Hosszú távú Antenna-MTV-szerződés, olcsóbban

Elhárult az Antenna Hungária Rt. privatizációjának egyik utolsó akadálya: a műsorszóró hosszú távú megállapodást írt alá az MTV-vel. Rudi Zoltán, a Magyar Televízió Rt. elnöke, valamint László Géza, az Antenna Hungária Rt. (AH) vezérigazgatója hosszú távú, stratégiai megállapodást írt alá, mely 2012-ig rendezi a két cég közötti együttműködés feltételeit – jelentette be a tőzsdei társaság.

A korábbi évek gyakorlata szerint a két cég közötti, műsorszórásra és -szétosztásra vonatkozó szerződés évente került megújításra. Az Antenna Hungária és a Magyar Televízió között most aláírt stratégiai megállapodás hosszú távra megnyugtatóan rendezi a két cég közötti együttműködés feltételeit. A hétéves periódusra szóló megállapodás értelmében a közszolgálati televízió műsorterjesztési költségei csökkennek, valamint megoldódik az MTV AH felé fennálló adósságának kérdése is. Az utóbbi feltehetően arra ad garanciát, hogy a köztévé tartozása nem duzzad milliárdos nagyságrendű összegre, mint ahogy arra néhány évvel ezelőtt már volt példa.

Az Antenna első félévre tervezett privatizációja előtt kifejezetten jól jött a hét évre szóló megegyezés, a közszolgálati és a kereskedelmi tévéktől ilyen címen beszedett díjak adják ugyanis az AH teljes árbevételének mintegy felét. Az állam tavaly 7,3 milliárd forintot költött az MTV műsorainak sugárzására, vagyis ekkora pénz folyt be a köztelevízió kasszájába, amely aztán onnan tovább vándorolt az Antenna Hungária Rt.-hez. Idén ez az összeg várhatóan 6,8 milliárd forint lesz, de ehhez hozzájön még a kereskedelmi csatornák 2-3 milliárd forintos befizetése. (Korábban az MTV és a kereskedelmi csatornák is nehezményezték a sugárzási díj nagyságát).

Mivel eddig évente újították meg a sugárzási szerződést, a mostani megállapodás hosszú időre biztosítja az Antenna számára, hogy az MTV-t az ügyfelei között tudja. A szerződéssel lényegében egy újabb területet sikerült tisztába tenni a magánosítás előtt. Az elmúlt két évben az Antennát megtisztították a nem alaptevékenységet végző cégektől. Az idén januárban lezárult az az ügylet, amelynek eredményeképpen – több milliárd forintos nyereséggel – eladták a harmadik magyar mobilszolgáltatóban, a Vodafone-ban lévő, mintegy 10 százalékos részesedést. Most pedig hosszú időre tisztáztak egy éves szinten több milliárd forintos szerződést. A menyasszony ezzel már tényleg ki van stafírozva.

Azóta történt

Előzmények