SMS helyett Facebookon kívántunk boldog karácsonyt

Az ünnepi szenzonban az okostelefonok részesedése a friss eladásokból már megközelítette a 70 százalékot a T-Mobile-nál, ez az érték azonban lehetne még magasabb, ha a pre-paid csomagoknál nem lenne ilyen magas a hagyományos készülékek aránya: az előfizetéses csomagoknál ugyanis 80 százalék a smart phone-ok részesedése hazánk legnagyobb szolgáltatójánál.

Náluk idén az ünnepi szezonban 11 millió szöveges üzenetet küldtek a felhasználók, a Vodafone-nál ez a szám 9 millió (ők az MMS-eket is számolták, de abból valószínűleg nincs több pár százezernél) volt. A Telenortól ugyan nem érkezett hozzánk hasonló statisztika, de az előfizetői bázisok mérete alapján ők is 10 millió szöveges üzenet körül lehettek az ünnepek alatt. Ami összesen 30 millió körüli SMS-t jelenti, holott tavaly még 38 milliós volt ez az érték.

A csökkenésnek több oka is van, de alapvetően két dologból következik. Egyrészt a fenti tényből, mely szerint egyre több embernek van okostelefonja, így SMS helyett e-mailt is tudunk útközben küldeni, ami ráadásul kvázi ingyen van. A másik ok a Facebookban keresendő, a Socialbreakers adatai szerint ugyanis jelenleg 3,6 millió honfitársunk van regisztrálva a közösségi oldalra, ahol aztán pár másodperc alatt megoldható, hogy ismerőseink többségéhez eljussanak karácsonyi jókívánságaink.

Karácsonykor persze így is kaszálnak a szolgáltatók, az ünnepek alatt az átlagos forgalom öt-hatszorosával lehet számolni. Az igazi dömping persze szilveszterre várható, a Facebook szerverei valószínűleg jobban is fogják állni a rohamot, mint a világ mobilszolgáltatóinak hálózatai.

Azóta történt

Előzmények