegesen a következő területek kiszolgálására kell összpontosítaniuk: állampolgári portálok, ügykezelés, intelligens űrlapok és formanyomtatványok, közösségi webhelyek és iratkezelés.

A Microsoft ugyancsak ma jelentette be azt, hogy partneri kapcsolatra lép a DStGB-vel (Német Városok és Önkormányzatok Szövetsége), és a Fraunhofer-Institut FOKUS-szal, azzal a céllal, hogy kidolgozzák és elterjesszék az EU Services Directive bevezetéséhez szükséges dokumentált prototípus megoldást. A Project ServiceLine 115 program a New York-i 311-es telefonszám megfelelője, amely egy egységes szolgáltatási segélyvonal valamennyi állampolgár számára. A partneri kapcsolat nyomán kialakítani kívánt technikai kínálatnak ugyancsak részét képezi majd egy önkormányzati térinformatikai rendszer, egy elektronikus cégnyilvántartás, egy online üzleti regisztrációs rendszer, valamint több internetes portál is. A kormányzatok, szervezetek és ügynökségek egyaránt bővíthetik a Solution Sharing Network (SSN, vagyis megoldási megosztó hálózat) portálon szereplő adatokat és megoldásokat, de szükség esetén fel is használhatják ezeket.

Azóta történt

Előzmények