Keddtől a Chrome letiltja a Flash-tartalmakat

Az IT café is rendszeresen beszámolt arról a folyamatról, melynek során a Google fokozatosan elszakad az Adobe szerintük ma már korszerűtlen és nem elég biztonságos technológiájától, a Flash-től: az év elején bejelentették, hogy a Chrome, az Internet Explorer 11, a Safari 8 és a béta-verziójú Firefox böngészőkben nem a Flash, hanem a <video> lesz az alapértelmezett videólejátszó, majd nem sokkal ez után megkezdték a hirdetési rendszerükben található Flash-reklámok konvertálását. Időközben a Mozilla is csatlakozott, amikor a Firefox böngészőben (ideiglenesen) alapértelmezésben letiltották a Flash-t, majd nemrég írtunk arról, hogy szeptember elsejétől az Amazon is kizárólag HTML5 reklámokat fogad be a hirdetési platformjára.

Szeptember 1. a Google-nál is újabb határkő, mivel tegnap közölték, hogy egy elhalasztott megoldást vezetnek be jövő keddtől: a Chrome-ban megszűnik a Flash-videók automatikus lejátszása. A tiltást a felhasználók feloldhatják a plug-ineket menedzselő lapon – bár a Google ezt nem ajánlja.

A letiltás igen komolyan érinti a hirdetőeket, ezért újra felhívják a figyelmet arra, hogy a vállalkozások ellenőrizzék le: Flash-reklámjuk alkalmas-e a konvertálásra, mert ha nem, akkor újat kell készíteniük, ha azt akarják, hogy a Chrome-ban is látsszanak.

Azóta történt

Előzmények