IKO-Matáv: interaktív találkozások

Sajtótájékoztatón jelentették be a tulajdonosok, hogy megalakult az IKO-Matáv Média Holding. A 3,2 milliárd forint jegyzett tőkéjű társaság tulajdonosai 50-50 százalékos arányban az IKO Production Kft. és a Matáv Rt. A holding megalapításának célja az interaktív tartalomszolgáltatói piac (ennek a területnek több kisebb vállalkozás mellett 8-10 jelentősebb szereplője van Magyarországon) vezető cégcsoportjának létrehozása volt, amely mindkét fél számára új szolgáltatási lehetőségeket és ezáltal dinamikus fejlődést eredményezhet. A társulással egy olyan szolgáltató jött létre, amely a média és a távközlés piacán bármely szereplő számára biztosít interaktív megoldásokat, így ügyfelei között a mobil távközlés területéről, az elektronikus, online és nyomtatott médiából egyaránt megtalálhatók piaci szereplők.

A holding 100 százalékos tulajdonosa az IKO New Media Kft. és az IKO Content and Rights Kft. cégeknek, illetve 31 százalékos tulajdonrésszel a Magyar RTL Televízió Rt. második legnagyobb részvényese is.

„A média és a távközlés konvergenciája rendkívül gyors növekedést ígérő befektetési lehetőségeket hoz, amely mind a média, mind pedig a távközlési szektorban új piacokat nyit, meggyorsítva azok fejlődését. Az IKO Production megalapozott szakmai hátteret garantál a Matáv számára” – nyilatkozta Armuth Klára a Matáv üzletiportfólió-igazgatója.

A televíziózás és az interaktív tartalomszolgáltatások területén egyaránt piacvezető holding szolgáltatásaival a média, az üzleti élet szereplőit célozza meg, az sms- és mms-alapú szolgáltatások esetében különös tekintettel az FMCG (fast moving consumer goods) cégekre és a kormányzati intézményekre.

„A Holding 2004-ben az emelt díjas tartalomszolgáltatási piacon 30 százalékos részesedést mondhatott magáénak. Ez a piac – becslésünk szerint – a tavalyi év folyamán 30 százalékkal nőtt, összértéke mintegy 12 milliárd forint volt. Ha a holding piaci részesedését az egyes tevékenységi területek szerint vizsgáljuk, elmondhatjuk, hogy mind a televíziózás, mind az interaktív tartalomszolgáltatás területén piacvezető. Szolgáltatásaink az elektronikus médiában a szórakoztatás legújabb elemeit ölelik fel, mivel nyerési lehetőséget is kínálnak és vélemény nyilvánításra is alkalmat adnak, növelik a nézők illetve hallgatók lojalitását, így kiváló üzleti lehetőséget jelentenek partnereinknek. A mobilmarketing pedig főként az FMCG cégek számára az ügyfélmegtartás területén lehet nagyon hasznos” – mondta Makai Bence, az IKO-Matáv Média Holding igazgatóságának elnöke.

Előzmények