Kétszer annyit hoz a konyhára az Apple alkalmazásboltja, mint a Google-é

Az App Annie közzétette 2013 második negyedévére vonatkozó statisztikáit az Apple és a Google alkalmazásboltjainak teljesítményéről (a piackutató ettől a periódustól már mindkét alkalmazásboltot globális viszonylatban méri, míg azelőtt ennél szűkebb mintából – az első negyedévben például 44 országból – dolgozott). Ez alapján a Google Play Store-ból már 10 százalékkal több alkalmazást töltenek le, mint az Apple App Store-jából (bár nincs egyenesen arányos kapcsolat, de a boltokban találtható programok száma is hasonlóan viszonyul egymáshoz, az App Store-ban kb. kilencszázezres, a Play Store-ban pedig egymilliós kínálatból lehet válogatni).


[+]

Bár sem az Apple, sem a Google nem közöl pontos számot az alkalmazásboltjaik által generált bevételről (az az Apple múlt heti negyedéves jelentése szerint az iTunes összességében 4 milliárd dollárnyi bevételt termelt, míg a Google még ennyire sem részletezi pénzügyi eredményeit), az App Annie számításai szerint az App Store 2,3-szor nagyobb bevételt ért el az április-június időszak alatt, mint a Play Store. A Goole szempontjából viszont ezek az eredmények is javulást mutatnak az első negyedévhez képest, amikor még 10 százalékkal kevesebb alkalmazást töltöttek le a Play Store-ból mint az App Store-ból, és a bevételkülönbség 2,6-szoros volt. Egy másik piackutató, a Distimo még ennél is nagyobb, 1:3 arányú különbséget állít az Apple javára, és méréseik szerint a top 200 alkalmazás által generált napi bevétel áprilisban 5,1 millió dollár volt az App Store-ban, míg a Play Store-ban csak 1,1 millió. A Yankee Group szerint pedig az alkalmazásboltok által generált összbevétel a következő három év alatt majdnem duplázódni volt, az idénre várt 12,9 milliárd dollárról 22,4 milliárd dollárra 2016-ban.

Az Play Store eredményeinek javulása az App Annie szerint főleg a nagy, fejlődő országoknak (Brazília, India, Oroszország) köszönhető, míg letöltésszám tekintetében az oroszok az Apple platformján is szépet ugrottak előre, egy év alatt hat helyet javítva immár az ötödikek a listán, így az Egyesült Államok mellett ők az egyetlenek, melyek mindkét platformon az első ötben szerepelnek, ha a letöltött alkalmazások számát nézzük. A bevételi listát iOS fronton az Egyesült Államok vezeti, míg a Play Store-ban a japánok költik a legtöbbet. (Érdekességképp: a Play Store bevételének 70 százalékát mindössze három ország, az USA, Dél-Korea és Japán adja). A listákon jól látszik a Google Play Store kínai jelenlétének hiánya, miközben az App Store-ban az ötödik legnagyobb költekezők a kínaiak (miközben az ország piacát a rengeteg féle androidos készülék dominálja).

Továbbra is a játékokból fogy a legtöbb, az összbevétel nagyjából négyötöde származik a szórakoztató alkalmazásokból, nem csoda tehát, hogy egyre többen számítanak a hagyományos kézikonzolok (és rájuk drágán kifejlesztett AAA kategóriás játékok) kihalására.

Azóta történt

Előzmények