Lassul a Firefox térnyerése

A Firefox tovább morzsolgatja a Microsoft Internet Explorer meghatározó előnyét az internetes böngészők piacán, de térnyerésének üteme lassult az elmúlt hónapokban – derül ki a WebSideStory piackutató új jelentéséből. Legalábbis ez a helyzet az Egyesült Államokban, ahol az elmúlt három hónapban a netezők újabb egy százaléka tért át a Mozilla Alapítvány által fejlesztett szoftverre, így az Internet Explorer befolyása 88,9 százalékra esett vissza, miközben a Firefoxé 6,8 százalékra nőtt.

Azonban a piackutató arra is felhívja a figyelmet, hogy lassul a Firefox térnyerése. Míg a végleges változat novemberi megjelenését követően havonta egy százalékponttal bővült a böngésző híveinek tábora, addig mostanra a növekedés üteme havi egyharmad százalékpontra mérséklődött. Mindez kétségessé teszi, hogy a böngészőnek az idén sikerül-e elérnie a 10 százalékos piaci részt, ami a fejlesztők kitűzött célja.

Az amerikai adatoktól látványosan eltérnek a németországi és japán számok – melyeket ezúttal szintén közölt a WebSideStory. Ezek szerint a német internetezőknek mindössze 69,5 százaléka használja a Microsoft Explorerét, miközben a Firefox nem kevesebb, mint 22,6 százalék kedvenc böngészője. Ezzel szemben Japánt látszólag nem érintette meg a változás szele: a szigetországban az IE ma is a piac 93,9 százalékát uralja, a Firefoxnak pedig csupán 2,8 százalék jut.

Azóta történt

Előzmények