Csökken a Nokia mobilok népszerűsége a fiatalok körében

A Habbo Hotel 30 országban 112 ezer 13 és 16 év közötti tinédzsert kérdezett meg kedvenc mobilmárkájukról. A válaszadók 21 százaléka továbbra is a Nokia telefonjait nevezte meg kedvencnek, azonban a finn óriáscég készülékeinek népszerűsége a tavalyi évhez képest 8 százalékot esett. Fontos azonban megjegyezni, hogy a felmérést végző közösségi oldal kihagyta a megkérdezettek közül India és Kína lakosságát, ahol a Nokia jelenleg piacvezetőként van jelen.

A fejlett országokban erősnek számító Sony Ericsson végzett a második helyen, habár a japán-svéd vállalat termékei is kénytelen voltak elszenvedni egy kisebb népszerűségvesztést: a fiatalok körében a tavalyi 21 százalékról 18 százalékra ugrott vissza a cég készülékeinek kedveltsége. Ennél komolyabb bukást könyvelhet el a Motorola, amely 2008-as harmadik helyéről egészen a hatodikig zuhant hátra, átadva helyét a Samsung Electronicsnak, akit a feltörekvő LG Electronics követ, nyomában az Apple-lel.

Nincs olyan mobilkészülék-gyártó a világon, amelyet ne érintett volna a világgazdasági krízis: a 2009-es évben további 10 százalékos zsugorodásra számítanak a szakértők a fogyasztók visszafogott költekezései miatt. A Nokia piaci részesedése 2009 első negyedévében 36 százalékra esett vissza; a Samsung 19, az LG 10, a Motorola 6, míg a Sony Ericsson a piac 5 százalékát tudhatja magáénak.

Azóta történt

Előzmények