A Google reklámokat a hirdetők és a felhasználók is szeretik

Az X Labs egyre jobban viszi a pénzt, de ez mit sem számít akkor, amikor a hirdetési platform szárnyal: 3 hónap alatt közel 5 milliárdos nyereség.

Többen vettek hirdetést és azokat többen is kattintották a Google platformján, ennek köszönhetően 21 százalékkal 21,5 milliárd dollárra nőtt a negyedéves bevétel a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez felülmúlta az elemzői várakozásokat is, a szakértők átlagosan 20,7 milliárdra számítottak az április elejétől június végéig tartó időszakban.

A negyedév igazi erősségét a mobilok jelentették - nyilatkozta Sundar Pichai csütörtökön, az eredmények ismertetése során. A több mobil több Google keresést és több YouTube megtekintést is jelent - magyarázzák a szakértők az erősödést azután, hogy az elemzők nagy része már úgy nyilatkozott korábban, a Google túl van a csúcson, jön a lejtmenet.

Az eMarketer adatai alapján a keresőóriás a digitális hirdetési piac 31 százalékát birtokolja, ez durván 58 milliárd dollár a 187 milliárdból. Arra viszont oda kell figyelnie a vállalatnak, hogy a Facebook 2014-ben 8,6 százalékot, mára 12 százalékot tudhat magáénak. A legnagyobb különbség, hogy míg a Google komoly pénzeket fizet azért, hogy az iPhone alapértelmezett keresője legyen, a Facebook organikusan nő, a közösség élteti.

Az Alphabet nettó nyeresége 4,88 milliárd dollár volt a második negyedévben, annak ellenére hogy a kísérleti kutatásokat végző X lab 859 milliós veszteséget termelt, ami a tavaly ilyenkor jelentett 660 millióhoz képest még fájdalmasabb lenne a mondat első fele nélkül. Az, hogy mégis ilyen erős negyedévet sikerült zárni, elsősorban annak köszönhető, hogy a Google hirdetések mobilon még jobban működnek mint asztali környezetben: 29 százalékkal több felhasználói kattintást regisztráltak mint egy évvel korábban. Promóciós ajánlatból sincs hiány, a hirdetők imádják a platform nyújtotta előnyöket, mint a korábbiaknál sokkal relevánsabb információk a felhasználók követése révén: a Google azt is megmondja, hogy az emberek a hirdetés megtekintését követően elmentek-e ténylegesen a boltba, vagy sem.

Az is nagyban hozzájárult a sikerhez, hogy a többletszolgáltatások ellenére a Google továbbra is olcsóbban adja a mobilos hirdetéseket mint az asztali környezetbe szánt felületeket, így bár a kihelyezett reklámok számai nőttek, a hirdetők kattintásra jutó költsége még csökkent is, a vállalat bejelentése alapján 7 százalékkal a tavalyi évhez képest.

Az elsősorban reklámokból élő vállalatnál azért akadnak más üzletágak is, melyek nem csak viszik a pénzt: a nem hirdetési felületek értékesítéséből (tehát főleg a felhőből, de ide tartoznak a hardver és a Play áruház bevételei is) adódó bevétel 33 százalékkal 2,17 milliárd dollárra nőtt. Mivel a Google hisz benne, hogy a következő néhány év során elsődleges bevételi forrás válik majd a felhőszolgáltatásokból, új adatközpontok építését tervezi, több száz millió dollárt invesztálva ezekbe.

Azóta történt

Előzmények