Nemzetközi fejlesztőközpontot épít a LogMeIn Budapesten

Három év alatt négyszeresére növelte árbevételét és alkalmazottainak számát a magyar gyökerű, mára globális IT vállalattá fejlődött LogMeIn, amely idén ünnepli 15. születésnapját.

A vállalkozás ma jelentette be, hogy noha az értékesítési és marketingtevékenysége egyértelműen a tengerentúlon intenzívebb, a cég még mindig a budapesti irodát tekinti legfontosabb fejlesztőközpontjának, így az Andrássy úti irodában jelentős létszámbővítést terveznek, amelyet négy kontinens bevonásával szeretnének megvalósítani.

A kétezres évek elején Anka Márton és Michael Simon által alapított garázscég fennállásának első 15 éve nemzetközi szinten is ritka fejlődési pályát mutat, árbevétele már 2015-ben átlépte a negyedmilliárd dollárt. Az utóbbi három év piaci felvásárlásai a világ 10 legmagasabban jegyzett SaaS (software-as-a-service) vállalata közé emelték a céget, 2017-es pénzügyi évének árbevétele megközelítette az 1 milliárd dollárt. „Az összeolvadások és felvásárlások mellett a kulcs a folyamatos innováció és a különböző technológiákban rejlő szinergiák kihasználása, valamint a tehetségek bevonzása és megtartása volt” – emelte ki Pálfy Sándor, a cég Identity and Access Management üzletágának technológiai vezetője.

A LogMeIn jelenleg négy kontinensen, huszonnyolc irodában, 3500 embert foglalkoztat, akiknek meghatározó része fejlesztő. A nemzetközi nagyvállalattá válás és a gyors növekedés szükséges velejárója a folyamatos toborzás, amit a 400 fős magyar operáció esetében az iparág által gyakran említett szakemberhiány is nehezít – írják. Ennek ellenére a jelentős bővülés nem kivitelezhetetlen cél, főleg, ha a keresés a hazai informatikusok mellett más országok mobilis IT szakembereire is kiterjed. „A budapesti csapat gerincét a hazai egyetemeken végzett fejlesztők adják, akik biztosítják az innovatív, agilis kultúrát és a kiemelkedő minőségű mérnöki szakértelmet a mindennapi munkához. Ebben a keretrendszerben szeretnénk elhelyezni minél több európai, vagy akár más kontinensről érkező kollégát is” – fejtette ki a cég elképzeléseit Láng András, a magyar fejlesztőközpont vezetője, a budapesti iroda ügyvezetője.

Indoklásukban elmondják, hogy a személyes digitális tér bővülése, az online eszközök térnyerése és használata otthon és a munkahelyünkön egyre több kihívás elé állítja a LogMeInhez hasonló cégek mérnökeit. Míg a jelszókezelés területén egyre több fiók belépési adatait tárolják, az ügyfélszolgálati alkalmazások esetében több százmillió felhasználói interakcióval találkoznak évente. A nagy mennyiségű adat és visszajelzés lehetővé teszi, hogy ne csak a megszokott módon kezeljék az igényeket, hanem megelőzzék és formálják azokat. Az ilyen előrelátás technológiai kreativitást igényel, amit leghatékonyabban az újfajta gondolkodásmód hozhat be egy szervezet életébe.

„A szoftveres iparágakban kiemelten fontos a diverzitás. Magyarországon a legjobb mérnökök ugyanazokon az egyetemeken, ugyanazt a tantervet, ugyanazoktól az oktatóktól hallgatva diplomáznak le. Ez a szisztéma évtizedek óta működik, de egy ilyen gyorsan fejlődő szektorban szükség van az eltérő gondolkodásmódra is, amit mi többek között a más nyelvi és kulturális környezettel rendelkező országokból szeretnénk behozni a hazai operáció életébe. Ugyanez igaz a nemek arányára is: szeretnénk kiegyenlítettebbé tenni a cég összetételét, és például informatikus, UX-es női munkatársakkal erősíteni csapatunkat” – magyarázza filozófiájuk hátterét Láng András. A LogMeIn világszerte keresi a magyar fejlesztőközpont új munkatársait: az utóbbi évben többek között Mexikóból, Indiából, Oroszországból, Portugáliából is érkezett új munkatárs a budapesti irodába. A tendencia pedig a tervek szerint nem áll meg, hiszen a cég 10 százalék feletti éves munkatársi bővítést tervez itthon.

Előzmények