Glass beszállítóba fektet a Google

A tajvani Himax Technologies bejelentette, hogy a Google 6,3 százalékos részesedést szerez az LCOS (liquid crystal on silicon) alapú kijelzők fejlesztésére és gyártására szakosodott leányvállalatában, a Himax Displayben. A tranzakció értékét egyik vállalat sem tette közzé – a Himax piaci kapitalizációja jelenleg 880 millió dollár körül mozog, és tulajdonosai között nagybefektetői csoportok mellett ott van az Intel is. A most nyilvánosságra került részletek szerint a Google és a Himax olyan megállapodást kötött, melynek értelmében a Google egy éven belül akár 14,8 százalékra is feltornászhatja részesedését.

A lépés oka szinte biztosan a Google Glass sorozatgyártásának felfuttatásához szükséges majdani gyártókapacitás biztosítása. Bár egyelőre még semmi hivatalos információ nincs arról, hogy a csodaszemüveg mikor kerülhet a boltokba, Eric Schmidt idén tavasszal azt mondta, hogy a Glass megjelenésétől úgy egyévnyire vagyunk, és a Financial Times szerint már a gyártás helye is megvan: a Glass az Egyesült Államokban, Santa Claraban fog készülni, a Foxconn egyik ottani gyárában. A végleges termék árát egyelőre csak találgatni lehet, a fejlesztőknek és tesztelőknek szánt változatért 1500 dollárt kellett fizetni, ami egyáltalán nem kevés egy olyan kütyüért, amire jelenleg a legtöbben csak egy futurisztikus játékszerként tekintenek.  Így aztán azt is igen nehéz megjósolni, hogy mekkora lesz majd rá a kereslet, és mekkora mennyiség legyártására kell felkészítenie partnereit a Google-nak.

„Már a második negyedév elején elkezdtük bővíteni gyártókapacitásunkat, hogy ki tudjuk elégíteni az LCOS termékeink iránti jövőbeli keresletet. A Google befektetése igazolja elkötelezettségünket az úttörő technológiák fejlesztésének és modern gyárak építésének irányába.” – nyilatkozta Jordan Wu, a Himax elnök-vezérigazgatója.

Azóta történt

Előzmények