A Facebook is kukázta a Flasht

A hétvégén jelentette be Daniel Baulig, a Facebook szoftvermérnöke, hogy a közösségi oldalon mindenütt lecserélték a Flash-alapú videólejátszókat HTML5-alapúra. Ugyanakkor teljes mértékben még nem szakítottak az Adobe technológiájával, mivel a játékok esetében (egyelőre) megtartották. Hasonló lépést tett a Google is az év elején, amikor közölték, hogy a YouTube-nál a HTML5 lesz az alapértelmezett, majd pár hónapja száműzték a Flash-alapú reklámokat a hirdetési platformjukról, szeptemberben pedig a Chrome-ban tiltották le az ilyen videókat.

A mérnök felsorolja, hogy milyen előnyökkel jár a váltás: például lerövidül a fejlesztési idő, egyszerűbb lesz a tesztelés.

A saját HTML5-lejátszó bevezetéséhez meg kellett oldani a videómegtekintések adatainak pontos feldolgozhatóságát, meg kellett küzdeni a böngészőkben található hibákkal, illetve azzal is, hogy a régebbi böngészők nem mindenben feleltek meg a technológiai elvárásoknak, valamint fel kellett javítani az oldalbetöltés sebességét is.

Azóta történt

Előzmények