Milyen reklámokat mutasson nekem a Google?

Az új eszközzel igazából csak egy fontos döntést hozhatunk meg: akarunk-e célzott hirdetéseket, vagy nem.

A Google egy új oldalt indított el, melynek célja, hogy a felhasználók bizonyos mértékig személyre tudják szabni, milyen hirdetéseket látnak a vállalat szolgáltatásaiban, illetve harmadik felek oldalain.

Hirdetés

Az opt-in, azaz aktiválható eszköz felajánlja a bejelentkezett felhasználóknak, hogy válasszanak maguknak érdeklődési köröket, illetve az előre megadottakon kívül újakat is fel lehet vinni. A felajánlott témaköröket a Google a felhasználó online tevékenységének elemzéséből szűri ki – minden szolgáltatás, kivéve a Gmailt, mivel azt önállóan kezelik (most, induláskor egyelőre még csak a YouTube szerepel a listán). Emellett a nemet és az életkort is figyelembe veszik a célzott hirdetések eljuttatásánál.

Az oldal felajánlja a felhasználónak a személyre szabott hirdetési rendszer használatának mellőzését is. Ez azt jelenti, hogy továbbra is jelennek meg reklámok, ám azok már nem az érdeklődési körök alapján kerülnek a képernyőre, hanem csak a tartózkodási helyet veszik figyelembe.

A tájékoztatóban az is olvasható, hogy a hirdetési együttműködéseknek köszönhetően a testre szabás több mint kétmillió weboldalon működik, illetve az érdeklődési körökön kívül ezek látogatását is számba veszik. Amennyibe a személyre szabás be van kapcsolva, akkor lehetőség van bizonyos típusú hirdetések kizárására is.

Kiegészítő eszközként megjelent a My Activity nevű szolgáltatás első változata is, melynek segítségével a felhasználók áttekinthetik tevékenységüket a Google oldalain, és itt törölhetnek is adatokat (keresést, megtekintést stb.)

A Google szóvivője közölte, hogy az eszközt fokozatosan aktiválják a fiókokban a következő hetekben, és előtte minden felhasználót értesítenek erről, illetve felajánlják neki, hogy kapcsolja be az új szolgáltatást.

Azóta történt

Előzmények